Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:09

Ik krijg geen stufi of ov omdat ik deeltijd doe :roll: moet verder wel gewoon met het ov daarheen enzo 2 of 3x per week maar dat maakt blijkbaar niet uit

Sanne_com

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:46

Oh dat is vervelend!
Je kan kijken of je een daluren abbo kan nemen? kost niet veel is wel echt heel fijn!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:36

Iselda schreef:
Mijn ervaring is dat je op je 18e al te oud bent voor de supermarkt, al weet ik dat sommige supermarkten wat soepeler zijn. Ik ga binnenkort gewoon al lekker opzoek :)
Ik heb morgen skc, viel me tegen wat ik van te voren allemaal moest doen :p
Vorig jaar hoefde dat allemaal helemaal niet, alleen een online test maken en nu hele opdrachten :')
Bijna klaar mee gelukkig, en hopelijk valt sjd morgen niet tegen!

Hoe is het gegaan met je studiekeuzecheck? Viel het je een beetje mee? Ik moet morgen voor mijn SKC SJD, best wel spannend! :) Ik hoef geen testen oid te maken, heb enkel wat teksten van rechten en sociale wetenschappen gekregen om door te nemen. Morgen heb ik dan nog een hoorcollege en een toets over deze beide vakken. Aansluitend nog een matching gesprek met een docent.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:59

GrumpyCat schreef:
Iselda schreef:
Mijn ervaring is dat je op je 18e al te oud bent voor de supermarkt, al weet ik dat sommige supermarkten wat soepeler zijn. Ik ga binnenkort gewoon al lekker opzoek :)
Ik heb morgen skc, viel me tegen wat ik van te voren allemaal moest doen :p
Vorig jaar hoefde dat allemaal helemaal niet, alleen een online test maken en nu hele opdrachten :')
Bijna klaar mee gelukkig, en hopelijk valt sjd morgen niet tegen!

Hoe is het gegaan met je studiekeuzecheck? Viel het je een beetje mee? Ik moet morgen voor mijn SKC SJD, best wel spannend! :) Ik hoef geen testen oid te maken, heb enkel wat teksten van rechten en sociale wetenschappen gekregen om door te nemen. Morgen heb ik dan nog een hoorcollege en een toets over deze beide vakken. Aansluitend nog een matching gesprek met een docent.

Skc was leuk, heb besloten dat het sjd wordt! :)
Spannend, ben benieuwd wat je er van vind. Ja, t was ook niet echt een test eigenlijk, je moest dingen over jezelf vertellen enzo, een aantal vragen beantwoorden. Maar daar wordt volgens mij niet eens naar gekeken. Welke toetsen heb je? Ik had arbeidsrecht en een essay. Arbeidsrecht had ik sowieso gehaald, essay krijg ik nog uitslag van. Hopelijk zijn ze positief voor je!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:27

Iselda schreef:
Skc was leuk, heb besloten dat het sjd wordt! :)
Spannend, ben benieuwd wat je er van vind. Ja, t was ook niet echt een test eigenlijk, je moest dingen over jezelf vertellen enzo, een aantal vragen beantwoorden. Maar daar wordt volgens mij niet eens naar gekeken. Welke toetsen heb je? Ik had arbeidsrecht en een essay. Arbeidsrecht had ik sowieso gehaald, essay krijg ik nog uitslag van. Hopelijk zijn ze positief voor je!

Leuk dat je voor SJD hebt gekozen! :D
Ik had vandaag de SKC en het viel me reuze mee. Ik kreeg een toets Nederlands, recht in zijn algemeenheid (de beginselen) en sociologie/motivatietheorieën. Aan het eind van de dag meteen mijn adviesgesprek gehad en ik heb positief advies gekregen, dus in september start ik definitief!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:38

Kijk, dat is goed nieuws GrumpyCat! Ik heb er zin in, geloof van mezelf bijna niet dat ik het zeg haha.
Geloof dat ik bijna alles heb geregeld, alleen lening+ov bij duo wil nog niet echt lukken, ga denk ik maar even bellen, weet niet wat ik fout doe :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:56

Ik meld me hier ook maar even.
Begin dit jaar aan een universitaire opleiding begonnen maar dat beviel totaal niet. In september begin ik met Hbo-chemie. Ik heb er zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:07

veel succes :D

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:12

Welkom Lollieloes! Welke studie deed je afgelopen jaar? Chemie lijkt me wel interessant:) wel moeilijk ook haha.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:17

Bedankt! Ik deed technische bedrijfskunde. Op zich best interessant hoor, maar ik besefte me toch dat ik scheikunde en praktisch bezig zijn enorm miste. Het was eigenlijk toch enkel theorie en wiskunde sommetjes maken op de uni.
Ik kijk echt uit naar september! Nog maar anderhalve maand werken en dan lekker een maandje vakantie. ^_^

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:35

Dan lijkt chemie me idd ook een stuk leuker haha.
Ik als het mee zit ook nog anderhalve maand werken en dan vakantie. Heb vandaag aangegeven dat ik ga stoppen bij de winkel en het liefst per 1 augustus indien mogelijk. Dit zal ik binnenkort wel horen en anders wordt het 1 september, maar ben liever gewoon 1 augustus klaar.

