Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:46

Laurie schreef:
Ik had een 8,5. Niet helemaal verwacht, wel blij mee!

Wat een ontzettend mooi cijfer, gefeliciteerd! +:)+

Oh een 7 is op zich prima, maar ik zie liever een 8 dan een 7 op mijn cijferlijst. Iets met perfectionistisch.. :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:55

Haha ja snap ik! Ik word ook heel fanatiek van deze studie :') Vind het nog steeds een ontzettend leuke richting!

Hoe bevalt het inmiddels verder? Heb je al een mentor toegewezen gekregen?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:21

Laurie schreef:
Haha ja snap ik! Ik word ook heel fanatiek van deze studie :') Vind het nog steeds een ontzettend leuke richting!

Hoe bevalt het inmiddels verder? Heb je al een mentor toegewezen gekregen?

Het is ook echt een leuke richting ja, zo dynamisch; niets is (of blijft) hetzelfde! Bij mij bevalt de studie ook erg goed. Ik vind de lessen erg interessant en de professors geven fijn les. Mentor heb ik ook al toegewezen gekregen, kom alleen niet op zijn naam. :+

Jibbel

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:55

Goed om te horen dat de studiekeuze jullie goed bevalt! Hier ook nog steeds blij, alleen deze week wat minder zin. Komt vooral omdat we even geen colleges hadden door t Leidens ontzet. Meteen uit mn ritme en beetje lui..

Had wel een 9 voor mn oefentoets. Blij mee, want die bevat de helft van de stof voor het tentamen. Ben dus iig op de goede weg!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:56

Ik begin nu toch ook een beetje te twijfelen :n Ik vind mn studie (Natuur- en Sterrenkunde) ongelooflijk interessant, maar het is gewoon zo moeilijk, ik denk niet dat ik dit mijn hele studie ga redden :( Wil binnenkort maar eens een afspraak met mijn studie-adviseur maken, maar eerst ook maar de resultaten van deze tentamenweek afwachten.

Hoe gaat het bij jullie? :)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:58

Zo het is hier even stil geweest! Maar ik vroeg me af hoe het nu gaat bij iedereen? Bevalt jullie studie je en lukt het ook etc? :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:39

Hier gaat t wel prima. Momenteel aan het leren voor mn 2e tentamenweek. Vorig tentamen netjes gehaald, dus ga er deze x ook weer voor!
Wel nog steeds druk en pittig met baan en paard. belangrijkste is dat ik mn bsa haal, dan is de grootste druk er iig vanaf.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:21

Oeps, ik had dit topic per ongeluk ontstipt!

@ WithinYuuri: Het is inmiddels al weer 2 maanden geleden, maar hoe zit het nu, twijfel je nog aan je studie? Vervelend hoor, hopelijk heeft het gesprek met je studieadviseur iets opgeleverd! :(:)

Hier nog steeds blij met de studiekeuze. Het is pittig, vooral in combinatie met de lange reistijd, maar tot nu toe 2 van de 3 tentamens gehaald, ik ben tevreden. :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:52

Hoe is jouw rooster GrumpyCat? Ben je daar een beetje tevreden over?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:00

Laurie schreef:
Hoe is jouw rooster GrumpyCat? Ben je daar een beetje tevreden over?

Echt heel tevreden niet.. veel tussenuren en 2 dagen tot half 6, maar ik heb gehoord dat ik niet mocht klagen, omdat er 'slechtere' roosters tussen zaten (ik zit overigens in WG 18). Ben jij tevreden met je rooster?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:07

Ohh dan heb je Engelstalige werkgroepen of niet? Leuk! Ik zit in 10, dus geen vrije vrijdag voor mij helaas haha.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:12

GrumpyCat schreef:
Oeps, ik had dit topic per ongeluk ontstipt!

@ WithinYuuri: Het is inmiddels al weer 2 maanden geleden, maar hoe zit het nu, twijfel je nog aan je studie? Vervelend hoor, hopelijk heeft het gesprek met je studieadviseur iets opgeleverd! :(:)

Hier nog steeds blij met de studiekeuze. Het is pittig, vooral in combinatie met de lange reistijd, maar tot nu toe 2 van de 3 tentamens gehaald, ik ben tevreden. :)

Bedankt dat je er nog even naar vraagt, inmiddels gaat het eigenlijk een stuk beter :) Ik ben niet meer naar mijn studie-adviseur geweest, maar ben gewoon doorgegegaan en heb tot nu (2 tentamenweken later) alles gehaald. Ik zat er op dat moment even doorheen, omdat ik alles net even verkeerd deed en echt een beetje de wanhoop nabij was, maar inmiddels ben ik er veel beter aan gewend dat ik heel veel dingen niet (gelijk) snap :')

Reistijd heb ik ook wel last van ja, hoe lang moet jij?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:59

Laurie schreef:
Ohh dan heb je Engelstalige werkgroepen of niet? Leuk! Ik zit in 10, dus geen vrije vrijdag voor mij helaas haha.

