Olympia96 schreef:Opnieuw bedankt voor alle feedback. Ik heb er echt wel wat aan en de boodschap is duidelijk.
Klinkt aardig bekend Jolien. Ik schreef net ook al in een pb: Ik had geen idee dat er zo vaak onvoldoendes werden gegeven op stages. Echt niet. Dat heeft waarschijnlijk ook mede een rol gespeeld in het feit dat ik zo lang volhield.
Daarbij, tijdens het gesprek met SBB is echt veel besproken. Ook over het beoordelen van de leerling. Ik vond dat een uitdaging omdat ik niet wist wat ik mocht verwachten van iemand op zijn niveau. De boodschap aan mij was luid en duidelijk: qua niveau moet je minstens 7 stappen terug doen om hem te beoordelen op zijn kunnen. Die balans in beoordelen is gewoon erg lastig.
En vergeet niet, een hoogvlieger wordt het nooit dat had ik direct begrepen, maar in het begin heb ik ook een andere houding gezien.
Wel een houding waaraan heel veel moest worden bijgeschaafd als het op werkhouding aankwam, maar dat snapte hij toen zelf ook.
Tijdens zijn vorige stage heeft hij helemaal niks geleerd (moest de loods vegen op een bezemmachine en kleding naar de stomerij brengen), dus we begonnen met een achterstand. Die stage heeft hij met dikke voldoendes afgerond.
Vanwege ons niveauverschil heb ik gedacht dat ik genoegen moest leren nemen met ‘babysteps’. Tot het moment dat hij een dalende lijn inzette. Of nee, totdat hij zich ging gedragen zoals hij dat ook op school doet blijkbaar. De info die ik van zijn leraar kreeg was schrikbarend als het ging om schoolgedrag.
Hij koppelt wel aan iedereen terug (school, vrienden, familie en aan mij), dat ik de eerste ben die zich niet laat inpakken door zijn grappen en grollen. En dat hij veel moeite mee heeft met het feit dat hij nergens mee weg komt bij mij. Desondanks doet hij daar niks mee. Ik ben hooguit een vervelende horzel voor hem die hij lastig kan verwijderen.
Maar goed, met die ziekmelding heeft hij me een dikke middelvinger gegeven natuurlijk. Dat bovenop de rest van het verhaal is reden genoeg voor een onvoldoende. Dat hij daarmee geen uitzondering is, dat heb ik nu geleerd uit dit topic. Blijkbaar gaat dat door een andere houding van de gemiddelde student op het hbo en wo echt anders.
Dit is PRECIES de reden waarom hij nu eens even stevig op zijn bek moet gaan! Want anders komt hij er weer mee weg! Dus maandag op gesprek laten komen, alle punten voorleggen (mooi lijstje op papier met handtekeningen van jou en de directeuren) en haarfijn uitleggen waarom hij na dit gesprek met een dikke onvoldoende en een afgebroken stage naar huis gaat.