Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:44

Voor zo'n geval als luuntje omschrijft of voor suikerpatiënten met een hypo kan ik wel begrip opbrengen, ik vind dat dan ook geen probleem. Maar je hebt er echt asociale mensen tussen zitten.. Laatste een oma met haar kleinzoon van een jaar of 2-3. Kindje kreeg een croissantje. Heb haar er maar op aangesproken dat het niet toegestaan was dat het kind een croissantje aan het eten was, later bedacht ik me dat ik hem ook met een koffiebroodje in de hand had zien staan, kind had er een hap uitgenomen en het werd gewoon teruggelegd :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:49

xJitskee schreef:
Voor zo'n geval als luuntje omschrijft of voor suikerpatiënten met een hypo kan ik wel begrip opbrengen, ik vind dat dan ook geen probleem. Maar je hebt er echt asociale mensen tussen zitten.. Laatste een oma met haar kleinzoon van een jaar of 2-3. Kindje kreeg een croissantje. Heb haar er maar op aangesproken dat het niet toegestaan was dat het kind een croissantje aan het eten was, later bedacht ik me dat ik hem ook met een koffiebroodje in de hand had zien staan, kind had er een hap uitgenomen en het werd gewoon teruggelegd :oo

Maar dan betalen ze er niet voor. Mijn pap woog mijn banaantje er gewoon bij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:53

Bij ons krijgen de kinderen vaak een banaantje van de groenteman. Dingen opeten voordat het afgerekend is vind ik ook aso. Makkelijk even de tijd nemen om te wachten totdat het daadwerkelijk is betaald. Dan is het pas van jou en niet eerder. Maar die discussie ga ik niet aan.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:57

Juridisch gezien mag dat gewoon. Dat heeft iets te maken met eigendom, aanbod en acceptatie ofzo (iets te lang geleden dat ik dat heb geleerd... :+).

Niet dat ik het ooit gedaan heb (misschien mijn moeder toen ik klein was), maar als je een verpakking openmaakt en het in de winkel gaat opeten ben je niet in overtreding. Pas als je de winkel uitloopt zonder te betalen ben je in overtreding. Dat omdat betalen "normaal" is in een winkel.

Maar goed, dat is wellicht wat off-topic! :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 16:02

Het nadeel daarvan (fruit dat je zelf moet wegen, broodjes die je zelf mag pakken) is dat je bij de kassa niet kan controleren wat iemand al op heeft. Bij ons willen ze uitgaan van de eerlijkheid van de klant en erop vertrouwen dat zij dit dus niet doen, tussendoor al eten. Het nadeel is; niet elke klant is eerlijk!

Ik heb ook wel eens klanten die bij me in de rij staan en dan vast een flesje drinken open trekken, of een hap nemen van een broodje omdat ze zo'n honger of dorst hebben. Dit vind ik een heel ander verhaal omdat je dan al bij mij bent. Wat ik mee maak is dat die mensen ook altijd aangeven dat ze het gewoon niet trekken om nog even te wachten dus of ze alvast even wat mogen drinken.

Wanneer iemand iets aangeeft vind ik het dus al heel anders dan wanneer iemand zomaar iets nuttigd zonder het te hebben betaald.
En tsja, wanneer het snot uit je neus loopt kan ik heel goed begrijpen dat je een pakje zakdoekjes uit de verpakking haalt. Zolang je de rest maar wel afrekent.
Het gebeurd ook wel eens dat zo'n verpakking scheurt. Zo had ik allemaal losse pakjes zakdoekjes op mn kassa band liggen, en een los plasticje met de barcode := Of dat de verpakking van het wc papier scheurt.

