Lielle schreef:Ik schrik echt als ik lees hoeveel mensen hun werk niet leuk vinden. Ik ben zo blij dat ik weer kan werken, heb het verschrikkelijk gevonden om doelloos thuis te zitten.
Wat is doelloos? IK heb geen werk. Maar ik verveel me geen moment. Het enige dat ik mis is een salaris. Verder mis ik helemaal niets.
Lielle schreef:Of een baan zoeken die je wel leuk vindt. Denken in mogelijkheden, en keuzes maken, precies wat andra_s zegt.
Die zijn er niet. Mijn interesses liggen bij honden. Daar is geen werk in te krijgen, ook niet in paarden. En het werk dat er is, is op vrijwilligersbasis. Zo is de maatschappij. Je kunt een baan krijgen op kantoor. En daar ga kan ik best halve dagen werken maar ik hou geen hele dagen meer vol.
Werken in bepaalde detailhandels vind ik nog wel leuk. Beetje informeren en adviseren ligt me wel. Maar daar is bijna geen werk in te vinden. En het werk dat er is, daar kon ik vroeger niet van rondkomen, zo slecht betaalde het.
Ik had nerd moeten zijn, computers leuk moeten vinden of techniek. Dan had ik goed gezeten.

. Maar helaas zit ik op kantoor, en dan moet je wel tijdens kantooruren aanwezig zijn.