Wat doet Bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:06

3e jaars hbo HRM student.

Werkzaam bij een ministerie en in het weekend in een Indische toko.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:13

Docentenopleiding Nederlands, ik ben taalbuddy van een meisje uit Syrië en ik bak patatjes in een Friethuys! :D

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:27

Ik doe een master Neurowetenschappen, loop stage bij het Nederlands Herseninstituut en heb een bijbaantje bij een horeca uitzendbureau :)

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:36

Ik ben nu eerste jaar HBO Hippische Bedrijfskunde student. En ik heb als bijbaantje bij Albert Heijn achter de kassa.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:53

Administratief mederwerker bij een grote partij die zuivel maakt ;) F.C.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:54

Diploma dierverzorging, waarna ik verder ben gegaan met kindercoaching. Daarna gaan werken in een callcenter, en ik ben nu in deeltijd bezig met Dog Assisted Coaching :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:05

xSwanHeart schreef:
2ejaars HBO Communicatie! En word heel zenuwachtig van de berichten van mensen met een (soort)gelijke opleiding hier... :')

Ohja, en naast mijn studie werk ik als winkelmedewerker bij de Kiosk op het station en als accountmanager voor Duitsland bij een platform voor huurwoningen :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:01

Avis schreef:
Vero schreef:
Doe nu 3 havo, ga het pakket E&M met Aardrijkskunde Biologie en Wiskunde A doen :D

Zit jij in 3 havo? Ik dacht dat je ouder was (alleen maar een compliment overigens :D )

Ik heb een vwo-diploma en zit nu in mijn tussenjaar waarin ik werk bij een gezondheidscentrum en vrijwilligerswerk doe met kinderen met een taalachterstand :)

Haha dat heb ik wel vaker gehoord, fijn dat ik ouder over kom :D

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:03

Ik studeer Handelswetenschappen aan de universiteit Gent, en zit nu in mijn master jaar Commercieel beleid, die vooral gericht is op marketing.

Normaal studeer ik dit jaar in juni of september af, en daarna is het ook nog een groot vraagteken waar ik terecht ga komen. :Y)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:06

Ik ben nu 2e jaars MBRT aan de Hanze hogeschool. MBRT houd in dat ik straks degene ben die een röntgenfoto van jou gebroken pols maak, of bij de MRI, CT, echo zou zelfs kunnen. Ik kan ook op de afdeling nucleaire geneeskunde of op de afdeling radiotherapie (bestraling) aan de slag gaan.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:13

laraxXxemma schreef:
Ik ben nu 2e jaars MBRT aan de Hanze hogeschool. MBRT houd in dat ik straks degene ben die een röntgenfoto van jou gebroken pols maak, of bij de MRI, CT, echo zou zelfs kunnen. Ik kan ook op de afdeling nucleaire geneeskunde of op de afdeling radiotherapie (bestraling) aan de slag gaan.

Gaaf! Is het een moeilijke studie?

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:14

Ik heb 2 banen als pedagogisch medewerker welke ik combineer tot een fulltime baan en doe daarnaast de thuisstudie HBO Pedagogiek. Soms best lastig te combineren, maar met de kosten van 2 paarden en de kosten van een studie is het niet anders :)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:17

Bijn afgestuurd HBO pedagogiek, hierna ga ik forensische orthopedagogiek waarschijnlijk doen :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:21

nienke555 schreef:
laraxXxemma schreef:

Gaaf! Is het een moeilijke studie?

Ben ik ook benieuwd naar!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:23

Derdejaars CMD student, 2 dagen per week bij Nickelodeon aan de slag als creative en daarnaast nog freelance ontwerper/vormgever/animator/eigenlijk van alles. :D
Laatst bijgewerkt door TessaVB op 03-02-17 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:24

Ik ben MBB'er radiotherapie (ik heb dus ook de MBRT gedaan, als is dat alweer heeuulll lang geleden := ). Er is inmiddels wel veel veranderd als ik zo van stagiaires hoor, maar ik vond het geen moeilijke studie :) Wel redelijk wat natuurkunde, maar was prima te doen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:45

Laura82 schreef:
Ik ben MBB'er radiotherapie (ik heb dus ook de MBRT gedaan, als is dat alweer heeuulll lang geleden := ). Er is inmiddels wel veel veranderd als ik zo van stagiaires hoor, maar ik vond het geen moeilijke studie :) Wel redelijk wat natuurkunde, maar was prima te doen.