Er zijn altijd situaties waarin je een uitzondering kan/mag/wilt maken. Maar mensen die al gewaarschuwd zijn, en er dan nog lak aan hebben vind ik not done. Zelfde geld met honden in de winkel. We verkopen verse producten, die niet in de verpakking zitten, dus laat je je hond buiten. En als je het dan zo erg vind dat je hond buiten moet blijven, dan loop je maar een rondje extra en breng je je hond thuis voordat je boodschappen gaat doen. Enkel een hulphond mag naar binnen en vind eigenlijk dat er geen ander excuus is om je hond mee naar binnen te mogen nemen. Ik ben zelf gek op honden, maar er zijn er genoeg die er doodsbang voor zijn, of allergisch. Lekker dan, zo'n hond in de winkel.

Ik vind; regels zijn regels en daar dien je je aan te houden, klant of personeel. En indien een klant de regels niet opvolgd, mag je deze, als personeel zijnde aanspreken. Indien een collega de regels aan zn laars lapt, mag je je collega hierop aanspreken. Indien een klant van jou verwacht dat jij de regels breekt omdat jou collega dit ook doet, mag je de klant, netjs maar duidelijk vertellen dat dit niet de bedoeling is en dat jij hier niet aan mee doet.

De hoeveelheid klanten die steeds maar weer om extra zegels vragen zodat ze dan hun kaart vol hebben. Zelf weet ik dat ze iedere keer dat extra zegeltje vragen, waarop ik dus aangeef dat dit niet mag. Het erge is nog dat er dan wordt beweerd dat je het iemand niet gunt, of gewoon zielig bezig bent omdat jij diegene bent die een klant op dat moment een 'nee' verkoopt. Een ander doet het namelijk wel. Het zijn alleen altijd dezelfde klanten die dat doen.

Soms vind ik het gewoon ontzettend jammer en ontzettend oneerlijk in wat voor positie klanten je kunnen krijgen. Ik heb zelf al een aantal keer gehad dat ik nadat de klant weg was meteen mijn leiding gevende heb ingelicht over wat er was voorgevallen. Ik vind mezelf eerlijk, vriendelijk, netjes maar wel direct naar de klanten toe. Ik zeg dingen wel op een beleefde manier. En indien ik soms niet weet hoe ik iets op een nette manier moet zeggen geef ik dit eerst aan bij de klant. Mijn collega's kunnen eigenlijk altijd voor me bevestigen dat ik op een correcte manier heb gehandeld. Zelf ben ik dan bang dat er een klacht tegen me wordt ingediend omdat de klant zo boos op me geworden is. Ik verkoop rustig een 'Nee' als dit nodig is, en er zijn mensen die daar niet mee om kunnen gaan.

Want ja; "Klant is koning!"
Maar uiteindelijk bepaal ik wat er gebeurd als verkoper.
Als ik beslis dat iemand niet de persoon is op zijn ID kaart, die graag sigaretten of drank wilt kopen, en een collega is dat met mij eens, dan kan de persoon in kwestie hoog of laag springen, maar dan verkoop ik het je niet. Dus zo af en toe mag ik zeggen dat ik de touwtjes in handen heb. Ik ben bereid heel veel voor een klant of gast te doen. Ga serieus om met klachten en regel meteen iets voor de klant/gast. Maar als iets niet mag of niet kan of gewoon niet mogelijk is, verkoop ik een 'nee' en dan kan je hoog of laag springen, het antwoord blijft dan 'nee'.

Zo, even mijn lap tekst kwijt haha

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:16

Ik kreeg vroeger bij het boodschappen doen heel vaak een croissantje (en zo af en toe een kaascroissant, nog lekkerder!) :Y)
Nou was daar dus overeenstemming over tussen de winkel en mijn moeder. Maar tegelijkertijd: dat was toen dus best aanvaard. Niet alles wat anders is, is ook meteen aso.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:07

@LoveUggs: die zegels verbaas ik me ook over. Zeker omdat er collega's zijn die meer zegels geven dan staat aangegeven. Klanten weten ook dondersgoed dat wanneer ze een beetje aandringen ze al snel een extra zegeltje krijgen, want de service moet toch hoog zijn... Van mij krijgen de klanten bij 19 euro een extra zegeltje maar niet als ze al bij voorbaat beginnen om extra zegels te vragen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:17

