Geen vrij voor bnor rijexamen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:11

Dientje_Yara schreef:
Vandaag van 05:00 tot 18:45 gewerkt te idoot voor woorden
Hoe staat hij daar zelf in dan? Ik neem aan dat hij daar niet aan de ketting ligt. Is dat normaal binnen die branche? Als mijn 8-urige werkdag erop zit ga ik naar huis. Daar heb ik ook verantwoordelijkheden. Puur uit nieuwsgierigheid dat ik me dat afvraag.

Mungbean

Re: Geen vrij voor bnor rijexamen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:20

Dit soort gedrag valt voor mij onder machtsmisbruik bij werknemers die niet alle mogenlijkheden van de wereld hebben. Speel je zulke spelletjes met mensen die overal wel binnen kunnen komen dan zijn die in de proeftijd zelf al weer weggewandeld.
Dit soort overdreven regeltjes gedrag zie je vaak bij leidinggevenden die zelf pas na jaaaaaaren iets omhoog gegroeid zijn en vooral willen laten voelen waar ze zelf doorheen zijn geweest.
(Toen ik nog.....toen moest ik...)

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 04:57

Hij werkt als box medewerker
Hij is net weer begonnen dus tussen gister en nu zitten maar 9 rusturen echt te idioot voor woorden.
Ik weet dat ze zich niet overal aan houden maar ze dreigen nogal snel met ontslag. Hij heeft na gisteren al 40 uur gemaakt deze week en moet vandaag nog een lange dag.
Zit je dan om 3.15 snachts op je fietsje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 07:25

Jeetje, wat idioot zeg..
Tijd om een andere baan te zoeken. Door dit soort werk krijgen mensen een burnout of raken overspannen.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:27

Ik heb jaren als boxmedewerker gewerkt, vond het echt geweldig om te doen en die lange dagen had ik niet eens door. Die waren zelfs beter te doen dan de dagen in het laagseizoen. Juist omdat je lichamelijk constant bezig bent en niet met je hoofd. Na val van paard ging het lichamelijk niet meer, dus "verplicht" op kantoor (heel ander bedrijf) terecht gekomen en daar kreeg ik wel de door Cayene genoemde burnout.
Lichamelijk een stapje harder doen is beter vol te houden dan mentaal een stapje harder doen en dat blijkt wel uit dat een burnout vaker kantoorpersoneel treft dat een lichamelijk beroep.

TS, duik even heel goed in de cao zodat je vooraf weet waar hij recht op heeft en voor nu ook zn salaris uitzoekt (dit is trouwens een aanrader voor elke werkende in NL, werknemers denken te makkelijk dat ze toch wel beschermd worden door een cao) Wil je daar hulp bij, ik heb er wel iets verstand en kan proberen je te helpen. Anders echt even contact hebben met en lid worden van een vakbond (ook een aanrader voor werkend NL) Zij kunnen je zeker ondersteunen hier in en uitzoeken waar hij nu precies recht op heeft.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:48

TS, voor dit soort vragen en vragen over loonsverlaging etc. zou ik je toch willen adviseren om contact op te nemen met het juridisch loket. Daar kunnen wij je prima helpen met dit soort vragen. :) Op bokt wordt er teveel gezegd wat niet klopt. Ook al is het vaak wel goed bedoeld natuurlijk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:39

Anoniem schreef:
Dientje_Yara schreef:
Word inmiddels ook wel een beetje verdrietig van sommige reacties, tot je zelf een keer in zo een situatie beland
Opmerkingen als misschien is de bloemen niks voor je vriend sorry hoor die jongen houd van zijn baan anders zou hij niet graag 55 uur in de week maken in 6 dagen!!

Dat hij 55 uur per week draait kan ik niet ruiken hè. Wij horen het verhaal van een (ietwat) emotionelere kant.

En ja, als je dan vrij vraagt in een van de drukste periodes dan is inderdaad wel iets wat ik me afvraag; is je vriend wel 100% geschikt voor die baan en is er niet iets anders (en beters) te vinden voor hem.

