HBO 2017/2018!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:12

Staat jullie lijst ook niet op studystore?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:35

Nee staat er nog niet op. Volgens de site van de school zou de lijst er begin juli op moeten staan. Voor mijn gevoel is begin juli toch al wel geweest.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:54

Kom nu het topic pas tegen, maar ik ga komend schooljaar beginnen aan mijn HBO. Chemie aan de Hogeschool Rotterdam. :) Last minute beslissing, maar heb er zin in. Ik blijf voorlopig lekker thuis wonen op Flakkee, misschien in het 2e of 3e jaar op kamers. Dat is voor latere zorg. :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:23

_mjwb schreef:
Waar kan je dat vinden voor Hogeschool Rotterdam? Gewoon op de site zelf of via een andere site die al eerder is genoemd?

Ik doe het via de schoolsite, omdat ik ze niet bestel via Studystore. Dat vind ik veeeeeel te duur.

De site is: Hint.hr.nl, dan inloggen met je gegevens en naar onderwijs. Vanuit daar naar je locatie/studie en dan studiestart. Hier staan boekenlijsten, roosters e.d.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:31

Dankjewel! Het staat er bij mij ook nog niet op. Ik kon wel mijn mail achterlaten en dan mailen ze als de lijst er is

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:32

Ik heb een link gekregen van de hanze hogeschool gisteren, maar ik wist via via al wat ze vorig jaar hadden gebruikt en heb de gok genomen om alvast wat boeken te kopen die mij interessant waren. Nu al een boek uit en samengevat en ben rustig bezig met rekenen om daar weer wat in te komen.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:43

ikheetesmee schreef:
Ik meld mij hier ook! Ik ben volgend jaar tweede jaars social work student in Enschede! Heb nog een herkansing en dan als het goed is Mn P. Had een 5,4 -O-

Hey grappig! Ik ben volgend jaar ook tweede jaars student op Social Work opleiding in Enschede :p
Is het nog gelukt met je laatste herkansing?

Ik heb mijn propedeuse ook gehaald, fijn in het eerste jaar!
Ben erg benieuwd naar volgend jaar, in ieder geval is de druk er een beetje van af.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:51

Ik kreeg gewoon een mail van de HU, met zeg maar een jaar rooster en boekenlijsten etc

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:43

LidyK97 schreef:
Omg zo leuk dit!! Ik heb die opleiding ook gedaan! Echt een super tijd gehad op kamers in Vlissingen, zo leuk daar,de Hz is ook een super leuke school!
Ik deed aet in het Engels, ik heb het niet gehaald :( het was erg technisch (voor mij dan) en mijn Engels was toentertijd echt nog niet op peil. Dus ik hield het niet bij.
Internationale klas was wel 100x leuker dan de Nederlandse dus als ik jou was zou ik dat wel doen. Als je de Nederlandse klas kiest, zijn de boeken immers ook Engels. Je moet even kijken of je goed bent in wiskunde, bio en scheikunde. Dat heeft mij echt de kop gekost zeker in het Engels :')
Maar goed heeeeel veel succes en plezier!
Waar ergens ga je wonen in Vlissingen?

Met wat voor niveau zou jij het Engels op de opleiding vergelijken? 5 havo, of hoger?
Oeps, laat ik nu net geen ster zijn in wiskunde en scheikunde haha xD
Ik wist het van tevoren wel hoor, maar op het studiegesprek vertelde die docent mij toen dat ze ons alles vanaf basis-niveau gaan bijbrengen, omdat natuurlijk niet iedereen bio of scheikunde heeft gehad. Ikzelf heb C&M zonder wiskunde, maar wel met biologie en aardrijkskunde. Officieel zou ik ook niet toegelaten worden, maar mede door die laatste 2 vakken mocht ik een schakelcursus wiskunde doen en dan zou ik toegelaten worden. Welke ik dus met een 8,5 heb afgesloten xD
Als Aquatische Ecotechnologie te moeilijk blijkt te zijn na het eerste jaar, kan je volgens mij toch ook voor Delta Management kiezen dacht ik. Dat is meer economie gericht volgens mij, ligt me ook iets beter maar interesseert mij gewoon minder haha.

Ik ga wonen op Campus Vlissingen, in de buurt van ene manege Paardoes. Weet niet of je dat kent?

Woon jij nog steeds in Vlissingen?