Moet zeggen dat ik er niet eens aan dénk om zoiets te vragen. Maakt dat mij nou zo'n brave banketstaaf of..? :=

Verder valt het bij mij qua opmerkingen gelukkig enorm mee, wellicht het voordeel van veel telefonisch contact. (we hebben bedrijven door het hele land en in België als klant) Ook zelden onenigheid of dat soort zaken, maar vandaag toevallig wel weer iemand die ik op weg geholpen die zei dat ze weer van me hield. :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 17:25

purny schreef:
@LoveUggs: die zegels verbaas ik me ook over. Zeker omdat er collega's zijn die meer zegels geven dan staat aangegeven. Klanten weten ook dondersgoed dat wanneer ze een beetje aandringen ze al snel een extra zegeltje krijgen, want de service moet toch hoog zijn... Van mij krijgen de klanten bij 19 euro een extra zegeltje maar niet als ze al bij voorbaat beginnen om extra zegels te vragen.

Ooooh maar ik ben de moeilijkste niet hoor.
Ik weet dondersgoed wie wie is. De ene vaste klant is altijd heel vrolijk, beleefd en vraagt nooit wat.
De andere vaste klant is precies zo maar die vraagt altijd wat extra.
En weer een ander heeft niets van dit alles en zegt helemaal niets.

De eerste persoon krijgt van mij rustig een zegel extra als ze dit nodig hebben.
De tweede niet, want die vraagt het altijd, elke dag.
En de 3e, ja dat is het type dat niet eens spaart haha.

Krijg je bij iedere 10 euro een zegel, heb ik voor mezelf de regel: 50 cent minder dan het bedrag dat je moet hebben krijg je rustig een zegel. Komen mensen 2x en doen ze beide keren voor 6 euro boodschappen, en ik weet dat ze sparen. Zegeltje erbij.

Ik ben de beroerdste niet om wat mee te geven. Maar je hebt ze erbij zitten die het rustig 3x op een dag proberen. Oh meid, doe mij een zegeltje extra, dan heb ik mijn kaart vol! Die wordt dan mee gegeven en 2 uur later komt ze weer. Oh meid, ik moet nog 1 zegeltje en dan heb ik mijn kaart vol, mag ik een extra zegeltje van jou? En vervolgens is ze weer wat boodschapjes vergeten. :wave:

En dan te bedenken dat wij (hoogvliet) achterop natuurlijk nog de bonnenactie hebben staan. Iedere keer wat anders. Dat de klanten dus serieus aan de kassa aan mensen vragen of ze het bonnetje mogen hebben := of, ja echt waar.. De bonnetjes uit de prullenbakken halen. :+

Het ligt er hier (bij mij dan) gewoon aan wie het is, wat voor klant het is, en hoe hij of zij zich gedraagd tegenover het personeel.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:27

Waar ik me ontzettend aan kan ergeren is dat mensen gaan staan bellen aan de kassa. Vanmiddag had ik zelfs twee mensen achter elkaar die uitgebreid aan het telefoneren waren. Vervolgens dan ook nog gaan zeuren dat de soep koud is of dat er mensen eerder geholpen werden dan zij. Sorry hoor, maar ik ben geen robot en verwacht op z'n minst een beetje wederzijds respect. Als het telefoontje zo belangrijk is dat hij per se aan de kassa gepleegd moet worden, dan zal het vast niet erg zijn dat er dan twee mensen eerder geholpen worden.

Overigens valt het mij sowieso op dat veel mensen aardig onbeleefd zijn tegen personeel. Niet alleen op mijn werk, maar ook in bijvoorbeeld de AH, Kruidvat, HEMA, o.i.d. Het is toch een kleine moeite om iemand te groeten, aan te kijken, te bedanken en éven je telefoon met rust te laten? Die (hooguit) vijf minuten dat je aan de kassa staat zijn toch niet dusdanig belangrijk voor je leven dat je geen respect meer op kunt brengen?

