Kay_Kim schreef:Ik hoop dat ik bokt niet over me heen krijg

ik ben proefdierverzorger, ik verzorg muisjes bij een onderzoekscentrum, vooral naar straling (zoals bij beeldvorming,...)
Voordien heb ik nog bij een bedrijf gewerkt die hommels en insecten voorzien voor landbouwbedrijven, betere bestuiving, natuurlijke insectenbestrijding,...
Hè collega.

Mijn motivatie? Er voor zorgen dat de proefdieren zo gezond en fijn mogelijk de proeven door gaan. Er streng op toezien dat alleen dat wordt gedaan wat er in de CCD en IvD wordt beschreven, als de ook maar iets teveel of te weinig wordt gedaan zit ik er boven op.
In tegenstelling tot wat in de media wordt geslingerd, kunnen we nog niet zonder dierproeven. Je ziet wel dat de technieken steeds beter en beter worden (verfijning, vervanging en vermindering) maar er moet op het einde altijd een compleet levend organisme worden gebruikt waar je precies kunt volgen wat er in een lichaam gebeurt. Díe wisselwerking is nog niet te vangen in alternatieven, gewoonweg omdat we het menselijke of dierlijke lichaam nog niet voor 100% in kaart hebben gebracht.
Zolang er dus nog proefdieren zijn, zal ik, samen met een uitgebreid team van dierverzorgers en dierenartsen, er op toe zien dat dit goed gebeurt.
Dit zijn goede uitzendingen om terug te kijken:
[ [url=m/yBJUbI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qj68PT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2kIl3v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik geef hier over ook gastlessen namens de SID:
https://www.stichtinginformatiedierproeven.nl/.
Ja, ik besef dat dit een maatschappelijk lastig beroep is. Dit had het echter niet hoeven zijn als de media meteen de goede informatie had verspreid en de actiegroepen niet zoveel podia had gekregen (vind ik).
Want zeg nu eerlijk, hoeveel mensen denken hier nu dat ik dit doe?
Let op, het beeld kan als schokkend worden ervaren!Deze foto kennen velen uit de protestacties tegen dierproeven. Maar deze foto is echter gemaakt tijdens een massa castratie actie van zwerfkatten (
https://speakingofresearch.com/2014/02/ ... mages/amp/).
Ik heb deze foto bewust erbij gezet om mijn punt te verduidelijken: niet alles wat je ziet op het internet is een dierproef.