geen goede resultaten school geen paard... hoe op te lossen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:25

Het eerste wat er in me opkomt: kan het zijn dat je dochter het leren saai vindt?
Iemand die HAVO/VWO scoort zal zich ongetwijfeld stierlijk vervelend op het VMBO. Dit iets wat ik dagelijks bij mijn eigen leerlingen zie wanneer ze niet voldoende uitdaging krijgen, dan gooien ze er met de pet naar.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:28

Zoe_97 schreef:
ItsMe2 schreef:
Maar als bokkers, die zeggen: geen pony/paard geven, zich het volgende eens voorstellen: je hebt een ontzettend leuke/goede pony, deze pony wordt verkocht met de reden dat je een ander paard weer krijgt, waar je uitdaging aan hebt om het dier weer lekker te gaan trainen.
Op school loopt het helaas niet lekker, om welke reden dan ook (pesten, te laag niveau). Doordat het op school niet lekker gaat, gaan je ouders ook nog eens een belofte breken.. hoe zouden jullie je dan voelen?
Ik zou woest zijn, ondanks dat ik toch echt voor volwassenen door ga..
Ik ben het eens dat TS met haar dochter in gesprek moet, maar om nu het beloofde paard als machtsmiddel te gaan gebruiken vind ik echt gemeen.
Hoe geloofwaardig ben je dan als ouders?
Afspraken maken, dat zeker! Maar als deze belofte gebroken wordt, is de kans zeer aanwezig dat ze nog meer zich verzetten gaat.
Nee, een paard is geen eerste levensbehoefte, maar voor de meeste mensen hier op bokt wel een belangrijk deel van hun hobby/ontspanning, en ik denk dat dat ook zeker geldt voor de dochter vsn TS.
Een pony van iemand anders bijrijden is nooit helemaal hetzelfde als een eigen paard, zeker niet als je er al ervaring mee hebt om een eigen paard te hebben.

nee ik vind dat net gerechtvaardigd. Net zoals als ze het paard al had ik bij 11 onvoldoendes zonder pardon haar nog 1 kans zou geven of paard ging weg. 11 onvoldoendes moet je al erg je best voor doen, door niets in te vullen.

Dat is onzin, ze staat 8 5en, dat is echt niet door niks in te vullen. Dat kan juist goed komen doordat het echt niet lukt, en altijd maar 5en halen werkt gruwelijk demotiverend.

Ik zie het ook meer zoals ItsMe2 zegt. Stel dat ze tegen mij toen hadden gezegd dat ik niet meer naar mijn verzorgpony mocht was het oorlog geweest. Dat is misschien niet helemaal terecht, maar zo zou het voor mij wel werken.

Als je 11 onvoldoendes staat is dat echt niet alleen maar laksheid/niet willen, daar zit meer achter.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:28

ItsMe2 schreef:
Maar als bokkers, die zeggen: geen pony/paard geven, zich het volgende eens voorstellen: je hebt een ontzettend leuke/goede pony, deze pony wordt verkocht met de reden dat je een ander paard weer krijgt, waar je uitdaging aan hebt om het dier weer lekker te gaan trainen.
Op school loopt het helaas niet lekker, om welke reden dan ook (pesten, te laag niveau). Doordat het op school niet lekker gaat, gaan je ouders ook nog eens een belofte breken.. hoe zouden jullie je dan voelen?
Ik zou woest zijn, ondanks dat ik toch echt voor volwassenen door ga..
Ik ben het eens dat TS met haar dochter in gesprek moet, maar om nu het beloofde paard als machtsmiddel te gaan gebruiken vind ik echt gemeen.
Hoe geloofwaardig ben je dan als ouders?
Afspraken maken, dat zeker! Maar als deze belofte gebroken wordt, is de kans zeer aanwezig dat ze nog meer zich verzetten gaat.
Nee, een paard is geen eerste levensbehoefte, maar voor de meeste mensen hier op bokt wel een belangrijk deel van hun hobby/ontspanning, en ik denk dat dat ook zeker geldt voor de dochter vsn TS.
Een pony van iemand anders bijrijden is nooit helemaal hetzelfde als een eigen paard, zeker niet als je er al ervaring mee hebt om een eigen paard te hebben.

