Afstuderen 2021-2022!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mettee
Berichten: 3100
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:58

Wyb_ster schreef:
Gefeliciteerd mnka!!!

Natuurlijk, welkom Mettee! Wat voor opdracht ga je doen? En wat voor studie doe je? (Of heb ik daar overheen gelezen?)



Ik studeer facility management! Heb net mijn minor afgerond en dan maandag beginnen met het YP semester :)

Ik ga een opdracht doen voor de afdeling receptie binnen een leveranciersorganisatie. Uiteindelijk zal het een implementatieplan worden met daarin beschreven hoe de transitie naar een digitale ontvangstruimte wordt aanbevolen. Dit plan bevat dan onder meer een inrichtingsconcept, een Programma van eisen, kosten/baten analyse & dan concreet het systeem wat geïmplementeerd zal worden.

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:09

Heel interessant! Ik ben benieuwd naar de uitkomst

Mettee
Berichten: 3100
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:08

Ik ben ook benieuwd :') Ze vonden de complexiteit nog niet helder genoeg en het uiteindelijke beroepsproduct ook nog niet helemaal maar morgen de eerste meeting met mijn tutor en peergroup dus dan zal het vast alweer een stukje duidelijker worden! :D

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:54

Is het bij jullie verder allemaal wel netjes en duidelijk hoe het einde gaat verlopen? Hier nu bezig met afstudeerscriptie maar alles is zo vaag en onduidelijk over hoe en wat. Begeleiding pas laat bekend, data van inleveren onduidelijk etc.

Mettee
Berichten: 3100
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:38

Seni schreef:
Is het bij jullie verder allemaal wel netjes en duidelijk hoe het einde gaat verlopen? Hier nu bezig met afstudeerscriptie maar alles is zo vaag en onduidelijk over hoe en wat. Begeleiding pas laat bekend, data van inleveren onduidelijk etc.


Nee :P Heel erg onduidelijk. Wij kregen 4 werkdagen voordat het afstuderen zou beginnen pas te horen of je projectvoorstel een GO kreeg en wie dan je tutor zou worden. Afgelopen maandag ben ik dan begonnen en heb morgen een gesprek met mijn opdrachtgever omdat ik hem eindelijk wat duidelijkheid kan geven.

Wij zijn de eerste 3 weken bezig met een Plan van Aanpak schrijven. Dit doe je vooral samen met je peergroup en je tutor geeft feedback. Daarna een gesprek met de tutor en de opdrachtgever en dan pas ga je echt beginnen met het maken van je beroepsproduct. Mijn opdrachtgever dacht ook wel van; een beetje duidelijkheid kan geen kwaad maarja :')

Morgen een belangrijk gesprek met hem aangezien mijn beroepsproduct te groot is dus ik zal maar een deel gaan doen, hopelijk gaat hij hiermee akkoord.

Hoe gaat het bij jullie tot nu toe?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:01

Deze middag m'n cijfers ontvangen, op al m'n vakken geslaagd met een gemiddelde van 75%!
Had ik helemaal niet verwacht maar ben ik uiteraard heel blij mee!

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:50

Gefeliciteerd Luca03!

emilyslaluna

Berichten: 3813
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 22:55

mnka schreef:
Afgestudeerd met een 9 *\%/*

Wat een prachtcijfer! Gefeliciteerd!!! *\o/* En nu? Al vooruitzichten qua werk of andere plannen nu je klaar bent? :D

Mettee schreef:
Mag ik hier ook mee kletsen? :)

Net gehoord dat mijn voorstel voor een opdracht is goedgekeurd dus ik begin aankomende maandag met afstuderen. Erg spannend en nog erg onduidelijk allemaal maar hopelijk vanaf maandag wat meer informatie.

Welkom! Super dat het allemaal zal beginnen. Heb je al wat meer duidelijkheid? :D

Luca03 schreef:
Deze middag m'n cijfers ontvangen, op al m'n vakken geslaagd met een gemiddelde van 75%!
Had ik helemaal niet verwacht maar ben ik uiteraard heel blij mee!

Wow super goed! Ook van harte gefeliciteerd!!! *\o/* Ook dezelfde vraag aan jou, al plannen? *\o/*



-----------------------
Bij mij begint het ook af te tellen. Inmiddels hoef ik na deze week nog maar 10 weken co-schappen te lopen en 4 weken stage. Daarna natuurlijk mijn scriptie en eindexamen.

Ik probeer dmv mijn co-schappen goed voor te bereiden al te leren voor het examen. Het is enerzijds MC en anderzijds mondeling casussen behandelen.

