Bijna...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:08

Little_Gift schreef:
Kinke, helaas is hij er meer niet dan wel... trekt zich niet veel aan, hij is bedrijfsleider op zelfstandige basis, dus eigenlijk ingehuurd om de vestiging hier te runnen.

Dat is dan toch helemaal perfect. Zodra jij niet meer zo absurd veel werkt, komt het weer op zijn bord terecht. Hij doet dus niet waar hij voor ingehuurd is, dat gaat echt niet geaccepteerd worden door het management.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:08

Little_Gift schreef:
Ik heb geen zo'n houding tov de mensen die normaal reageren.
Ik heb zo'n houding tegen alle zelfingenomen betweters die er vanallerlei bij fantaseren en denken mijn privé rekening te gaan maken en mijn zelfbeeld pogen te schetsen.

Snap je echt niet dat je dit aan jezelf hebt te wijten?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:13

Moderatoropmerking:
Het topic gaat weer open. Ik wil jullie vragen om inhoudelijk te reageren, dus om niet terug te komen op persoonlijke opmerkingen eerder in het topic. Hopelijk verloopt dit topic vanaf nu beter. :)

ashley1

Re: Bijna op mijn einde...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:24

Ts: wat ben je nou concreet van plan om te gaan doen als je baas terug is van vakantie? Als je je baas niet de eigenlijke baas is, maar ingehuurd is als bedrijfsleider betekend dat dat er nog baas boven hem is. Waarom trek je daar dan niet aan de bel?
Je kunt jezelf nu wel onmisbaar wanen en daarom zoveel werken maar als (nee, wanneer) je straks over je grens bent heengegaan en je met een burn-out thuis zit zal er linksom of rechtsom toch ook vervanging voor jou geregeld moeten worden? Dus zo onmisbaar ben je niet. Dan zal het ineens wel kunnen, iemand laten invallen voor jou. Als ze het dan kunnen, kunnen ze het ook wel nu voordat je in elkaar stort.
Op je strepen gaan staan dus.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:37

TS, als je volgende week dood neervalt (doe maar niet, maar een flinke val van je paard heeft je ook niet tegengehouden, vandaar even grover geschut), dan hebben ze ook een vervanger binnen 24 uur.

Gewoon aangeven dat je voor 8 uur / 163 uur wordt betaald. Dus tussen de werktijden door is er geeeeeen contact meer met je en je houdt jezelf aan de nodige dagen/uren en niet meer. Gelijk je vakantie inplannen, Basta. Opvoeden dat volk.... En bij jezelf beginnnen ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:16

TS, jeetje. Ik kan je korte lontje begrijpen. Zelf zou ik enorm licht ontvlambaar zijn na zo'n werkperiode.
Wel zou ik echt of opstappen of eisen dat er NU iets verandert. Dit is voor jou geen haalbare situatie. Geen enkele baan is het waard om zelf aan onderdoor te gaan.

PS hier een fulltime werkende maar ik zou dit niet oke vinden om te doen.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:35

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik denk echt dat je baat kunt hebben bij een assertiviteitstraining. Zodat je je er ook goed bij voelt als je voor jezelf opkomt en dit ook duidelijker en sterker kunt brengen. Ik heb jarenlang drukke banen gehad voor een werkgever en had hier ook last van, nu heb ik ook een drukke baan en vind het nog steeds moeilijk om ook aan mezelf te denken.....

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:03

Heb je al een gesprek gehad?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:08

Ben ik ook wel benieuwd naar.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:30

hoop dat je vandaag wat helderheid hebt gekregen en je je gesprek hebt kunnen voeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:20

Ik wil je veel sterkte wensen! Het is erg lastig om aan jezelf te denken wanneer je zo trouw bent aan een bedrijf.

Als je even je ei kwijt wilt dan mag je me pb-en hoor!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:45

Little_Gift schreef:
chevax schreef:
Die uitbuiting mis ik, hoor. TS werkt geen 24/24, maar heeft afwijkende werktijden. Misschien past het werk niet bij je, dat kan. Als planner moet je wel erg stressbestendig zijn. En als je baas op vakantie gaat, mag hij dat gewoon hoor, hij zal echt als eigenaar en werkgever genoeg zorgen en druk ervaren.

