Heb ook Helpende niveau 2 gedaan en diploma behaald
. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
CCCCC schreef:Noblesse_ schreef:HBO, VWO, MBO, wie wil het mij uitleggen? Ik ben van België en ik snap helemaal niks van dat Nederlandse schoolsysteem. Wat is middelbaar, wat is hoger onderwijs,...?
Vmbo, havo en vwo zijn middelbaar, van 'laag naar hoog'.
Mbo, hbo en wo zijn hoger onderwijs.
UhNee schreef:Middelbaar onderwijs
/knip
VWO (hoog niveau) en Gymnasium (vgm is dit een combinatie van VWO en een oude taal oid)
Lielle schreef:UhNee schreef:Middelbaar onderwijs
/knip
VWO (hoog niveau) en Gymnasium (vgm is dit een combinatie van VWO en een oude taal oid)
vroegah gold:
VWO = Atheneum en Gymnasium
Gymnasium is Atheneum + klassieke talen (Latijn en Grieks), met tenminste in een van deze talen eindexamen.
Geen idee of dat nog zo is.

Druif_01 schreef:Ik heb VMBO-T gedaan en vervolgens het CIOS met hoofdkeuze orthobewegingsagogie. Vervolgens heb ik een maand of drie doorgebracht op het HBO bij Sport, Gezondheid en management, maar ik ben niet echt in de wieg gelegd om veel uren achter elkaar door te brengen achter een bureau of in een collegezaal. Via mijn toenmalige werk heb ik ook nog een EVC-traject gedaan waardoor ik Pedagogisch Medewerker niveau 3 ben. En sinds drie maanden heb ik mijn diploma behaald voor 'Allround politiemedewerker' (oftewel hoofdagent) aan de Politieacademie.