Ayasha schreef:robert45 schreef:Tieneke als je psychische problemen hebt dan neem ik aan dat daar ook onderzoek naar gedaan is? Melden dat je een depressie hebt is niet voldoende.
Je moet helemaal geen diagnose melden. Iig in Belgie niet. Je mág dat en je mág een geschatte afwezigheid geven maar hier mag een werkgever zelfs niet vragen naar diagnose of duur. In praktijk gaat dat vaak gemoedelijker maar in theorie heeft een werkgever daar geen recht op. Hier kan er naar vragen de werkgever zelfs flink in problemen brengen. Geen ide of dat in Nederland ook zo is.
Als werkgever heb je niks aan iemand die tóch niet in staat is om te werken. Dan is ie aanwezig en betaal je 'm ook voor niks (nog een hoop fouten ook waarschijnlijk )
Hoe zie jij een ziektemelding voor je wanneer er sprake is van een depressie? Hallo met jan ik kom niet. Werkgever jan heb heb je enig idee wanneer wel? Jan: nee maar ik kom de komende maanden niet.
Zo werkt het niet. Je zal naar de huisarts moeten en door naar de Arbo arts. Als die allemaal van mening zijn dat je niet kan werken mag je thuis blijven in afwachting van het vervolg. Blijf je te lang thuis dan zal je uiteindelijk ontslagen worden.
Vooral die maar..

Daarbij mijn paard was niet gewoon een huisdier voor mij.
wij kunnen echt niet alles overnemen. Waarom is het werk van de vader belangrijken dan die van de moeder