Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:32

Helaas alweer redelijk wat 'Nee' mailtjes binnen gehad, word er een beetje moe van onderhand :+ Vervelende periode om te moeten afstuderen.

1234

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:37

Lijkt me ook lastig om nu nog wat te vinden wbt afstudeerplek. Ben blij dat ik wij een heel jaar afstudeerstage hebben.

Motivatie stijgt naarmate ik meer op papier heb staan. Vind het onderwerp ook super interessant omdat ik nu met mijn onderzoek bezig ben met een onderwerp die heel erg actueel is nu in het bedrijf.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:41

Welke studie volg jij 1234? En wat is je opdracht ?:)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:18

Courses schreef:
Helaas alweer redelijk wat 'Nee' mailtjes binnen gehad, word er een beetje moe van onderhand :+ Vervelende periode om te moeten afstuderen.

Heel erg herkenbaar .. hier willen bedrijven ook niet echt meewerken

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:37

Simoon__ schreef:

Pedagogiek, ik ga kijken op welke manier paarden kunnen worden ingezet voor emotie regulatie bij kinderen met angststoonrissen.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:42

Ik hoop in juli klaar te zijn met mijn bachelor Levensmiddelentechnologie. Daarna in september beginnen aan de master Food Ingredients and Functionality :D

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:26

Ik heb inmiddels een afstudeerplek gevonden voor februari. Nu bezig met het laatste kwartiel, 5 vakken halen en moet nog 2 cijfers terug krijgen. We mogen max 4 vakken tijdens het afstuderen afronden, tot nu toe heb ik er 1 (iik hoop dat dat zo blijft)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:18

1234 schreef:
Simoon__ schreef:

Pedagogiek, ik ga kijken op welke manier paarden kunnen worden ingezet voor emotie regulatie bij kinderen met angststoonrissen.

Super interessant!

Fijn dat je een plek gevonden hebt Blon!

Lastig hè, om instellingen te vinden die mee willen werken.. -O-

Simoon__ schreef:
Hallo, ik meld mij ook nog maar even hier.
Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerstage voor de opleiding agrarische bedrijfskunde. Zit 40 uur bij het bedrijf waar ik mijn afstudeerstage doe.. alleen momenteel loop ik echt tegen een motivatie gebrek aan.. Wat doen jullie hiertegen?

Herkenbaar. Ik wil heel graag op reis en dat mag pas van mezelf als ik klaar ben. Dus hoe langer ik over mn studie doe, hoe langer het duurt voor ik op reis kan. Motiveert prima. :Y) Heb jij niet zoiets wat je graag wilt? Misschien kun je een soortgelijke deal met jezelf sluiten. :P

Hier loopt het allemaal wel goed eigenlijk met mn scriptie. Was behoorlijk wat stress omdat niemand mee wil werken, maar daar hebben we inmiddels een andere oplossing voor gevonden. :) Dus dan komt het alsnog wel goed. :) Heb mn tentamen van afgelopen blok gehaald, dus dat is altijd fijn. :D Komende periode wel een pittig vak naast de scriptie (4 verslagen + feedback geven op die van anderen + discussiedag + tentamen (3 boeken lezen), voor de kerstvakantie). Dus dat wordt een kwestie van héél goed plannen en dan komt het vast wel goed.. Hoop ik. :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:05

Ik heb dus morgen een gesprek voor een afstudeerproject maar mijn zenuwen slaan echt even toe :+ M'n portfolio is niet goed genoeg, m'n werk is niet goed genoeg, niks is goed genoeg :+ Ugh.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:23

Volgens wie is het niet goed genoeg, Courses? Volgens jezelf of is het beoordeeld? Zal vast goed komen.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:27

MadelonSunny schreef:
Hoi hoi!

Ik kom me ook melden. Ik heb kunnen regelen dat ik mijn afstudeerstage en minor mag ruilen dus ik ga in februari eerst afstuderen! Ik volg overigens de opleiding HBO Bedrijfseconomie :)

Oh! Aan welke HBO studeer je? Ik start in februari ook met afstuderen, bedrijfseconomie ^^. Heb je al een fijne stageplaats gevonden? :)

Mijn opdracht is goedgekeurd door school, dus ik kan 6 februari beginnen! Kan alleen niet bepaald zeggen dat ik er zin in heb :')

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:44

Courses schreef:
Ik heb dus morgen een gesprek voor een afstudeerproject maar mijn zenuwen slaan echt even toe :+ M'n portfolio is niet goed genoeg, m'n werk is niet goed genoeg, niks is goed genoeg :+ Ugh.

Ik wil je heel veel succes wensen!
Ik heb binnenkort twee gesprekken staan voor afstudeeropdrachten, ik hoop zo dat ik bij één van de twee mag afstuderen.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:03

Ik hoor het morgen of vrijdag! Ze mailden gisteren dat ze vandaag nog iemand op gesprek hebben en dan een keuze maken. Ik ben bang dat ik het niet word & heb voor de rest niks lopen nu. Heb nog wel gesolliciteerd maar die bedrijven moeten allemaal kijken of ze wel ruimte & een opdracht hebben.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:28

Goldwynn schreef:
MadelonSunny schreef:
Hoi hoi!