Excuseer??? Ik werk elk weekend, werk elke feestdag en werk onafgebroken elke dag sinds 10 mei dus neen ik heb geen weekend ertussen plus geen rustdagen!
Ik werk dus wel zeker ondertussen al 19 nachten non stop na elkaar zonder weekend, zonder pauze en dat shiften van 9u lang.
En tuurlijk mag baas met vakantie maar toch niet middenin een crisissituatie?!

Denk dat jij niet kan lezen!

Werk jij trouwens wel? Of ben jij huisvrouwtje???

Het maakt niet uit of degene die reageert werkt voor een baas of Huisvrouw is
Dat is ook een beroep
De meeste van ons doen het naast een baan .

TS jij moet echt gas terug nemen
Je gaat veel te hard en direct trek jij aan t kortste einde
Een burn out
En je baas lijkt niet iemand met veel emphatisch vermogen
Dus dan ben jij ook huisvrouwtje
Maar eentje met een Burn out die het huis niet eens zuiver kan houden omdat er geen druppel energie over is ...
je kan op bokt klagen wat je wilt , en je hebt gelijk
Wand dit is een No Go
Maar de enige die er wat aan doet is jij zelf en de baas
Dan huren ze maar een uitzend kracht in .

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:50

Ik hoop ook dat je gesprek hebt gehad en goed je grenzen hebt aangegeven.Als de bedrijfsleider niet wil luisteren gewoon escaleren... is er geen HRM afdeling? Of anders gewoon de baas van je baas.
Het is mooi dat jij je zo verantwoordelijk voelt voor die 25 vrachtwagens en hun chauffeurs maar je bent ook verantwoordelijk om voor jezelf op te komen en je grenzen duidelijk aan te geven. Als je ziek wordt heb je vooral jezelf er mee en dan kan je zeker er niet meer zijn voor je werk.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:55

Ben benieuwd hoe het nu is met TS, en of ze stappen heeft ondernomen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:21

Kinke schreef:
Little_Gift schreef:
Kinke, helaas is hij er meer niet dan wel... trekt zich niet veel aan, hij is bedrijfsleider op zelfstandige basis, dus eigenlijk ingehuurd om de vestiging hier te runnen.

Dat is dan toch helemaal perfect. Zodra jij niet meer zo absurd veel werkt, komt het weer op zijn bord terecht. Hij doet dus niet waar hij voor ingehuurd is, dat gaat echt niet geaccepteerd worden door het management.

Sterker nog: die baas heeft gewoon iemand die én haar eigen werk doet én de toko nog eens draaiende houdt. Die man wordt gewoon slapend rijk op deze manier...
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:59

Ik ben ook benieuwd of er al overleg met de baas heeft plaats gevonden. TS nogmaals, is het geen idee om een ultimatum voor te stellen? Nog 2 nachten en dan is het even klaar. Laat je werkgever niet per direct zitten voor je gevoel, maar kom je wel voor jezelf op. Heeft je werkgever nog even rap tijd om back up te regelen en anders is het toch echt zijn probleem. Je hebt het dan vooraf duidelijk aangegeven, als er niets is gebeurt en hij voor nacht 3 niets heeft geregeld is het duidelijk waar het wringt. Bij je leidinggevende die de consequentie moet dragen. Aan jouw ligt het dan echt niet.

Nogmaals, succes.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:40

Heb je een update voor ons TS? De meeste mensen hier zijn met je begaan hoor.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:49

Wendy schreef:

Sterker nog: die baas heeft gewoon iemand die én haar eigen werk doet én de toko nog eens draaiende houdt. Die man wordt gewoon slapend rijk op deze manier...
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?[/quote]

Ja, want op basis van de posts van TS concluderen we meteen dat haar baas een enorme leegganger is die niks doet. Ik vind het altijd zo makkelijk oordelen op basis van verhalen van een ander. TS heeft een probleem met haar werk/baas, maar we moeten dan toch niet meteen de baas de zwarte piet geven? Kan best dat hij het niet goed doet, kan ook best dat hij het wel goed doet. Kan ook prima een geval van miscommunicatie zijn.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:07

en elk verhaal heeft ook 2 kanten,mss ziet die baas dit ook net iets anders.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:14

Die zal dat inderdaad vast anders zien. Maar dat maakt het voor de TS niet anders, die loopt op haar tenen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:24

TS gebruik de attitude die je in dit topic laat zien op de werkvloer tegen je baas. Natuurlijk wel netjes en professioneel blijven, maar duidelijk aangeven dat je dit niet meer red en dus niet meer gaat doen. Dat je je vanaf nu aan je contractdagen/uren gaat houden.