[Edit]: En inderdaad dingen waarbij kortingen o.i.d. te krijgen zijn. Via de klantenkaart die wij hanteren is er soms recht op een bepaald product gratis, een korting, o.i.d. en er zijn mensen die dat echt helemaal uitpluizen en vervolgens nog stampij gaan maken omdat ze de vorige keer wél gratis koffie/brood/taart kregen... Of mensen die maar niet willen begrijpen dat de acties persoonlijk zijn en het dus niet betekent dat jij en de persoon voor je dezelfde acties hebben.. "Ja, maar, dan moet dat ergens staan, ik wil ook gratis koffie!" 8)7

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:26

niet perse een ongemakkelijk verhaal maar het is me wel echt bij gebleven.

bij de Ah hebben we een koffiehoekje in het midden van de winkel, als ik moet werken loop ik daar altijd langs want het is de snelste route naar de kluisjes achter het magazijn.
een paar weken geleden liep ik daar langs en werd aangesproken door een oudere man (75+) die op zijn vrouw zat te wachten en vroeg of ik hem kon helpen zoeken. ik moest echter werken dus heb ik met hem alleen even snel rond de dichts bij zijnde koppen van de schappen gelopen en hem toen weer terug gebracht naar de koffie tafel, zijn vrouw hadden we niet gevonden en hij had me vriendelijk bedankt. ik heb die dag dood leuk m'n shift af gemaakt en er verder niet meer aan gedacht. de volgende dag zat hij er weer en vroeg me opnieuw of ik wou helpen met zoeken, dit heb ik opnieuw gedaan maar te vergeefs niet gevonden. later die avond was ik vanuit het magazijn op weg naar de uitgang van de winkel toen ik hem nog steeds zag zitten (ik had 4 uur gewerkt), de winkel ging bijna sluiten dus ik ben naar de meneer toegelopen en als grapje gevraagd of hij z'n vrouw nog steeds niet had gevonden waarop hij voor zich uit staarde en vroeg hoe ik dat wist en of ik hem wou helpen zoeken. in mijn hoofd begon een belletje te rinkelen dat er iets niet helemaal goed zat. ik ben met hem naar de info balie gelopen om aan m'n teamleider hulp te vragen. bij de balie stond echter een heel team bezorgt kijkende verpleegsters. meneer had alzheimer en was het verzorgingstehuis uit gelopen om boodschappen te doen met z'n overleden vrouw...
moest wel even slikken toen ik dat hoorde, het was een hele aardige en opgewekte man die vol liefde over zijn vrouw praatte...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:18

Nicole21 schreef:
Juridisch gezien mag dat gewoon. Dat heeft iets te maken met eigendom, aanbod en acceptatie ofzo (iets te lang geleden dat ik dat heb geleerd... :+).

Niet dat ik het ooit gedaan heb (misschien mijn moeder toen ik klein was), maar als je een verpakking openmaakt en het in de winkel gaat opeten ben je niet in overtreding. Pas als je de winkel uitloopt zonder te betalen ben je in overtreding. Dat omdat betalen "normaal" is in een winkel.

Dus ik begrijp dat ik juridisch gewoon met een bakplaat midden in de supermarkt mag zitten, eten uit de winkel mag opbakken + eten en dan zonder betalen weer kan vertrekken? Of met de hele familie taart eten tussen de schappen op mijn verjaardag :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:21

antje_vip schreef:
Nicole21 schreef:

Dus ik begrijp dat ik juridisch gewoon met een bakplaat midden in de supermarkt mag zitten, eten uit de winkel mag opbakken + eten en dan zonder betalen weer kan vertrekken? Of met de hele familie taart eten tussen de schappen op mijn verjaardag :+

Nee, je mag juridisch gezien dus wel eten in de winkel maar moet hetgeen wat je hebt gegeten/aangebroken ook afrekenen.
Althans, zo interpreteer ik de tekst.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:23

Nuray schreef:
Waar ik me ontzettend aan kan ergeren is dat mensen gaan staan bellen aan de kassa. Vanmiddag had ik zelfs twee mensen achter elkaar die uitgebreid aan het telefoneren waren. Vervolgens dan ook nog gaan zeuren dat de soep koud is of dat er mensen eerder geholpen werden dan zij. Sorry hoor, maar ik ben geen robot en verwacht op z'n minst een beetje wederzijds respect. Als het telefoontje zo belangrijk is dat hij per se aan de kassa gepleegd moet worden, dan zal het vast niet erg zijn dat er dan twee mensen eerder geholpen worden.