Wat betreft mijn scriptie loop ik helemaal vast op hoe ik mijn resultaten moet bespreken. Mijn proefpopulatie bestaat maar uit 3 paarden dus een echte statistische analyse heeft geen nut. En alle resultaten van de metingen staan perfect in een tabel. Dus ik weet niet wat ik er in woorden nog bij kan zetten.
Ook ben ik bang dat ik nooit aan de minimum aantal woorden kom. Ik moet minimaal 8000 hebben en ik zit nog net denk ik aan de 4000. Dat is al inclusief mijn literatuurstudie en materiaal+methoden. ;(

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 18:32

Hoe gaat het ondertussen met iedereen hier??

Mettee
Berichten: 3100
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:55

Hier inderdaad al wat meer duidelijkheid! Ik ben nu bezig met mijn kwalitatief onderzoek waarbij ik vooral druk ben met het maken van mijn interviewguides, observatieschema en het plannen van interviews. Ik voel wel de tijdsdruk al maar hopelijk blijft het zo voorspoedig lopen. Mijn eerste gesprek is geweest en is goed gegaan dus daar ben ik blij mee :D Mijn Plan van Aanpak is ook goedgekeurd (als dit wordt afgekeurd moet je alsnog stoppen met afstuderen) dus dat is overwinning 1.

Hoe gaat het bij jullie?

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:18

Hier eigenlijk vergelijkbaar. Onderzoeksplan is ook goedgekeurd dus bezig met scriptie echt schrijven. Nu ook interviews en de deelvragen doorwerken. Volgende week nog 3 examens staan. Ideaal gezien haal ik ze allemaal dan hoef ik er in de laatste periode nog maar 2. Maar dat is wel erg optimistisch gedacht haha

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:37

Goed om te horen dat jullie allemaal zo lekker bezig zijn!

Zelf moet ik vandaag mijn scriptie voorstel inleveren voor de eerste keer en ik moet helaas nog veel doen. Ik ben nog niet helemaal uit de methodologie en dat maakt het lastig.


@emily Een gek idee misschien maar zou je in je literatuur misschien nog een vergelijking kunnen maken met hoe ze het in buitenland doen of bij andere (vergelijkbare) dieren? Desnoods een kwalitatief gedeelte toevoegen waarbij je met mensen uit de praktijk spreekt om te horen waar zij tegenaan lopen? Het is wellicht wat out-of-the-box en sluit niet helemaal aan bij een standaard scriptie maar kan wel zorgen voor extra woorden en een aanvulling van je analyse?

Mettee
Berichten: 3100
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:04

Wat houdt dat scriptie voorstel precies in? :)

Ik zit op Saxion en daar is nu het ''standaard'' scriptie schrijven hervormd naar een young professional semester. Ik hoef dus niet zoveel aantal woorden te schrijven etc. maar echt enkel onderzoek doen en schrijven wat relevant is dus volgens mij wat meer vrijheid dan bij een gewone scriptie.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:28

Hier net feedback gehad op mijn literatuurstudie van mijn bachelorproef, deze was eigenlijk heem goed op wat zinsbouw en dt fouten na. Nog ideetjes gekregen voor extra hoofdstukjes dus daar kan ik mee aan de slag.
Ook bezig met de laatste loodjes van het praktische deel van mijn onderzoek, hierna kan ik alles beginnen analyseren en conclusies beginnen trekken. 26 april nog een deadline, hier moet dan de "ruwe" versie ingediend worden en daar krijg ik dan nog feedback op. Het zal dus nog een drukke periode worden in combinatie met m'n stage maar vind het wel heel leuk

Mettee
Berichten: 3100
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:19

Goed bezig Luca03! Wanneer verwachten jullie ongeveer klaar te zijn? Ik hoop in juni mijn voldoende te scoren en m'n diploma te halen :P

_Cathalijne

Berichten: 857
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:39

Pfff ik heb inmiddels echt het idee dat we aan de eindsprint begonnen zijn. Heb in april nog 4 weken externe stage, en dan nog 5 weken op de kliniek. Eindexamen in half juni en dan is het gedaan. (officieel ook nog de thesis inleveren en presenteren, maar die had ik vorig jaar al gedaan).

