Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:07

Veevoer met een bulkwagen naar de boeren rijden en dan in de silo's blasen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:30

hagelslag schreef:

Dat is toch geen echt smerig werk? OK, echt schoon is het ook niet, maar ik zou liever veevoer dan Dieselolie rijden (even los van de papierwinkel).

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:31

Super leuk Hagelslag gefeliciteerd :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:59

ikke schreef:
hagelslag schreef:

Dat is toch geen echt smerig werk? OK, echt schoon is het ook niet, maar ik zou liever veevoer dan Dieselolie rijden (even los van de papierwinkel).

Ja maar heel soms moet je een stal in lopen, of het bedrijf is buitenom ook niet schoon....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 23:35

hagelslag schreef:
ikke schreef:

Ja maar heel soms moet je een stal in lopen, of het bedrijf is buitenom ook niet schoon....

Nee, als je echt schone handjes wil houden moet je op een boekhoudkantoortje gaan zitten. Ook niet mijn ding, trouwens.......

Overigens heb ik het even nagetrokken: ijken van de Tacho is weldegelijk onderdeel van de APK-keuring. Het kan dus in principe niet zo zijn dat een auto die tacho-plicht heeft, geen geijkte tacho heeft maar wel APK-goedkeur.
Daarnaast maakt het gebruik en de vermelding op kenteken inderdaad uit of je wel of geen tacho-plicht hebt, al dan niet te vervangen door een andere vorm van ritregistratie (en dat kon dan weleens het punt geweest zijn!).
Maar voor een diepte-investering van het wereldschokkende bedrag van 150 euro in de BTW had ik een stickertje op de tacho.

De dealer was van mening dat de tacho voor mij niet geijkt hoefde te zijn, maar snapte wel mijn argument voor het kenteken. Geconditioneerd vervoer is echt iets anders dan paarden; al is het zowel mij als de verkoper volstrekt onduidelijk hoe die auto ooit aan dat geconditioneerd vervoer gekomen is. Er heeft echt nooit een koel- of aircoinstallatie in gezeten!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 21:35

@hagelslag gefeliciteeeerd *\o/* super fijn! Lijkt me erg leuk om te doen veel plezier alvast!

Ik heb vorige week medische keuring gehad en uiteraard goedgekeurd. Nu nog steeds aan het wachten op de rijschool tot ik iets hoor wanneer ik mag gaan rijlessen. Vind het erg lang duren en ook vervelend aangezien ik een masterclass opleiding doe (dus moet je binnen een jaar alles hebben) dat het zo lang duurt. Kan best zijn dat ze het druk hebben maar dan hadden ze in mijn ogen niet een masterclass erbij aan moeten nemen. Vanmiddag ze proberen te bereiken, geen gehoor, kreeg paar uur later berichtje dat ze me vanavond terug bellen. Tot op heden helaas niks gehoord... |o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:50

Jow das lekker handig novito.
Ik mag woensdag om 7 uur beginnen.vanavond mn laatste avond achter de bar werken(discotheek)
Gaat nog vervelend worden om de bazin te vertellen dat ik na vanavond niet meer kom.
Werk hier al 5.5 jaar, oke vorige jaar half jaartje pause ivm mn knie maar alsnog....
Eigenlijk best jammer maar ja anders gaat het te veel worden

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 21:53

@hagelslag, heb je dan niet zoiets als uitwerktijd of is dat bij jullie niet zo?
Ik heb ook een tijd in een shoarma zaak gewerkt (heel erg naar mijn zin gehad en spring zo nu en dan nog wel eens in) maar heb daar 1 maand nadat ik heb gezegd dat ik stop nog doorgewerkt.
Nee wordt zeker te veel! Je moet echt je volle aandacht op het rijden hebben!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 22:14

ApplePapple schreef:
@hagelslag, heb je dan niet zoiets als uitwerktijd of is dat bij jullie niet zo?
Ik heb ook een tijd in een shoarma zaak gewerkt (heel erg naar mijn zin gehad en spring zo nu en dan nog wel eens in) maar heb daar 1 maand nadat ik heb gezegd dat ik stop nog doorgewerkt.
Nee wordt zeker te veel! Je moet echt je volle aandacht op het rijden hebben!

Edit: Ik heb even mijn profiel wat meer 'up to date' gemaakt voordat jullie denken dat ik nieuw ben of zo :o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:27

Nou, de discotheek is slechts nog alle 2-3 weken open. Dus zou ik nu "opzeggen" dan zou ik eind oktober nog een keer moeten werken.
En tot die tijd kan ze wel weer een andere kan vinden.
Dus vandaar, en ze wist dat als ik een baan had dat ik vermoedelijk zou stoppen.
Was gister ook ergens blij dat het de laatste x was.
Vroeger was het drukker en het personeel dat er werkte wou ook daadwerkelijk werken.
Dat wat er nu werkt wil het liefst zo vroeg mogelijk vrij en na huis...

En nouja dat was opzich wel jammer

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:45

*\o/*
Al 2 dagen "gewerkt"
Rij eerst mee en dan bij de 2 de tour rij ik.
Alleen de kerel die mij aanleert is euhh appart...

Hij gaat extra de voorgegeven ketels en gewichten veranderen zodat we veel gewicht op de achteras hebben ipv gewicht fatsoenlijk gedeeld... Maarja

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 20:55

@hagelslag dat is wel apart inderdaad..... Maar wel naar je zin dus?

