Wat doe jij voor werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:19

Ik zit nu in mijn eindexamen jaar, op zaterdagen werk ik in de Primera als verkoopmedewerker/kassamiep :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:20

SarahIlse schreef:
Britt schreef:
Welke beroepen trekken je zo op het eerste gezicht aan?

Mij trokken tot nu toe illustrator, fotografe, hippisch journalist, restaurant, hondengeleider, callcenter agent en chemisch analiste.

Ik weet één ding sowieso zeker; ik wil niet met kinderen werken. Ik heb echt helemaal níets met kinderen. :o

Een restaurant lijkt mij echt wel wat hebben door de af en toe hectischheid (?), maar wel gezellig, dan wel het liefst een eigen zaak. :P
Schrijven, beelden, fotograferen; trekt mij heel erg, maar of ik er echt mijn werk van wil maken weet ik nog niet helemaal.
Callcenter agent lijkt me heel erg 'spannend' af en toe, maar wel een kick als je de mensen goed en gerustgesteld verder kan helpen.
Chemisch analiste, omdat ik iets heb met het lab. Geen idee waarom, maar lijkt me erg leuk. Hiervoor ga ik binnenkort ook een meeloopdag doen op het werk van mijn vader.
Werken op een ren/draf/whateverstal lijkt me ook erg leuk, zwaar, maar gaaf.

Gedachtegang en gedrag vind ik ook interessant, van zowel mensen als dieren.
Wiskunde B vind ik ook erg leuk.

Verder vind ik de paardensport ontzettend interessant. Het liefst zou ik zelf een bedrijf in de paardensport (pension, Friezen-/trainingsstal) in combinatie met een B&B o.i.d. hebben. Maar daar is gewoon een startkapitaal voor nodig dat ik na mijn studententijd gewoon niet heb.

Voor de rest is nu vooral nog de grotenmensenwereld. :Y)

Of op een ranch werken in Canada, maar dat is en blijft dromen denk ik zo, haha. O:)

Ik denk dat je dan niet echt weet wat een callcenter inhoudt. Je bedoelt denk dan eerder servicedeskmedewerker. Callcenter agent is alleen maar mensen bellen en ze een abonnement van het een of ander aansmeren. Servicedeskmedewerker is inderdaad mensen helpen, afspraken inplannen, ze verder te woord staan, klachten afhandelen etc. :)
Maar beide zijn niet echt spannend :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:24

Op het moment +/- 5 jaar op professionele sportstallen. Heb nu 4 adressen voor in de weekenden en vakanties, een weekend waar ik niet hoef te werken is zeer zeldzaam :)) ik studeer trouwens nog. Soms best zwaar om 5 dagen van 8 tot 5/6u stage te lopen (op een dierenartspraktijk) en in het weekend weer vroeg m'n bed uit om te werken + daarnaast nog 1 a 2 paarden rijden en schoolwerk. Niet simpel maar wel te combineren!

Tooske

Re: Wat doe jij voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:36

Pedagogisch medewerkster 25 uur per week.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 08:08

Lizzyy schreef:
SarahIlse schreef:
Mij trokken tot nu toe illustrator, fotografe, hippisch journalist, restaurant, hondengeleider, callcenter agent en chemisch analiste.

Ik weet één ding sowieso zeker; ik wil niet met kinderen werken. Ik heb echt helemaal níets met kinderen. :o

Een restaurant lijkt mij echt wel wat hebben door de af en toe hectischheid (?), maar wel gezellig, dan wel het liefst een eigen zaak. :P
Schrijven, beelden, fotograferen; trekt mij heel erg, maar of ik er echt mijn werk van wil maken weet ik nog niet helemaal.
Callcenter agent lijkt me heel erg 'spannend' af en toe, maar wel een kick als je de mensen goed en gerustgesteld verder kan helpen.
Chemisch analiste, omdat ik iets heb met het lab. Geen idee waarom, maar lijkt me erg leuk. Hiervoor ga ik binnenkort ook een meeloopdag doen op het werk van mijn vader.
Werken op een ren/draf/whateverstal lijkt me ook erg leuk, zwaar, maar gaaf.

Gedachtegang en gedrag vind ik ook interessant, van zowel mensen als dieren.
Wiskunde B vind ik ook erg leuk.

Verder vind ik de paardensport ontzettend interessant. Het liefst zou ik zelf een bedrijf in de paardensport (pension, Friezen-/trainingsstal) in combinatie met een B&B o.i.d. hebben. Maar daar is gewoon een startkapitaal voor nodig dat ik na mijn studententijd gewoon niet heb.