Dus daarna begint het "echte" leven. En ik moet toegeven dat ik daar inmiddels wel naar uit begin te kijken. Heb een paar weken geleden gesolliciteerd, en heb de baan gekregen :D, dus vanaf half augustus ga ik daar beginnen. Is nog wel een dingetje aangezien het in Engeland is, dus er moet nog behoorlijk veel geregeld worden mbt... well... alles B-) . Maar kijk er enorm naar uit

emilyslaluna

Berichten: 3813
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 11:41

Wyb_ster schreef:
@emily Een gek idee misschien maar zou je in je literatuur misschien nog een vergelijking kunnen maken met hoe ze het in buitenland doen of bij andere (vergelijkbare) dieren? Desnoods een kwalitatief gedeelte toevoegen waarbij je met mensen uit de praktijk spreekt om te horen waar zij tegenaan lopen? Het is wellicht wat out-of-the-box en sluit niet helemaal aan bij een standaard scriptie maar kan wel zorgen voor extra woorden en een aanvulling van je analyse?


Wat grappig, eigenlijk is alles wat jij zegt ook mijn oorspronkelijke idee geweest toen ik de titel van het onderwerp las. Jammer genoeg is dat niet de insteek geweest van de bedenker van het onderwerp.

Mijn plan is om nu even de rest van de resultaten en discussie etc te schrijven. En mocht ik nog woorden tekort komen dan zal ik toch wat schrijven over de procedures zelf.

Ik heb met behulp van Cathalijne een stuk van de resultaten geschreven. Jammer genoeg is dat helemaal geschrapt door mijn begeleidster :') .
Poging nummer 2 :=

_Cathalijne schreef:
Pfff ik heb inmiddels echt het idee dat we aan de eindsprint begonnen zijn. Heb in april nog 4 weken externe stage, en dan nog 5 weken op de kliniek. Eindexamen in half juni en dan is het gedaan. (officieel ook nog de thesis inleveren en presenteren, maar die had ik vorig jaar al gedaan).

Dus daarna begint het "echte" leven. En ik moet toegeven dat ik daar inmiddels wel naar uit begin te kijken. Heb een paar weken geleden gesolliciteerd, en heb de baan gekregen :D, dus vanaf half augustus ga ik daar beginnen. Is nog wel een dingetje aangezien het in Engeland is, dus er moet nog behoorlijk veel geregeld worden mbt... well... alles B-) . Maar kijk er enorm naar uit

Ik wist dit goede nieuws al maar ook hier super gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb precies hetzelfde gevoel als jij, zeker omdat we vandaag een mail hebben gekregen over het eindexamen. En dat er een proefexamen beschikbaar is. Dus die ben ik aan het maken momenteel. Tot nu toe valt het mee en heb ik nog maar 1 fout (12/33 vragen beantwoord momenteel, nu moet ik weg voor stage).

Heb jij al info gekregen over jullie examen?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:46

_Cathalijne schreef:
Pfff ik heb inmiddels echt het idee dat we aan de eindsprint begonnen zijn. Heb in april nog 4 weken externe stage, en dan nog 5 weken op de kliniek. Eindexamen in half juni en dan is het gedaan. (officieel ook nog de thesis inleveren en presenteren, maar die had ik vorig jaar al gedaan).

Dus daarna begint het "echte" leven. En ik moet toegeven dat ik daar inmiddels wel naar uit begin te kijken. Heb een paar weken geleden gesolliciteerd, en heb de baan gekregen :D, dus vanaf half augustus ga ik daar beginnen. Is nog wel een dingetje aangezien het in Engeland is, dus er moet nog behoorlijk veel geregeld worden mbt... well... alles B-) . Maar kijk er enorm naar uit


Engeland? Heel gaaf! Ben een beetje jaloers, wat ga je daar precies doen? En welke regio? :o

Ik heb inmiddels ook werk, had half februari gesolliciteerd in een dierenasiel, zij boden een functie als dierenverzorgster en dierenarts assistent aan. Je wordt dan 1 dag per week "uitgeleend" aan hun vaste dierenarts. Na enkele rondes te doorlopen zijn ze bij mij uitgekomen, het is op papier echt mijn droombaan en ben dus ook echt heel blij. Ik begin in juni alvast aangezien ze dan een drukke periode tegemoet gaan en studeer normaal gezien eind juni af.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:34

Ik kom hier even binnenvallen, ik studeer als het goed is ook dit studiejaar af. Nog 9 weken stage (geneeskunde, semistage) en daarna wat (relfectie)verslagen inleveren, herkansen, afronden etc en dan zou het klaar moeten zijn. *\o/*

Leuk om te lezen hoe hier iedereen ook aan de laatste loodjes werkt of inmiddels al afgestudeerd is.

