Lau schreef:Ik ben ook 28, ik kom er voor mezelf dus hoef geen vrienden te maken. Gewoon jezelf zijn en een praatje maken vaak vallen die types reuze mee. Maar gelukkig zie ik mijn klas alleen op woensdag.
Lugea schreef:Ik denk dat de instelling van Lau hierin wel goed is. Je volgt de opleiding voor jezelf en niet voor de gezelligheid. Het is fijn als het klikt met (een paar) klasgenoten, maar uiteindelijk zit je er omdat je zelf graag het diploma wilt halen. Daarnaast kunnen mensen ook veranderen gedurende de opleiding of kan je eerste indruk onjuist zijn, dus wie weet vind je toch nog wel een klik met medestudenten.
Moet je veel samenwerken tijdens de opleiding?
Ik zit er ook echt voor mijzelf! mijn werk en mijn inzet voor mijn diploma. En ik hoef niet met iedereen goed te kunnen opschieten, maar een klein praatje kunnen maken met wat klasgenoten zou wel handig en leuk zijn. want van en met elkaar leren lijkt mij ook wel goed vooral met praktijkles.
ik zie mijn klasgenoten 3/4 dagen per week..
Het grote deel is wel zelfstudie en studiepunten behalen met toetsen. maar tijdens de praktijklessen moeten we wel echt samenwerken want we moeten ook ervaring opdoen als verpleegkundige kwa handelingen.
Ik sta er wel voor open om contact te hebben, maar als je hobby's en dagelijkse bezigheden totaal niet overeenkomen wordt het al snel lastig vind ik