Ik zou allereerst al voorkomen dat ik 11 (!!) onvoldoendes kom te staan, maar mocht het ooit zo ver komen dan zou ik echt wel begrijpen dat mijn ouders not amused zijn en er geen nieuwe sportpony in de stal komt te staan.

Daarnaast wordt haar hobby niet afgenomen en krijgt zij een mooie kans om een pony bij te rijden, op niveau. Om dán, als je 11 onvoldoendes staat, nog het lef te hebben om te zeuren om een eigen pony dan vind ik dat er wel een stuk verantwoordelijkheidsgevoel mis. Dan gedraag je je gewoon als een verwend kreng.

Mening meisje van 14 jaar (waaronder ik zelf op die leeftijd) is al blij met een gemiddelde verzorgpony of een les op de manege. Om dan een paard op Z-niveau te mogen rijden ondanks het feit dat je je school verprutst is dan helemaal niets om niet tevreden over te zijn. Met zo'n rapport zou ik blij zijn dat ik nog twee keer in de week mag paardrijden.

Kom op zeg. Zo volwassen willen zijn voor een eigen pony, maar niet de verantwoordelijkheid nemen om te leren voor school en daar goede cijfers te halen. (Want ja, als het voornamelijk 5,3-en zijn dan komt dan ligt de oorzaak toch echt bij de dochter zelf).

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:29

Iemand die moeite zou hebben met vmbo zou op de cito bijna onmogelijk een gymnasium advies kunnen krijgen.
Cito is onder andere wat je in de loop der jaren hebt geleerd, namelijk inzicht creëren in verschillende vraagstukken. Dit heeft ook te maken met je hersencapaciteit. Als jij dit inzicht nog niet optimaal hebt ontwikkeld krijg je daardoor een lager een advies wat meestal ook wel goed past omdat je gewoon meer inzicht nodig hebt op havo/vwo/gymn. Uiteraard zijn er uitzonderingen die faalangst hebben en de test falen.

Dat jij gymnasium scoort en dat niet bent gaan doen (?) omdat je denkt dat je het niet aan kan zet je dus eigenlijk te weinig in op je inzichten. Hiermee beweer ik niet dat het je makkelijk af zou zijn gegaan want als jij geen drive hebt om te leren gaat het je niet lukken, maar met je hersencapaciteit zou het toch in theorie wel moeten lukken.

Daarbij zijn AD(H)D-ers over het algemeen slimme mensen er zijn er maar weinig die in theorie niet goed zouden kunnen leren. ADHD-ers kunnen dit goed toepassen doordat ze kunnen hyperfocussen, bij de ADD-ers is dit niet tot nauwelijks aanwezig waardoor de resultaten gewoon slechter zijn. Afhankelijk van hoe storend je stoornis is kan je dus wel degelijk onder je niveau terecht komen omdat je hoofd gewoon te druk is met andere dingen en omdat je die radio nooit uit kan zetten in je hoofd.

@xSlyvna, niemand zegt hier dat ze niet blij mag zijn dat ze een paard heeft. Maar wat er bedoeld wordt is : Pony wordt verkocht want overgang paard > zoektocht paard > slecht rapport > zoektocht paard weg.
Niemand beweerd hier dat het niet luxe is, wat iedereen probeert te zeggen is dat het niet fair is om deze belofte zomaar te breken terwijl het haar juist zou helpen om weer een extra steuntje in de rug te krijgen. Meer leren gaat ze met of zonder paard niet doen hoor. :( Dus waarom het geluk dan helemaal van het meisje af nemen als het haar manier is om rustig te worden in haar hoofd en dus te focussen op school?
Had dan geen afspraak gemaakt om een nieuw paard te zoeken.

Edit:
@xCarpediem ik raad je aan om je eens in te gaan lezen in ADD als ik deze reactie zo lees.
Daarbij, wie zegt dat het meisje zeurt? De moeder zit met een dilemma of ze een nieuwe zoektocht moet starten of niet. En een eigen paard ervaren 7 dagen in de week en dan naar een verzorgpaard 2 dagen in de week is een heel verschil. Tuurlijk moet ze blij zijn dat ze nog kan rijden, maar die overige 5 dagen zit ze toch vast met zichzelf.
Laatst bijgewerkt door KellyR op 30-12-15 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:30