Wat ik hier wilde vragen is de mogelijke compensatie van de studiebeurs voor de pech generatie. Ik ben zowel uitwonend als thuiswonend geweest, maar heb altijd met bijbaantjes mijn studie en kamer zelf kunnen betalen en gelukkig niet hoeven lenen. Dit heeft me uiteraard veel tijd gekost die ik op dat moment niet in mij studie kon stoppen, maar voor mij persoonlijk was financieel gezond zijn heel belangrijk dus een bewuste keus om dit zo aan te pakken.
Echter hoor ik nu dat er een compensatie zou komen en dit wellicht alleen zou zijn voor mensen die een studieschuld hebben. Er is nog veel over onbekend, maar zou het verstandig zijn om de laatste maanden te lenen? (Eventueel lenen en wegzetten zodat ik het meteen kan terugbetalen als ik klaar ben). Ik vind eigenlijk wel dat ik ook compensatie zou moeten krijgen, ik heb er altijd bij gewerkt en zou niks krijgen, terwijl enkele studiegenoten nooit gewerkt hebben naast hun studie en wel gecompenseerd worden. Hoe pakken jullie dit aan?

emilyslaluna

Berichten: 3813
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 16:35

Ik durf je geen advies te geven over of je nu opeens moet lenen. Ik denk dat je de compensatie misschien een beetje overschat. Want zo ver ik het heb gelezen bedraagt deze compensatie maar eenmalig 1000 euro. Dit weegt niet op met de in mijn geval 70.000 euro schuld.

Ik zou als ik jou was niet nu spontaan beginnen met lenen. Je leven zonder schuld kunnen starten is veel meer waard dan die 1000 euro die je misschien terug krijgt.

_Cathalijne

Berichten: 857
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:33

@ Emily: balen dat je begeleidster het niet wat vond :( . Had ze in ieder geval wel ideeën hoe het dan nog wel uit te breiden ? Wij hebben een tijdje geleden al de info gekregen van het examen, maar ik heb er nog niet naar gekeken :')

@Luca: Wat leuk dat je een baan hebt. Heel veel plezier en succes daar!!!
Ik ga werken als dierenarts (landbouwhuisdieren, hoofdzakelijk vleeskoeien en schapen), regio Noord-West Engeland (1 locatie in de buurt van newcastle, ander locatie in de buurt van kingston upon hull).

@welshfan: je kan natuurlijk altijd een 1000-1500 euro lenen in de hoop dat je dat geld terug krijgt van de overheid. Maar veel meer gaat die vergoeding ook niet worden peis ik :')

Joy_Mennings

Berichten: 2319
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:49

Succes met de laatste loodjes allemaal!

Ik ben momenteel druk bezig met een praktijkvak dat eind volgende week ingeleverd moet worden en met mijn bachelorpaper. Respondenten verzamelen in toch nog best lastig hahah.

Helaas paar weken geleden goed ziek geweest van corona waardoor ik in de paasvakantie veel online lessen terug moet kijken.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:35

@Emily en Laluna. Oke 1000 is niet veel idd. Ik hoorde vandaag op de radio dat men vanaf volgend jaar iets meer dan 200 per maand gaat krijgen als uitwonend student en dat vond men op de radio weinig. Maar als je, zoals ik heb gedaan, 7 jaar nominaal studeert is dat toch een aardig bedrag, en zeker een stuk meer dan die 1000 compensatie.
Maar ik mag niet klagen, we gaan wel zien hoe het loopt.

Joy_Mennings

Berichten: 2319
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:51

welshfan97 schreef:
@Emily en Laluna. Oke 1000 is niet veel idd. Ik hoorde vandaag op de radio dat men vanaf volgend jaar iets meer dan 200 per maand gaat krijgen als uitwonend student en dat vond men op de radio weinig. Maar als je, zoals ik heb gedaan, 7 jaar nominaal studeert is dat toch een aardig bedrag, en zeker een stuk meer dan die 1000 compensatie.
Maar ik mag niet klagen, we gaan wel zien hoe het loopt.


Ik zou graag €200 per maand hebben gekregen, maar met de huurprijzen van tegenwoordig is dat niet heel veel natuurlijk. Ik betaal rond de €500 per maand (in België wat dus wel goedkoper is en het is wel een van de goedkopere voor wat ik ervoor krijg). En met alleen huur ben je er natuurlijk nog niet.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook vrijwel niet erbij kan werken. Mocht ik dat wel kunnen, zou dat veel schelen.

emilyslaluna

Berichten: 3813
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 08:23

200 per maand is natuurlijk heel anders dan eenmalig 1000.
Ik studeer 6 jaar, dus dat zou betekenen dat ik 200x12x6= 14.400 euro minder schuld zou hebben. Daar teken ik wel voor!