Via de app. Waar ik de afgelopen 3 jaar paar honderd moest betalen, kreeg ik nu ruim 400 terug
Blij! En volgende jaren worden alleen maar beter want dan heb ik weer studiekosten
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Via de app. Waar ik de afgelopen 3 jaar paar honderd moest betalen, kreeg ik nu ruim 400 terug
Blij! En volgende jaren worden alleen maar beter want dan heb ik weer studiekosten
Oscar schreef:Muurp schreef:Ik moet echt al 3 jaar betalen... Nu dus weer.Snap er geen hol van.
En had ook al een brief gekregen, los van de aangifte? Hoe zit dat? Ging ook nog om een naheffing.
Bijverdiensten waar nog geen belasting over betaald is?
Muurp schreef:Oscar schreef:Muurp schreef:Ik moet echt al 3 jaar betalen... Nu dus weer.Snap er geen hol van.
En had ook al een brief gekregen, los van de aangifte? Hoe zit dat? Ging ook nog om een naheffing.
Bijverdiensten waar nog geen belasting over betaald is?
Geen bijverdiensten, geen toeslagen.
Wel wat meer verdient, maar dat scheelt echt niet zoveel...![]()
Het gaat nu om 300 euro, maar vorig jaar was dit 900 euro... vind het niet heel grappig dat ik ineens weer moet bijbetalen terwijl ik niks geks doe
Nu heb ik even de jaaropgave bekeken maar zie ik ook december daar helemaal niet opstaan dus ook niet die loonheffing, wat er op neer zou komen dat ik pas bij de aangifte van 2021 dat terug zou zien. Emita schreef:Es_ther schreef:Vroegaaah was de app vooral wanneer je geen bijzondere dingen had (huis gekocht, getrouwd, de jackpot gewonnen). Als je dat wel had gedaan moest je het via de site doen.
Weet niet of ze dat al hebben aangepast..
Ik heb mijn huis gekocht in 2019, dus de kosten van de koop heb ik al terug gekregen vorig jaar. Maar het gaat me nu om wat je terug zou kunnen krijgen i.v.m. de hypotheekIk hoop echt dat het niet klopt wat er staat.. anders moet ik even heel diep in de buidel gaan tasten
of nog even een paar dagen geduld hebben zodat je de website kunt gebruiken
Moska schreef:Wat Veerledec zegt klopt. Om het misschien wat duidelijker te maken een versimpeld rekenvoorbeeld: stel je heb drie werkgevers naast elkaar. Elk van die werkgevers betaald jou op jaarbasis 10.000 bruto. Dus totaal verdien jij € 30.000 bruto. Stel dat de belastingheffing als volgt is: 1e schijf van 0 tot 10.000 is de belastingheffing 15%, 2e schijf van 10.001 tot 20.000 is de belastingheffing 30% en 3e schijf van 20.001 tot 30.000 is de heffing 45%.
De werkgevers weten van elkaar niet wat jij betaald krijgt, dus ze houden ieder voor zich 15% in over € 10.000= € 1.500
Bij de aangifte die jij doet, vul je 3 x € 10.000 in. Totaal € 30.000. Je valt dan dus in de 3e schijf, oftewel 45% belastingheffing. Je hebt echter maar 3x 15% betaald= € 4.500 maar je had in totaal 45% moeten betalen, oftewel € 13.500 Dit resulteert in een naheffing van € 9.000
Dit is een heel simpel voorbeeld, maar dat maakt hopelijk wel duidelijk hoe het kan dat er wel al ingehouden wordt, maar je toch moet bijbetalen. Ik zag het in mijn werk ook vaak bij mensen die al met pensioen waren en veel kleine pensioentjes hadden. Over de kleintjes individueel werd niets ingehouden, maar alles bijelkaar opgeteld leverde wel een heffing op. Vaak best zuur.
En inderdaad goed om de heffingskortingen denken als er meerdere werkgevers zijn. Deze kun je maar bij 1 werkgever toepassen.
Emita schreef:Even een update, ik heb net mijn financieel adviseur gesproken. Als je een eigen huis hebt kun je NIET de app gebruiken zei hij. Z'n advies was opstaan om 03:00of nog even een paar dagen geduld hebben zodat je de website kunt gebruiken
Air schreef:''De afgelopen dagen werden problemen ondervonden met het doen van aangifte via Mijn Belastingdienst. Vanavond (2 maart) wordt tussen 19.00 uur en 20.30 uur geprobeerd de storing op te lossen. Dit betekent dat het tijdelijk niet mogelijk is om in te loggen via Mijn Belastingdienst en de aangifte-app en aangifte te doen. De werkzaamheden duren tot 20.30 uur en we hopen dat daarmee de problemen zijn opgelost.''
Wat zal een goede tijd zijn om weer proberen in te loggen op de website?
Muurp schreef:Oscar schreef:Bijverdiensten waar nog geen belasting over betaald is?
Geen bijverdiensten, geen toeslagen.
Wel wat meer verdient, maar dat scheelt echt niet zoveel...![]()
Het gaat nu om 300 euro, maar vorig jaar was dit 900 euro... vind het niet heel grappig dat ik ineens weer moet bijbetalen terwijl ik niks geks doe