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:53

Mag ik mij hier ook melden :D

Tweede keer eerstejaars helaas. Ik ben vorig jaar begonnen op HR (Kralingse Zoom) aan IBL maar dit bleek een onjuiste keuze te zijn. In september ga ik van start op de Haagse Hogeschool en ga ik international and European law studeren. Keiveel zin in!

Mochten mensen vragen hebben over boekenlijsten of over Hint/Osiris/iets anders wbt Hogeschool R'dam, roept u maar! (:

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:01

SarahIlse schreef:
Kom nu het topic pas tegen, maar ik ga komend schooljaar beginnen aan mijn HBO. Chemie aan de Hogeschool Rotterdam. :) Last minute beslissing, maar heb er zin in. Ik blijf voorlopig lekker thuis wonen op Flakkee, misschien in het 2e of 3e jaar op kamers. Dat is voor latere zorg. :D

*\o/* Hoera nog een chemist! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:08

Bridleless schreef:
LidyK97 schreef:
Omg zo leuk dit!! Ik heb die opleiding ook gedaan! Echt een super tijd gehad op kamers in Vlissingen, zo leuk daar,de Hz is ook een super leuke school!
Ik deed aet in het Engels, ik heb het niet gehaald :( het was erg technisch (voor mij dan) en mijn Engels was toentertijd echt nog niet op peil. Dus ik hield het niet bij.
Internationale klas was wel 100x leuker dan de Nederlandse dus als ik jou was zou ik dat wel doen. Als je de Nederlandse klas kiest, zijn de boeken immers ook Engels. Je moet even kijken of je goed bent in wiskunde, bio en scheikunde. Dat heeft mij echt de kop gekost zeker in het Engels :')
Maar goed heeeeel veel succes en plezier!
Waar ergens ga je wonen in Vlissingen?

Met wat voor niveau zou jij het Engels op de opleiding vergelijken? 5 havo, of hoger?
Oeps, laat ik nu net geen ster zijn in wiskunde en scheikunde haha xD
Ik wist het van tevoren wel hoor, maar op het studiegesprek vertelde die docent mij toen dat ze ons alles vanaf basis-niveau gaan bijbrengen, omdat natuurlijk niet iedereen bio of scheikunde heeft gehad. Ikzelf heb C&M zonder wiskunde, maar wel met biologie en aardrijkskunde. Officieel zou ik ook niet toegelaten worden, maar mede door die laatste 2 vakken mocht ik een schakelcursus wiskunde doen en dan zou ik toegelaten worden. Welke ik dus met een 8,5 heb afgesloten xD
Als Aquatische Ecotechnologie te moeilijk blijkt te zijn na het eerste jaar, kan je volgens mij toch ook voor Delta Management kiezen dacht ik. Dat is meer economie gericht volgens mij, ligt me ook iets beter maar interesseert mij gewoon minder haha.

Ik ga wonen op Campus Vlissingen, in de buurt van ene manege Paardoes. Weet niet of je dat kent?

Woon jij nog steeds in Vlissingen?

Engels is qua niveau niet echt te vergelijken met de middelbare. Want je krijgt geen grammatica toetsen maar het is lastig om studieboeken te lezen in het Engels over moeilijke onderwerpen (voor mij dus die scheikunde vakken enzo) want studieboeken zijn heel anders dan leesboeken. En de lessen kon ik ook niet volgen want het ging me te snel in het Engels. Dus ik heb een beetje de boot gemist! Kan ook komen door de gezelligheid en feestjes :') jij gaat het vast beter doen! Het is idg een hele leuke opleiding en de docenten zijn echt heel lief :De

Ja dat ken ik wel daar! Volgens mij is die manege voor gehandicapte kinderen.

Ik woon nu in Velp en ga naar van Hall Larenstein! Ga de opleiding management van de leefomgeving doen! Is een beetje te vergelijken met delta management maar dan gaat het meer over stad en land ipv water :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:10

badeendje schreef:
SarahIlse schreef:

*\o/* Hoera nog een chemist! *\o/*

Ieeuww :')

(Biotechnoloog/microbioloog hierzo)

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:44

Hee allemaal ik kom het topic nu pas tegen. Ik begin in september met de opleiding social work op de hogeschool Rotterdam. Ik ben heel erg benieuwd en vind het ontzettend spannend allemaal. Hiervoor heb ik mbo niveau 4 paardenhouderij gedaan.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:51

sanneloveyou schreef:
Hee allemaal ik kom het topic nu pas tegen. Ik begin in september met de opleiding social work op de hogeschool Rotterdam. Ik ben heel erg benieuwd en vind het ontzettend spannend allemaal. Hiervoor heb ik mbo niveau 4 paardenhouderij gedaan.

