Afstudeerders 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:17

Geen idee,heb alleen gehoord dat het onvoldoende is en nog niet hoe of wat.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:39

Ups and downs in dit topic, want ik heb juist te horen gekregen dat ik gelaagd ben! Met een 7,4, ze waren het niet eens of ik een 7 of 8 verdien, helaas net naar onderen afgerond :+ maar ik vind het prima zo.

Balen Geerte :( kan me voorstellen dat je er dan even doorheen zit.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:20

Geerte wat vervelend.. Hoop dat je snel meer weet!

Nirvana gefeliciteerd!:D

Mijn vriend is vandaag super netjes geslaagd met een 8. Nu ik nog haha

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 13:25

Ik ben weer tot leven, dit topic opgericht maar geen motivatie om te kijken omdat het zo slecht ging.
Ons project echt net kunnen redden, het liep allemaal gewoon niet soepel. Gelukkig een 5.8 gekregen (voldoende is voldoende, want ze wouden ons volgend jaar terug laten komen)

Mijn afstudeerstage is goedgekeurd. Dus ik blij.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:42

_Mellanie schreef:
Ik ben weer tot leven, dit topic opgericht maar geen motivatie om te kijken omdat het zo slecht ging.
Ons project echt net kunnen redden, het liep allemaal gewoon niet soepel. Gelukkig een 5.8 gekregen (voldoende is voldoende, want ze wouden ons volgend jaar terug laten komen)

Mijn afstudeerstage is goedgekeurd. Dus ik blij.

Positief denken: project is klaar en nu vooruit kijken! Superfijn dat je stage goedgekeurd is, wanneer begin je?

Ik heb een tussenjaar HRM gedaan (als SJD'er), had daar nog 1 vak van open staan. Daar vandaag het cijfer van binnen gekregen: een 8 :D dus nu heb ik nog maar 1 doel open staan :D

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:49

Ik meld me hier ook, gister begonnen. Helaas ook tegelijk te horen gekregen dat ik mn minor helaas niet gehaald heb, dus het wordt nog even doorwerken om dit schooljaar alles afgerond te hebben. Ik studeer btw Embedded systems engineering, de programmeerrichting van Elektrotechniek.

Mellanie, Paloedie en Nirvana gefeliciteerd!

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:50

*\%/* *\%/* afstudeerproject gehaald met een 7,5
Literatuurstudie met een 7 en net m'n eind gesprek met een 6!!

Nu alleen nog een half jaar stage lopen en ik ben eindelijk afgestudeerd!! -:) -:) :evaw:

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:57

Gefeliciteerd iedereen die mooie cijfers heeft gehaald!

Ik heb vandaag mijn thesis 'afgerond' denk ik, alleen dat maximum aantal woorden.. Ik kom er gewoon niet aan! Zit op 3400 woorden ongeveer en daarmee heb ik al gigantisch veel moeten schrappen en kan ik niet in detail gaan. Dat is dus nog steeds 700 woorden te veel 8)7 De feedback was trouwens dat het 'mager' en 'summier' was.. Maar hoe moet ik in godsnaam alles in 2700 woorden verwerken zonder dat het summier wordt? Overigens was dat de feedback van mijn supervisor. Mijn begeleider vindt het tot nu toe allemaal goed voor wat ik heb begrepen. Al met al kan ikzelf niet anders zeggen dan dat ik mijn best heb gedaan EN heb voldaan aan de vraag van de opdrachtgever (begeleider)..

Edit: Overigens wel al uitgenodigd voor een tweede gesprek voor die fulltime baan :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:48

Pff nou gaat goed hier hoor.. Heb een aantal deadlines gekregen die prima zijn voor mij. Aankomende maandag 12 februari moet ik mijn thesis met handtekeningen inleveren, donderdag 15 februari heb ik dan mijn presentatie en maandag 19 februari mijn eindgesprek. So far so good..

