s*xsuele intimidatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:47

Anoniem schreef:
Ibbel schreef:
TS is gewoon niet oud en gehaaid genoeg om dit zelf op te lossen. Dan kan iedereen honderd keer roepen, je moet duidelijker zijn, je grenzen stellen, dat lukt haar duidelijk niet, anders was dit topic er niet.
Dus adviseren dat ze vooral duidelijker moet zijn en haar grenzen beter moet bewaken heeft geen zin imo.

Gewoon hogerop gaan, daar ís hogerop voor bedoeld. En of dat dan in dit geval meteen de eigenaar van het bedrijf is, so be it.

Ik vind het nog wat buiten proportioneel om hiervoor naar de eigenaar van het bedrijf te gaan. Deze man hoeft toch niet meteen zijn baan kwijt te raken hierom?
Het is niet oke, nee zeker niet, en hij moet ook gewoon echt stoppen. Maar laten we de dingen wel even in proportie houden. Zijn leven hoeft hier niet voor kapot gemaakt te worden toch?

Dat doet hij toch zelf? Als hij dat niet wil moet hij zich netjes gedragen.

Anoniem

Re: s*xsuele intimidatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:49

Deze man verkeert momenteel nog in de waan dat zij hem net zo leuk vindt en die aandacht wil.
Eerst maar eens heel duidelijk maken dat dat NIET zo is, daarna verder aanpakken als dat nodig is.
Niet bij voorbaat iemands leven willen slopen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:51

Anoniem schreef:
Ik vind het nog wat buiten proportioneel om hiervoor naar de eigenaar van het bedrijf te gaan. Deze man hoeft toch niet meteen zijn baan kwijt te raken hierom?
Het is niet oke, nee zeker niet, en hij moet ook gewoon echt stoppen. En mag zeker pitig aangesproken worden. Maar laten we de dingen wel even in proportie houden. Zijn leven hoeft hier niet voor kapot gemaakt te worden toch?

Als er niemand buiten baas is, geen vertrouwenspersoon of HR, moet TS dan maar mondje houden? Een deftige baas kan best Henkie in zijn hempie te zetten zonder dat daar ontslag bij komt kijken me dunkt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:52

Goed punt. Ik zou dan zeggen: stoppen, en anders ga ik naar de baas. Met screenshots.
Dan heeft hij een kans. Bedoel je dat?

Anoniem

Avalanche81 schreef:
Ik vind dat wel onzin dat een mannen wereld zo in elkaar zit. Ts is 19 en ik weet dat ik een stuk minder duidelijk was in die dingen toen ik 19 was omdat ik graag de lieve vrede wilde bewaren.
En in de loop van de jaren leer je dat dat geen optie is. Dit is niet de schuld van TS maar van een vieze oude man die op jonge meisjes geilt omdat hij weet dat nee zeggen een stuk moeilijker is voor jonge meiden en omdat ze veel makkelijker te manipuleren zijn. Dus, TS, screenshots maken en naar de baas ermee. Nee is echt nee, en als dat naar voor hem is dat zijn eigen schuld.

Helemaal mee eens. Twijfel niet aan jezelf en bespreek dit met je baas, en als dat de baas van het bedrijf is, so be it. Hij kan zich toch niet gedragen? Moet hij de consequenties ook maar accepteren. 'Je leven slopen' vind ik ontzettend overdreven, ik vraag mij af of jullie zelf in een soortgelijke situatie hebben gezeten. Ik kan je vertellen, het is ALLES behalve prettig om met zo'n smeerkees te moeten werken. Hij appt zelf vieze en ongepaste berichtjes, als volwassen vent moet je snappen dat dat onacceptabel is en ZEKER tegen een meisje wat net 19 is. Maar goed, al zou TS 40 zijn, ongepaste berichten enzovoorts zijn niet OK!

Walgelijk gedrag en ZEER ongepast, TS, blokkeer hem, mail naar je baas hoe de vork in de steel zit en dat je een gesprek wil. Neem niks meer van deze ongepaste vent aan en stel je grens.