Overigens valt het mij sowieso op dat veel mensen aardig onbeleefd zijn tegen personeel. Niet alleen op mijn werk, maar ook in bijvoorbeeld de AH, Kruidvat, HEMA, o.i.d. Het is toch een kleine moeite om iemand te groeten, aan te kijken, te bedanken en éven je telefoon met rust te laten? Die (hooguit) vijf minuten dat je aan de kassa staat zijn toch niet dusdanig belangrijk voor je leven dat je geen respect meer op kunt brengen?

[Edit]: En inderdaad dingen waarbij kortingen o.i.d. te krijgen zijn. Via de klantenkaart die wij hanteren is er soms recht op een bepaald product gratis, een korting, o.i.d. en er zijn mensen die dat echt helemaal uitpluizen en vervolgens nog stampij gaan maken omdat ze de vorige keer wél gratis koffie/brood/taart kregen... Of mensen die maar niet willen begrijpen dat de acties persoonlijk zijn en het dus niet betekent dat jij en de persoon voor je dezelfde acties hebben.. "Ja, maar, dan moet dat ergens staan, ik wil ook gratis koffie!" 8)7

Ik werk in de horeca en negeer steevast bellende gasten. Gasten die aan een tafeltje uitgebreid je aandacht proberen te trekken terwijl ze aan het bellen zijn? Die wachten bij mij net zolang tot ze uitgebeld zijn. Idem met afrekenen aan de bar, ik help geen bellende mensen.

Daar tegenover staat ook dat ik mijn telefoon niet opneem/niet bel/niet whatsapp/ed als ik aan de kassa sta of bijvoorbeeld iets bestel in een horeca gelegenheid, ik ben daar heel strikt in.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:23

antje_vip schreef:
Nicole21 schreef:

Nee, want dan neem je het toch mee? :)* en heb je het gebruikt en loop je de winkel uit, dan ben je in overtreding. Tenzij jij met je hele familie nooit meer uit de winkel komt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:24

antje_vip schreef:
Nicole21 schreef:

Haha, beetje winkel zou dat wel erg goede reclame vinden, zo gezellig hebben we het nog nooit gehad *\o/*

Maar in de laatste zin staat wel dat je in overtreding bent als je zonder te betalen de winkel uitgaat :j

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:09

purny schreef:
Brittjuh97 schreef:
Ik werk in de zorg, en hoevaak ik niet dingen te horen krijg waar ik me ongemakkelijk bij voel tel ik niet eens meer.. ik ga ook geen voorbeelden noemen omdat ik dat niet nodig vind aangezien heel veel al een paar keer vernoemd is in dit topic, maar ben het wel eens dat wij veel te accepteren hebben.

Je grenzen aangeven lijkt mij het eerste punt.

Ja indd dat doe ik ook aangezien ik het gewoon niet vind kunnen, maar genoeg collega's laten over zich heen lopen.

verootjoo schreef:
Waarom accepteer je het dan :=

Ik zelf accepteer het niet, zeg er meteen wat van, maar andere laten gewoon over zich heen lopen,

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:57

Laatst was ik in gesprek met een klant, en ik gaf aan dat het best fris buiten was, en dat ik het ook koud begon te krijgen. De man die naast de klant stond keek vervolgens overduidelijk naar mijn borsten en zei met een knipoog: 'Nou meiske, dat is niet te zien hoor!' Bah.