Ik kom me ook melden. Ik heb kunnen regelen dat ik mijn afstudeerstage en minor mag ruilen dus ik ga in februari eerst afstuderen! Ik volg overigens de opleiding HBO Bedrijfseconomie :)

Oh! Aan welke HBO studeer je? Ik start in februari ook met afstuderen, bedrijfseconomie ^^. Heb je al een fijne stageplaats gevonden? :)

Mijn opdracht is goedgekeurd door school, dus ik kan 6 februari beginnen! Kan alleen niet bepaald zeggen dat ik er zin in heb :')

Fontys Eindhoven :D
Ik wacht nog op de resultaten van 2 toetsen. Als ik er 1 heb gehaald weet ik zeker dat ik mag afstuderen. Vorige week vrijdag ben ik bij een studentenevenement van SAP geweest en daar ben ik uitgenodigd door een bedrijf om te praten over een afstudeeropdracht! Ik zou uiterlijk dinsdag en woensdag de uitslagen van mijn tentamens krijgen dus ik dacht ik wacht even met bellen voor een afspraak maar helaas nog steeds geen resultaten -O- Vanmiddag heb ik een afspraak met de stagecoördinator om te kijken wat voor onderzoek ik kan doen bij dat bedrijf (is IT) zodat ik goed voorbereid naar het bedrijf kan gaan. Dus helaas allemaal nog onzeker..

Dat is fijn! Wat ga je doen en bij welk bedrijf?
Haha, hoezo niet? :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:12

Thanks voor het succes wensen guys! Ik had woensdag en vrijdag een gesprek bij een bedrijf voor afstuderen. M'n portfolio was echt een beetje een opwelling dat ik me er slecht over voelde, maar in het gesprek van woensdag werd die ook best wel een beetje afgekraakt dus het gesprek van vrijdag ... I didn't really know :+ Ik kwam binnen vrijdag en eigenlijk voelde de sfeer daar al een stuk beter, we hebben een uur om de tafel gezeten en buiten dat degene die mij had aangeschreven enorm graag mij wou hebben was 'ie ook heel enthousiast over m'n portfolio :) Hij zou het overleggen met de directie want ze hadden eigenlijk al genoeg stagiaires maar toen ik 10 minuten later de trein instapte belde hij op dat 'ie de directie heeft overtuigd en ik bij hun mag komen! :)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:35

Fijn courses! gefeliciteerd.

Ik ben het helaas niet geworden bij die stage dus nu weer druk op zoek naar een andere plek.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:46

Wat leuk! Gefeliciteerd! :D

@V_eraa Wat jammer zeg. Hopelijk komt er snel wat op je pad!

Ik heb vanochtend weer resultaten gekregen van een toets en dat maakt dat ik op voldoende studiepunten zit om te mogen afstuderen! Dinsdag heb ik een gesprek bij het bedrijf waar ik ben uitgenodigd :))

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:43

Jaa, leuk! Ik meld me bij deze. Ik mag ook afstuderen in 2017. Moet ik wel eens beginnen met mijn scriptie.

Ik studeer SPH en loop stage op een zorgboerderij. Ik wil graag een onderzoek doen in de richting van de paarden en effecten op de clienten. Ik twijfel alleen constant (is het niet te groot, of te klein, te makkelijk etc. ). Haat aan onderzoek.

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:06

Gefeliciteerd Courses!

Ik heb net mijn eindonderzoek ingeleverd, dus nu is het wachten op de boordeling van Zuid Afrika en Nederland. Nu zal ik nog vier weken genieten hier van mijn vakantie en dan mag ik in februari met mijn eindstage beginnen in Nederland *\o/*

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:32

Gefeliciteerd Courses!
Succes MadelonSunny!
Dat lijkt me een lekker gevoel, dat je onderzoek af is en ingeleverd :)

Zojuist het nieuws gekregen dat ik een afstudeeropdracht heb vanaf eind januari/begin februari :)

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:19

Gefeliciteerd Domi_94!
Ik heb vandaag weer een gesprek gehad over mijn thesis, gaat ook de goede kant op, ondanks de achterstand door mijn hersenschudding!

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:05

Wat is iedereen goed bezig hier! :)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:14

Ik meld mij hier ook :D Ik heb eindelijk een afstudeeropdracht gevonden en ben nu bezig om Plan van Aanpak te maken zodat ik vanuit school ook goedkeuring kan gaan krijgen *\o/* En dan hoop ik januari/februari te kunnen beginnen. en dan hopelijk in 4 maanden klaar. :D

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:46

Hier nog iemand die mag gaan afstuderen! *\o/*

Alleen loop ik nu al vast... ik moet een onderwerp verzinnen -O-

Ik doe de lerarenopleiding Biologie en moet een praktijkonderzoek doen wat zowel didactisch (over hoe je les moet geven) als Biologisch moet zijn. Het mag overigens ook volledig didactisch zijn maar niet volledig over Biologie gaan.

Onderwerpen die ik wel interessant vind zijn onder andere digitaliseren van onderwijs en toetsen maar op een echt onderwerp kom ik maar niet...

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:18

Ik kom mij ook melden :D
IK ben op dit moment nog met mijn laatste stage bezig (tot zo'n half januari beetje afhankelijk van hoe het allemaal gaan passen), en ben bezig met een bedrijf waar ik waarschijnlijk mijn scriptie voor ga schrijven. Op dit moment dus druk bezig met opstarten en goedkeuring verkrijgen.
En dan begin ik vanaf begin/half/ergens januari met m'n thesis. En dan hopelijk mooi optijd klaar.

Hebben jullie ook zulke 'relatief' krappe deadlines? Final Draft van Thesis moet bij mij 18 mei ingeleverd worden..