Margrietjuh

Ik snap wel dat TS in tweestrijd zit, ik zou hier op 19 jarige leeftijd ook niet mee om weten te gaan.
Aan de ene kant heb je een veilig en fijn gevoel bij iemand, behulpzaam, aardig, positieve aandacht.
Aan de andere kant behandelt hij je via whatsapp op een manier waar ze zich zeer onprettig bij voelt.
Als je je dan 'alleen' voelt in zo'n situatie snap ik dat je steun zoekt om je heen, bijvoorbeeld op een forum.
Dat TS twijfelt is logisch, het is voor haar ook even omschakelen en nadenken over dat 'Henk' een heel ander persoon is dan zij dacht/hoopt.

Inmiddels ben ik 33 en zeg ik dit soort types de waarheid, ze weten meteen dat ze bij mij aan het verkeerde adres zijn.

Naar mijn idee is dit grensoverschrijdend, grenzen worden door jezelf gesteld en niet door anderen als het om je seksualiteit, lijf en leden gaat.
TS heeft duidelijk aangegeven dit niet te willen, de whatsappjes, de man in kwestie had hier direct de eerste keer gehoor aan moeten geven.
Helaas zijn er nog steeds mensen die vinden dat het je eigen schuld is als je niet hard genoeg schreeuwt dat je iets niet wilt, maar zelfs een simpele 'nee' is in mijn ogen voldoende.

Wat de gevolgen zijn voor 'Henk' zou niet de zorg van TS mogen zijn, hij heeft willens en wetens de berichten gestuurd en haar verzoek om te stoppen genegeerd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:53

Anoniem schreef:
Deze man verkeert momenteel nog in de waan dat zij hem net zo leuk vindt en die aandacht wil.
Eerst maar eens heel duidelijk maken dat dat NIET zo is, daarna verder aanpakken als dat nodig is.
Niet bij voorbaat iemands leven willen slopen.

Dat is al aardig gesloopt. Hij geeft zo goed als aan vreemd te willen gaan en negeert de opmerkingen van zijn gealarmeerde vrouw!!!

Zertab

Re: s*xsuele intimidatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:54

TS, heb je al iemand in jouw eigen omgeving in vertrouwen genomen?

fransje23

Anoniem schreef:
Ibbel schreef:
TS is gewoon niet oud en gehaaid genoeg om dit zelf op te lossen. Dan kan iedereen honderd keer roepen, je moet duidelijker zijn, je grenzen stellen, dat lukt haar duidelijk niet, anders was dit topic er niet.
Dus adviseren dat ze vooral duidelijker moet zijn en haar grenzen beter moet bewaken heeft geen zin imo.

Gewoon hogerop gaan, daar ís hogerop voor bedoeld. En of dat dan in dit geval meteen de eigenaar van het bedrijf is, so be it.

Het is niet oke, nee zeker niet, en hij moet ook gewoon echt stoppen. En mag zeker pitig aangesproken worden. Maar laten we de dingen wel even in proportie houden. Zijn leven hoeft hier niet voor kapot gemaakt te worden toch?

Ik heb van dichtbij gezien hoe een (onschuldige!) man beschuldigd werd van dit soort zaken, een dame die heeft gezegd dat zij zich onprettig voelde door een blik van een man en het verhaal wat heeft aangedikt... gevolg: Onderzoek door een onafhankelijk bureau, man gedurende het onderzoek op non-actief, moet dat thuis uitleggen, net getrouwd, flink probleem thuis, roddels op werk...... eindstand: dame heeft overdrijven toegegeven, maar vertrouwensbreuk in zijn huwelijk moet ie maar zien te redden en voor zijn collega's houdt ie altijd dat stempel....

Pardon?
Ts heeft toch appjes als bewijs en er is niets onschuldig aan!

Deze meneer moet beter weten dan een jonge meid te intimideren op deze manier.
En ja, naar de baas gaan is een logische stap!

De situatie is al naar dus dat valt niet te voorkomen!

Anoniem

TS moet zeker niet haar mond houden, dat zeg ik nergens en zal ik niet zeggen ook!
Het flauwe is alleen dat werkgevers het vaak officieel (moeten) aanpakken meteen.
Dus dat werkt vaak meteen heel groot door. Niet een "niet meer doen Henk!-gesprek", maar meteen de hele santenkraam. En ik vind deze situatie niet dusdanig dat dat nodig is. Dit is in deze kiem nog te smoren. Daarom mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-20 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:55

Avalanche81 schreef:
Goed punt. Ik zou dan zeggen: stoppen, en anders ga ik naar de baas. Met screenshots.

