Onderzoek seksueel geweld - uitslag bekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissDD

Re: Gezocht: jouw mening! (Onderzoek seksueel geweld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:05

Ingevuld, benieuwd naar de resultaten en interpretaties.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:26

Ik heb m ingevuld maar miste een paar keer de mogelijkheid om "weet ik niet" in te vullen.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:36

Ingevuld, ook ik ben benieuwd naar de uitslag

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:20

Ik heb het ingevuld! Ben erg benieuwd naar de resultaten. Zou ik die wanneer die bekend zijn pb mogen?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:32

Ingevuld, veel succes met het vervolg!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:32

Ik ben ook benieuwd naar de resultaten

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:35

Ik heb hem ingevuld! Mijn vriend ook :j

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 22:07

Jullie zijn geweldig, dank je!

Inmiddels heb ik ruim genoeg vrouwelijke respondenten (dat was zonder jullie, Bokkers, nooit zo snel gelukt! <3 ) en heb ik gevraagd om de titel & OP aan te passen. Ik heb namelijk een gruwelijk tekort aan mannelijke respondenten! Niet dat er daar veel van op Bokt vertoeven, maar voel jullie vrij om jullie mannelijke omgeving te informeren O:)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:20

Ingevuld. Pittige stellingen die ik soms even 2 keer moest lezen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:20

Ik zal mijn vriend vragen of hij hem ook in wilt vullen! :)

SavannahNx

Re: Gezocht: mannen! (Onderzoek seksueel geweld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:28

Zie nu pas dat de titel zegt; "gezocht MANNEN" maarja ik had m al ingevuld :')

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:02

Ik heb mijn vriend gevraagd hem in te vullen. Maar helaas voor jou is hij 1 van de afhakers, om dezelfde reden als eerder genoemd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:22

Ingevuld, en zag toen pas dat ik man had moeten zijn. 8-) Ik vond de vragen niet heel erg shockerend en mijn antwoorden bijzonder voorspelbaar. :')
Wel zat er iets onlogisch in; de vragen gaan over verkrachting van mannen door mannen en door vrouwen. Vervolgens staat er de stelling in de trant van 'mannen worden alleen verkracht door homoseksuelen'.
Euhhh, als iemand daar 'ja' op antwoord dan kun je dus al zijn antwoorden weggooien aangezien een groot deel van de vragen de beantwoorder te dwingen mee te gaan in het feit dat vrouwen mannen ook kunnen verkrachten.

Simpel gezegd, als ik aan de ene kant invul dat mannen die door vrouwen verkracht worden watjes/zielig zijn, dan kan ik vervolgens niet zeggen dat mannen alleen door homoseksuelen verkracht kunnen worden. Of wordt er dan bedoeld dat mannen alleen door homoseksuele mannen en/of homoseksuele vrouwen kunnen worden verkracht? :+

Ook als je dat foutje in de vraagstelling zelf even vergeet, dan maakt het antwoord antwoord 'ja, mannen worden alleen door homoseksuelen verkracht' de eerdere antwoorden over verkrachting door vrouwen alsnog onmogelijk. Dat vind ik wel een behoorlijke lacune in een wetenschappelijke enquete. Natuurlijk zou je je eruit kunnen praten met dat mensen nou eenmaal allebei kunnen denken en dat dat laat zien hoe ernstig verward ze over dit onderwerp zijn, maar dat zou dus betekenen dat je ook alle overige antwoorden van die persoon dan moet oormerken als 'antwoorden van een logisch gezien ernstig verward persoon' en kun je deze dus statistisch gezien niet meenemen in de resultaten.
Hoe ga je er tijdens het verwerken van de data mee als een bepaald antwoord meteen een groot deel van de andere antwoorden diskwalificeren?

Het is alsof je een enquete opstelt met 20 stellingen over mensen ('Mensen eten gras' 'Mensen krijgen kinderen' 'Mensen lopen op twee benen') met als laatste stelling 'Mensen bestaan niet'. Als iemand bij die laatste 'klopt' invult, dan kun je de rest van zijn antwoorden dus weggooien - of je moet een aparte onderzoeksdoelgroep in je onderzoek opgenomen hebben van mensen die bijzondere psychische problemen hebben die het observatie- en logische denkvermogen ernstig beperken. :+

Op zich leek het me wel interessant om de enquete ook door te sturen naar mijn vriend, maar aangezien die zelf ook in de wetenschappelijke hoek werkzaam is is hij allergisch voor onlogische enquetes, dus denk ik dat ik het bij mijn antwoorden hou.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:39

Ik snap niet... ze is op zoek naar mannen volgens de OP en 90% wat reageer is vrouw :?
Of heb ik iets over het hoofd gezien?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:39

LadyMadonna schreef:
Ik snap niet... ze is op zoek naar mannen volgens de OP en 90% wat reageer is vrouw :?

