Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nele80 schreef:@ frummels: door de komst van de kinderen en de drukke job van mijn man ben ik zelf niet zo ambitieus meer. We hebben veel zorgen met onze oudste zoon en ook veel moeilijke nachten waardoor ik soms de alertheid mis die nodig is in het notariaat. Ik heb al geprobeerd om dit zo te zeggen maar dan kon ik op weinig begrip rekenen. Ik weet gewoon niet hoe ik moet zeggen dat ik een minder moeilijke job wil zonder niet gemotiveerd over te komen.

SavannahNx schreef:Mij is juist NIET gevraagd naar zichtbare tattoo’s of piercings. En toen ik de eerste dag kwam bleken de dames blousjes korte mouwen te hebben en mocht je geen zichtbare tattoo’s op je arm hebben en beide onderarmen zijn getattoeerd, toen ik dat even meldde zei de baas in mijn bijzijn tegen de jongen die mij aannam “ik had haar niet eens aangenomen!”
Mijn mond viel daar best wel even van open en heb toen een mannenblouse aangehad..
daantjuhhh schreef:SavannahNx schreef:Mij is juist NIET gevraagd naar zichtbare tattoo’s of piercings. En toen ik de eerste dag kwam bleken de dames blousjes korte mouwen te hebben en mocht je geen zichtbare tattoo’s op je arm hebben en beide onderarmen zijn getattoeerd, toen ik dat even meldde zei de baas in mijn bijzijn tegen de jongen die mij aannam “ik had haar niet eens aangenomen!”
Mijn mond viel daar best wel even van open en heb toen een mannenblouse aangehad..
Hoe lang heb je het daar vol gehouden?
SavannahNx schreef:daantjuhhh schreef:
Mij is juist NIET gevraagd naar zichtbare tattoo’s of piercings. En toen ik de eerste dag kwam bleken de dames blousjes korte mouwen te hebben en mocht je geen zichtbare tattoo’s op je arm hebben en beide onderarmen zijn getattoeerd, toen ik dat even meldde zei de baas in mijn bijzijn tegen de jongen die mij aannam “ik had haar niet eens aangenomen!”
Hoe lang heb je het daar vol gehouden?
Ik werk er pas een maand maar je krijgt GEEN pauzes. Nog geen 5 minuten mag je even wat eten. Drinken mag je pakken in de bar. Je werkt soms dagen van 12 uur. En doordeweeks ben je “vroeg” klaar als je om 01:00 klaar bent en naar huis mag om ondertussen om 06:00 weer te mogen opstaan om naar school te gaan. In het weekend werk je van 17:00-03:30 af en toe. Dus ben nual opzoek naar iets nieuws want dir trek ik echt niet.. het betaald bagger ook nog is..
Slim dat je iets anders aan het zoeken bent
Nele80 schreef:@ frummels: door de komst van de kinderen en de drukke job van mijn man ben ik zelf niet zo ambitieus meer. We hebben veel zorgen met onze oudste zoon en ook veel moeilijke nachten waardoor ik soms de alertheid mis die nodig is in het notariaat. Ik heb al geprobeerd om dit zo te zeggen maar dan kon ik op weinig begrip rekenen. Ik weet gewoon niet hoe ik moet zeggen dat ik een minder moeilijke job wil zonder niet gemotiveerd over te komen.
Aight schreef:SavannahNx schreef:
Ik werk er pas een maand maar je krijgt GEEN pauzes. Nog geen 5 minuten mag je even wat eten. Drinken mag je pakken in de bar. Je werkt soms dagen van 12 uur. En doordeweeks ben je “vroeg” klaar als je om 01:00 klaar bent en naar huis mag om ondertussen om 06:00 weer te mogen opstaan om naar school te gaan. In het weekend werk je van 17:00-03:30 af en toe. Dus ben nual opzoek naar iets nieuws want dir trek ik echt niet.. het betaald bagger ook nog is..
Hier ben je toch echt zelf bij hoor, niemand dwingt jeSlim dat je iets anders aan het zoeken bent
SavannahNx schreef:Jaa, lijkt me handig eerst wat anders te zoeken en daarna ontslag te nemen. En inderdaad je kunt niet zomaar als je met 5 man 400 mensen moet bedienen even weglopen of zeggen van joh krijg ik nog pauze? De eerste dag vroeg ik dat ook van kreeg ik (na 5 uur) nog een keer een kwartiertje pauze of wat? “Nee dat krijg je hier niet helaas”. Dat was het antwoord. Blij dat iemand anders hier het wel begrijpt
xMarieke schreef:SavannahNx schreef:Jaa, lijkt me handig eerst wat anders te zoeken en daarna ontslag te nemen. En inderdaad je kunt niet zomaar als je met 5 man 400 mensen moet bedienen even weglopen of zeggen van joh krijg ik nog pauze? De eerste dag vroeg ik dat ook van kreeg ik (na 5 uur) nog een keer een kwartiertje pauze of wat? “Nee dat krijg je hier niet helaas”. Dat was het antwoord. Blij dat iemand anders hier het wel begrijpt
Dat kan je wel. Zolang iedereen het accepteert om zonder pauze te werken, krijgt zo'n werkgever de ruimte ook. Maar als al z'n personeel het niet meer accepteert, is dat snel klaar. Want wat gebeurt er als je wel pauze neemt? Dan krijgen mensen hun drankje later... That's it. Geen zaak van leven en dood. Het is geen open hart operatie ofzo

xRivaldo schreef:Sorry maar ik irriteer mij aan de hoeveelheid Bokkers die hier aangeeft dat er werd gevraagt of zij een kinderwens heeft. Dit mogen organisaties helemaal niet vagen op sollicitatiegesprekken.![]()
Net zoals leeftijd, geslacht, burgerlijke staat etc. Maar iedereen lijkt er lak aan te hebben. Het geeft vrouwen en mannen geen gelijke kansen.
Ik kruip weer onder mijn feministische steen
. En nee, ik heb de baan toen niet gekregen.
.
(niet voor een functie met paarden oid, maar omdat ik als hobby paardrijden in m'n cv heb)
Frummels schreef:Bij mijn vorige baan werd door de directeur in het laatste sollicitatie/arbeidsvoorwaarden gesprek ook gevraagd of ik kinderen had, toen antwoordde ik met nee. Daarna vroeg hij of ik op korte termijn kinderen wilde. Ik heb toen aangegeven dat ik het een hele brutale vraag vind en dat het me niet relevant lijkt voor het uitoefenen van de functie of de onderhandeling in de arbeidsvoorwaarden.
Diep van binnen dacht ik dat ik die baan na dit antwoord wel op mijn buik kon schrijven, maar ik kreeg een half uur later een contract in mijn mail.![]()
Vind het echt hondsbrutaal om daarnaar te vragen. Als het zogenaamd uit interesse is, dan bewaar je die vraag maar voor als ik er eenmaal werk en we bij de koffie automaat staan te kletsen.
misschien was het een test?
Mensen veranderen, veel vrouwen kunnen nog niet zeggen if ze kinderen willen of niet, omdat ze het gewoonweg nog niet weten/geen partner hebben oid.