Yeps.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:55

die man wordt hier echt niet om ontslagen. Nu nog niet aangezien hij ts niet fysiek heeft aangeraakt of zo. Maar dan moet hij nu wel teruggefloten worden om te voorkomen dat hij ooit echt over de schreef zou gaan met verkrachting of iets dergelijks wat strafbaar is en dan zal hij wel zijn baan kwijtraken.En wat denk je van de vrouw die hij thuis heeft zitten?Hoe lang blijft die dit nog accepteren?Dus het is ook in het belang van "Henk"zelf dat hij gestopt wordt nu het nog kan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:56

Anoniem schreef:
TS moet zeker niet haar mond houden, dat zeg ik nergens en zal ik niet zeggen ook!
Het flauwe is alleen dat werkgevers het vaak officieel (moeten) aanpakken meteen.
Dus dat werkt vaak meteen heel groot door. Niet een "niet meer doen Henk!-gesprek", maar meteen de hele santenkraam. Daarom mijn mening.

En terecht toch, verdulleme?
Werknemer weet zich niet te beheersen, en jammerdenbammer, de werkgever moet zo'n geval officieel aanpakken. Dan ga je toch niet als slachtoffer denken: oh, wat zielig, laat ik het maar niet melden, want dan wordt het een hele heisa?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:57

Huh? Deze man is niet onschuldig. Er zijn appjes :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:58

Margrietjuh schreef:
Ik snap wel dat TS in tweestrijd zit, ik zou hier op 19 jarige leeftijd ook niet mee om weten te gaan.
Aan de ene kant heb je een veilig en fijn gevoel bij iemand, behulpzaam, aardig, positieve aandacht.
Aan de andere kant behandelt hij je via whatsapp op een manier waar ze zich zeer onprettig bij voelt.
Als je je dan 'alleen' voelt in zo'n situatie snap ik dat je steun zoekt om je heen, bijvoorbeeld op een forum.
Dat TS twijfelt is logisch, het is voor haar ook even omschakelen en nadenken over dat 'Henk' een heel ander persoon is dan zij dacht/hoopt.

Inmiddels ben ik 33 en zeg ik dit soort types de waarheid, ze weten meteen dat ze bij mij aan het verkeerde adres zijn.

.

Dat dacht ik van mezelf ook, tot ik laatst totaal onverwacht opzichtig door een collega werd uitgekleed met de ogen bij een praatje aan de koffiezet.
En wat deed ik, ervaren, wereldse vrouw die rad van tong is en weet dat ze wel goed in de markt ligt?
Ik dacht meteen dat er iets mis was met mijn outfit, dacht dat er een knoop was open gesprongen of zo van mijn jurk. Terwijl ik gewoon had moeten zeggen : "Voel jij je wel goed? Je blik dwaalt telkens af."
|o

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:58

Anoniem schreef:
Dus dat werkt vaak meteen heel groot door. Niet een "niet meer doen Henk!-gesprek", maar meteen de hele santenkraam. Daarom mijn mening.

Ja, maar dan had Henk misschien moeten denken met zijn hersenen in plaats van met zijn geslachtsdeel.
Ze heeft meerdere keren aangegeven er niet oké mee te zijn. Zijn vrouw heeft dat ook al aangegeven..
Hoeveel waarschuwingen zijn nodig?

Henk is datgene waar hij mee denkt! ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:00

fransje23 schreef:
Henk is datgene waar hij mee denkt! ;)

_/-\o_ :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:00

Anoniem schreef:
Avalanche81 schreef:

Yeps.

En dat is wat ik ook zeg.
Nog 1 keer duidelijk, geef ook aan anders ga ik wel naar de baas.
Dan kan hij kiezen wat hij wil.
Nu is ze onduidelijk en ineens staat ze bij de baas.
Dat ben je afgedaan in de groep, kun je wel ander werk zoeken. Hoe oneerlijk dat ook is, zo werkt het dan.

