veerledec schreef:Je hebt de ingehouden loonheffing goed ingevuld/gecorrigeerd?
In het systeem stond al hetzelfde bedrag als dat op mijn jaaropgaaf staat..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laurahh schreef:veerledec schreef:Je hebt de ingehouden loonheffing goed ingevuld/gecorrigeerd?
In het systeem stond al hetzelfde bedrag als dat op mijn jaaropgaaf staat..
Laurahh schreef:In het systeem stond al hetzelfde bedrag als dat op mijn jaaropgaaf staat..
veerledec schreef:Ok. Ik heb wel verstand van belastingen maar ben geen loonbelasting/salarisadministratie expert. Dus waarom er te weinig is ingehouden bij gewoon één werkgever en geen bijzonderheden, kan ik je vrees ik ook niet vertellen.
Laurahh schreef:Enig idee bij wie ik moet zijn voor een oplossing? Werkgever? Belastingdienst bellen?
friendly schreef:Kan je ergens ook kijken hoeveel je ongeveer ontvangt of moet betalen zonder echt aangifte te doen? Moet van 1 baantje nog de opgaaf krijgen blijkbaar dus kan nog geen aangifte doen maar ben wel erg benieuwd...
eilleen333 schreef:Ik moet weer betalen, maar ik heb geen brief gehad dat ik aangifte moet doen (was vorig jaar ook al zo). Dus ik heb alles weer gewist en doe geen aangifte.
Laurahh schreef:eilleen333 schreef:Ik moet weer betalen, maar ik heb geen brief gehad dat ik aangifte moet doen (was vorig jaar ook al zo). Dus ik heb alles weer gewist en doe geen aangifte.
Dat was ook mijn plan, maar werkt dat zo?
Vriendlief heeft wel een brief gekregen, ik niet, dus hem 'm ook al eruit verwijderd
_Nancy schreef:veerledec schreef:En jij vertrouwt het antwoord van de belastingdienst?
Want?
manonutjuh schreef:Laura, misschien heeft het te maken met afbouw van de arbeidskorting?
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... rting_2017
veerledec schreef:manonutjuh schreef:Laura, misschien heeft het te maken met afbouw van de arbeidskorting?
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... rting_2017
In principe zou daar door de werkgever rekening mee moeten zijn gehouden.
veerledec schreef:
eilleen333 schreef:Ik moet weer betalen, maar ik heb geen brief gehad dat ik aangifte moet doen (was vorig jaar ook al zo). Dus ik heb alles weer gewist en doe geen aangifte.
_Nancy schreef:veerledec schreef:[quote="_Nancy"
Want?
https://www.bndestem.nl/overig/consumen ... ~a5276f6e/[/quote
Dat is nogal een oud artikel?
Veel is terug te vinden op de website.
En hun zeggen precies hetzelfde in meer jip en janneke taal.
Dus ik ga er vanuit dat het klopt.
Ik HOOP dat het klopt, want poehWat een teruggave!
Nog even na kijken en mijn werkgever na laten kijken en dan weg ermee.
idinn schreef:Weet iemand hoe het zit met uitgaven voor studie of opleiding? Ik betaal altijd in termijnen. Kan ik dan gewoon alle betaalde termijnen in 2017 optellen (dus deel collegegeld jaar 2016/2017 en deel collegegeld jaar 2017/2018)? En ik leen dit jaar bij de duo mijn collegegeld (levenlangleerkrediet), valt het dan gewoon onder studie zonder studiefinanciering in 2017?