Is het een optie om de beloning (zoektocht naar eigen paard) niet te koppelen aan de cijfers maar aan haar 'bewijs' van zelfstandigheid? BV in overleg een studieschema afspreken, en deze week niet uitgevoerd conform afspraak, is deze week geen actie om naar een nieuw paard te kijken.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 30-12-15 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:31

KellyR schreef:
@xSlyvna, niemand zegt hier dat ze niet blij mag zijn dat ze een paard heeft. Maar wat er bedoeld wordt is : Pony wordt verkocht want overgang paard > zoektocht paard > slecht rapport > zoektocht paard weg.
Niemand beweerd hier dat het niet luxe is, wat iedereen probeert te zeggen is dat het niet fair is om deze belofte zomaar te breken terwijl het haar juist zou helpen om weer een extra steuntje in de rug te krijgen. Meer leren gaat ze met of zonder paard niet doen hoor. :( Dus waarom het geluk dan helemaal van het meisje af nemen als het haar manier is om rustig te worden in haar hoofd en dus te focussen op school?

Zoals ik het begrijp is deze afspraak gemaakt toen het nog wel goed ging op school, dan vind ik het echt niet gek dat er wordt besloten om die zoektocht te stoppen. Voor wat hoort wat. Ze heeft nu nog steeds een paard te rijden, dus ze heeft wel degelijk iets om te ontspannen, maar nog gooit ze er met de pet naar.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:32

melody7 schreef:
Zoe_97 schreef:

nee ik vind dat net gerechtvaardigd. Net zoals als ze het paard al had ik bij 11 onvoldoendes zonder pardon haar nog 1 kans zou geven of paard ging weg. 11 onvoldoendes moet je al erg je best voor doen, door niets in te vullen.

Dat is onzin, ze staat 8 5en, dat is echt niet door niks in te vullen. Dat kan juist goed komen doordat het echt niet lukt, en altijd maar 5en halen werkt gruwelijk demotiverend.

Ik zie het ook meer zoals ItsMe2 zegt. Stel dat ze tegen mij toen hadden gezegd dat ik niet meer naar mijn verzorgpony mocht was het oorlog geweest. Dat is misschien niet helemaal terecht, maar zo zou het voor mij wel werken.

Als je 11 onvoldoendes staat is dat echt niet alleen maar laksheid/niet willen, daar zit meer achter.

het word haar niet allemaal afgenomen. Ze heeft een pony om te rijden, maar dat vindt ze niet goed genoeg.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:33

Trouwens dit is nu zegmaar je optie in negatieve zin

1 geen eigen paard = 100% ongelukkig
2 eigen paard = 50% gelukkig (aangezien school een probleem blijft in het ergste geval)

Wat zou je dan doen mij lijkt die stap dan weer vrij logisch....

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:34

xSlvna schreef:
Een machtsmiddel? Je mag je als kind verdomde gelukkig prijzen als je überhaupt een knol van je ouders gesponsord krijgt.

Als het kind geen cadeau waard is krijgt ze geen cadeau, ik kreeg ook geen cadeaus als ik het op school verprutste. Daar komen die egoïstische kinderen van die vaak niet weten wat geld waard is en wat het hele leven inhoud.

Het is haar beloofd, voordat het slecht ging op school. Dus ja het wordt nu als machtsmiddel ingezet.
Als zij het niet waard is, verdiend ze het ook niet. Maar in mijn ogen is juist zij het waard. Toen de pony er nog was, ging het wel goed met de resultaten op school.
Egoïstische kinderen worden gemaakt als ze niet leren wat verantwoordelijkheid dragen is voor iets of iemand. De dochter van TS heeft altijd de verantwoordelijkheid genomen voor de pony (het verzorgen/trainen) voor zover ik uit dit topic kan halen. (En toen ging het wel goed op school!)
Als kinderen dit leren, weten ze ook, dat ze het later zelf moeten kunnen betalen, willen ze de hobby voortzetten. Dus als ze dat willen, komt er ook het besef dat een (goede) opleiding noodzakelijk is.

En om het nu als kado te gaan geven als ze wel goede cijfers haalt ben ik het ook niet mee eens.
Wel zou TS kunnen zeggen dat ze niet op wedstrijd mag, voordat de schoolresultaten beter zijn.

