Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:56

zou ik niet doen. Heeft je huisarts iets gezegd over minderen? Je zult het toch echt zelf moeten aangeven bij je werkgever. Ieder verhaal is anders namelijk

Dieselpaard
Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:56

Ts, doe nou gewoon wat er al zo vaak gezegd is: meld je ziek. Het is de makkelijkste en kortste weg om bij de Arbo arts te komen. Zo door blijven gaan, dan kun je straks helemaal niks meer en krijg je verplichte bedrust. Dan ben je echt verder van huis hè!

Liselot

Berichten: 32220
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:57

Als je je ziekmeldt (wat je imo écht moet doen met jouw klachten) wordt er vanzelf een arbo arts betrokken als het goed is
Ze zijn iig erg voorzichtig met zwangere dames, in mijn 1e zwangerschap ben ik vanaf 17 weken volledig ziek geweest en in mijn tweede zwangerschap zelfs al vanaf 6 weken.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30292
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:00

Als je je ziekmeldt, kun je ook aangeven dat je graag in overleg met de arboarts gaat om te overleggen over wat je nog wel kunt doen. Maar je moet inderdaad bij de arboarts van je werkgever, en via je werkgever, aan de slag.

Er is een kans dat je baas geen arboarts heeft, maar als hij dat zegt dan is dat zijn probleem. Hij is verplicht een arboarts te hebben.

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 17:06

Mijn vriend is onderweg naar huis en dan stellen we samen even een berichtje op die ik dan naar mijn baas stuur. Ik stuur liever eerst een bericht dat ik alles ´zwart op wit´ heb en het daarna nog even telefonisch bespreek.

Steenbok12
Berichten: 7862
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:09

Inderdaad ziek melden en aangeven dat je in gesprek wilt met arbo arts om te kijken naar het verdere verloop.
Inhoudelijk zou ik ook verder geen uitspraken doen naar je baas. Je hebt genoeg signalen afgegeven. Ik zou je niet latem afschepen.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:10

Je mag echt veel zekerder zijn van jouw eigen rechten en wat minder bang zijn voor je baas. Wat heb je te verliezen?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30292
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:27

Escada schreef:
Mijn vriend is onderweg naar huis en dan stellen we samen even een berichtje op die ik dan naar mijn baas stuur. Ik stuur liever eerst een bericht dat ik alles ´zwart op wit´ heb en het daarna nog even telefonisch bespreek.


Goed begin. Zet hem op!

nijnthju
Berichten: 540
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:29

Escada schreef:
Mijn vriend is onderweg naar huis en dan stellen we samen even een berichtje op die ik dan naar mijn baas stuur. Ik stuur liever eerst een bericht dat ik alles ´zwart op wit´ heb en het daarna nog even telefonisch bespreek.


Succes!

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 19:19

Oke ik ben even aan het puzzelen om dit netjes te formuleren naar mijn baas. Ik wil zelf eerst aankijken met 4 uur werken per keer, meteen helemaal ziekmelden zit mij toch niet zo lekker. Dat kan altijd nog. Dit is wat ik nu heb:

Hallo .....,

In overleg met de verloskundige, fysio en de huisarts ben ik geadviseerd om niet langer dan 4 uur te werken per dag ivm zwangerschaps gerelateerde klachten. Het werk op de markt word voor mij nu helaas te zwaar wat gepaard gaat met veel pijn. Zou je aan mij willen laten weten welke uren je mij het beste nodig hebt op de markt?

Groetjes Amy

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:21

Je noemt hierin niets over de hoeveelheid uren dat je je ziekmeldt?

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 19:22

Kinke schreef:
Je noemt hierin niets over de hoeveelheid uren dat je je ziekmeldt?


Mijn baas kan zelf ook wel een beetje rekenen toch hoeveel uur ik er dan niet ben van mijn contract :')

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:24

tja, ik weet niet wat voor contract je hebt. Maar als ik jou was zou ik sowieso vermelden dat je je ziekmeldt

Steenbok12
Berichten: 7862
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:25

Ik zou duidelijk benoemen dat je je ziek meld. dat is nu niet duidelijk. Anders kort hij dadelijk op loon, vakantie dagen werk weigering etc.
Ik zou sowieso geen eigen voorstel doen... ik zou serieus de bedrijfs arts spreken en via hem de mede delig uiten dat je maar 4 uur wilt werken bijvoorbeeld. Waarom wil je de bedrijfs arts niet betrekken? Overigens heb ik mij ziek gemeld volledig en ben ik boventallig uren gaan draaien bijvoorbeeld. Echt schakel d3 bedrijfs arts in...