Zolang jij door blijft gaan en de boel draaiende houdt is dat voor jouw baas het teken dat je het allemaal wel red. Je laat het natuurlijk zelf gebeuren. Ik snap het wel, ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten. Zolang je niet voor jezelf opkomt en je dit laat gebeuren, laat je baas dit ook gebeuren en gaat het als normaal beschouwen.
Natuurlijk vind ik dat je flexibel moet zijn en eens wat extra moet werken als je baas moeilijk zit bij zieken e.d. Maar jij hebt dit nu al wel heel lang gedaan en je baas heeft echt wel tijd gehad om iemand te zoeken.

Wat nu?

Of naar je baas toestappen en uitleggen dat je dit gedaan hebt om hem te helpen, maar het nu niet meer red en dat je je vanaf nu (per direct!!!!!!) aan de contracturen/dagen gaat houden. En natuurlijk heeft dit gevolgen voor het bedrijf, maar die zijn voor de baas. Dat is nu eenmaal het risico van een eigen bedrijf hebben.

Of je kiest er voor om dit te laten gebeuren en te hopen dat je snel een assistent krijgt. Besef alleen dat die kans vrij klein is zolang de baas ziet dat je het alleen op zich net kan redden.
Het is een keuze en als jij deze keuze maakt, kies er dan voor om je energie in je werk en je huishouden/paarden te stoppen en niet te klagen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:57

Arbeidstijdenwet: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... GwodLDEB_A

Over nachtdiensten: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... achtdienst

Highlights:
Citaat:
Na iedere werkweek mag u 36 uur aaneengesloten niet werken.
Een werkweek loopt van zondag 0.00 uur tot zaterdag 24.00 uur.

U mag maximaal 7 nachten achter elkaar werken.

TS, jouw werkgever overtreedt op alle fronten de Arbeidstijdenwet. Je hebt ook zelf de verantwoordelijkheid en verplichting je aan de wet te houden. Per direct hiermee stoppen dus. Stuur een berichtje aan je leidinggevende: “Ik ben nu xx nachten aangesloten aan het werk. Dit is in strijd met de Arbeidstijdenwet. Ik neem per direct de wettelijk verplichte rustdagen. Met vriendelijke groeten, LG”

Ga naar huis, zet je telefoon af en kruip in bed. En morgenvroeg als eerste bel je de vakbondsvertegenwoordiger. En daarna ga je weer slapen.
Weltrusten.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:59

Roodvos schreef:
Arbeidstijdenwet: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... GwodLDEB_A

Over nachtdiensten: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... achtdienst

Highlights:
Citaat:
Na iedere werkweek mag u 36 uur aaneengesloten niet werken.
Een werkweek loopt van zondag 0.00 uur tot zaterdag 24.00 uur.

U mag maximaal 7 nachten achter elkaar werken.

TS, jouw werkgever overtreedt op alle fronten de Arbeidstijdenwet. Je hebt ook zelf de verantwoordelijkheid en verplichting je aan de wet te houden. Per direct hiermee stoppen dus. Stuur een berichtje aan je leidinggevende: “Ik ben nu xx nachten aangesloten aan het werk. Dit is in strijd met de Arbeidstijdenwet. Ik neem per direct de wettelijk verplichte rustdagen. Met vriendelijke groeten, LG”

Ga naar huis, zet je telefoon af en kruip in bed. En morgenvroeg als eerste bel je de vakbondsvertegenwoordiger. En daarna ga je weer slapen.
Weltrusten.

TS komt uit België, wetgeving kan daar anders zijn.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:00

Roodvos, volgens mij is TS van Belgie, ik weet niet hoe het daar precies geregeld is.

Met je laatste twee alinea's ben ik het roerend eens.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:23

Is TS nog wel aanwezig hier?