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:40

Ik meld me hier ook even, volgend jaar Applied Science op t Fontys in Eindhoven :)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:45

Het is hier alweer even stil, dus ik dacht ik post maar weer eens een berichtje.

Welkom ponyaddicted!

Mijn inschrijving voor sjd is inmiddels rond en ik had een positief advies na de studiekeuzecheck :)
Nu zit ik te bedenken wat ik allemaal moet aanschaffen voor school, ik ben natuurlijk alweer een paar jaar de schoolbanken uit.
Kunnen jullie me helpen misschien? :D
Ik heb al een Herschel tas en een nieuwe macbook aangeschaft.
Verder zat ik te twijfelen tussen schriften voor ieder vak of gewoon per periode een map, dan heb ik alle vakken altijd bij elkaar en kan ik nooit iets vergeten. Iemand een goed idee?

En verder, wat mag ik niet vergeten om aan te schaffen?

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:01

Hoi iedereen,
Ik meld me ook maar even :) Volgend schooljaar ga ik Bedrijfskunde MER doen. Dit jaar heb ik een lekker tussenjaartje gehad. Dus ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen.
Laatst bijgewerkt door blacky15 op 16-01-23 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 16:12

Ik heb ook positief studieadvies voor HBO-Rechten in Rotterdam. Volgend jaar dus officieel mijn tweede poging.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 00:01

Hoi iedereen
ik meld me hier ook. Ik start na de zomer met SPH in Amsterdam.
Zaterdag de skc gehad en ben erg enthousiast :)

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:41

Ik meld mij hier ook. Ik kom vanaf het mbo, in Januari mijn diploma gehaald.
Vanaf september ga ik CMD doen aan 't hva :D
SKC heb ik in april gehad en heb er positief advies op!

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:19

Nu bezig aan de zomerschool bij Inholland. Helaas valt het me ontzettend tegen. Zit te overwegen om nu nog iets anders te gaan zoeken, voordat ik weer een jaar vergooi.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:33

Vandaag nog skc voor communicatie gehad als back up plan. Wat een saaie ochtend zeg jeetje. Kwam ook wel door de mensen die totaal niet in waren voor een praatje. Bij MIC was het toen veel gezelliger :P Maargoed positief advies dus kan in ieder geval iets gaan doen mocht ik economie nu niet halen voor MIC..

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:37

Hoihoi, ik ben al een tijdje aan het volgen. Maar sinds vanmiddag weet ik dan ook zeker dat ik mag gaan studeren volgend jaar!!
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik 'geslaagd' ben voor de toelatingstoets voor de Pabo, wiehoe *\o/* *\o/*

Ik ga dus naar de Pabo, in Breda, Avans. En ik heb er onwijs veel zin in!!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:56

femmelz schreef:
Hoihoi, ik ben al een tijdje aan het volgen. Maar sinds vanmiddag weet ik dan ook zeker dat ik mag gaan studeren volgend jaar!!
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik 'geslaagd' ben voor de toelatingstoets voor de Pabo, wiehoe *\o/* *\o/*

Ik ga dus naar de Pabo, in Breda, Avans. En ik heb er onwijs veel zin in!!

Goed zo, gefeliciteerd! Heb gehoord dat die toets best lastig is?

En welkom iedereen, iedereen er al klaar voor ?

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:59

Iselda schreef:
En welkom iedereen, iedereen er al klaar voor ?

Niet echt. :+ M'n eerste lesdag is 29 augustus en ik kom 27 augustus terug van m'n huwelijksreis :') dat wordt wel even omschakelen..

Kom ook net uit een verhuizing dus nog genoeg te doen. Heb m'n jaar iets te veel gepland denk ik. :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 14:00

Welkom voor alle nieuwelingen. Ik heb ontzettend veel zin om te gaan beginnen aan mijn opleiding, maar eerst nog even lekker op vakantie en nog het een en ander regelen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:53

Wat leuk al deze nieuwe hbo'ers! Ik ben vanaf september alweer vierdejaars, de tijd gaat zo snel! Jullie gaan het vast naar je zin hebben. Houd er wel rekening mee dat de Hogeschool af en toe net een kleuterschool is en jouw persoonlijke belang ergens bij niet heel belangrijk vinden haha. Dan komt alles goed! Succes allemaal! :)

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:09

Iselda schreef:
Goed zo, gefeliciteerd! Heb gehoord dat die toets best lastig is?

Thanks!!
Was niet een hele moeilijke toets, maar vooral veel leerwerk.. Ik moet nog wel mijn reken- en taaltoets halen, maar die krijg ik pas tijdens het schooljaar..