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:26

Zet er nog even bij dat je je voor de overige uren ziek meldt (zodat er nooit een discussie kan ontstaan over een gedeeltelijke opzegging van jouw kant)

<edit> wat de anderen dus ook zeggen
Laatst bijgewerkt door Kelan op 11-01-21 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 19:26

ChantalSmook schreef:
Ik zou duidelijk benoemen dat je je ziek meld. dat is nu niet duidelijk. Anders kort hij dadelijk op loon, vakantie dagen werk weigering etc.
Ik zou sowieso geen eigen voorstel doen... ik zou serieus de bedrijfs arts spreken en via hem de mede delig uiten dat je maar 4 uur wilt werken bijvoorbeeld. Waarom wil je de bedrijfs arts niet betrekken? Overigens heb ik mij ziek gemeld volledig en ben ik boventallig uren gaan draaien bijvoorbeeld. Echt schakel d3 bedrijfs arts in...



De bedrijfsarts kon ik niet vinden waar mijn bedrijf bij was aangesloten. Ik heb er meerdere gebeld vandaag vandaar dat ik nu meteen maar een berichtje stuur naar mijn baas :)

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 19:27

Kelan schreef:
Zet er nog even bij dat je je voor de overige uren ziek meldt (zodat er nooit een discussie kan ontstaan over een gedeeltelijke opzegging van jouw kant)


Dat is een goede ja :j

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:27

Welke bedrijfsarts dan ChantalSmook?

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:27

De vk heeft je niet geadviseerd om 4uur te werken. Dat is jou inschatting. Ik zou dat dus zelf niet zo formuleren. Dan zou ik eerder formuleren

Citaat:
Beste,

De afgelopen weken is er sprake van toenemende klachten door mijn zwangerschap. Hierdoor is het voor mij niet meer mogelijk om volledige dagen aan het werk te zijn. Met ingang van <..> ben ik genoodzaakt mijn werkzaamheden af te bouwen. Ik schat daarbij in 4uur per dag beschikbaar te kunnen zijn en sta open voor overleg met de arbo-arts om dit te bespreken. Dit betekend dat ik me 50% ziekmeld. Graag overleg ik met jullie over een invulling van de uren dat ik kan werken.

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:28

juist Kelan....bij zo'n werkgever lijkt me dit een verstandig idee

Hommage

Berichten: 2769
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:28

Zou het ziekmelden er wel even in zetten inderdaad.

Of nog beter, enkel aangeven dat je geen volledige dagen meer aankunt en dat je totdat er een gesprek is geweest met een bedrijfsarts niet komt werken. Dat zou eigenlijk de beste optie zijn, nu heb je kans dat je jezelf in de vingers gaat snijden door zelf standig minder uren te draaien zonder officiële ziekmelding.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zwanger en een zwaar beroep, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:29

Ik denk ook dat je bij deze werkgever het echt zo duidelijk mogelijk moet neerzetten zodat je daar straks geen gedoe over krijgt.

Liselot

Berichten: 32220
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:29

Mag je jezelf uberhaupt gedeeltelijk ziekmelden? Volgens mij kan dat helemaal niet

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:30

secricible schreef:
De vk heeft je niet geadviseerd om 4uur te werken. Dat is jou inschatting. Ik zou dat dus zelf niet zo formuleren. Dan zou ik eerder formuleren

Citaat:
Beste,

De afgelopen weken is er sprake van toenemende klachten door mijn zwangerschap. Hierdoor is het voor mij niet meer mogelijk om volledige dagen aan het werk te zijn. Met ingang van <..> ben ik genoodzaakt mijn werkzaamheden af te bouwen. Ik schat daarbij in 4uur per dag beschikbaar te kunnen zijn en sta open voor overleg met de arbo-arts om dit te bespreken. Dit betekend dat ik me 50% ziekmeld. Graag overleg ik met jullie over een invulling van de uren dat ik kan werken.


Hier kan ik mij in vinden :j

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 19:30

Kijk dankjewel! Bokt kan het veel beter formuleren dan ik :+

secricible schreef:
De vk heeft je niet geadviseerd om 4uur te werken. Dat is jou inschatting. Ik zou dat dus zelf niet zo formuleren. Dan zou ik eerder formuleren

Citaat:
Beste,

De afgelopen weken is er sprake van toenemende klachten door mijn zwangerschap. Hierdoor is het voor mij niet meer mogelijk om volledige dagen aan het werk te zijn. Met ingang van <..> ben ik genoodzaakt mijn werkzaamheden af te bouwen. Ik schat daarbij in 4uur per dag beschikbaar te kunnen zijn en sta open voor overleg met de arbo-arts om dit te bespreken. Dit betekend dat ik me 50% ziekmeld. Graag overleg ik met jullie over een invulling van de uren dat ik kan werken.