Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xJitskee schreef:Voor zo'n geval als luuntje omschrijft of voor suikerpatiënten met een hypo kan ik wel begrip opbrengen, ik vind dat dan ook geen probleem. Maar je hebt er echt asociale mensen tussen zitten.. Laatste een oma met haar kleinzoon van een jaar of 2-3. Kindje kreeg een croissantje. Heb haar er maar op aangesproken dat het niet toegestaan was dat het kind een croissantje aan het eten was, later bedacht ik me dat ik hem ook met een koffiebroodje in de hand had zien staan, kind had er een hap uitgenomen en het werd gewoon teruggelegd
).
Of dat de verpakking van het wc papier scheurt.
purny schreef:@LoveUggs: die zegels verbaas ik me ook over. Zeker omdat er collega's zijn die meer zegels geven dan staat aangegeven. Klanten weten ook dondersgoed dat wanneer ze een beetje aandringen ze al snel een extra zegeltje krijgen, want de service moet toch hoog zijn... Van mij krijgen de klanten bij 19 euro een extra zegeltje maar niet als ze al bij voorbaat beginnen om extra zegels te vragen.
of, ja echt waar.. De bonnetjes uit de prullenbakken halen. 
Nicole21 schreef:Juridisch gezien mag dat gewoon. Dat heeft iets te maken met eigendom, aanbod en acceptatie ofzo (iets te lang geleden dat ik dat heb geleerd...).
Niet dat ik het ooit gedaan heb (misschien mijn moeder toen ik klein was), maar als je een verpakking openmaakt en het in de winkel gaat opeten ben je niet in overtreding. Pas als je de winkel uitloopt zonder te betalen ben je in overtreding. Dat omdat betalen "normaal" is in een winkel.
Maar goed, dat is wellicht wat off-topic!
antje_vip schreef:Nicole21 schreef:Juridisch gezien mag dat gewoon. Dat heeft iets te maken met eigendom, aanbod en acceptatie ofzo (iets te lang geleden dat ik dat heb geleerd...).
Niet dat ik het ooit gedaan heb (misschien mijn moeder toen ik klein was), maar als je een verpakking openmaakt en het in de winkel gaat opeten ben je niet in overtreding. Pas als je de winkel uitloopt zonder te betalen ben je in overtreding. Dat omdat betalen "normaal" is in een winkel.
Dus ik begrijp dat ik juridisch gewoon met een bakplaat midden in de supermarkt mag zitten, eten uit de winkel mag opbakken + eten en dan zonder betalen weer kan vertrekken? Of met de hele familie taart eten tussen de schappen op mijn verjaardag

Nuray schreef:Waar ik me ontzettend aan kan ergeren is dat mensen gaan staan bellen aan de kassa. Vanmiddag had ik zelfs twee mensen achter elkaar die uitgebreid aan het telefoneren waren. Vervolgens dan ook nog gaan zeuren dat de soep koud is of dat er mensen eerder geholpen werden dan zij. Sorry hoor, maar ik ben geen robot en verwacht op z'n minst een beetje wederzijds respect. Als het telefoontje zo belangrijk is dat hij per se aan de kassa gepleegd moet worden, dan zal het vast niet erg zijn dat er dan twee mensen eerder geholpen worden.
Overigens valt het mij sowieso op dat veel mensen aardig onbeleefd zijn tegen personeel. Niet alleen op mijn werk, maar ook in bijvoorbeeld de AH, Kruidvat, HEMA, o.i.d. Het is toch een kleine moeite om iemand te groeten, aan te kijken, te bedanken en éven je telefoon met rust te laten? Die (hooguit) vijf minuten dat je aan de kassa staat zijn toch niet dusdanig belangrijk voor je leven dat je geen respect meer op kunt brengen?
[Edit]: En inderdaad dingen waarbij kortingen o.i.d. te krijgen zijn. Via de klantenkaart die wij hanteren is er soms recht op een bepaald product gratis, een korting, o.i.d. en er zijn mensen die dat echt helemaal uitpluizen en vervolgens nog stampij gaan maken omdat ze de vorige keer wél gratis koffie/brood/taart kregen... Of mensen die maar niet willen begrijpen dat de acties persoonlijk zijn en het dus niet betekent dat jij en de persoon voor je dezelfde acties hebben.. "Ja, maar, dan moet dat ergens staan, ik wil ook gratis koffie!"
antje_vip schreef:Nicole21 schreef:Juridisch gezien mag dat gewoon. Dat heeft iets te maken met eigendom, aanbod en acceptatie ofzo (iets te lang geleden dat ik dat heb geleerd...).