Ja klopt! :D Dat is balen! Heb je 5 dagen les dan?

WithinYuuri schreef:
Bedankt dat je er nog even naar vraagt, inmiddels gaat het eigenlijk een stuk beter :) Ik ben niet meer naar mijn studie-adviseur geweest, maar ben gewoon doorgegegaan en heb tot nu (2 tentamenweken later) alles gehaald. Ik zat er op dat moment even doorheen, omdat ik alles net even verkeerd deed en echt een beetje de wanhoop nabij was, maar inmiddels ben ik er veel beter aan gewend dat ik heel veel dingen niet (gelijk) snap :')

Wat goed om te horen dat je je draai inmiddels hebt gevonden! Het is ook helemaal niet erg om dingen niet in één keer te snappen. Ik merk ook vaak dat andere studenten lastige stof in één keer oppikken, terwijl bij mij het balletje pas vlak voor het tentamen ging rollen. :')

Ik ben van deur tot deur 2 uur enkele reis aan het reizen (Amersfoort-Nijmegen). En jij?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:04

Nee geen vrije dagen helaas, maar goed, afgelopen semester hebben we ook overleefd :D

Fijn dat je de smaak een beetje te pakken hebt WithinYuuri!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:25

GrumpyCat schreef:
Laurie schreef:

Ja klopt! :D Dat is balen! Heb je 5 dagen les dan?

WithinYuuri schreef:

Wat goed om te horen dat je je draai inmiddels hebt gevonden! Het is ook helemaal niet erg om dingen niet in één keer te snappen. Ik merk ook vaak dat andere studenten lastige stof in één keer oppikken, terwijl bij mij het balletje pas vlak voor het tentamen ging rollen. :')

Ik ben van deur tot deur 2 uur enkele reis aan het reizen (Amersfoort-Nijmegen). En jij?

Ik ben van deur tot deur ook 2 uur bezig, met een gunstige overstap 1,5 maar meestal is de overstap niet gunstig :+ Maar, Amersfoort-Nijmegen, nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe je reist :o Neem je de Valleilijn naar Ede-Wageningen en dan de intercity naar Nijmegen of neem je de trein naar Utrecht en dan de intercity (want; als je de Valleilijn neemt, ik woon in Lunteren :P)?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:33

WithinYuuri schreef:
Ik ben van deur tot deur ook 2 uur bezig, met een gunstige overstap 1,5 maar meestal is de overstap niet gunstig :+ Maar, Amersfoort-Nijmegen, nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe je reist :o Neem je de Valleilijn naar Ede-Wageningen en dan de intercity naar Nijmegen of neem je de trein naar Utrecht en dan de intercity (want; als je de Valleilijn neemt, ik woon in Lunteren :P)?

Poeh jij hebt ook een lange reistijd dan!
Ik reis met de Valleilijn, omdat dat spoor dichterbij ligt, dus ik kom altijd langs Lunteren! :D

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:10

@WithinYuuri
Wat fijn dat het nu zoveel beter gaat en je toch gwn deze studie bent blijven doen!

En wat fijn dat het bij de rest ook goed gaat, zulke lange reistijden lijken me idd ook wel lastig... leren jullie dan ook meteen veel id trein?
Ik hoef gelukkig maar 20-25 minuutjes te reizen!

Ook bij mij gaat alles goed,alle tentamens gehaald tot nu toe! Volgende week alleen alweer tentamen week, en deze week is ook nog eens erg druk dus wordt passen en meten :')

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:25

Goed bezig, Merel! :D
Ik leer meestal niet in de trein. Wifi is vaak zwak en meestal reis ik in de spits, dus dan mag je blij wezen dat je een zitplaats kan vinden :'). Daarnaast kan ik me helaas echt niet concentreren met zoveel mensen om me heen!

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:51

Goed om te horen WithinYuri!

Als ik jullie zo hoor ben ik blij dat ik op kamers woon en niet zo ver hoef te reizen, al is het naar thuis thuis helaas wel 3,5 u enkele reis.

