VWO6 16/17

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:04

Merelll schreef:
Jongens wat hebben jullie allemaal met die blokuren, wij hebben dat helemaaal niet, maar denk dat dat ligt aan dat wij 75min les hebben of niet?

Denk het ook, dat is al 1,5 lesuur bij ons :')

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:27

Zo fijn rooster had iemand(sorry lastig bij te houden!:D ) En een andere is echt verschrikkelijk zrg, zoveel dubbeluren... ik heb dat gelukkig niet, vond dat in de 4e heel vervelend.
Hebben jullie ook sportoriëntatie? Zo ja wat gaan jullie voor sport doen

xGwenn

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:38

Ik ben echt blij met mijn rooster,
1-6
1-8
1-8
1-6
2-6
Met slechts 4 tussenuren *\o/*

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:12

mignonne2403 schreef:
Zo fijn rooster had iemand(sorry lastig bij te houden!:D ) En een andere is echt verschrikkelijk zrg, zoveel dubbeluren... ik heb dat gelukkig niet, vond dat in de 4e heel vervelend.

Oeeh ja ik heb ook sportoriëtantie! Ik doe bootcamp, fintness en paardrijden en dan nog atletiek en turnen, die laatste twee vind ik minder leuk maar aangezien ik echt een regelrechte ramp ben in balsporten :')

Ik hoop ook wel dat ik de bootcamp trek, ik heb namelijk het hypermobiliteitssyndroom en fibromyalgie, maar bootcampen leek me zo tof oeps _O-

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:49

mignonne2403 schreef:

Wij hebben ook sportoriëntatie. Wij hebben laatst een formulier in moeten vullen met wat we willen doen, maar we hebben nog niet officieel gehoord wat iedereen gaat doen.
Ik heb gekozen voor taekwondo, squashen, volleybal en badminton (en nog twee dingen als reserve).

Wel echt leuk dat jullie kunnen paardrijden Merel! :) Kunnen wij helaas niet :(

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:02

Ik wou dat ik ook kon kiezen uit (leuke) sporten! Wij hebben sportproject, zes keer moeten wij aanwezig zijn bij een bepaalde sportactiviteit. Twee keer klimmen, twee keer kickboksen, nog een andere vechtsport en een soort fitness. En dat van 4 tot 5 als je al de hele dag op school zit... Heb er absoluut geen zin in (ik heb ook een hekel aan sport :') ) maar het is verplicht voor je examen.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:40

Oh dat klinkt wel wat minder leuk xnaomivdh!

Jaa wij kunnen gelukkig paardrijden kiezen! Wij hebben wel een soort puntensysteem, sporten die dus extra geld kosten zoals paardrijden, fitness, golf etc. hebben een aantal punten en in totaal mag je maar 25 punten. Dus paardrijdwn heeft er al 18 dus dan kan je er niet nog een dure sport bij. Maar wel super leuk idd dat we de keuze hebben, is ook meteen op de manege waar ik al rijd hihi dus lekker gezellig mn klasgenootjes uitlachen :=

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:13

Hoihoi iedereen,
Na een herexamen ben ik toch over gegaan *\o/*
Daarom meld ik me nu hier :)
Hebben jullie al enig idee wat voor studie jullie zouden willen doen?

Groetjes Roos

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 06:24

Ik ga voor SOK ook paardrijden :D En lacrosse, jeu de boules, bowlen en reanimatie.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 06:25

roowsie schreef:
Hebben jullie al enig idee wat voor studie jullie zouden willen doen?

Ik wil iets met taal en cultuur doen, maar weet nog niet precies wat.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:12

Merula123 schreef:
Ik ga voor SOK ook paardrijden :D En lacrosse, jeu de boules, bowlen en reanimatie.

Oh wat tof dat jullie ook lacrosse kunnen kiezen! (Teenwolf fan dus als je dan de sport kan proberen :') )

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:06

Merelll schreef:
Merula123 schreef:

Oh wat tof dat jullie ook lacrosse kunnen kiezen! (Teenwolf fan dus als je dan de sport kan proberen :') )

Lacrosse doen we ook best wel vaak met gym, het is minder leuk dan het in TW lijkt :+

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:36

Ik moet volgende week donderdag sporten kiezen en we krijgen ook dan pas te horen wat er allemaal is, maar heb al het een en ander opgevangen/gehoord van de docenten en wil vooral heel graag klimmen.. Nu een keer gedaan en dat is leuk O:) (misschien omdat ik sowieso overal op of in klim ook als dat niet helemaal de bedoeling is)

En welkom iedereen die na mij nog binnen is gekomen.