Nou heb ik niet vaak gekke dingen meegemaakt, gelukkig. Maar toen ik als 16 jarige net begonnen was als caissière, had ik een klant die te diep in het glaasje had gekeken en mijn hand vastpakte en niet meer los liet toen ik hem zijn wisselgeld wilde geven. Hij probeerde continu in gesprek te gaan met me, en op een gegeven moment heeft een jongen hem vriendelijk verzocht om weg te gaan. Toen kon ik mijn grenzen nog niet zo goed aangeven.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:34

antje_vip schreef:
Nicole21 schreef:

Volgens mij heb je het antwoord inmiddels al haha :P. Maar nee dat mag dus niet omdat dat de regels van een winkel zijn, ondanks dat het misschien wel gezellig zou zijn :D.

Ik wil het wel voor je opzoeken maar ik zit niet helemaal (meer) in het gewoon recht en het kan zijn dat ik wat termen door elkaar haal (ik doe fiscaal recht namelijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:10

Nog eentje..
Ik ging achter mijn kassa vandaan omdat ik om pauze mocht. Destijds liep er een spaaractie waarbij men zegels kon verzamelen, deze zegel kreeg je bij 5 euro aan boodschappen.

Nu mogen wij geen extra zegels weggeven (dit is onder caissieres en klanten bekend), maar toen ik dus achter mijn kassa vandaan liep en me omdraaide stond er plots een persoon vlak voor mij (30cm verschil?) om om een zegeltje te vragen. En doorvragen om dat zegeltje bleef die persoon, want er was nog maar 1 zegel nodig om de kaart vol te krijgen.

Na een tijdje had de klant door dat er bij mijn geen zegeltje te halen viel.. Dus hop, op naar een andere caissiere 8)7

Uiteraard gaf mijn collega ook niets mee. En gelukkig droop de klant af :evaw:

Vragen om een zegel?: oke het zei zo.. Vragen om de zegel terwijl je jouwn gezicht bijna tegen mijn gezicht gooit en ik schrik?: nooooiit!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:15

Joaltijd schreef:
Nog eentje..
Ik ging achter mijn kassa vandaan omdat ik om pauze mocht. Destijds liep er een spaaractie waarbij men zegels kon verzamelen, deze zegel kreeg je bij 5 euro aan boodschappen.

Nu mogen wij geen extra zegels weggeven (dit is onder caissieres en klanten bekend), maar toen ik dus achter mijn kassa vandaan liep en me omdraaide stond er plots een persoon vlak voor mij (30cm verschil?) om om een zegeltje te vragen. En doorvragen om dat zegeltje bleef die persoon, want er was nog maar 1 zegel nodig om de kaart vol te krijgen.

Na een tijdje had de klant door dat er bij mijn geen zegeltje te halen viel.. Dus hop, op naar een andere caissiere 8)7

Uiteraard gaf mijn collega ook niets mee. En gelukkig droop de klant af :evaw:

Vragen om een zegel?: oke het zei zo.. Vragen om de zegel terwijl je jouwn gezicht bijna tegen mijn gezicht gooit en ik schrik?: nooooiit!

Oh wat een engerd hahah. Als je zó graag een zegel wil kan je toch beter gewoon even iets nieuws kopen?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:18

friendly schreef:
Dus? Dan vind jij dat je een onbeschofte opmerking mag plaatsen omdat de klant de bonuskaart nie heeft/of wil pakken? Dan kan je het ook op een nettere manier aangeven. Mits get de waarheid vanuit het bedrijf is.

Wat is er onbeschoft aan haar opmerking dan? Ik vind het helemaal niet onbeleefd hoe ze het gezegd heeft.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:26

Vragen om zegels doe ik nooit.
Krijg soms wel extra zegels van de kassadames.

Weleens gehad dat ik had gepind bij de Hoogvliet.
Buiten komt er een kassameisje aangerend met mijn pas.
Heb haar uitvoerig bedankt.

Wij hebben leuke kassadames bij de Hoogvliet en de Aldi.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 10:32

Wij geven ook geen zegels bij tabak, nutrilon (en ander baby poeder), batterijen en dat soort dingen.
Nu hebben wij genoeg chinezen die voor de nutrilon komen, die dan 3 potten nutrilon willen afrekenen (wij hebben 1 per klant), en vervolgens staan ze: zegel! Zegel! (dat is het enige nederlandse woord dat ze dan kennen, samen met nutlilon :+)
Tsja, u krijgt geen zegels bij de nutrilon meneer/ mevrouw.
Dan wordt je wazig aangekeken en dan staan ze weer: zegel?
Nee u krijgt geen zegels bij babypoeder.
Daarna druipen ze vaak af. :+

Nu ik het er toch over heb.. Wij hebben een vrouwtje in de winkel, chinees, komt altijd voor nutrilon. (wij hebben een deel in de winkel, en een deel in de kast bij de service balie, zo houden we er wat meer controle over)
Wanneer ze dus aan komt lopen weten we precies hoe laat het is.
Ze begint dan met: "nutlilon"
Waarop ik vraag: "Welk nummer heeft u nodig?" (ik weet toevallig dat zij al eens geweest is die dag, of dat ze die week al 3x geweest is)
Haar antwoord is meestal: "4"
Daarop loop ik onze kast in om haar vervolgens te vertellen dat dat nummer op is.
Van nummer 4 gaat ze dan ineens naar nummer 2 of 1, wat natuurlijk niet gaat. Want een kindje dat nummer 4 nodig heeft kan je niet ineens nummer 2 of 1 geven.
Wanneer ik dat haar vertelde werd ik vierkant uitgescholden in het chinees.
Mijn collega en ik hebben elkaar aangekeken en schoten spontaan in de lach.
Het is dan ook niet 1x dat het gebeurt, maar iedere keer dat ze een pot niet mee krijgt loopt ze tierend in het chinees de winkel uit.
Mijn collega heeft wel eens gezegd toen ze zo uit haar naad ging: ja ik lust ook babi pangang. *big smile*

Ben van mening dat je altijd netjes moet zijn tegen je klanten, maar dit soort klanten nemen we toch met een korreltje zout. Je krijgt 1 pot mee, en indien je weet ik veel hoevaak komt, of wanneer het echt bijna op is, krijg je het gewoon niet mee als je het niet nodig hebt.
En om dan helemaal uitgescholden te worden (ook wanneer iets echt helemaal op is) vind ik niet netjes haha. De eerste keer schrok ik ervan. Maar het gebeurd nu zo vaak dat we er gezamelijk om moeten lachen. Er zijn zelfs klanten die haar herkennen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:37

ijssnuiver schreef:
Nuray schreef:

Ik werk in de horeca en negeer steevast bellende gasten. Gasten die aan een tafeltje uitgebreid je aandacht proberen te trekken terwijl ze aan het bellen zijn? Die wachten bij mij net zolang tot ze uitgebeld zijn. Idem met afrekenen aan de bar, ik help geen bellende mensen.

Daar tegenover staat ook dat ik mijn telefoon niet opneem/niet bel/niet whatsapp/ed als ik aan de kassa sta of bijvoorbeeld iets bestel in een horeca gelegenheid, ik ben daar heel strikt in.

Ik doe inderdaad ook net of deze mensen niet in de rij voor de kassa staan en als er een niet-bellende klant aansluit in de rij dan wordt deze gewoon eerst geholpen. Mocht de bellende klant hier problemen mee hebben dan wil ik hem/haar best uitleggen dat ik ondanks dat ik caissière ben wel wat respect verdien. Vaak staan mensen dan toch wel met hun mond vol tanden..

Ik ben ook erg van het "Behandeld een ander zoals je zelf behandelt wilt worden" en om die reden neem ik mijn telefoon ook niet op als ik in de rij sta, eten wil bestellen, met iemand aan het praten ben, ... Het is een kleine moeite en voor degene die jou wil helpen vaak een groot gebaar.