Pharootz schreef:Zo he, ik heb even snel het topic doorgelezen, maar wat krijgt de ts wat over zich heen.Willemiens schreef:De mevrouw in kwestie was 33.
Stagiaires hebben de zelfde leeftijd als TS.
Je zegt het zelf al; ze moeten leren werken. Maar geven bij de geringste inspanning al op...
Ik vind het eigenlijk ook heel naar dat je direct iedereen over 1 kam scheert. Het mag dan zo zijn dat jij misschien net een paar keer de rotte appels hebt gehad, ik ken eigenlijk in mijn omgeving alleen maar mensen die stage lopen en daar ook echt hard voor werken. Zeer zeker niet dat ze vrije tijd voor stage laten gaan. Stage heeft - terecht - prioriteit.
Misschien is dit topic nou net het voorbeeld van hoe beide partijen het liever niet zien: Een contract waar ineens vanaf geweken wordt vanwege gezondheidsredenen en financieel. Zeker omdat de TS eigenlijk nu het hoogseizoen in had moeten gaan, is het heel erg vervelend voor de werkgever die waarschijnlijk wel op een extra paar handen gerekend had.
Omgekeerd kan ik me voorstellen dat de TS dit ook geen prettige manier vindt hoe het loopt. Je stelt je toch in op werk / stage, maar hebt ook behoefte aan tijd voor jezelf. Nou moet ik zeggen dat een 40-urige arbeidsweek wel normaal is en ik deze zelf ook wel eens heb gedraaid, maar niet maanden achter elkaar. Ik kan me indenken dat je je daarop verkeken hebt.
Hoe dan ook, voor beide partijen is het vervelend dat het zo gelopen is. Fijn dat er nog wel een oplossing gevonden is.
EDIT:Denise_Storm schreef:Dit geldt zeker niet voor alle stagiaires... Echt niet... Zo jammer dat een aantal stagiaires wel deze mentaliteit hebben, zij verpesten het voor de hardwerkende. Gelukkig worden de 'hardwerkende' stagiaires beloond met een blijvende werkplaats, goede recensie van het stagebedrijf en/of een mooi cijfer vanuit de school.
^ Dit vat perfect samen wat ik probeer te zeggen. Ik quote hem even
Hier ben ik het ook zeer zeker mee eens, maar mijn vader is toevallig stagebegeleider en ook uit cijfers wijzen dat het tegenwoordig eigenlijk 3x zo erg is als 'vroeger'.
Het is ook maar ook net uit welk hout je gebeiteld ben maar ik denk ook wel 10x na voordat ik een contract aan ga met iemand, want hoe je het went of keert, de werkgever staat altijd zwakker.
En het is ook visa-versa, er zijn genoeg stagebedrijven die stagiaires 'uitbuiten' en die verpesten het ook voor veel andere stagebedrijven die wel daadwerkelijk de moeite nemen om iemand op te leiden, ik zie niets liever dan een stagiaires die blijven hangen en meegroeien.
Alleen ja, voor wat hoort wat, en daarmee is je mentaliteit en instelling ZO belangrijk..
TS ontving een stagevergoeding en ik ben gewoon van mening dat je dan best wel even wat mag laten zien hoor. Ze had wrschijnlijk een goede kans om te blijven en vooral in de evenementen branche is het ons-kent-ons en zit je zo bij een hele toffe werkgever als de huidige werkgever tevreden was.
Wereld is klein en je komt elkaar hoe dan ook weer tegen...
.

), toch moeten bekennen dat het je teveel wordt. Laat haar lekker fouten maken, het is nu toch naar tevredenheid opgelost?
Zelf ben ik overigens ook door schade en schande wijs geworden 
Doet wonderen voor je zelfrespect en gezondheid.