Voor de rest is nu vooral nog de grotenmensenwereld. :Y)

Of op een ranch werken in Canada, maar dat is en blijft dromen denk ik zo, haha. O:)

Ik denk dat je dan niet echt weet wat een callcenter inhoudt. Je bedoelt denk dan eerder servicedeskmedewerker. Callcenter agent is alleen maar mensen bellen en ze een abonnement van het een of ander aansmeren. Servicedeskmedewerker is inderdaad mensen helpen, afspraken inplannen, ze verder te woord staan, klachten afhandelen etc. :)

Never mind dan, haha. Ik las het en had iets heel anders in mijn hoofd. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:17

Lizzyy schreef:

Nee hoor, zodra je in een callcenter zit (inbound of outbound) ben je callcenter agent..
Wat jij omschrijft is telemarketing.
Callcenter agent kent meerdere omschrijvingen: Service medewerker, klantenservice, telemarketing, heb zelfs een bedrijf gezien die het verkoop binnendienst noemde :')

Betreft niet spannend.... Mwah.... Das jouw mening, geen feit

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:26

LadyMadonna schreef:
Lizzyy schreef:

Nee hoor, zodra je in een callcenter zit (inbound of outbound) ben je callcenter agent..
Wat jij omschrijft is telemarketing.
Callcenter agent kent meerdere omschrijvingen: Service medewerker, klantenservice, telemarketing, heb zelfs een bedrijf gezien die het verkoop binnendienst noemde :')

Betreft niet spannend.... Mwah.... Das jouw mening, geen feit

klopt inderdaad, maar de werkzaamheden die TS omschrijft horen meer bij een klantenservicemedewerker dan bij een callcenter :)
En gelukkig zeg ik ook niet dat het een feit is, toch? :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:41

Ik ben callcenter agent geweest tijdens mijn studie, was mijn bijbaan.
Je staat mensen te woord aan de telefoon, daar komt het eigenlijk op neer. En dat kan van alles zijn, van spullen verkopen tot mensen helpen met vragen. Ik heb gewerkt als klantenservice medewerker bij een bank, ik hielp telefonisch mensen die vragen hadden over boekingen enzo.
Het is best leuk werk hoor, maar het is geen baan waar je echt een studie voor hoeft te doen zeg maar. Niet erg, maar als je ambities hebt een studie uit te zoeken en daar later werkzaam in te zijn dan zou ik me niet richten op callcenter agent.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 09:09

Nee, ik had iets compleet anders in mijn hoofd bij een callcenter agent. Ik had het vertaald naar iemand die je ook wel eens ziet aan de telefoon achter een groot scherm in CSI, NCIS, etc. :o Maar callcenter agent is dan niks voor mij. :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:30

SarahIlse schreef:
Nee, ik had iets compleet anders in mijn hoofd bij een callcenter agent. Ik had het vertaald naar iemand die je ook wel eens ziet aan de telefoon achter een groot scherm in CSI, NCIS, etc. :o Maar callcenter agent is dan niks voor mij. :P

Alle beroepen die je ziet bij CSI en ncis zou ik sowieso niet al te serieus nemen :+ in werkelijkheid is zulk werk heel anders en voornamelijk bureau en kantoorwerk en niet zo spannend als op tv :P

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:33

Ik ben op het moment illustrator en hoop later ook grafisch vormgever te worden. maar hiervoor ben ik nog met mijn opleiding bezig. :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:50

Lizzyyy, er zijn genoeg bedrijven die hun klantenservice uit besteden aan een facelitair callcenter, heb zelf op de klantenservice van een zorgverzekeraar gewerkt, in een callcenter.
Ook de klantenservice van een telefoonmaatschappij was gewoon het callcenter"....

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:54

Ik ben projectmedewerker, 37.5 uur :)
Ik beheer internationale projecten op financieel gebied :j
Erg leuk!

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:13

Ik werk nu parttime 4 jaar (vast dienstverband) met veel plezier in de supermarkt. Heb veel verantwoordelijkheden en ben inzetbaar op alle afdelingen. Daarnaast doe ik fulltime de hbo-opleiding Food and Business. :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:17

Ik ben nu aan het afstuderen bij de studie Communicatie & Multimedia Design, maar vanaf juli ga ik fulltime werken bij een webshop.