Dus ik begrijp dat ik juridisch gewoon met een bakplaat midden in de supermarkt mag zitten, eten uit de winkel mag opbakken + eten en dan zonder betalen weer kan vertrekken? Of met de hele familie taart eten tussen de schappen op mijn verjaardag
en heb je het gebruikt en loop je de winkel uit, dan ben je in overtreding. Tenzij jij met je hele familie nooit meer uit de winkel komt antje_vip schreef:Nicole21 schreef:Juridisch gezien mag dat gewoon. Dat heeft iets te maken met eigendom, aanbod en acceptatie ofzo (iets te lang geleden dat ik dat heb geleerd...).
purny schreef:Brittjuh97 schreef:Ik werk in de zorg, en hoevaak ik niet dingen te horen krijg waar ik me ongemakkelijk bij voel tel ik niet eens meer.. ik ga ook geen voorbeelden noemen omdat ik dat niet nodig vind aangezien heel veel al een paar keer vernoemd is in dit topic, maar ben het wel eens dat wij veel te accepteren hebben.
Je grenzen aangeven lijkt mij het eerste punt.
verootjoo schreef:Waarom accepteer je het dan
. Maar nee dat mag dus niet omdat dat de regels van een winkel zijn, ondanks dat het misschien wel gezellig zou zijn
.
Joaltijd schreef:Nog eentje..
Ik ging achter mijn kassa vandaan omdat ik om pauze mocht. Destijds liep er een spaaractie waarbij men zegels kon verzamelen, deze zegel kreeg je bij 5 euro aan boodschappen.
Nu mogen wij geen extra zegels weggeven (dit is onder caissieres en klanten bekend), maar toen ik dus achter mijn kassa vandaan liep en me omdraaide stond er plots een persoon vlak voor mij (30cm verschil?) om om een zegeltje te vragen. En doorvragen om dat zegeltje bleef die persoon, want er was nog maar 1 zegel nodig om de kaart vol te krijgen.
Na een tijdje had de klant door dat er bij mijn geen zegeltje te halen viel.. Dus hop, op naar een andere caissiere![]()
Uiteraard gaf mijn collega ook niets mee. En gelukkig droop de klant af![]()
Vragen om een zegel?: oke het zei zo.. Vragen om de zegel terwijl je jouwn gezicht bijna tegen mijn gezicht gooit en ik schrik?: nooooiit!
friendly schreef:Dus? Dan vind jij dat je een onbeschofte opmerking mag plaatsen omdat de klant de bonuskaart nie heeft/of wil pakken? Dan kan je het ook op een nettere manier aangeven. Mits get de waarheid vanuit het bedrijf is.
)
ijssnuiver schreef:Nuray schreef:Waar ik me ontzettend aan kan ergeren is dat mensen gaan staan bellen aan de kassa. Vanmiddag had ik zelfs twee mensen achter elkaar die uitgebreid aan het telefoneren waren. Vervolgens dan ook nog gaan zeuren dat de soep koud is of dat er mensen eerder geholpen werden dan zij. Sorry hoor, maar ik ben geen robot en verwacht op z'n minst een beetje wederzijds respect. Als het telefoontje zo belangrijk is dat hij per se aan de kassa gepleegd moet worden, dan zal het vast niet erg zijn dat er dan twee mensen eerder geholpen worden.
Overigens valt het mij sowieso op dat veel mensen aardig onbeleefd zijn tegen personeel. Niet alleen op mijn werk, maar ook in bijvoorbeeld de AH, Kruidvat, HEMA, o.i.d. Het is toch een kleine moeite om iemand te groeten, aan te kijken, te bedanken en éven je telefoon met rust te laten? Die (hooguit) vijf minuten dat je aan de kassa staat zijn toch niet dusdanig belangrijk voor je leven dat je geen respect meer op kunt brengen?
[Edit]: En inderdaad dingen waarbij kortingen o.i.d. te krijgen zijn. Via de klantenkaart die wij hanteren is er soms recht op een bepaald product gratis, een korting, o.i.d. en er zijn mensen die dat echt helemaal uitpluizen en vervolgens nog stampij gaan maken omdat ze de vorige keer wél gratis koffie/brood/taart kregen... Of mensen die maar niet willen begrijpen dat de acties persoonlijk zijn en het dus niet betekent dat jij en de persoon voor je dezelfde acties hebben.. "Ja, maar, dan moet dat ergens staan, ik wil ook gratis koffie!"
Ik werk in de horeca en negeer steevast bellende gasten. Gasten die aan een tafeltje uitgebreid je aandacht proberen te trekken terwijl ze aan het bellen zijn? Die wachten bij mij net zolang tot ze uitgebeld zijn. Idem met afrekenen aan de bar, ik help geen bellende mensen.
Daar tegenover staat ook dat ik mijn telefoon niet opneem/niet bel/niet whatsapp/ed als ik aan de kassa sta of bijvoorbeeld iets bestel in een horeca gelegenheid, ik ben daar heel strikt in.