Deeltijd studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:01

O toevallig ! Ben wel nieuwsgierig nu haha. Ik vind het echt ontzettend zwaar! En moet nog een hoop doen voor mij P.

spottedponie

Re: Deeltijd studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:02

Ik denk de laatste her stofwisseling... :')

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:03

Hi hi!

Ik ga vavo doen in September, ook deeltijd.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:28

spottedponie schreef:
Ik denk de laatste her stofwisseling... :')

Haha ja daar zat ik bij.. Helaas.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:36

Jij zat aan t raam denk ik, ik kwam bijna als laatst binnen... Je bent ook met "ons" mee geweest naar excursie Maastricht toch? En heb jij die meeloopdag niet bij ons gehad?

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:28

spottedponie schreef:
Jij zat aan t raam denk ik, ik kwam bijna als laatst binnen... Je bent ook met "ons" mee geweest naar excursie Maastricht toch? En heb jij die meeloopdag niet bij ons gehad?

Klopt ik zat aan het raam achter in. Ik heb ook een meeloopdag gehad idd maar ben niet naar Maastricht geweest.

Heb je blond haren en zat je langs die jongen die geschiedenis heeft gestudeerd? Hahah details

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:02

haha nee! ik kwam later binnen, wel blond ;) maar ben voor hun gaan zitten...
Ik heb ook met genetica paar lessen bij jullie gezeten :)

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:44

spottedponie schreef:
haha nee! ik kwam later binnen, wel blond ;) maar ben voor hun gaan zitten...
Ik heb ook met genetica paar lessen bij jullie gezeten :)

O in het roze!?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:52

Waarschijnlijk wel ja :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:10

Hier gaat t niet oke.
Begin echt paniekerig te worden over alles.

Het is mij, vrees ik, teveel...na tijden thuiszitten door burnout/depressie om dan toch in 1 klap HBO deeltijd te doen met direct de verplichting voor een relevante werkplek...
En dat tijdens de gehele opleiding...ik weet t gewoon niet..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:16

Maar een relevante werkplek is in jaar 1 niet verplicht toch?
Ik heb momenteel ook geen relevante werkplek, maar dat laat ik (op aanraden van de Hoge School) het eerste jaar ook gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:19

Helaas wel, direct al.

edit: zal per opleiding verschillen gok ik...?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:37

Anoniem schreef:
Hier gaat t niet oke.
Begin echt paniekerig te worden over alles.

Het is mij, vrees ik, teveel...na tijden thuiszitten door burnout/depressie om dan toch in 1 klap HBO deeltijd te doen met direct de verplichting voor een relevante werkplek...
En dat tijdens de gehele opleiding...ik weet t gewoon niet..

Heel voorstelbaar hoor!

Je weet niet of je het aankunt? Hoeveel uren werk je straks? Je hebt inmiddels een werkplek toch? Of zit daar juist de twijfel, dat je die niet krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:39

Ik heb geen werkplek, werk ook niet want zit nog steeds thuis.
Het zou dus allemaal tegelijk komen hier. Het eerste jaar zou ik nog wel doorkomen met behoud van uitkering, maar daarna niet meer en ik ga in paniek.
Veel meer dan 24/28 uur belastbaarheid is hier niet zo ideaal...(exl wat thuis doen hoor, dat lukt)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:53

Heb je je situatie ook al bekend gemaakt bij de opleiding? Ik bedoel of het haalbaar gaat zijn met maximaal 24 uur belasting? En kan de school bemiddelen in werkplekken?

Heb je ook een profiel op LinkedIn en daar een oproep geplaatst / lid geworden van relevante groepen? :)

Ik herken het en heb het daardoor ook dit jaar nog rustiger aan gedaan. Volgend jaar ga ik pas weer fulltime aan de studie (en heb ik dus 2 jaar in te halen).

In paniek raken helpt niet, maar ook dat ken ik. Heb je een vriend of vriendin die jou en je situatie goed kent? Misschien kun je je twijfels daar eens mee bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:56

school doet niets...een relevante werkplek moet je zelf maar zoeken...
ik maak me dan al zorgen om t tweede jaar, aangezien ik dan én een relevante werkplek moet hebben maar ook betaald werk...

.iedereen om me heen roept alleen 'je kan t wel'.
terwijl mijn luchaam letterlijk schreeuwt "doe het niet".