Mijn taken daar zullen zijn:
-Fotograferen van producten
-Producten op webshop zetten
-Webshop ontwerpen en verbeteren
-Reclamemateriaal (zoals bv. advertenties en folders) ontwerpen
-Verantwoordelijkheid voor de social media
-Verkopen in onze fysieke winkel die op zaterdag geopend is

Ik doe dit werk nu parttime en vind het super leuk, het is ontzettend afwisselend en ik heb veel verantwoordelijkheden. Heb zin om er straks fulltime te werken :D

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:28

verootjoo schreef:
SarahIlse schreef:

Alle beroepen die je ziet bij CSI en ncis zou ik sowieso niet al te serieus nemen :+ in werkelijkheid is zulk werk heel anders en voornamelijk bureau en kantoorwerk en niet zo spannend als op tv :P

Ik heb mijn diploma biotechnologisch analist en heb veel met dna gewerkt en zit me regelmatig te ergeren aan de werkwijze in Labs van tv shows.

Losse haren, uitslagen binnen 1 minuut uit een computer, pipetgebruik etc etc

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 11:16

Laurahh schreef:
Ik ben nu aan het afstuderen bij de studie Communicatie & Multimedia Design, maar vanaf juli ga ik fulltime werken bij een webshop.

Mijn taken daar zullen zijn:
-Fotograferen van producten
-Producten op webshop zetten
-Webshop ontwerpen en verbeteren
-Reclamemateriaal (zoals bv. advertenties en folders) ontwerpen
-Verantwoordelijkheid voor de social media
-Verkopen in onze fysieke winkel die op zaterdag geopend is

Ik doe dit werk nu parttime en vind het super leuk, het is ontzettend afwisselend en ik heb veel verantwoordelijkheden. Heb zin om er straks fulltime te werken :D

Dat klinkt ook erg leuk inderdaad!

Elias93 schreef:
verootjoo schreef:

Ik heb mijn diploma biotechnologisch analist en heb veel met dna gewerkt en zit me regelmatig te ergeren aan de werkwijze in Labs van tv shows.

Losse haren, uitslagen binnen 1 minuut uit een computer, pipetgebruik etc etc

Nee, dat doe ik ook niet hoor. Ik dacht alleen, áls het er daadwerkelijk is lijkt het me leuk. Maar als puntje bij paaltje komt valt die toch af. :P
Maar bedankt voor de toelichting en uitleg, zo kom ik wel verder met mijn keuzes. :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:32

Ik ben momenteel 24 uur in de week werkzaam als psycholoog (nog tot en met juni, dus een nieuwe baan aan het zoeken) en daarnaast werk ik voor een horeca uitzend bureau. Mijn weken zijn in ieder geval nooit hetzelfde of saai :D .

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:47

Ben afgestudeerd Farmakundige, maar werk al bijna 6 jaar in het notariaat. :D

Besje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:07

Ik ben activiteitenbegeleidster op een dagbesteding voor mensen met een beperking en daarnaast werk ik ook nog op een logeerhuis als woonbegeleidster. :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:20

Jessy90 schreef:
Ik ben hoofdagent bij de politie. Erg leuk en elke dag weer een verrassing wat er gaat gebeuren

Ik ook :) voor mij de mooiste baan die er is

Neleh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:46

Ik ben tandarts!
Veel mensen vinden dat net geen aansprekend beroep,
maar ik maak er mijn levenswerk van om iedereen die bij mij komt zich op zijn gemak te laten voelen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:10

Ik werk nog 4 dagen als Assistent Controller in de bouw/aannemerij sector en begin daarna in mijn nieuwe functie als finance manager bij een bedrijf dat industriële bedrijfsprocessen inricht :)

Ben begonnen met een Mbo diploma administrateur op zak waarna ik ben gaan werken als financieel medewerker en langzaam aan gegroeid naar administrateur en toen heb ik in de avond uren mijn post bachelor tor assistent controller behaald waarna ik weer twee hele mooie stappen heb kunnen maken tot de functie die ik nu in mag gaan vullen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:21

Neleh schreef:
Ik ben tandarts!
Veel mensen vinden dat net geen aansprekend beroep,
maar ik maak er mijn levenswerk van om iedereen die bij mij komt zich op zijn gemak te laten voelen.

Zo, goede instelling! Waar werk je? Dan kom ik even langs :D

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:27

Ik werk als receptioniste bij een makelaarskantoor na de opleiding dierverzorging en 2 jaar Lerarenopleiding Engels te hebben gedaan en met paarden en bij een juwelier te hebben gewerkt :+