Mijn klant betaalt niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Re: Mijn klant betaalt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 13:47

Precies, het is binnen, ik ben blij!

@lieveli, helaas niet. Ze moest vannacht blijven, maar heeft het infuus losgekrabt en had vanmorgen nog hogere koorts dan gisteren. Er wordt nu bloed geprikt en gekeken of ze iets wil eten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:49

Heel veel sterkte met poes, fijn dat je je geld hebt maar dit is echt zuur.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:04

Wat super fijn dat het zo opgelost is. Had ook weer anders af kunnen lopen natuurlijk, maar achteraf een stuk 'makkelijker' dan via incassobureaus etc.
Blijft gissen wat er precies aan de hand geweest is natuurlijk. Kan binnenshuis met een 'oh sorry schat, helemaal vergeten' van de hand gedaan worden zonder dat alle ontwijkende acties ooit ter sprake komen. Maar goed, niet jouw zaak.
Jij hebt het ondanks de wat onhandige start toch continu heel professioneel opgelost, mijn complimenten +:)+

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:26

Goed opgelost.

Wat heeft je kat? Heel veel sterkte -O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:31

Sterkte met je kat! Hopelijk knapt die snel weer op.

Wat fijn dat het is opgelost

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:35

Netjes opgelost zo!

Sterkte met je kat, altijd vervelend zulke dingen :(:)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 14:36

Dank! :)

Ze spuugde al sinds woensdag en was helemaal niet zichzelf. Gisteren werd ze erg warm, at ze niet meer en ging ze niet meer op de bak. Het is een heel druk, enthousiast dier en nu was ze loom en hangerig. Toen we de DA belden, wilde die haar direct zien. Haar buik spande behoorlijk, dus is ze op de foto geweest en is er een buikecho gemaakt. 0 darmperistaltiek en een hele volle maag, terwijl ze niet at en alleen vocht overgaf. Omdat ze het toch niet vertrouwden is ze opengemaakt en toen bleek dat er een haarbal van 10 cm in haar maagje vastzat. Ook had haar alvleesklier een andere kleur, maar daar was gelukkig niets aan de hand. Ze ging met een infuusje en 38,4 graden in het nachtverblijf van de DA, maar heeft het infuus en verband eraf gekregen en kwam weer uit haar verblijf met 40,5 graden koorts. Niet oké. Er zijn ook biopten uit haar darmpjes en lymfknopen gehaald om op te sturen, misschien haalt dat iets uit. We hadden gehoopt haar vandaag op te mogen halen, maar de kans is klein volgens de DA. -O- We wachten het maar weer af.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:51

Heel veel beterschap gewenst voor de kleine lieveling!

ruitershopon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:02

Chiave schreef:
Sorry, kleine toevoeging: Als ik bel per mobiel wordt er niet opgenomen. Dat wordt lastig kletsen. Met een andere telefoon heb ik het ook geprobeerd. Er werd wel opgenomen, maar toen ik mijn naam zei, werd er gezegd: Die ken ik niet. *pats, hoorn erop*.

Het meisje komt meestal samen met haar vriendinnetje, die direct na haar lest. De beide ouders gaan vriendschappelijk met elkaar om. Zou ik de moeder van het vriendinnetje kunnen vragen of er wat aan de hand is?

Ik vind het zo sneu om meteen de deur dicht te doen voor zo'n meisje dat er zelf waarschijnlijk niets aan kan doen. Het is een leuk, leergierig, beschaafd kind.
En als er niet betaald wordt en ik zeg dat dochterlief niet meer welkom is, dan ben ik mijn geld waarschijnlijk kwijt. 'Dan maar geen pianoles.'

Ik ben trouwens niet ingeschreven bij de KVK, dit hoeft niet omdat ik niet zoveel omzet draai. Heb ik dan bij instanties of incassobureaus wel recht van spreken? Ik heb wel alles netjes bijgehouden in administratie en zelfs in de schriftjes van de kinderen staan data en tijden. Ook hebben de kinderen een leskaart waarop ik data schrijf en afkruis.

Ik heb het idee dat ik niet meer serieus genomen wordt door de ouders van het kind en dit vind ik heel lastig. Dan kan ik stoer roepen dat ik stappen onderneem, maar ze zien me al aankomen.

Mag jij wel een factuur versturen? Wellicht dat hun dat weten en dan wordt het denk ik moeilijk verhaal halen via een incasso bureau oid.

Een factuur moet aan bepaalde eisen voldoen, om wettelijk geldig te zijn. Dingen die bijvoorbeeld altijd op de factuur moeten staan, zijn de bedrijfsnaam, KvK nummer en BTW nummer. Als particulier heb je geen bedrijfsnaam en KvK nummer, hierdoor worden facturen van particulieren of privé personen als ongeldig gezien door de belastingdienst. Een factuur sturen zonder KvK inschrijving heeft dus geen enkel nut.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:43

:(:)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:30

Ach wat sneu van je kat... Veel beterschap voor het arme dier, goed dat je nu je centjes hebt!
Zo zie je maar de brutalen hebben de halve wereld.
Verder zou zij niet de eerste dame zijn die manlief sust dat zij het geld en de rekeningen wel regelt en ondertussen het hele gezin de financiële ellende instuurt. Ken wel meer mannen die dachten nou zij regelt dat zal wel goed zijn. Niet dus...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 02:46