Gelukkig ben jij mijn werkgever niet. En die 55 uur is al eerder voorbij gekomen, dus die hoefde je niet te ruiken, die kon je lezen.
En de opmerking over wel of niet 100% geschikt zijn ivm met een eenmalig verzoek om 2 uurtjes verlof slaat ook de plank mis.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:43

CharleyT schreef:
Gelukkig ben jij mijn werkgever niet. En die 55 uur is al eerder voorbij gekomen, dus die hoefde je niet te ruiken, die kon je lezen.
En de opmerking over wel of niet 100% geschikt zijn ivm met een eenmalig verzoek om 2 uurtjes verlof slaat ook de plank mis.

-O- :(:)
Gaat het weer een beetje?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:46

Dientje_Yara schreef:
Hij werkt als box medewerker
Hij is net weer begonnen dus tussen gister en nu zitten maar 9 rusturen echt te idioot voor woorden.
Ik weet dat ze zich niet overal aan houden maar ze dreigen nogal snel met ontslag. Hij heeft na gisteren al 40 uur gemaakt deze week en moet vandaag nog een lange dag.
Zit je dan om 3.15 snachts op je fietsje

Een leidinggevende hoeft geen rekening te houden met de reistijd. Daar is de medewerker zelf verantwoordelijk voor.

Hij was 18.15 klaar en moest 4.00??? Beginnen. Dan zit er 10 uur tussen en dat mag.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:49

quera schreef:
Hij was 18.15 klaar en moest 4.00??? Beginnen. Dan zit er 10 uur tussen en dat mag.

Ook na 14 uur werken?

Ben benieuwd of hij zijn overuren uitbetaalt krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:01

Dan had hij moeten zeggen dat hij niet ging. Mijn vriend werkt 60 uur weken en meer. Als je geen nee zegt moet je ook niet klagen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:06

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:17

Jeetje, wat zijn sommige van jullie hard zeg!
Vriend werkt keihard en baas is in mijn ogen echt onredelijk.
Salaris zou ik gaan uitzoeken als ik jullie was en vraag ook eens aan collega's hoe het bij hun zit.
Hopelijk kan hij er nog met veel plezier blijven werken en anders snel opzoek naar een andere baan.
Succes voor je vriend.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:21

quera schreef:

Ja, maximaal 12 uur. Dit gaat om bijna 14 uur.

Rust na werktijd
Voor de rust na uw werktijd gelden de volgende regels:

Na een werkdag mag u minimaal 11 aaneengesloten uren niet werken.
De rustperiode van 11 uur mag eens in de 7 dagen ingekort worden tot minimaal 8 uur. Maar dit mag alleen als het nodig is voor het werk.
Na iedere werkweek mag u 36 uur aaneengesloten niet werken.

Als ik de vriend van TS was zou ik wat nieuws zoeken in ieder geval.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:23

diesuus schreef:
Jeetje, wat zijn sommige van jullie hard zeg!
Vriend werkt keihard en baas is in mijn ogen echt onredelijk.
Salaris zou ik gaan uitzoeken als ik jullie was en vraag ook eens aan collega's hoe het bij hun zit.
Hopelijk kan hij er nog met veel plezier blijven werken en anders snel opzoek naar een andere baan.
Succes voor je vriend.

Vriend zal ongetwijfeld keihard werken maar is ook meerdere malen afgewezen op zijn vrije dag. En dat is heel vervelend voor hem maar hij wist het lang genoeg van te voren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:23

Winged schreef:
quera schreef:

Ja, maximaal 12 uur. Dit gaat om bijna 14 uur.

Rust na werktijd
Voor de rust na uw werktijd gelden de volgende regels:

Na een werkdag mag u minimaal 11 aaneengesloten uren niet werken.
De rustperiode van 11 uur mag eens in de 7 dagen ingekort worden tot minimaal 8 uur. Maar dit mag alleen als het nodig is voor het werk.
Na iedere werkweek mag u 36 uur aaneengesloten niet werken.

Als ik de vriend van TS was zou ik wat nieuws zoeken in ieder geval.

Pauzes mogen nog wel even van de 14 uur afgehaald worden ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:30

Nee ik kan hier weinig empathie voor opbrengen.
Je kiest voor bepaald werk en dan weet je ook dat je geen vrij krijgt in een bepaalde periode of dat je lange werkdagen maakt. Dat is een keuze die je maakt. Wil je die consessies niet maken dan zal een andere baan misschien beter passen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:45

quera schreef:
Pauzes mogen nog wel even van de 14 uur afgehaald worden ;)

Lunch, misschien avondpauze. Dat is max een uur. 2x koffiepauze van een kwartier. Zit je er toch echt boven ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:47

Hoezo max een uur?
Ken meerdere waarbij een pauze 3 kwartier is of zelfs een uur ;) .