Met mij gaat alles op zich ook best goed. Heb de vorige periode al mijn punten gehaald. Op dit moment zit ik ook weer in de tentamenperiode, maar doordat ik de gehele periode best weinig heb gedaan voor een aantal vakken moet ik nog even behoorlijk hard studeren en dan maar even hard hopen dat ik het nog ga halen.
Verder ook erg druk met roeien/sporten en ook vaak feestjes bij m'n roeivereniging, waardoor ik soms net wat te weinig tijd over houd om te studeren.

En studeren in de trein vind ik ook niet ideaal, vooral omdat ik dan meestal mijn laptop, een boek en schrift ergens kwijt moet en daar is meestal geen ruimte voor in de trein.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:58

Ah ja dat snap ik idd wel dat leren id trein dan niet handig is, voor mij zou t sws geen optie zijn omdat ik dan wagenziek wordt :')

Succes Thirza_99! Hopelijk haal je alles gwn +:)+
Wel leuk dat je bij een roeivereniging zit! Lijkt me ook zo leuk.

Morgen mn eerste tentamen van de drie... nog even volhouden en dan zijn we er weer vanaf.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:30

Nou, mijn laatste tentamen heb ik toch echt wel goed verknald, op naar de herkansing dan maar... maar eerst even een weekje vakantie gelukkig.

@Merell: Roeivereniging is inderdaad heel erg leuk! De sport is erg leuk, maar omdat het vrij groot is ook veel borrels en feestjes wat ook erg leuk is. En omdat je je ploeggenootjes bijna elke dag ziet vanwege training of borrel wordt je wel snel heel erg close, wat erg leuk is. Zo heb ik een aantal nu 2,5e week heel veel gezien, omdat we samen full time aan t studeren waren op de uni en verder nog samen trainden.
En ook succes met je tentamens!

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:03

Thirza_99 schreef:
Nou, mijn laatste tentamen heb ik toch echt wel goed verknald, op naar de herkansing dan maar... maar eerst even een weekje vakantie gelukkig.

@Merell: Roeivereniging is inderdaad heel erg leuk! De sport is erg leuk, maar omdat het vrij groot is ook veel borrels en feestjes wat ook erg leuk is. En omdat je je ploeggenootjes bijna elke dag ziet vanwege training of borrel wordt je wel snel heel erg close, wat erg leuk is. Zo heb ik een aantal nu 2,5e week heel veel gezien, omdat we samen full time aan t studeren waren op de uni en verder nog samen trainden.

Ah dat is wel jammer.. weet je echt al zeker dat t een herkansing wordt? Ah das wel lekker een weekje vakantie!

Ik moet helaas gelijk weer door, alle tentamens zijn naar mn idee wel redelijk tot gwn goed gegaan :j nu op naar t nieuwe blok, ben wel benieuwd hoe deze vakken dan weer gaan zijn, en onze werkgroepen veranderen nu voor het eerst sinds september wat ook wel "spannend" is!

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:01

Merelll schreef:
Thirza_99 schreef:

Ah dat is wel jammer.. weet je echt al zeker dat t een herkansing wordt? Ah das wel lekker een weekje vakantie!

Ik moet helaas gelijk weer door, alle tentamens zijn naar mn idee wel redelijk tot gwn goed gegaan :j nu op naar t nieuwe blok, ben wel benieuwd hoe deze vakken dan weer gaan zijn, en onze werkgroepen veranderen nu voor het eerst sinds september wat ook wel "spannend" is!

Ik heb m'n cijfer nog niet, dus het is nog niet zeker, maar eigenlijk onmogelijk dat ik dat vak heb gehaald.

Jij nu al college gehad in je nieuwe blok en je nieuwe projectgroep gemeet?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:46

@Thirza_99 ah das wel heel jammer dan maarja een x iets niet halen is ook helemaal niet erg!

Jaa afgelopen week was de eerste week van het nieuwe blok. Het ene vak is alleen echt best veel scheikunde, en laat ik daar nou net niet zo goed in zijn :') heb ook al wel een x een wc met mn nieuwe werkgroep gehad!

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:55

Merelll schreef:
@Thirza_99 ah das wel heel jammer dan maarja een x iets niet halen is ook helemaal niet erg!

Jaa afgelopen week was de eerste week van het nieuwe blok. Het ene vak is alleen echt best veel scheikunde, en laat ik daar nou net niet zo goed in zijn :') heb ook al wel een x een wc met mn nieuwe werkgroep gehad!

Blijkbaar was het onmogelijke toch mogelijk en heb ik dat vak wel gehaald *\o/* Dus tot nu toe alle vakken gehaald :)

En scheikunde is idd best lastig ja, ik heb nu ook weer een scheikundevak en is weer even wennen.
Nieuwe werkgroep beetje leuk tot nu toe?