En ik denk ook dat mensen vergeten dat een eigen paard heel anders voelt dan een verzorg of bijrijdpaard.
Laatst bijgewerkt door ItsMe2 op 30-12-15 16:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:35

Maar dat is wel een erg korte termijn benadering (over 100% ongelukkig vs 50% gelukkig). Ik zou idd eerst meer willen weten over de achtergronden en op basis daarvan afspraken maken, waar zij ook achter staat. Maar dan ook consequenties eraan verbinden. Zo gaat het in het echte leven ook.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 30-12-15 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:35

Caroline52 schreef:

2 eigen paard = 50% gelukkig (aangezien school een probleem blijft in het ergste geval)

Maar waarom kan de dochter van TS niet gelukkig zijn met het bijrijdpaard dat haar aangeboden wordt? Dat komt op mij echt ontzettend verwend over.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:37

KellyR schreef:

Moeders was er vooraf niet op ingesteld dat dochter het maar 'gewoon laat gaan'. Ze heeft al een beloning: 2 keer per week een Z pony rijden.
Nogmaals, ze mag van geluk spreken dat ze gesponsord word en ze hoort het op 14 jarige leeftijd al te begrijpen dat je niks krijgt als je niks doet! Het leven word niet in je schoot geworpen.

Moet wel bekennen dat ik mijn psycholoog eens ga vragen over ADD, herken vrijwel alles wat getypt word. Maar ik ben gewoon nuchter: Ik was lui, ben nogsteeds lui. Heb de motivatie van een vaatdoek omdat toch alles onder mijn niveau is en het voor mij niet als voldoening voelt als ik een voldoende haal op MBO.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:37

ItsMe2 schreef:
xSlvna schreef:
Een machtsmiddel? Je mag je als kind verdomde gelukkig prijzen als je überhaupt een knol van je ouders gesponsord krijgt.

Als het kind geen cadeau waard is krijgt ze geen cadeau, ik kreeg ook geen cadeaus als ik het op school verprutste. Daar komen die egoïstische kinderen van die vaak niet weten wat geld waard is en wat het hele leven inhoud.

Het is haar beloofd, voordat het slecht ging op school. Dus ja het wordt nu als machtsmiddel ingezet.
Als zij het niet waard is, verdiend ze het ook niet. Maar in mijn ogen is juist zij het waard. Toen de pony er nog was, ging het wel goed met de resultaten op school.
Egoïstische kinderen worden gemaakt als ze niet leren wat verantwoordelijkheid dragen is voor iets of iemand. De dochter van TS heeft altijd de verantwoordelijkheid genomen voor de pony (het verzorgen/trainen) voor zover ik uit dit topic kan halen. (En toennging het wel goed op school!)
Als kinderen dit leren, weten ze ook, dat ze het later zelf moeten kunnen betalen, willen ze de hobby voortzetten. Dus als ze dat willen, komt er ook het besef dat een (goede) opleiding noodzakelijk is.

En om het nu als kado te gaan geven als ze wel goede cijfers haalt ben ik het ook niet mee eens.
Wel zou TS kunnen zeggen dat ze niet op wedstrijd mag, voordat de schoolresultaten beter zijn.

En ik denk ook dat mensen vergeten dat een eigen paard heel anders voelt dan een verzorg of bijrijdpaard.

Ze weet dan nu toch allang dat ze zit wil? Waarom doet ze dan niet nu (al) haar best? Waarom vindt ze een pony die in 't Z loopt te min om te rijden? Ik denk dat menig meisje van 14 jaar in de wolken zou zijn. Het komt op mij heel ondankbaar over en ik vind dat dit meisje best wat terug mag doen als zij zo graag een nieuw paard wil.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:38

xCarpediem schreef:
Caroline52 schreef:

Maar waarom kan de dochter van TS niet gelukkig zijn met het bijrijdpaard dat haar aangeboden wordt? Dat komt op mij echt ontzettend verwend over.

Ik had nog een edit in mijn post gemaakt maar je was te snel :Y)
En een eigen paard ervaren 7 dagen in de week en dan naar een verzorgpaard 2 dagen in de week is een heel verschil. Tuurlijk moet ze blij zijn dat ze nog kan rijden, maar die overige 5 dagen zit ze toch vast met zichzelf.
Als jij niet gewend om 5 dagen met jezelf opgescheept te zitten kan dit onwijs moeilijk zijn.
Daarbij lees ik nergens dat ze zeurt oid maar meer dat ze heeft aangekaart dat ze het mist. Daar is toch niks mis mee?