Kortom we weten het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:10

De manier waarop werkgevers soms met hun mensen omgaan daar lusten de honden geen brood van, en daar is dit zo'n mooi voorbeeld van.
Met elkaar samenwerken is geven en nemen en soms verliest een werkgever dat een beetje uit het oog ( sommige werknemers hebben dat ook, maar daar is in dit geval geen sprake van ) .
Constant dreigen met ontslag, ik heb makkelijk praten, maar ik was echt op staande voet opgestapt.

Een hard werkende medewerker, die geen vrij krijgt voor een bijzonder rijexamen, dat de werkgever achteraf nderdaad meot toegeven dat die 2 uur vrij best hadden gekund, en dat de werknemer met de kosten zit en nog steeds geen rijbewijs ( waar de werkgever ook profijt van heeft) en het dan gek vinden dat de werknemener niet meer aan de lopende band overuren wil werken, en op zoek gaat naar iets anders.

En straks klagen dat er niemand meer wil werken in die branche.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:35

vecht het even via PB uit dames... Totaal niet relevant hier wie elkaar aanvalt.

Een goede werkgever zorgt ook voor zijn werknemers om ze tevreden aan het werk te houden. Een niet gemotiveerde werknemer produceert namelijk minder. Een goede werkrelatie hoort van 2 kanten te komen. niet 'ik betaal jouw loon dus ik bepaal.'

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:36

Winged schreef:
vecht het even via PB uit dames... Totaal niet relevant hier wie elkaar aanvalt.

Een goede werkgever zorgt ook voor zijn werknemers om ze tevreden aan het werk te houden. Een niet gemotiveerde werknemer produceert namelijk minder. Een goede werkrelatie hoort van 2 kanten te komen. niet 'ik betaal jouw loon dus ik bepaal.'

Als er wordt gezegd in dit topic dat ik mensen aanval dan hoor ik dat iid graag.

Ik kan ze iig niet vinden.

Maargoed verder on-topic..

Ik zou als de baan/werkgever niet bevalt iets anders zoeken

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:38

€9 euro jemig daar zou ik mn bed niet voor uit komen hoor hij hoort toch minstens 11 tot 15 euro per uur te verdienen :O echt de belachelijke lage salarissen van tegen woordig. en dan overwerk nog 50% er bovenop! zondagen 200% te gek voor woorden sommige bazen moeten zich toch eens achter de oren krabben.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:20

Winged schreef:
quera schreef:

Ook na 14 uur werken?

Ben benieuwd of hij zijn overuren uitbetaalt krijgt.

Los daarvan is het sowieso een sector waar de lonen laag liggen en liefst nog lager. Niet vreemd ook, want het is veelal werk waarvoor eigenlijk het enige vereiste is dat je lichamelijk werk aankunt en dat lang volhoudt. Over het algemeen zijn er geen diploma's nodig, je hoeft niet heel goed te zijn in (geschreven) taal...
Zelfs als er hier niemand te vinden is die bereid is dat te doen, dan zijn er altijd wel ergens anders mensen te vinden voor wie een hongerloon meer is dan helemaal niets.

Zegt niets over de kundigheid en inzet van individuele werknemers, maar het betekent wel dat het een sector is waar sprake is van een hoog 'voor-jou-tien-anderen-gehalte'.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:23

Als de werkgever wel vrij had gegeven, was dan de stortvloed van klachten ook gekomen? Ik snap dat het heel vervelend is, je kunt geen examen doen en bent geld kwijt. Alleen denk ik dat ook dit verhaal twee kanten heeft. De werkgever wordt verketterd op basis van een eenzijdig verhaal. Als je vriend zo slecht wordt behandeld door zijn werkgever moet hij een gesprek aanvragen. Dat lijkt me een stuk effectiever dan dat zijn vriendin een heel verhaal op social media plaatst. En let op dat werkgever dit niet te lezen krijgt. Daar wordt tegenwoordig actief op gehandeld.