Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkPrincess

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:03

Ik ben een tijdje geleden een vacature tegen gekomen om te werken in het crematorium.
Echter is dit zo in mijn hoofd blijven hangen dat ik daar meer onderzoek naar aan het doen ben of dit bij mij zal passen. Het is dus niet mijn beroep op dit moment maar ik wil het graag met jullie delen want wie weet ga ik de stap maken in deze bijzondere richting :oo

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:08

webster543 schreef:
Drug/geld-hondgeleider.

Oh gaaf!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:23

Heb de opleiding dierenasiel en pensionhouder gedaan en in een groot asiel gewerkt. Was in de jaren 80e.
Nu niet meer , maar was een heftige tijd. Het vergassen was toen noch normaal. Gelukkig kort er na niet meer. Maar standaard was toen 1 pup of kitten bij de moeder laten en de rest in laten slapen.
Wat me nog wel eens opvalt dat alle dingen waar nu zoveel ophef over is, toen ook al speelde zoals het eten van honden en katten en de bio industrie en massale gebruik van proefdieren. Maar dat er eigelijk nooit reactie kwam van het grote publiek.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:31

Ik ben huishoudelijke hulp in de thuiszorg en in een bejaardenhuis bij dementerende.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:32

Ik zit op dit moment nog op school, leer ervoor om op het laboratorium te gaan werken, en dan wil ik heel graag DNA onderzoek gaan doen! :D :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:32

Andewi schreef:
Ik ben "oversized equipment global projects manager"

Ik verscheep wereldwijd (land zee lucht ) alles wat te groot is om in een 40ft container te passen.

Cool! Hoe kom je daar terecht?
Ik zou ook wel zo’n Border Security poppetje willen zijn. Maar ben tevreden met mijn baan.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:34

Kay_Kim schreef:
Ik hoop dat ik bokt niet over me heen krijg :x ik ben proefdierverzorger, ik verzorg muisjes bij een onderzoekscentrum, vooral naar straling (zoals bij beeldvorming,...)

Voordien heb ik nog bij een bedrijf gewerkt die hommels en insecten voorzien voor landbouwbedrijven, betere bestuiving, natuurlijke insectenbestrijding,...

Dat papiertje heb ik ook, jammergenoeg geen werk in gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:49

Fair schreef:
Resistance schreef:
Ik ben nu nog student, maar na mijn studie ben ik art director of creative director. :)

+1. Al is het niet zo zeer een bijzonder beroep, het is nu helemaal hot and happening, en enorm veel vraag naar. :)

Oh wat leuk! :) Waar studeer je?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:52

Wat een gave en bijzondere beroepen komen er langs hier! Van heel veel wist ik niet eens dat het bestond.

Ik studeer op het moment nog voor Eventmanager, hoop hier over 2 jaar in te kunnen gaan werken!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:58

PinkPrincess schreef:
Ik ben een tijdje geleden een vacature tegen gekomen om te werken in het crematorium.
Echter is dit zo in mijn hoofd blijven hangen dat ik daar meer onderzoek naar aan het doen ben of dit bij mij zal passen. Het is dus niet mijn beroep op dit moment maar ik wil het graag met jullie delen want wie weet ga ik de stap maken in deze bijzondere richting :oo

Mijn broer werkt in een crematorium en hij vindt het prachtig. Zijn functie gaat van het ontvangen van gasten t/m het invoeren van de kist in de oven en het verwerken van de as. Het is een heel dankbaar beroep maar het moet zeker bij je passen.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:07

Mijn beroep is adviseur kennismanagement. Ik vertaal wet- en regelgeving naar werkinstructies voor onze uitvoerende medewerkers. Daarnaast is het een (juridische)adviesfunctie voor diverse afdelingen binnen ons (landelijke) bedrijf.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:37

moonsparkle schreef:
lucifertje schreef:
Medisch moleculair microbiologisch analist :D

Klinkt voor mij als de hele dag door de microscoop kijken :')

Echt? Nee joh, ik speel met DNA van bacteriën, schimmels, parasieten etc.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:09

@lucifertje
DNAAAAAA *\%/* *\%/*
Studeer nu nog, maar zou me heel tof lijken om eens bij een lab te kijken waar ze veel met DNA werken :))

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:36

Naast mijn studie ben ik gemeenteraadslid :D
Niet heel bijzonder maar mensen zijn altijd heel verbaasd als ze vragen wat ik doe haha

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:50

Wat een super leuk topic zeg!
en wat veel (voor mij) onbekende banen zeg!

ik heb zelf totaal geen speciale baan dus dat hoeft hier niet gedeeld te worden :+

Maar mochten ze nog ergens mensen in zoeken..
ik wil graag iets anders _O-
Ben bereid er studie(s)/cursussen voor te doen indien nodig :P

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:55

magda_90 schreef:
Kay_Kim schreef:
Ik hoop dat ik bokt niet over me heen krijg :x ik ben proefdierverzorger, ik verzorg muisjes bij een onderzoekscentrum, vooral naar straling (zoals bij beeldvorming,...)

Voordien heb ik nog bij een bedrijf gewerkt die hommels en insecten voorzien voor landbouwbedrijven, betere bestuiving, natuurlijke insectenbestrijding,...

Hè collega. :wave:

Mijn motivatie? Er voor zorgen dat de proefdieren zo gezond en fijn mogelijk de proeven door gaan. Er streng op toezien dat alleen dat wordt gedaan wat er in de CCD en IvD wordt beschreven, als de ook maar iets teveel of te weinig wordt gedaan zit ik er boven op.