Not. Ik heb al twee weken niks gehoord van mijn supervisor en begeleider, meerdere mails met hoge urgentie gestuurd want ik moet een akkoord hebben en naar mijn stage toe reizen om die handtekeningen te krijgen. Het is inmiddels vrijdag en ik begin er echt de pest in te krijgen, ben zo blij als ik straks klaar ben (hopelijk, dat is nog maar de vraag). Ik moet letterlijk alles zelf regelen en doen omdat ze daar op de opleiding te lamlendig zijn om zelf iets te doen of te begeleiden _-:( Ik ga er met het eindgesprek ook iets van zeggen, want zelfstandigheid is prima uiteraard, maar je kan het ook te letterlijk nemen. Een student volledig loslaten op een stage zonder controle, deadlines of wat dan ook lijkt me niet helemaal de bedoeling. Als ik zelf niks had geregeld dan had niemand in de gaten gehad dat ik moet afstuderen.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:58

Wat frustrerend dat die communicatie zo traag is! Met supervisor en begeleider bedoel je de mensen van je stage-bedrijf of via de uni?

Ik heb vorige week mijn stage-rapport ingeleverd en hopelijk wordt die snel goedgekeurd :)!
Nu de eerste stapjes richting een scriptie aan het zetten....
Ondertussen loopt mijn stage door met een pilot onderzoek hier in Rwanda, maar de producten zijn nu al minstens 2(!!!) maanden vertraagd dus zit hier af en toe een beetje voor jan met de korte achternaam voor m'n gevoel. Dat onderzoek zou ook deel uitmaken van m'n scriptie maar daar ga ik nu dus niet meer vanuit...
Hoop dus wat interviews te kunnen doen bij verschillende instanties en bedrijven en er nog een andere draai aan te geven. Ik ga overigens schrijven over public-private partnerships binnen de solar/renewable energy sector (critical discourse analysis)

Vind overigens 2700 woorden heel kort voor een complete scriptie :oo! Mijn bachelor schriptie was ongeveer 12000 woorden en voor mn MA zal dit waarschijnlijk 3x zo veel zijn (HELP!)
Exacte studies zijn altijd wat beknopter in stof maar 2700 is wel erg weinig!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:04

Supervisor is vanuit de universiteit en begeleider vanuit de stage, maar is hetzelfde gebouw. Hoort allemaal bij elkaar, mijn universiteit zit in het ziekenhuis waar ik stage loop. Supervisor en begeleider kennen elkaar ook en werken ook wel eens samen.

Die 2700 woorden is mij ook niet gelukt, spijt me zeer.. Dan maar een lager cijfer hoor. Vind het ook belachelijk dat ze dat willen. Ze willen het per se als een soort wetenschappelijk artikel hebben zodat ze het kunnen publiceren in hun eigen blad of iets dergelijks.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:13

En je hebt geen telefoon nummer waar je op kan bellen oid?

Wel gaaf als je scriptie gepubliceerd wordt natuurlijk, maar snap dat je even lak had aan die wordcount. Maar als je toch al wat sollicitaties hebt... ;)

Ik zit de afgelopen dagen een beetje in de stress over wat ik na mijn Rwandese avontuur en scriptie ga doen.... Wil ik nog een master in NL gaan doen, hoe ga ik op de banenmarkt liggen etc. (mijn voorspelling: heel slecht :'))

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:14

@Ghostattack goh bah wat naar dat het allemaal niet zo lekker loopt.
Ik zou dan ook maar voor een lager cijfer gaan, ze vragen altijd veel in zo weinig mogelijk woorden.
@tutti_frutti Interessant onderwerp heb je, hopelijk krijg je snel meer te horen over je stagerapport :)
Eventueel zou je nog aan je begeleider kunnen vragen hoe je de informatie die je nu mist, toch nog ergans vandaan kan halen?

Ik heb ondertussen mijn 1e week erop zitten bij mijn stage. Dit betekend dat ik vijf werkdagen (40 uur) op het bedrijf aanwezig ben en hier bezig kan met onderzoek. Het nadeel is dat ik heel vroeg moet opstaan als ik vanuit huis naar stage moet rijden, maar het voordeel is wel dat ik een groot deel van het PvA af heb. Heb ook een leuke stagebegeleider die mij ook gaat helpen, tot zover natuurlijk.
Ik hoop dat het goed komt, maar de stagebegeleidster en stagedocent hebben er vertrouwen in.
Tevens hoop ik dat ik vandaag het laatste cijfer van de minor te horen krijg :):) , als dat een voldoende mocht zijn dan heb ik alles gehaald wat er te halen is en heb ik de eerste 3,5 jaar afgerond..
Owh en ik heb gekozen om stage te gaan lopen bij het bedrijf waar ik afgelopen zomer al voor had gewerkt, een betere keuze had ik niet kunnen maken. O:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:18