Ikzelf had over het hoofd gezien dat ze mannen zocht dus de lijst ingevuld :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:40

Lees even TS haar laatste post...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:45

LadyMadonna schreef:

Is later aangepast aangezien ze nu genoeg vrouwelijke respondenten heeft dankzij bokt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:46

Ik heb 'm m'n vriend laten invullen. Heb je er weer een man bij.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:58

LadyMadonna schreef:

titel is aangepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:02

Misschien is het handig als de moderator dat ook even aangeeft bovenaan de openingspost?
Nu heeft de mod namelijk wel 'aangepast op verzoek van de TS' in de openingspost gezet, maar dat is in dit geval in mijn ogen inderdaad ook een beetje mager, vooral omdat het topic al 7 pagina's lang is en je er anders pas rond pagina 7 achterkomt waarom er toch al 6 pagina's lang zoveel vrouwelijke Bokkers de enquete in hebben gevuld. 8-)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-17 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 00:05

Mijn excuses voor de verwarring! De Boktdames hebben inderdaad zo hun best gedaan dat ik binnen 48u al meer vrouwelijke respondenten had dan ik ooit voor mogelijk had gehouden! (Ik kan jullie niet vaak genoeg bedanken!)

Daarom heb ik de modjes gevraagd om een aanpassing :)

Xyzutu2, als je dat item goed leest, zie je dat er bedoeld wordt dat mannen die mannen verkrachten gewoonlijk homoseksueel zijn (volgens die stelling dus).

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:28

Ik heb hem vanmiddag ingevuld (voor de mannen gezocht :+) en ik ben ook benieuwd naar meer info en uitslagen over dit onderzoek :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:30

Catnip schreef:
Xyzutu2, als je dat item goed leest, zie je dat er bedoeld wordt dat mannen die mannen verkrachten gewoonlijk homoseksueel zijn (volgens die stelling dus).

Ehm, nee toch?
Stelling 8 gaat over mannen die door vrouwen verkracht worden
Stelling 9 noemt niet of de dader man of vrouw is
Stelling 10; 'Het verkrachten van mannen gebeurt gewoonlijk door homoseksuele daders'

Homoseksuele daders kunnen toch zowel mannen als vrouwen zijn? Voor zover ik weet is homoseksualiteit namelijk absoluut niet voorbehouden aan alleen mannen. Welk item mis ik dan, volgens de stelling?

shadidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:50

xyzutu2 schreef:
Of wordt er dan bedoeld dat mannen alleen door homoseksuele mannen en/of homoseksuele vrouwen kunnen worden verkracht? :+

Wat dacht je van verkracht door vrouwen ongeacht geaardheid en als ze verkracht worden door een man dan is ie automatisch homosexueel (volgens de vraagstelling dan, niet volgens mij). Zo is de vraagstelling logischer ;) en dat was met goed lezen ook duidelijk eruit te halen overigens.

Veel mensen proberen de vragen als goed/fout te beantwoorden, maar het gaat om de mening die je er over hebt; of je ervaring ermee hebt of niet, of je het weet of niet, dat doet er niet toe, alleen de mening die jij er over hebt. Dus als ik als stelling geef: elke vrouw is nat als ze opgewonden is. Dan kun je reageren vanuit ervaring of vanuit wat jij denkt dat waar is. Als jij denkt dat het niet zo is, dan ben je het niet eens met die stelling. als jij denkt dat het waar is, dan ben je het er mee eens. Als je denkt dat het ergens in het midden ligt (de helft wel de helft niet) dan kies je voor een beetje eens of een beetje oneens (welke kant je weegschaaltje ook doorslaat). Of het waarheid is doet er niet toe, alleen jouw mening telt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 01:06

shadidi schreef:
Wat dacht je van verkracht door vrouwen ongeacht geaardheid en als ze verkracht worden door een man dan is ie automatisch homosexueel (volgens de vraagstelling dan, niet volgens mij).

Dat eerste is duidelijk niet uit de vraag zelf te halen, maar alleen door het zelf in te vullen. ;)
Als je als onderzoeker niet weet waar iemand antwoord op geeft, dan wordt onderzoek erg lastig. Stel dat iemand antwoordt 'Ja, mannen kunnen alleen door homoseksuele daders verkracht worden', bedoelt hij dan:
- verkrachting kan alleen door homoseksuele mannen,
- alleen door homoseksuele mannen en homoseksuele vrouwen
- überhaupt alleen door homoseksuele mannen, en sowieso nooit door heteroseksuele mannen of door vrouwen
Las de lezer in de vraag bijvoorbeeld de tegenstelling 'homoseksuele mannelijke daders vs hetero mannen' of 'homoseksuele mannen vs vrouwen'?

Natuurlijk kun je dan voor de beantwoorder gaan invullen 'hij las de vraag vast zus en zo en daarom zal ik zijn antwoord vast zo en zo moeten interpreteren', maar dat is niet zo wetenschappelijk. ;)
Het is natuurlijk maar een klein dingetje in een verder prima enquete, maar logisch is het niet. Jammer dat die ambivalentie er niet door een begeleider uit is gehaald, want met een net iets andere formulering was precies duidelijk geweest wat de zowel de enqueteur als de beantwoorder met het antwoord bedoelt. Nu zal het grootste deel van de mensen de vraag inderdaad gelezen hebben als 'als mannen mannen verkrachten, dan zal de dader wel homo zijn geweest', maar aangezien je als onderzoeker niet mag invullen welke beantwoorders dat allemaal dachten en welke niet, vervalt de statistische waarde van deze vraag en dat is zonde, want ik ben persoonlijk bijvoorbeeld wel benieuwd hoeveel mensen echt denken dat mannelijke verkrachters van mannen allemaal homo zijn. Dat komt er nu dus niet helemaal uit en dat is jammer.