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 00:19

Lastig die stress. Kun je niet het eerste jaar ingaan en dan zien hoe het allemaal loopt? Dan heb je er vast 1 jaar opzitten. Misschien ook wel zo fijn om iets rustiger te starten. Even eerst alleen school en dan erna ook werk? Dan heb je nog een jaar de tijd om iets geschikts te vinden, dat geeft een hoop ademruimte.

Ik heb mijn P gehaald met mooie cijfers. Het was bij tijden wel echt pittig maar toch vooral erg leuk. De vakantie nu vind ik heerlijk maar tegelijk heb ik nu al weer zin om in september te beginnen. Goed teken denk ik dan maar. :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:43

@darkchrystal balen dat je er nu al zo tegenop ziet en dat ze vanuit jouw school hier niet in begeleiden. Ik herken het wel. Mijn school dacht dan wel mee (was nog voltijd uni overigens), maar behalve wijzen waar ik terecht kon werd ik eigenlijk ook niet begeleid of eens een mailtje over hoe het nu ging... Ik heb veel gehad aan gesprekken met een psycholoog hierbij. Miss dat jou dit ook kan helpen? Of is er iets van een studentendecaan of slb waar je terecht kan?

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:09

Zou je niet kunnen opperen dat je er langer over wilt doen? Bijvoorbeeld 5 jaar i.p.v. 4 ofzo...
En eventueel in de vakanties vooruit werken? Ik doe dat ook. Vorig jaar zomervakantie een vak van 4 studiepunten gedaan en nu deze zomervakantie weer bezig met een project van 5 studiepunten... valt wel mooi weg in het reguliere rooster....

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:54

Dat zou ik dus niet doen. Het is juist zo lekker om even écht vakantie te hebben. Voor mij is dat belangrijk.

Ik zou zelf ook niet willen beginnen met de insteek er een jaar langer over te gaan doen. Als dat onderweg gebeurd, prima. Maar om zo te starten? Lijkt me ontmoedigend.

Maar ik heb makkelijk praten. De opleiding valt me qua moeilijkheidsgraad erg mee. De hoeveelheid stof maakt dat het veel tijd kost, niet het niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:58

Nee, als ik 4 jaar al niet overzie is 5 jaar helemaal geen optie.
Ik neig enorm om het niet te doen, en toch een versnelde mbo thuisstudie te doen en direct te solliciteren daarnaast.
Het vinden van een relevante werkplek vind ik vrijwel onmogelijk en de stress die het mij geeft dat dit alle jaren moet lukken...ik weet niet.
Misschien is nu niet de tijd ervoor.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:59

En HBO starten en als het na het eerste jaar niet lijkt te lukken switchen naar versneld MBO?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:01

Ik bedoel, dan heb je je P in de pocket. Dan doe je de MBO opleiding en zoek je werk. Dan kun je van daar uit je HBO verder afmaken. En je loopt natuurlijk de kans dat je in het komende jaar wél een relevante werkplek vindt. Dan kun je gewoon je HBO afmaken.

Die onzekerheid kan wel stress geven, dat moet je wel kunnen handelen. Maar ik zou het zonde vinden als je niet start met wat je écht wilt doen.

edit; wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je soms 'gewoon' moet beginnen. Ook al weet je niet precies hoe alles lopen gaat in de tijd die komen gaat. Bekijk per jaar wat het je oplevert, wat je risico's zijn en bedenk desnoods wat je alternatieven zouden kunnen zijn als het niet loopt zoals je nu bedenkt. Echt in de toekomst kijken kan niemand en mijn ervaring is dat je vaak gewoon moet beginnen, dan lossen dingen zich vanzelf op gaandeweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:09

Ik heb eigenlijk besloten dat her nu niet de tijd is.
Geeft me zo vreselijk veel stress.
Ga toch liever eerst gewoon weer aan het werk, dat zal voor mij al zwaar genoeg worden na de tijd ziekte.
Wil wel na de zomer gelijk met een thuis studie op mbo niveau beginnen, zodat ik me wel
Kan omscholen.
Ben te bang dat ik anders echt weer over mijn grenzen ga en zo weer ziek thuis zit

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:13

Na enige tijd meegelezen te hebben wil ik me hier graag melden. Ik wil graag op termijn een deeltijdopleiding starten maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben nu niv 4 verpleegkundige, dit is het echter totaal niet voor mij..
Op welke manier zijn jullie aan je relevante baan gekomen? En voor degene die een opleiding volgen waarbij het niet noodzakelijk is (direct) een relevante baan te hebben; welke opleiding volgen jullie en waar?