Oei, ik heb geen natuurkunde, haha :P

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:51

Ik werk in de scheepvaart bij een rederij kantoor op de operationele afdeling. Wij maken de laadlijsten voor de grote container schepen als ze binnen komen in Rotterdam en nog allerlei andere dingen daarom heen. Erg leuk en dynamisch.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:04

laraxXxemma schreef:

Waar staat MBRT voor? :)

Wist trouwens niet dat je dit aan een HBO instelling kon volgen, dacht dat de meeste ziekenhuizen intern opleidden.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:06

ik werk in de zorg als op een groep voor lichamelijk en geestelijk beperkten. en ik volg een opleiding tot pedicure

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:12

Ik heb de opleiding directiesecretaresse/management assistent gevolgd en vorig jaar juli afgerond. Op dit moment ben ik werkzaam als receptionist en ontbijtmedewerker bij een hostel. Volgende week zaterdag heb ik mijn laatste werkdag bij Vero moda. Daar heb ik bijna twee jaar gewerkt. Een hele poos als parttimer gewerkt en de afgelopen 2 maanden als weekendhulp.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:20

@Vero @nienke555 @margrathea

Medische beeldvorming en Radiotherapeutische technieken :D

Is een hele leuke studie vind ik zelf! Ook wel moeilijk, wordt als een van de zwaardere HBO studies gezien. Inderdaad een stukje technisch. Ze willen wel dat je meer weet dan op welk knopje je moet drukken om de foto of de scan te maken. Dus ook hoe (bijvoorbeeld) die röntgenbuis in elkaar zit en werkt, zodat jij weet wat er mis kan zijn als je plaatje er een anders uitziet dan normaal, wat er gebeurt wanneer je "het contrast" van het plaatje verhoogd om het maar even in lekentaal te houden.. Maar er zitten genoeg op de opleiding die ook geen natuurkunde oid hadden en met een E&M pakket kwamen. Als het echt had gemoeten hadden ze het wel als instap eis gesteld maar dat hebben ze niet. Maar je moet het wel willen.
Voor mij de ideale studie; technisch, medisch en met mensen/patiënten.
4 maart hebben we open dag in Groningen dus komt allen :D ben er zelf niet helaas want ik moet werken haha. Maar ga zeker eens kijken of het je leuk lijkt :j

Intern in ziekenhuizen weet ik zo niet eigenlijk. Maar dan is het sowieso voor 1 werkgebied en misschien zelfs voor 1 specifiek soort onderzoek. Wij leren alles wat er te leren valt op het gebied van radiologie, radiotherapie en de nucleaire geneeskunde. Daarnaast kan niemand de eerste dag al een röntgenfoto of eigenlijk van welk soort onderzoek iets van een echte patiënt maken, je moet goed inzicht hebben in stralingshygiëne. Dus ik denk dat als het wel intern zou kunnen dit zeker niet bij elk ziekenhuis kan.

Mocht iemand vragen hebben over MBRT staat mn pb natuurlijk open :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:52

Intern opleiden gebeurt al een aantal jaar niet meer geloofik, tot zo'n 10 jaar geleden was dat de grootste groep. Dan was je in dienst van het ziekenhuis op 1 van de genoemde afdelingen, en volgde je colleges op de mbrt.
Er is ook een duale opleiding, dat is een werk/leer traject. In beide gevallen behandel je overigens vrijwel vanaf het begin patienten, alleen dan wel onder strikte begeleiding.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:58

Laura82 schreef:
Intern opleiden gebeurt al een aantal jaar niet meer geloofik, tot zo'n 10 jaar geleden was dat de grootste groep. Dan was je in dienst van het ziekenhuis op 1 van de genoemde afdelingen, en volgde je colleges op de mbrt.
Er is ook een duale opleiding, dat is een werk/leer traject. In beide gevallen behandel je overigens vrijwel vanaf het begin patienten, alleen dan wel onder strikte begeleiding.

Ik heb 2 jaar terug anders nog zitten kijken voor een opleiding tot radiolaborant. Nu is dat niet specifiek MBRT maar bij mijn weten leiden in elk geval de grote ziekenhuizen hun radio- en röntgenlaboranten zelf op. (En bijv ook operatieassistenten.) Dan betalen zij je opleiding en moet je daar zoveel jaar werken in ruil daarvoor.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:17

Magrathea schreef:
Laura82 schreef:

Ik heb 2 jaar terug anders nog zitten kijken voor een opleiding tot radiolaborant. Nu is dat niet specifiek MBRT maar bij mijn weten leiden in elk geval de grote ziekenhuizen hun radio- en röntgenlaboranten zelf op. (En bijv ook operatieassistenten.) Dan betalen zij je opleiding en moet je daar zoveel jaar werken in ruil daarvoor.

En bedoel je dan met radiolaborant radiotherapeutisch laborant? Ik dacht dat de inservice opleiding helemaal gestopt was, maar kan het mis hebben. Ik weet iig dat de ziekenhuizen waar ik regelmatig contact mee heb geen inservice leerlingen meer aannemen, maar dat kan elders anders zijn. De duale opleiding is er wel nog gewoon, ook dan ben je in dienst van het ziekenhuis maar volg je wel deeltijd de mbrt.