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:40

Dat niet goed genoeg slaat nergens op.,.

Het is njet eerlijk als iemand haar hele leven een eige paard heeft een nieuw paard te beloven en haar dan maar op een verzorg paadje van 2x in de week te geven met 2x in de week gaan kan je nouwekijks tot niet een band vormen met je paard en je moet opeens alles vragen en over leggen bij alles loop je er tegen aan dat het niet jouw paard is en niet jouw keuzes zijn om te maken hoe leer je daar nou verantwoordelijk van te zijn als je toch niets mag bepalen en nergens naartoe kan werken dan krijg je uit het paard en ruiter heen progressie meer kom je in een sleur heb je er nog niets aan..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:42

KellyR schreef:
xCarpediem schreef:

Ik had nog een edit in mijn post gemaakt maar je was te snel :Y)
En een eigen paard ervaren 7 dagen in de week en dan naar een verzorgpaard 2 dagen in de week is een heel verschil. Tuurlijk moet ze blij zijn dat ze nog kan rijden, maar die overige 5 dagen zit ze toch vast met zichzelf.
Als jij niet gewend om 5 dagen met jezelf opgescheept te zitten kan dit onwijs moeilijk zijn.
Daarbij lees ik nergens dat ze zeurt oid maar meer dat ze heeft aangekaart dat ze het mist. Daar is toch niks mis mee?

Als 14-jarige ben je best in staat om te begrijpen dat er sancties volgen indien je met een ronduit dramatisch rapport thuis komt. Ongeacht of je ADD hebt of niet, elf onvoldoendes is echt een prestatie op zich.

Ik begrijp volkomen dat een eigen paard anders is dan een bijrijdpaard, maar dat betekent niet dat de dochter van TS maar een eigen paard moet krijgen omdat ze dit gewend is. De tijd die dit meisje nu over heeft kan ze beter aan leren besteden. Laat haar eerst maar eens laten zien dat ze het wel degelijk kan en haar best voor iets kan doen.

Als ze dit nu niet leert, dan leert ze het later ook niet. Je zult moeten werken om dingen in je leven te krijgen/bereiken. Als zij later ook met de pet naar haar baan gooit, dan staat er ook geen paard meer in haar stal hoor.

Misschien ben ik anders opgevoed, maar school gaat hier absoluut voor. Het is de basis voor je toekomst. Een eigen paard kan als je wat ouder bent ook nog wel.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:43

KellyR schreef:

Precies dit... Heel veel aannames weer helaas. Behalve TS weet niemand hier hoe ze op de dingen reageert en/of hoe ze bepaalde dingen bedoelt.
Ik krijg bij sommige mensen een beetje het gevoel van onverwerkte jaloezie :o

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:43

Zoals ik al had gezegt ik vindt het zelf makkelijker om op gang te kamen als ik ook iets leuks te doen heb gehad wat mij uit die muffe school gedachte haalt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:44

Maar dat geldt ook voor het dramatische verhaal hiervoor over hoe het erg is om van een eigen pony naar een verzorgpony te gaan, 'waarbij je alles moet vragen'.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:45

Caroline52 schreef:
Dat niet goed genoeg slaat nergens op.,.

Het is njet eerlijk als iemand haar hele leven een eige paard heeft een nieuw paard te beloven en haar dan maar op een verzorg paadje van 2x in de week te geven met 2x in de week gaan kan je nouwekijks tot niet een band vormen met je paard en je moet opeens alles vragen en over leggen bij alles loop je er tegen aan dat het niet jouw paard is en niet jouw keuzes zijn om te maken hoe leer je daar nou verantwoordelijk van te zijn als je toch niets mag bepalen en nergens naartoe kan werken dan krijg je uit het paard en ruiter heen progressie meer kom je in een sleur heb je er nog niets aan..

Misschien is het voor haar wel goed om te weten wat ze mist als ze haar verantwoordelijkheden niet neemt. ;) Blijkbaar kan ze haar verantwoordelijkheden rondom school nog niet eens nemen.