Hee nog een ex-MBO'er :D. *zwaait

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:45

LilChar schreef:
ikheetesmee schreef:
Ik meld mij hier ook! Ik ben volgend jaar tweede jaars social work student in Enschede! Heb nog een herkansing en dan als het goed is Mn P. Had een 5,4 -O-

Hey grappig! Ik ben volgend jaar ook tweede jaars student op Social Work opleiding in Enschede :p
Is het nog gelukt met je laatste herkansing?

Ik heb mijn propedeuse ook gehaald, fijn in het eerste jaar!
Ben erg benieuwd naar volgend jaar, in ieder geval is de druk er een beetje van af.

Yess ik heb m gehaald! Dus mijn P is ook binnen! Grappig zeg, ik welke klas zat je dit jaar?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:06

[/quote]Yess ik heb m gehaald! Dus mijn P is ook binnen! Grappig zeg, ik welke klas zat je dit jaar[/quote]

Aah super! Fijn! Ik zat in Esw1vl2 en jij? Vond je het een beetje leuk allemaal? Ik wel heel erg!

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:26

Ik zat in esw1ve1. Ja mega leuk! Niet alle lessen even interessant maar over het algemeen echt een heel goed jaar

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:30

xDarkness schreef:
sanneloveyou schreef:

Hee nog een ex-MBO'er :D. *zwaait

*Zwaait terug* vind de stap heel spannend. Hoe is dat voor jou?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:35

Ook nog mensen die naar Amsterdam gaan?

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:09

Ik kom me hier ook nog maar even melden. Na een tussenjaar straks beginnen met poging 2: Hbo rechten in Amsterdam. Ik blijf weer lekker thuis wonen. En ik besef me door dit topic pas hoe slecht het gaat met m'n voorbereiding :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:18

Ik heb echt heel veel zin in m'n studie, maar vind het wel spannend! :):) Allemaal nieuwe mensen leren kennen enzo...

Weet iemand wat een Nederlands of Engels assessment is? Die moeten wij namelijk verplicht doen allemaal ([naam], kunstacademie, opleiding is in het Engels).

Wel heel fijn. Ik hou van heel hard werken, maar was altijd zo slecht in Wiskunde, scheikunde, etc... ik hoef nooit meer één som wiskunde te maken! <3

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:57

Hee nog een ex-MBO'er :D. *zwaait[/quote]

*Zwaait terug* vind de stap heel spannend. Hoe is dat voor jou?[/quote]

Ik vind de stap erg meevallen. Persoonlijk was IBL ook nog best ''schools''. Je had er gewoon klassen van rond de 25 mensen en kregen ook gewoon lessen in een klaslokaal en geen colleges. Mijn nieuwe opleiding is wel meer universiteit-ish en dat vind ik dan ook wel weer spannend, toch anders. Al vind ik het heerlijk dat ik eindelijk de zelfstandigheid kan krijgen die ik al heel lang wil, MBO was echt een hel voor mij. Het niveau is niet zo zeer veel hoger (wel iets natuurlijk) en mijn ervaring is, is dat het niet moeilijk is maar wel veel. Er zijn op HBO veel meer randzaken waar je je (helaas en dit is per opleiding verschillend) mee bezig moet houden en daardoor ligt planning (of het gebrek daaraan) en tijdsgebrek op de loer. Goed plannen is echt van belang. Dat gaat je ontzettend veel stress schelen.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:59

Resistance schreef:
Ik heb echt heel veel zin in m'n studie, maar vind het wel spannend! :):) Allemaal nieuwe mensen leren kennen enzo...

Weet iemand wat een Nederlands of Engels assessment is? Die moeten wij namelijk verplicht doen allemaal (WdKA, kunstacademie, opleiding is in het Engels).

Wel heel fijn. Ik hou van heel hard werken, maar was altijd zo slecht in Wiskunde, scheikunde, etc... ik hoef nooit meer één som wiskunde te maken! <3

Ik heb geen ervaring met de WdkA maar misschien is het een test om je Nederlandse en Engelse niveau op taalgebied te testen? Ik heb ook een Engelse opleiding gedaan en moest ook een reken en Engels toets maken. (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:01

Ik heb de eerste week ook een Engels toets. waarschijnlijk niveau bepalen dus!