Ik heb wel eens het servies door de huiskamer zien gaan toen ik de stroom af kwam sluiten. Manlief wist van niets. Ook niet toen later de kantonrechter refereerde aan andere bezoeken die zijn vrouw aan hem gebracht had. Dat moet echt een geweldig huwelijk zijn. Rechtzaken over huisuitzetting waar een van de partners niks van weet. Onvoorstelbaar.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:13

Hoe gaat het met je kat?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:25

Wat goed dat de man het tenminste lijkt te willen oplossen! Veel beterschap ook met je kat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:39

Mijn ouders hebben al 30 jaar een pianoschool aan huis; ik ben erin opgegroeid. En ik kan je op een briefje geven dat je dit soort mensen álrijd blijft krijgen. Vreselijk asociaal, maar helaas zijn er meer. Mijn ouders begonnen toen ze iets ouder waren dan jij, en vonden het in het begin ook heel moeilijk om erover te beginnen. Tegenwoordig niet meer; zij hebben pianoles gegeven, dus klant betaalt! Elke les erover beginnen, en nota's blijven sturen, en op het moment dat jij het niet meer vind kunnen stoppen met lesgeven.

Mijn ouders hebben het weleens gehad dat ze uiteindelijk gestopt zijn met iemand, en die heeft nooit betaalt. Dat krijg je helaas ook. Zonde van de uren werk, maar soms is er niets aan te doen. En soms moet je gewoon volhouden. :j

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 12:22

Toch vreemd dat mensen dat dan achter houden voor hun partner. Tenminste, dat vind ik vreemd. Kind was wel verdacht verlegen en stil gisteren, maar dat hoeft niet hierdoor te komen. Ik heb in elk geval mijn geld. :)

Onze poes is gelukkig weer thuis. Zondagmorgen is ze weer thuisgekomen. Was nog even spannend, omdat ze voor de tweede nacht op rij haar infuusje eruit had gegooid, maar uiteindelijk at ze weer goed en was haar temperatuur 38,4C, dus genoeg om ontslagen te worden.
Ze ligt nu als prinses op de erwt op een kleedje de poes uit te hangen, dus dat komt wel goed met madammeke. Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:35

je wil niet weten hoevaak het de partner niet weet, nu al enkele keren in real life meegemaakt en je ziet het bij dubbeltje op zijn kant ook bijna altijd wel.
ik snap dat zelf niet eigenlijk, hier controleren we regelmatig onze rekening en overleggen we er ook over.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:59

Wat een prachtbeest, gelukkig is ze weer lekker thuis om verder op te knappen. En fijn dat je het geld uiteindelijk toch hebt gekregen en het meiske gewoon haar lessen kan blijven volgen bij je.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:51

Hier kan ik ook geld laten verdwijnen zonder dat vriend er vanaf weet hoor.. Alleen sluis ik het door naar diverse spaarrekeningen.. Hij checkt af en toe wel, maar komt er niet achter van hoe of wat.. Dus als ik echt verkeerd wil..

TS:
- Super dat er betaald is en je hebt een hele mooie kat <3..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:54

Vriend: Is dat een nieuw jurkje?
Lieveli: Neeee joh, dat lag achterin de kast! Tralalala....

Maar echt wegsluizen dat de rekeningen niet betaald worden, nah dat doe ik dan weer niet.

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:11

Chiave schreef:
Toch vreemd dat mensen dat dan achter houden voor hun partner. Tenminste, dat vind ik vreemd. Kind was wel verdacht verlegen en stil gisteren, maar dat hoeft niet hierdoor te komen. Ik heb in elk geval mijn geld. :)

Onze poes is gelukkig weer thuis. Zondagmorgen is ze weer thuisgekomen. Was nog even spannend, omdat ze voor de tweede nacht op rij haar infuusje eruit had gegooid, maar uiteindelijk at ze weer goed en was haar temperatuur 38,4C, dus genoeg om ontslagen te worden.
Ze ligt nu als prinses op de erwt op een kleedje de poes uit te hangen, dus dat komt wel goed met madammeke. [ [url=m/AWsq9p.jpg]Afbeelding[/url] ]

even off-topic, maar wat is het voor ras? :o

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 16:13

Mizu is een Main Coon! Vrij vroeg gesteriliseerd en dus best klein en licht voor haar ras: 3060 gram. Ze worden makkelijk 4-5x zo zwaar. ;)

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:16

Chiave schreef:
Mizu is een Main Coon! Vrij vroeg gesteriliseerd en dus best klein en licht voor haar ras: 3060 gram. Ze worden makkelijk 4-5x zo zwaar. ;)

Ahh, wij hebben een (deels) Noorse Boskat en leek er wel op dus was wel benieuwd :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:50

Even als tip:waarom laat je je klanten niet áltijd vooruit betalen eigenlijk? Mijn klanten krijgen altijd einde vd maand een factuur per mail en deze dient voor eerste vd volgende maand betaald te zijn. Eventuele afzeggingen worden in de maand erop verrekend. Ik ben er erg strikt in en stuur direct een app in de eerst week van de nieuwe maand als het er niet op mijn rekening staat. Uiteindelijk willen je klanten ook gewoon aan het maand vd maand hun salaris uitgekeerd krijgen en werken ook niet voor niets. Voor kleine zelfstandigen is dat niet anders!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:02

Complimenten hoor TS, goed opgelost!

Ik heb vanaf het begin je topic gevolgd :o