Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lieshorses schreef:Maar hoe doen anderen dit denk ik dan?
Zie zoveel meiden met de mooiste kleding, de nieuwste schoenen, dure telefoon, nageltjes gedaan etc.
Hoeft van mij niet, alleen moet wel gewoon mijn scooter vol kunnen tanken. Als ik zo weinig geld heb dat dat niet eens kan, nee, daar kan ik niet mee leven.Klinkt misschien verwend maar ik ben er heel eerlijk in, hoef echt niet de nieuwste kleertjes en weet ik wat allemaal maar gewoon mijn scooter kunnen rijden en nu en dan wat te eten kopen in de kantine vind ik toch wel nodig ja.
Weet niet of hier mensen van mijn leeftijd bijzitten, maar jullie weten ook dat op de scholen er zoveel mensen in canada goose jassen of de nieuwste nike's rondlopenOf de airforce parka's... etc etc
Nee ik hoef dat niet, hun zullen waarschijnlijk ook veel van pappie en mammie krijgen, maar iedereen moet toch werken?
hoeveel van ons waren er wel niet stront eigenwijs dat we 16 waren? (En nog steeds trouwens
)

Lieshorses schreef:Maar hoe doen anderen dit denk ik dan?
Zie zoveel meiden met de mooiste kleding, de nieuwste schoenen, dure telefoon, nageltjes gedaan etc.
Hoeft van mij niet, alleen moet wel gewoon mijn scooter vol kunnen tanken. Als ik zo weinig geld heb dat dat niet eens kan, nee, daar kan ik niet mee leven.Klinkt misschien verwend maar ik ben er heel eerlijk in, hoef echt niet de nieuwste kleertjes en weet ik wat allemaal maar gewoon mijn scooter kunnen rijden en nu en dan wat te eten kopen in de kantine vind ik toch wel nodig ja.
Weet niet of hier mensen van mijn leeftijd bijzitten, maar jullie weten ook dat op de scholen er zoveel mensen in canada goose jassen of de nieuwste nike's rondlopenOf de airforce parka's... etc etc
Nee ik hoef dat niet, hun zullen waarschijnlijk ook veel van pappie en mammie krijgen, maar iedereen moet toch werken?
Althans, ik denk dat ik over een aantal jaar wel een stuk lekkerder in mijn vel zit als ik het allemaal een beetje op een rijtje heb.
Ik wist na dag 1 al dat dat het absoluut niet was dus ben toen geswitched naar dit. Maar helaas bleek dit het ook echt niet te zijn..
Dan heb ik op zijn minst iets waarvan ik het niet verschrikkelijk vind om iedere dag mijn bed voor uit te moeten gaan.
Zal misschien wel wat aan vast zitten maar als dat serieus om zulke bedragen gaat dan stop ik sowieso met doordeweeks werken en doe ik dat wel in het weekend. Als het anders loopt ga ik hopen dat bij mijn volgende opleiding mijn rooster sowieso wat minder flexibel is, en als ik een middag vroeg klaar ben dat standaard werk. En anders moet ik toch een ander baantje zoeken en in de avond en weekend uren gaan werken.
Ze krijgen ook de benzine vergoed die ze gebruiken om naar school te gaan (één van hen heeft een rijbewijs en auto, en rijdt ze vaak naar school). Maar als de auto er niet is dan fietsen ze gewoon naar school. Alle extraatjes moeten ze voor werken, maar ze mogen echt geen school skippen om te gaan werken. Dat laten mijn ouders gewoon niet toe.
Ik vind op te maken aan het lijstje wat je beschreef dat jij best somber leeft ja, daar is niks mis mee. Ik zou het fijn vinden, maar ik word er inderdaad gelukkig van om af en toe wat te kopen 
Steeph schreef:Fijn, ik leef blijkbaar somber en heb geld nodig om happy te wezen![]()
Lieshorses schreef:Over mijn financiële probleempjes, ik ga inderdaad denk ik op zijn minst afwisselen met bus/scooter vervoer. Op dagen dat ik niet met spits naar school hoef (2x per week sowieso) kan ik de bus pakken en op dagen dat ik bijvoorbeeld snel uit school moet om post te bezorgen pak ik de scooter.
Werd net op het station aangesproken door mensen van een bedrijf genaamd PeopleMarketing, die beweerden me dat ik daar 100 tot 150 euro per dag kon verdienenZal misschien wel wat aan vast zitten maar als dat serieus om zulke bedragen gaat dan stop ik sowieso met doordeweeks werken en doe ik dat wel in het weekend. Als het anders loopt ga ik hopen dat bij mijn volgende opleiding mijn rooster sowieso wat minder flexibel is, en als ik een middag vroeg klaar ben dat standaard werk. En anders moet ik toch een ander baantje zoeken en in de avond en weekend uren gaan werken.
Verdiend iets minder, maar zeker niet slecht en ik krijg gegarandeerd uitbetaald. Nadeel is wel dat je volgens mij 18 moet zijn voor dit werk wat ik doe.
Lieshorses schreef:Nee hoor, ík heb geld nodig om happy te wezen. Tenminste een bedrag om wat te kopen word ik blij van.Ik vind op te maken aan het lijstje wat je beschreef dat jij best somber leeft ja, daar is niks mis mee. Ik zou het fijn vinden, maar ik word er inderdaad gelukkig van om af en toe wat te kopen
Steeph schreef:Fijn, ik leef blijkbaar somber en heb geld nodig om happy te wezen![]()
Lieshorses schreef:Sorryyy! Ik bedoelde idd sober, weet niet hoe ik bij somber kom..
Maar idd supermarkten zijn voor studenten vrij gunstig. Ik dacht altijd dat appie de best betaalde supermarkt was?
) 
Succes! Phoya schreef:Steeph schreef:Fijn, ik leef blijkbaar somber en heb geld nodig om happy te wezen![]()
Leg mij eens uit wat die tweede smiley met dat vorkje precies betekent...
Lieshorses schreef:Nee hoor, ík heb geld nodig om happy te wezen. Tenminste een bedrag om wat te kopen word ik blij van.Ik vind op te maken aan het lijstje wat je beschreef dat jij best somber leeft ja, daar is niks mis mee. Ik zou het fijn vinden, maar ik word er inderdaad gelukkig van om af en toe wat te kopen

Student, bijbaan, auto en een deel verantwoordelijkheid (geen kosten behalve ~30 per week benzine) voor 2 paarden, zo'n 6x per week.