Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fly_high schreef:Dat is toch niet zo complex om te snappen, dat er zieke mensen, mensen met beperkingen etc bestaan?
ingedebruijn schreef:Maar wat kopen mensen dan precies die nu ineens 2x zoveel kwijt zijn aan boodschappen? Ik heb de afgelopen maanden ons eetpatroon niet aangepast en het maakt echt minimaal verschil. En dat is gewoon met groente, vlees, fruit etc dus daar ben ik wel heel benieuwd naar.
ingedebruijn schreef:Maar wat kopen mensen dan precies die nu ineens 2x zoveel kwijt zijn aan boodschappen? Ik heb de afgelopen maanden ons eetpatroon niet aangepast en het maakt echt minimaal verschil. En dat is gewoon met groente, vlees, fruit etc dus daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Doubtless schreef:ingedebruijn schreef:Maar wat kopen mensen dan precies die nu ineens 2x zoveel kwijt zijn aan boodschappen? Ik heb de afgelopen maanden ons eetpatroon niet aangepast en het maakt echt minimaal verschil. En dat is gewoon met groente, vlees, fruit etc dus daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Da's wel apart hoor, dat jij daar vrijwel niets van merkt.
"De prijzen van boodschappen zijn het laatste half jaar flink gestegen, blijkt uit onderzoek van GfK. Deze maand zijn consumenten 11 procent duurder uit dan in augustus van afgelopen jaar. Vooral sinds de jaarwisseling merken we de prijsstijging in onze portemonnee, concludeert het marktonderzoeksbureau."
bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... gen-oorlog
MarjanB schreef:ingedebruijn schreef:Maar wat kopen mensen dan precies die nu ineens 2x zoveel kwijt zijn aan boodschappen? Ik heb de afgelopen maanden ons eetpatroon niet aangepast en het maakt echt minimaal verschil. En dat is gewoon met groente, vlees, fruit etc dus daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Wij eten ook al ff redelijk hetzelfde en bestellen bij de ah (elke week) en schat in dat nu toch echt wel een tientje duurder is gemiddeld dan eerder.
MyWishMax schreef:Ja, dat doe ik, folders doorgaab, maar het echte voordeel zit er niet meer helemaal in voor mij helaas. Je moet ook goed de echte prijs ij de gaten houden, kijken wat het ergens anders kost en of die winkel wel dichtbij genoeg zit qua km.Ik heb standaard aantal recepten die ik lekker vind die ik kan maken met aantal aanbiedingen, maar ik heb dus ook dingen die ik echt niet lust. Het gaat mij te ver om dingen te moeten eten die ik niet lekker vind, omdat ze goedkoop zijn. Paar jaar geleden was heel veel wat ik eet en drink of gebruik regelmatig in de aanbieding, nu veel minder of alleen in de aanbieding als je veel tegelijk koopt. Moet je wel de ruimte voor hebben en het budget.
Daar heb ik met een coach wel eens enorme discussies over gehad. Zij zou meekijken naar uitgaven en eventuele toeslagen en potjes waar ik voor in aanmerking zou kunnen komen. Eindstand was dat ze niet geholpen heeft met dingen die ik lastig vond, want dat was niet lastig volgens haar, ik zelf moest zoeken naar die potjes want zij kende niks en had er ook niet naar gezocht. En dat ik dus van haar alleen aanbiedingen mocht/moest kopen, zelfs als ik dat niet te eten vond, want het scheelde een paar cent en dus besparing. Ja, behalve dat ik het dan niet op eet en dus weg kan gooienof dat ik het niet kwijt kon, of het was idd goedkoper als je er meerdere kocht, maar dat was wel een groot bedrag in 1 keer waardoor je weer te kort kwam op andere vlakken.
Dat was helaas een voorbeeld van iemand die geen idee was hoe het is om echt krap te zitten maar wel mensen in die situatie ging begeleiden. Maar de echte hulpvragen dus niet kon beantwoorden. Ik zou nog steeds wel eens iemand willen die met me meekijkt maar heb in die organisatie dus geen vertrouwen meer en andere die hier komt niet gevonden.
Maar sommige dingen koop ik alleen maar als het in de aanbieding is. En het is wel heel handig als je genoeg vriesruimte hebt.
superpony schreef:Wat kost zelf brood maken dan per brood? En die zijn toch wel kleiner?
Ik koop niet te groot in, want wil niet weggooien. Groente en fruit uit pot of blik vind ik niet lekker. Had laatst doperwten en worteltjes uit de dieprvries en ik maak het wel op, maar het is echt niet lekker.
Invriezen doe ik alleen met vlees, kip en overblijfselen van bijv spaghetti. Groente durf ik niet zo goed. Ik had ooit gelezen dat je daar eerst de kook over moet doen. Maar heb ook geen mega grote vriezer.
Daan13 schreef:Standaard producten zijn duurder geworden.
Brood 0,20 erbij.
Chocolade pasta rond een euro erbij.
Mango's kocht ik voorheen voor minder dan een euro in de winkel maar dat lukt nu ook niet meer.
Bloemkool in de aanbieding voor 1,69 terwijl die eerder rond de 1,29 zat .
Blik soep 0,25 erbij.
Zalm +2,-
ingedebruijn schreef:Doubtless schreef:
Da's wel apart hoor, dat jij daar vrijwel niets van merkt.
"De prijzen van boodschappen zijn het laatste half jaar flink gestegen, blijkt uit onderzoek van GfK. Deze maand zijn consumenten 11 procent duurder uit dan in augustus van afgelopen jaar. Vooral sinds de jaarwisseling merken we de prijsstijging in onze portemonnee, concludeert het marktonderzoeksbureau."
bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... gen-oorlog
Ja 11%. Dat komt toch lang niet in de buurt van de 50% die ik hier voorbij zie komen?
Sansevieria schreef:Fly_high schreef:Dat is toch niet zo complex om te snappen, dat er zieke mensen, mensen met beperkingen etc bestaan?
Dat is een kant van het verhaal, die zijn er zeker.
Andere kant is dat er ook genoeg mensen (en die heb ik ook in mijn directe omgeving, maak het dus live mee, niet van horen zeggen) die gewoon te belabberd zijn om hun schouders eronder te zetten en van de bank af te komen, zeggen ook ronduit ik heb geen zin om te werken