Ik heb dinsdag de rijschool gebeld omdat ik het erg vervelend vond worden. Ze heeft me toen toegezegd dat ik deze week wat hoorde. Nou het is nu zondag avond en heb nog steeds niks gehoord -:(- Vind dit zo slecht en niet professioneel....
Terwijl een ander klasgenootje wel iets heeft gehoord en die heeft a.s. week zijn eerste rijles en over een maand al examen! Morgen toch maar weer bellen en tegen mijn mentor op school zeggen _-:(

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:14

Na 5 uurtjes les had ik toets besloten terrein, vond het wat snel. Eerst oefenen en einde van de dag af rijden. Spannend want voelde me er niet zo zeker over( maar lesgever gaf aan dat ik het wel kon) maar ik heb hem gehaald. Blij daar vanaf te zijn. Over 2 weken al afrijden voor C. Best Spannend!

Jij al iets verder Applepapple? En Hagelslag bevalt je nieuwe werk?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 21:20

Ik ben naar mijn mentor gegaan en die heeft een mail gestuurd. Zelfde dag had ik nog de planning. 31 okt 1e rijles en 16 nov afrijden C.

Dat is super netjes Mellow! Gefeliciteerd! Dan komt de rest ook wel goed!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:35

Zo! Gaat bij jou dan ook snel nu gelukkig. Succes met lessen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:02

ApplePapple schreef:
Ik ben naar mijn mentor gegaan en die heeft een mail gestuurd. Zelfde dag had ik nog de planning. 31 okt 1e rijles en 16 nov afrijden C.

Hoeveel lesuren heb je dan in die twee weken? Klinkt als heel kort maar ligt natuurlijk ook aan hoeveel lesuren je daarin stopt.

Mellow schreef:
Na 5 uurtjes les had ik toets besloten terrein, vond het wat snel. Eerst oefenen en einde van de dag af rijden. Spannend want voelde me er niet zo zeker over( maar lesgever gaf aan dat ik het wel kon) maar ik heb hem gehaald. Blij daar vanaf te zijn. Over 2 weken al afrijden voor C. Best Spannend!

Dat klinkt mij onbekend in de oren; leg eens uit, hoe werkt dat tegenwoordig?

Mijn C-E stamt nog uit de tijd dat je gewoon ging lessen met een wagen en dan je theorie en praktijk haalde, zonder CCV-B, waarvoor je nog een aparte rijtoets en theorie moest doen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 02:46

ikke schreef:
ApplePapple schreef:

Hoeveel lesuren heb je dan in die twee weken? Klinkt als heel kort maar ligt natuurlijk ook aan hoeveel lesuren je daarin stopt.

Mellow schreef:

Dat klinkt mij onbekend in de oren; leg eens uit, hoe werkt dat tegenwoordig?

Mijn C-E stamt nog uit de tijd dat je gewoon ging lessen met een wagen en dan je theorie en praktijk haalde, zonder CCV-B, waarvoor je nog een aparte rijtoets en theorie moest doen.

https://m.youtube.com/watch?v=gGzHQR8tLKA

Hier kun je zien wat het inhoud.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:20

@hagelslag: Gefeliciteerd!

Ik heb vorige week woensdag mijn examen voor veevervoer gedaan bij Blom. Uiteraard geslaagd voor pluimvee en paarden :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:08

Jij ook gefeliciteerd bokito.

Apple, fijn dat er eindelijk schot in zit

Mellow, ach gewoon rijden t komt vanzelf wel goed.

Ik ben vandaag voor t eerst in mn uppie gereden, nouja niet helemaal waar de laatste toer gister ook alleen gedaan.
Is goed gegaan, alleen vandaag is een stofzak de lucht in gevlogen... Klein foutje gemaakt, kon dus een stuk t erf vegen bij de boer _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:19

Mellow schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=gGzHQR8tLKA

Hier kun je zien wat het inhoud.

Ziet er op zich uit alsof het, een deel, vervanging is van wat in mijn tijd de bijzondere verrichtingen waren zoals dokken, bocht achteruit en recht achteruit met de aanhanger.
Heeft dit ook te maken met code 95 of staat dat er los van?

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:54

Dit moest ik idd nog doen om de code 95 op mijn rijbewijs te krijgen. (Ik viel onder de 12 uurs regeling, voordat ze deze af schaften.)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:54

ikke: dat is inderdaad om de code 95 te behalen. Die bestaat uit de toets besloten terrein en nog een andere toets welke kan variëren. Ik had bijvoorbeeld laden en lossen: daarbij werd de nadruk gelegd op lading zekeren, hoe te werken met pompwagen etc. Verder hoort er nog een stukje theorie bij, dat is het onderdeel Cases. Gaat voornamelijk over de rijtijden en arbeidstijdenwet, het deel "Administratie" in een ander jasje gegoten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:44

OK, bedankt voor je uitleg. Dat geeft weer een completer beeld van hoe het tegenwoordig werkt.

Als privé rijder volg ik wel zoveel mogelijk de regels, maar je mist dan toch de vakbladen en de bijbehorende input.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:46

Ik ben vandaag voor t eerst met de vrachtauto in nederland gereden *\%/*
Echt zo appart, moest bij een boer zijn net onder winschoten

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 17:56

Ik heb 7 keer 4 uur. Morgen 1e rijles dus, ben heel benieuwd!

wat is er dan zo anders aan hagelslag?