Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Nou ik verbaas me nog iedere keer dat ze daar zo krap in de ambulances zitten want als ze bellen voor een snee in hun vinger wordt er een ambulance gestuurd, hier gaan ze naar de eerste hulp of huisarts.
Hier hebben ze meestal een aanrijtijd, ik weet niet hoeveel.
Jenara schreef:Wat een interessant topic! Leuk om alles hier te lezen en te zien welke dingen andere mensen zoal meemaken in hun werk!
Ik heb een vraag voor een leerkracht! Ik weet dat het, zeker met momenten, enorm druk kan zijn, maar ik vraag me af of je daar na een paar jaar niet een bepaalde routine in krijgt? Ik wou vroeger zelf eventueel leerkracht worden, maar was bang voor veel repetitie van hetzelfde. Verandert het leerstofpakket veel? Of is het na een aantal jaren toch wel wat veel hetzelfde? Wat houdt het boeiend?
Uiteindelijk ben ik zelf architect geworden en werk nu bij een middelgroot bureau (rond de 30mensen)
Heel blij met mijn keuze uiteindelijk, ik doe mijn werk echt supergraag!
brokjes schreef:DeEenhoorn schreef:Leuk topic! Ik heb zelf nog geen vragen maar ik werk in het laboratorium, op dit moment doe ik positief/negatief testen voor covid.
Ben je de hele dag bezig met proeven doen?of ook andere dingen zoals achter de computer?
Gaat je werk altijd door of werk je van 9 tot 5?
moonsparkle schreef:DeEenhoorn schreef:Leuk topic! Ik heb zelf nog geen vragen maar ik werk in het laboratorium, op dit moment doe ik positief/negatief testen voor covid.
Is je werk afwisselend? Of is het nu de hele dag dezelfde covid checks? En wat voor onderzoeken deed je daarvoor dan?
Liselot schreef:DeEenhoorn: worden de positieve testen nog bevestigd? Ik ben ook geschoold als microbiologisch analist en deed veel PCR, maar dan bacteriologisch. Deze werden altijd bevestigd als er een positieve uitslag uit de PCR kwam. Ben wel benieuwd dus of dat bij de covid testen ook gebeurd.
culaccino schreef:@Polly of ander ambulancepersoneel/spoedzorg, hoe doen jullie dat nu eigenlijk met corona? Dragen jullie voor alle patiënten nu beschermende kleding i.v.m. potentiële gevallen? En mogen jullie nu reanimeren? Ik leerde deze zomer bij een EHBO-cursus nog dat je eigenlijk niet mag reanimeren (niet eens een kinlift) maar bij een BHV-cursus zeiden ze van wel (maar eigenlijk niet beademen). Wat is jullie beleid?
Ik ben ook wel benieuwd naar het werk van cassières. Stel, je betrapt iemand op winkeldiefstal. Wat doe je dan?
_mexx_lady_ schreef:Zijn hier mensen werkzaam in de gezondheidstechnologie? En dan met name het implementeren en adviseren vanuit de producent?
Ik ben enorm benieuwd hoe het takenpakket eruit ziet, en hoe jullie de markt bereiken met gezondheidstechnologie en domotica (in bv. gezondheidsinstellingen of thuiszorgorganisaties).
Gewoon een dag uit jullie werkleven.
culaccino schreef:@Polly of ander ambulancepersoneel/spoedzorg, hoe doen jullie dat nu eigenlijk met corona? Dragen jullie voor alle patiënten nu beschermende kleding i.v.m. potentiële gevallen? En mogen jullie nu reanimeren? Ik leerde deze zomer bij een EHBO-cursus nog dat je eigenlijk niet mag reanimeren (niet eens een kinlift) maar bij een BHV-cursus zeiden ze van wel (maar eigenlijk niet beademen). Wat is jullie beleid?
Ik ben ook wel benieuwd naar het werk van cassières. Stel, je betrapt iemand op winkeldiefstal. Wat doe je dan?
Jenara schreef:Wat een interessant topic! Leuk om alles hier te lezen en te zien welke dingen andere mensen zoal meemaken in hun werk!
Ik heb een vraag voor een leerkracht! Ik weet dat het, zeker met momenten, enorm druk kan zijn, maar ik vraag me af of je daar na een paar jaar niet een bepaalde routine in krijgt? Ik wou vroeger zelf eventueel leerkracht worden, maar was bang voor veel repetitie van hetzelfde. Verandert het leerstofpakket veel? Of is het na een aantal jaren toch wel wat veel hetzelfde? Wat houdt het boeiend?
Uiteindelijk ben ik zelf architect geworden en werk nu bij een middelgroot bureau (rond de 30mensen)
Heel blij met mijn keuze uiteindelijk, ik doe mijn werk echt supergraag!
Mjetterd schreef:moonsparkle schreef:Aan de hand van de vorige vraag vroeg ik me af gaat een huisarts ook naar de huisarts?