En het is niet haar schuld.....

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:02

Dat is zijn probleem en mag hij lekker thuis verder uitzoeken.

Niemand geeft TS de schuld. Een aantal van ons geeft alleen maar aan dat het er vanzelf ingeslopen is omdat ze het gedrag van haar collega (en collega’s) heeft toegelaten. Het zal haar niet lukken om dit in haar eentje op te lossen en zal ze met al haarcollega’s hierover in gesprek moeten gaan en hopelijk wil iemand zich opwerpen als een vertrouwenspersoon of leider in deze situatie en deze “Henk” op zijn gedrag aanspreken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:04

Ik heb een bovenstaande baas gehad. Vers van school, enige vrouw in een mannenomgeving en een baas die mijn borsten erg interessant vond. Oftewel alle gesprekken gingen op borsthoogte kwa oogcontact. Ik ben toch aardig rap van tong en wat gewend door de opleiding ervoor als enige meisje tussen 700 jongens.

Maar toch ik wist ook eerst niet wat te doen. Uiteindelijke oplossing was terugstaren naar zijn kruis hoe walgelijk ook het aanblik was. :r Maar na een paar dagen was het over en heeft hij het nooit meer gedaan.

En nee in een mannenomgeving hoort grensoverschrijdend gedrag absoluut niet. Ja algemene opmerkingen, grove mopjes, en eventuele bikinidames aan de muur. Maar persoonlijke geile praat nee. :n ..
Enige wat je kan doen is toch alles afkappen, blokken van berichten, geen kadootjes aannemen en naar je baas stappen met de berichtjes als bewijs nadat je ng een leer heel duidelijk hebt gemaakt nee, stop hiermee

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:05

Ik vond de gok van bigone wel een heel goeie, dat TS misschien bij een loonbedrijf werkt. Dan kan je vermoedelijk lang wachten op zowel gesprekken met collega's als op een collega als vertrouwenspersoon. Dat werkt in die wereld niet zo, heb ik vaag het vermoeden...;)

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:06

foxy80 schreef:
Dat dacht ik van mezelf ook, tot ik laatst totaal onverwacht opzichtig door een collega werd uitgekleed met de ogen bij een praatje aan de koffiezet.
En wat deed ik, ervaren, wereldse vrouw die rad van tong is en weet dat ze wel goed in de markt ligt?
Ik dacht meteen dat er iets mis was met mijn outfit, dacht dat er een knoop was open gesprongen of zo van mijn jurk. Terwijl ik gewoon had moeten zeggen : "Voel jij je wel goed? Je blik dwaalt telkens af."
|o

Oef... Ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij ook wel eens overrompeld, en dan denk je later "had ik maar zus of zo"
Ik merk wel dat ik, hoe ouder ik word, des te beter ik ermee omga.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:09

karijn schreef:
Dus: als hij appt, compleet negeren want een reactie van jouw kant is aandacht voor hem en dat streelt zijn ego.

Nee. Dan ben je al te ver. Je moet zorgen dat hij niet meer KAN appen, dus blokkeren en klaar.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:11

Margrietjuh schreef:
foxy80 schreef:
|o

Oef... Ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij ook wel eens overrompeld, en dan denk je later "had ik maar zus of zo"
Ik merk wel dat ik, hoe ouder ik word, des te beter ik ermee omga.

Ik vond het zo erg van mezelf, dat ondanks alle emancipatie, gestudeer en levenservaring mijn instinctieve gedachte was "Wat is er mis met mij vandaag?" ipv "Wat is er nu opeens mis met jou?"

Nou ja, een mens is nooit te oud om te leren :j
Ik heb mijn antwoord volgende keer dus klaar! :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:11

Ibbel schreef:
Ik vond de gok van bigone wel een heel goeie, dat TS misschien bij een loonbedrijf werkt. Dan kan je vermoedelijk lang wachten op zowel gesprekken met collega's als op een collega als vertrouwenspersoon. Dat werkt in die wereld niet zo, heb ik vaag het vermoeden...;)

Maar vaak hebben dat soort bedrijven wel een vrouw van de baas. En geloof mij, als dat bij ons zou gebeuren had Henk het met mij niet best }>