Ze mag nu voorlopig even geen eigen paard omdat ze met een belachelijk slecht rapport thuiskomt. Ik vind dat je dit niet maar door de vingers moet zien omdat je 't arme kind een nieuw paard belooft had. De meeste mensen krijgen niet 'zomaar' een eigen paard of pony hoor, daar moet voor gewerkt worden óók op school. Het is dus helemaal niet oneerlijk om dit ook van haar te verwachten. Als ze HAVO/VWO advies heeft gehad, dan moet ze makkelijk voldoendes kunnen halen op 't VMBO, als ze er maar iets voor doet en daar zit 'm het probleem.

Ze doet nu al niets, als ze straks weer 7 dagen per week met haar paard aan de slag kan, gaat ze dan meer doen? Ik denk van niet.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:46

Okay ik ga er hierna niet meer op in. Carpediem ik raad je aan om je eens in te gaan lezen over ADD.
11 onvoldoendes is een hele prestatie ja, wat de reden hier precies van is weet niemand behalve het meisje.
En niemand zegt dat ze een eigen paard MOET krijgen, maar voor zover te lezen is is er nooit iets gezegd als "als het slecht gaat komt het er niet" dus ja dan kan het best een klap in je gezicht zijn. Lees nergens terug dat ze elke avond huilend aan bed staat en smeekt om een eigen paard. Ze heeft alleen gezegd dat ze het toch wel heel erg mist.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:46

Ik heb ook ADD en ik had ook veel moeite met school. Niet dat ik het niveau niet aankon maar ik was zo vreselijk ongemotiveerd en lui dat ik er gewoon geen zin meer in had. Mensen onderschatte mij al mijn hele leven dus daar werkte ik dan maar naar toe om aan hun beeld te voldoen zeg maar :+ Een paard had daar echt geen verandering in gebracht, die had het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt omdat ik dan liever daar mee bezig was dan met school. Ik had een flinke schop onder mijn hol nodig en huiswerkbegeleiding. Want ook huiswerk deed ik nooit :+ Natuurlijk moet je nog wel leuke dingen kunnen blijven doen, maar met 11 onvoldoendes moet er echt gewoon iets veranderen. Ze heeft nu een paard om te rijden, dus wat wil je nog meer? Ze mag zich ook wel even gaan focussen op school naast een paard. Dat is veel belangrijker

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:47

bakkabouter schreef:
KellyR schreef:

Precies dit... Heel veel aannames weer helaas. Behalve TS weet niemand hier hoe ze op de dingen reageert en/of hoe ze bepaalde dingen bedoelt.

Ik denk dat de meeste mensen het niet meer dan normaal vinden dat er geen paard/pony komt als er een belachelijk rapport mee naar huis komt. Ik heb het niet meer dan normaal gevonden dat ik pas op mijn 16e een eigen pony mocht kopen, mits mijn schoolresultaten er niet onder zouden leiden.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:50

xSlvna: ik ben er van overtuigd dat dochter de boel maar laat, omdat haar dingen beloofd worden, waar nu mee gedreigd wordt deze belofte terug te trekken.
Er wordt vanuit gegaan dat dochter laks is en daarom geen goede cijfers haalt. Dat betwijfel ik ten zeerste.
Als ik alleen maar aan school mag werken en 2x in de week een paard van een ander rijden, waar de eigenaar weer de vruchten van plukt.. nou lekker dan..
Als je eenmaal een eigen paard/pony hebt gehad, dan is het heel vaak zo dat je met een bijrijdpaard of verzorgpaard niet zon goede band krijgt als met je eigen.

Het is beloofd door haar ouders. Dat de ouders er consequenties aan gaan hangen dat snap ik, maar niet dat ze nu de belofte gaan intrekken.

Carpediem: haar ouders komen de belofte (waarschijnlijk) niet na. Daardoor leert dochter: waarom zou ik nog mijn best doen? Er wordt mij iets moois beloofd, maar niet waar gemaakt.

Ik blijf het raar vinden: toen zei de verantwoordelijkheid had voor de pony, ging het goed. Pony weg, motivatie weg.. ik kan het mij heel goed voorstellen!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:52

bakkabouter schreef:
KellyR schreef:

als je mij bedoeld met onverwekte jaloezie zit je toch mis hoor :p Ik heb mijn eigen paardje in de weide lopen, en die loopt er na al die jaren nog steeds omdat ik goede cijfers haalde en hier ook moeite voor deed ;)