In tegenstelling tot wat in de media wordt geslingerd, kunnen we nog niet zonder dierproeven. Je ziet wel dat de technieken steeds beter en beter worden (verfijning, vervanging en vermindering) maar er moet op het einde altijd een compleet levend organisme worden gebruikt waar je precies kunt volgen wat er in een lichaam gebeurt. Díe wisselwerking is nog niet te vangen in alternatieven, gewoonweg omdat we het menselijke of dierlijke lichaam nog niet voor 100% in kaart hebben gebracht.

Zolang er dus nog proefdieren zijn, zal ik, samen met een uitgebreid team van dierverzorgers en dierenartsen, er op toe zien dat dit goed gebeurt.

Dit zijn goede uitzendingen om terug te kijken:
[ [url=m/yBJUbI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qj68PT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2kIl3v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik geef hier over ook gastlessen namens de SID: https://www.stichtinginformatiedierproeven.nl/.

Ja, ik besef dat dit een maatschappelijk lastig beroep is. Dit had het echter niet hoeven zijn als de media meteen de goede informatie had verspreid en de actiegroepen niet zoveel podia had gekregen (vind ik).

Want zeg nu eerlijk, hoeveel mensen denken hier nu dat ik dit doe?

Let op, het beeld kan als schokkend worden ervaren!
Spoiler:
[ Afbeelding ]

Deze foto kennen velen uit de protestacties tegen dierproeven. Maar deze foto is echter gemaakt tijdens een massa castratie actie van zwerfkatten (https://speakingofresearch.com/2014/02/ ... mages/amp/).

Ik heb deze foto bewust erbij gezet om mijn punt te verduidelijken: niet alles wat je ziet op het internet is een dierproef.

Bedankt voor jullie toelichting dames. Was vooral heel benieuwd naar jullie kijk op de dierproeverij. Inderdaad omdat het vaak negatief in het nieuws komt, wat uiteraard ontzettend sneu is om te zien, maar waarvan ik mij haast niet kon voorstellen dat het echt overal zo zou gaan. Maar 'fijn' om te lezen dat het qua regelgeving in Nederland toch wel goed geregeld is en de dieren het verder 'goed' hebben.

Ik heb niet een ontzettend bijzonder beroep, maar ik heb hem nog niet langs zien komen.
Ik werk als Orthopedisch adviseur. Ik meet en pas bijvoorbeeld prothesen, orthesen en korsetten aan. Ik heb daarvoor Bewegingstechnologie gestudeerd.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:58

Ik heb gestudeerd jeugdzorg.
Maar gelijk na mijn diploma begonnen met armbanden maken. (van paardenhaar)
Nooit de bedoeling geweest, maar inmiddels 5 jaar later uitgegroeid tot mijn bedrijf en fulltime werk.

Als iemand mij vraagt, wat doe jij voor werk?
Ja ik maak armbanden. & dan zie je ze al een beetje vreemd kijken.. Zeg ik erbij, ja van paardenhaar.
Dan kijken ze al helemaal vreemd.
Is er meestal een vrij lange uitleg nodig, (vet vermoeiend elke keer haha) dan snappen ze het wel.
& de eerste vraag is dan altijd: Verdient dat dan wel een beetje?
Nou ja, ik hoef er geen werk naast te zoeken dus.....

Meestal als iemand vraagt wat doe jij voor werk? zeg ik dan maar gewoon ik heb mn eigen bedrijfje en maak sieraden. Veel makkelijker haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:00

Mijn werk omvat voornamelijk commercials en de muziek erin :)
En de mensen aansturen die mij daarin ondersteunen :D

Als iemand vraagt wat ik doe is het altijd: "Iets met reclames en muziek" :+

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:01

Ik ben hopelijk over een half jaar afgestudeerd als logopedist!
Niet een ontzettend beroep maar wel zwaar ondergewaardeerd en nog erg onbekend bij veel mensen wat we allemaal doen -O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:02

jojoleinee schreef:
Ik ben hopelijk over een half jaar afgestudeerd als logopedist!
Niet een ontzettend beroep maar wel zwaar ondergewaardeerd en nog erg onbekend bij veel mensen wat we allemaal doen -O-

Heel belangrijk en fijn! Super :D
Ga nu met mijn kindje naar logopedie sinds kort en moet ook even ontdekken wat het allemaal inhoud :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:05

Angelkisssss schreef:
Radiotherapeutisch laborant, werk op de bestralingsafdeling voor kankerpatiënten. Dat snappen de meeste mensen beter. Al zeg ik vaak in de kroeg of als ik geen zin heb in zielige praatjes dat ik paardrijjuf ben op een manege. Scheelt heel veel verhalen van mensen die allemaal wel iemand kennen die dood is gegaan aan kanker.

Dit ja :') Ooooh wat erg lijkt me dat, ooh wat vreselijk, dat zou ik echt niet kunnen... Nee hoor mensen, ik heb het ontzettend naar mijn zin :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:16

DeEenhoorn schreef:
@lucifertje
DNAAAAAA *\%/* *\%/*
Studeer nu nog, maar zou me heel tof lijken om eens bij een lab te kijken waar ze veel met DNA werken :))

Mocht je echt interesse hebben ben je altijd welkom om eens te komen kijken.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:21

Naast een eigen paardenbedrijf, werk ik als entertainer in Attractiepark Slagharen :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:22

benangelique schreef:
Ik werk als onderzoeker op de forca, het pieter baan centrum voor de jeugd zeg maar

Interessant! Wat voor studie heb je gedaan?

Lijkt me heel gaaf, maar zou het zelf (nog) niet aankunnen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:26

Ik heb bij het KLPD gewerkt als 112 centraliste en bij een controlerende/verbaliserende eafdeling van de overheid. Allebei zeer naar mijn zin gehad.