Nee geen telefoonnummer helaas, niet dat ik weet tenminste. Van mij hoeven ze mijn scriptie echt niet te publiceren hoor, het blad waarin ze dat willen doen is totaal onbekend en meer een poging vanuit de universiteit zelf om te doen alsof ze heel goed zijn :+
Ik hoef me zeker geen zorgen te maken over een baan gelukkig, maar zal toch mijn studie moeten afronden :P

Moeilijke keuze Tutti_Frutti! Ik heb zelf gekozen om geen master te gaan doen, kwam voor mij totaal niet uit want dan moet ik tot en met september 2018 gaan overbruggen met iets anders. Daarnaast moet ik de hele master zelf dokken en heb ik daar in mijn huidige thuissituatie niet de mogelijkheid voor. Plus ik heb geen master nodig voor het vinden van een baan :)

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:12

@Ghostattack, hoe is het gegaan. Heb je het al in moeten leveren?

Ik ben nog op zoek naar bronnen over technische medewerkers en wat hun motiveert, maar dan vanuit de literatuur, maar ik ben nog niks tegen gekomen. Heeft iemand een idee waar ik dat soort info kan vinden? Ik heb gewoon google en google scholar al geprobeerd, maar misschien weten jullie nog andere handige websites :o

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:17

Scopus, die werkt het beste denk ik.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:52

Heb inmiddels mijn thesis met handtekeningen en goedkeuring ingeleverd :o Morgen mijn presentatie en maandag het eindgesprek waarin ik alle resultaten te horen krijg!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:08

Gefeliciteerd iedereen met goede cijfers!

Ik hoop dat je presentatie en eind gesprek goed zijn gegaan Ghostattack!

Ik ben ondertussen bezig met de discussie van mijn thesis, dus dat schiet ook al lekker op. Ik heb in mijn onderzoek iets ontdekt waar nog nooit over gepubliceerd is, dus dat is al mooi meegenomen! Verder ga ik mijn thesis waarschijnlijk ook omschrijven naar een wetenschappelijk paper dat daadwerkelijk gepubliceerd gaat worden. Ben heel benieuwd naar dat proces!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:06

@Ghostattack , Hoe is je presentatie en eind gesprek gegaan?

@Gracezellaa Oh wat goed, super ook dat je paper gepubliceerd gaat worden :D Ben zelf ook heel benieuwd naar het proces wat je hierin moet en gaat volgen.

Ik ben nog steeds in de beginfase van mijn afstudeerfase, maar ik denk dat het allemaal heel snel zal gaan. Ik heb mijn laatste cijfer ook binnen van de minor, een nette 7,3. Betekent dus kortweg dat ik alles heb gehaald en mij volledig kan richten op het afstuderen. :)
Morgen komt de begeleider van school langs voor kennismakingsgesprek, ben heel benieuwd wat er allemaal gezegd wordt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:25

Ik ben afgestudeerd! *\o/* Uiteindelijke cijfer was een 6.9, dus eigenlijk gewoon een 7. Veel goede tips en advies gekregen voor in het werkveld straks. Presentatie ging ook heel goed, kreeg daar een 8 voor.

Uiteindelijk bleek ik de eerste student ooit op deze studie te zijn die buiten het reguliere tijdspad afstudeert. Ze hebben dat voorheen nooit goedgekeurd omdat het vrij moeilijk is qua zelfstandigheid. Dus ik ben blij dat ze mij die kans hebben gegeven!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:26

waaaaah hoe super :D :D

Congraaaaats !!! *\o/* *\o/* *\o/*

En wat is je planning voor nu? :) :)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:26

Gefeliciteerd!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:35

Ik ga voorlopig even lekker niks doen _O-

Aankomende vrijdag heb ik een tweede gesprek voor een fulltime baan, dus ik hoop dat ik daar aangenomen word en dan straks lekker kan gaan werken :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:36

Gefeliciteerd!
Ik ben net weer in Nederland en heb een begeleider voor mijn scriptie gevonden. Volgende week eerste afspraak :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:54

Leuk dat je ook gaat publiceren Gracezellaa, altijd mooi zulke nieuwe resultaten.
Gefeliciteerd Ghostattack *\o/* !
Spannend Destination.

Hier begint de motor langzaam op gang te komen, nog iets minder dan 3 maanden voor de thesis af moet zijn. Hier bezig met mijn data-simulatie en analyse, zoals ik het had bedacht gaat ruim 31 dagen fulltime runnen, dus moet wat dingetjes weglaten :Y) .