Aan de hand van deze vraag, gaat een tandarts naar een andere tandarts of probeert hij het allemaal op te lossen door middel van een spiegeltje en zijn eigen handen?
culaccino schreef:@Polly of ander ambulancepersoneel/spoedzorg, hoe doen jullie dat nu eigenlijk met corona? Dragen jullie voor alle patiënten nu beschermende kleding i.v.m. potentiële gevallen? En mogen jullie nu reanimeren? Ik leerde deze zomer bij een EHBO-cursus nog dat je eigenlijk niet mag reanimeren (niet eens een kinlift) maar bij een BHV-cursus zeiden ze van wel (maar eigenlijk niet beademen). Wat is jullie beleid?
Ik ben ook wel benieuwd naar het werk van cassières. Stel, je betrapt iemand op winkeldiefstal. Wat doe je dan?
Anastasia24 schreef:Ik ben wel benieuwd naar de mensen die vrachtwagenchaffeur zijn..
Is het rustig werk? Raden jullie het andere aan om te gaan doen?
Ik vraag dit omdat ik helaas snel moe word als ik met mensen werk en veel indrukken krijg.
Is dit op de weg minder en hoe komen jullie thuis na een werkdag van 6-8 uur? Erg vermoeid van de indrukken van de weg\verkeer? of is het te doen en is het wennen? Natuurlijk voor iedereen verschillend.
Ben erg benieuwd,
culaccino schreef:@Polly of ander ambulancepersoneel/spoedzorg, hoe doen jullie dat nu eigenlijk met corona? Dragen jullie voor alle patiënten nu beschermende kleding i.v.m. potentiële gevallen? En mogen jullie nu reanimeren? Ik leerde deze zomer bij een EHBO-cursus nog dat je eigenlijk niet mag reanimeren (niet eens een kinlift) maar bij een BHV-cursus zeiden ze van wel (maar eigenlijk niet beademen). Wat is jullie beleid?
pateeke schreef:Jenara schreef:Wat een interessant topic! Leuk om alles hier te lezen en te zien welke dingen andere mensen zoal meemaken in hun werk!
Ik heb een vraag voor een leerkracht! Ik weet dat het, zeker met momenten, enorm druk kan zijn, maar ik vraag me af of je daar na een paar jaar niet een bepaalde routine in krijgt? Ik wou vroeger zelf eventueel leerkracht worden, maar was bang voor veel repetitie van hetzelfde. Verandert het leerstofpakket veel? Of is het na een aantal jaren toch wel wat veel hetzelfde? Wat houdt het boeiend?
Uiteindelijk ben ik zelf architect geworden en werk nu bij een middelgroot bureau (rond de 30mensen)
Heel blij met mijn keuze uiteindelijk, ik doe mijn werk echt supergraag!
Ik ben leerkracht, sta niet echt voor de klas, maar werk wel in het onderwijs (soort van leerlingenbegeleiding). Ik denk dat veel afhangt van jezelf en de klasgroep die je voor je hebt. Iedere klasgroep is anders. De diversiteit van de klassen is toegenomen (er zijn nu meer kinderen met één of andere beperking die naar het regulier onderwijs gaan). Daar moet je al op inspelen. En je kan je lessen natuurlijk ook altijd aanpassen.
Ik begeleid leerkrachten onder andere in het aanpassen van hun lessen aan leerlingen met bepaalde problematieken. Aangezien iedere leerling uniek is en het de bedoeling is dat de aanpak aansluit bij zoveel mogelijk leerlingen van die klas, is het iedere keer opnieuw anders en zoeken naar hoe je bepaalde leerstof het beste aanbrengt. Dat vraagt wat creativiteit en bereidheid om het anders aan te pakken dan je misschien gewend bent, maar het loont wel.
De leerlingen waarmee ik werk, hebben dan wel allemaal een bepaalde problematiek, maar ieder is uniek. Waar de een baat bij heeft, werkt niet voor een ander. Het is dus steeds zoeken naar wat werkt voor welke leerling: observeren, uitproberen, evalueren, bijsturen,... Mijn job is dus erg divers, afwisselend...
Ik heb wel een tijdje lesgegeven in het speciaal onderwijs. Gaande van vakken ivm rekenen en taal tot arbeidsvaardigheden, sociale vaardigheden en relatievorming. Aangezien er voor de groep waar ik les aan gaf niet echt een (strikt) leerplan of eindtermen zijn, was ik erg vrij in wat ik aanbood tijdens de lessen. Tijdens de lessen checkte ik regelmatig in hoeverre de jongeren mee waren of bijkomende hulp nodig hadden en paste dan ook mijn lessen aan op het moment zelf als ik bv zag dat wat ik voorzien had te moeilijk was. Dat vraagt wel dat je flexibel bent en je al wat 'in je rugzak' hebt zeg maar. Als beginnende leerkracht is het vaak niet gemakkelijk om à la minute je les aan te passen als je merkt dat wat je voorzien had niet aanslaat. Een goede lesvoorbereiding is het halve werk, maar daarnaast moet je er ook van kunnen loskomen en out of the box durven denken (en doen).
Peuk schreef:Super interessant topic.![]()
Ik heb een vraag over hulpdiensten. Gericht aan wie dit antwoord ook mag weten. Onlangs liep ik in het bos. Toen dacht ik: Stel ik krijg een hartaanval.. hoe komen hier dan hulpdiensten? En wat moet ik dan doen?