Een driedubbel blokuur, hoe doe je dat in godesnaam.. Hier bestaan ze ook (dakpannen noemen ze het hier) maar alleen als je een tiende vak hebt, eentje te veel dus. (en soms heb je dan ook nog geluk en past het gewoon in het rooster) De meeste mensen wisselen dan halverwege het blokuur. Nu zijn er wat mensen die beeldend dakpannen met scheikunde en dat lijkt mij wel vervelend, want beeldend is echt supergezellig en zonder dat blokuur moet je feitelijk het hele vak in je vrije tijd doen maar om nu elke week een blokuur scheikunde te missen..

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:01

Wij hebben ook sportoriëntatie, ik heb gekozen voor bodypump in de sportschool naast mijn school omdat ik dat elke dinsdag sowieso al zelf doe :') Dus nu bodypump ik elke maandag en dinsdag :Y)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:33

Huh wat nice dat jullie zo veel sok hebben! Wij hebben dat maar 3 lessen per jaar. -O-

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:04

Oh wat gaaf dat je kan paardrijden zeg bij sommige scholen!
hier 4 blokken van 3 x uur les, verschillende dingen kon je kiezen, ik heb net een uur tennis dr op zitten dus dat moet nog 2 x :D
Wel aparte sporten zitten erbij zeg :')

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 08:08

Voor gym gaan wij dit jaar fitnessen -O-
Ik heb het eerste blok spinning en circuittraining, ik zie er zo tegen op :')

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:00

Ik heb nog geen gym, komt pas later dit jaar. Maar ik loophard, zo blijf ik toch een beetje in conditie!

Hoe is het met iedereen?

Ik ben druk bezig met mijn eindwerkstuk afronden en proberen het huiswerk van andere vakkan bij te houden. Ik moet nu voor Wiskunde 1,5 paragraaf bijwerken... :o

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:51

Ik heb t cijfer voor mn pws al binnen! Een 7.5 dik tevreden mee nu nog de presentatie. Verder begin ik nu net wat meer toetsen te krijgen... En moet hier en daar verslagen inleveren dus even wat drukker. Jammere is dat ik precies dit weekend een sgw heb dus eigenlijk weinig kan doen :=

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:43

Merelll schreef:
Ik heb t cijfer voor mn pws al binnen! Een 7.5 dik tevreden mee nu nog de presentatie. Verder begin ik nu net wat meer toetsen te krijgen... En moet hier en daar verslagen inleveren dus even wat drukker. Jammere is dat ik precies dit weekend een sgw heb dus eigenlijk weinig kan doen :=

Huh, hoe heb je die nu al af, ik moet nog soort van beginnen :') Bij ons krijg je in december/januari je cijfer pas.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:02

Merula123 schreef:
Merelll schreef:

Huh, hoe heb je die nu al af, ik moet nog soort van beginnen :') Bij ons krijg je in december/januari je cijfer pas.

Wij zijn vorig jaar al begonnen echt ergens in februari officieel haha voor de vakantie hadden we ook al een hele week de tijd en na de vakantie nog 3 dagen dus ons schema was heel anders!

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:25

Ik zit op dit moment met gym6 in Griekenland, dus denken niet zoveel aan school, maar ik moet na Griekenland wel veel gaan bijwerken, want atheneum is de eerste week dat wij weg waren gewoon doorgegaan.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:17

Ah dat klinkt wel lekker, Griekenland :+
Erg netjes Merell! Ik ben nu ook bezig met pws, moet ergens december af :\ oeps...
Weet niet of ik het genoemd had, ik doe het pws over whitening tandpasta's en dus hadden we tanden nodig (koe) waar we nu een week mee bezig zijn geweest om al het kraakbeen en weefsel van de tanden te halen %) wel een leuk projectje maar man man wat een lucht :x :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:16

Waar doen jullie je pws eigenlijk over? De mijne gaat over het nut van de neusriem. :D

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:24

Mijn PWS moet eind oktober af zijn, dan is de presentatie. We hebben tot nu toe alleen nog de onderzoeksopzet :') Maar het onderzoek zelf is bijna alleen maar literatuuronderzoek, dus voornamelijk veel lezen.

Ik merk wel dat ik het nu veel drukker heb dan andere jaren... Bijvoorbeeld voor Nederlands, daar hoefde ik nooit zoveel voor te doen, maar nu moet ik elke maand een boek lezen + recensie schrijven en heb ik begin december mijn betoog. Dat in combinatie met PWS, tot laat op school zitten, toetsen die er alweer aankomen... help :')
Laatst bijgewerkt door xnaomivdh op 04-01-26 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt