Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_lautje_ schreef:Tink: ik denk dat het wel verstandig is dat als je kinderen krijgt je, je wel verdiept in wat een baby nodig heeft en wel of niet mag eten.
Hoe dan ook krijgt onze dochter hier ook volkorenbrood/speltbrood, maar bijv kaas norm jij vol met vet. Maar een baby heeft dat bijv juist nodig![]()
Ik maak ook alles zelf aan avondeten en stop er juist nog een klontje boter bij zodat ze juist wat extra vetten binnenkrijgt die essentieel zijn voor de groei en ontwikkeling.
Je zegt een banaan voegt niks toe voor een baby, ananas veel meer. Een baby wordt geadviseerd niet te snel ananas te geven omdat de kans op allergie groot is en de smaak vrij heftig. Baby's krijgen banaan omdat het zacht is, neutraal van smaak en voor kinderen een hele goede leermeester is voor het eten van vast voedsel.
En zoet beleg heb je ook in verschillende gradaties. Ik maak bijv zelf suikervrije aardbeienjam/smeer. Als je kind niet graag brood eet geef je al snel toch zoiets. Alles om het kind toch brood te leren eten.
Bij beleg voor die kleintjes kom je al snel uit op smeerkaas/suikervrije jam/pindakaas/etc.
Vaak zijn ouders niet onnadenkend als het lijkt en kan je zelf voor je kinderen krijgt denken ik ga het totaal anders doen of dat slaat nergens op en dan ontdek je dat er toch een reden is dat mensen het doen zoals ze het doen.

) en volle melk.
verootjoo schreef:Het verbaasde mij ook hoeveel vet een kind nodig heeft![]()
Mijn koelkast staat nu vol met dingen die we zelf nooit eten maar het kind wel moet hebben volgens de kinderarts.
Zoals boter op brood (gatver, doen wij nooit) volle yoghurt (melkproducten lusten wij niet) en volle melk.
Verder eet ie zoutloze pinda of andere notenpasta op brood of smeersels van de kleine keuken. Verantwoord voor kindjes.
Kaas en vlees op brood hoeft ie niet, vindt ie vies. Voor de rest eet hij eigenlijk alles met onze pot mee

Arzil schreef:Als je mij vroeg hoe ik het allemaal zou aanpakken voordat ik zwanger was en als je nu ziet hoe ik het doe, zijn dat echt compléte tegenpolen van elkaar!
Ik wist het heel goed voor mijzelf te vertellen hoe en wat ik allemaal ging doen. Oh boy, viel dat even allemaal tegen.
ik ook. Ik had best wel wat regels in mijn hoofd maar die heb ik volkomen overtreden omdat er nu opeens gevoel bij komt kijken. Arzil schreef:Als je mij vroeg hoe ik het allemaal zou aanpakken voordat ik zwanger was en als je nu ziet hoe ik het doe, zijn dat echt compléte tegenpolen van elkaar!
Ik wist het heel goed voor mijzelf te vertellen hoe en wat ik allemaal ging doen. Oh boy, viel dat even allemaal tegen.
Ik kon ook best veroordelend zijn over hoe mensen het met hun kinderen deden
En dat terwijl ik zelf nog geen kinderen had. Nu piep ik wel anders, en schaam ik me kapot om die vooroordelen. lieveli schreef:Ik denk nog steeds dat ik Caligula schermloos door het leven kan laten gaan.
Laura82 schreef:Arzil schreef:Als je mij vroeg hoe ik het allemaal zou aanpakken voordat ik zwanger was en als je nu ziet hoe ik het doe, zijn dat echt compléte tegenpolen van elkaar!
Dit dusIk kon ook best veroordelend zijn over hoe mensen het met hun kinderen deden
En dat terwijl ik zelf nog geen kinderen had. Nu piep ik wel anders, en schaam ik me kapot om die vooroordelen.
. Ik schaam me ook diep
Kaka schreef:Ik had een hekel aan kinderen, vond ze strontvervelend, wilde ze absoluut niet en had ook nog commentaar op de ouders.
En dan moet je het zelf doen en blijkt het helemaal niet eenvoudig om met een eigenwijze dreumes om te gaan die vorige week alleen maar brood met smeerkaas wilde eten (je wilt niet weten hoeveel groentehapjes en prakjes ik heb klaar gemaakt die linea recta weer op de grond belandden) en absoluut niet stil wilde liggen/zitten/staan om aangekleed te worden. Pfff, waarom heb ik mij ook alweer voortgeplant als ik wist dat de kans groot was dat hij mijn karakter zou krijgen![]()
Voor TS, moraal van het verhaal: maak een plan, maar vooral, go with the flow.
Bewuste keuze?
Ik mag er af en toe over mopperen, maar ik kan me geen leven zonder gup meer voorstellen.