Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LisaLucky schreef:har166 schreef:Wat vervelend dat je zo snel een keuze moet maken. Wat was het eerste wat er door je heen ging toen je dat mailtje las? Was dat een YES gevoel of een OW CR*P gevoel?
Ik zou de keuze baseren op de opleiding die je meest aanspreekt. Eventueel nieuwe mensen leren kennen gaat je lukken en ook bij de andere uni zijn er vast leuke verenigingen. Laat je opleiding niet beinvloeden door vrienden. Die mensen zie je tijdens de opleiding maar je blijft niet met iedereen bevriend na de opleiding denk ik.
Ja kijk, dus meer het OW CR*P aangezien ik juist blij was dat de beslissing vóór mij was gemaakt. Ik haat keuzes maken en ik wist dat ik op beide opleidingen op mijn plek zou kunnen zitten. Maar nu moet ik dus alsnog zelf beslissen en dat is echt zó moeilijk!
.LisaLucky schreef:Nogmaals bedankt voor alle reacties, fijn dat jullie meedenken.Zo voelt het in elk geval wel slsof ik er minder alleen voor sta!
Helaas komen er voor beide kanten goed beargumenteerde reacties...
Ik zal even mijn voor en tegen argumenten op een rijtje zetten:
Waarom Dgk;
Unieke kans (loting)
Kan altijd nog bmt doen
Ik wil het al lang worden
Beroep heeft praktische mogelijkheden
Het was niet voor niets mijn eerste keuze (intuïtie)
Als ik het niet doe heb ik toch het gevoel niet toegegeven te hebben aan mijn droom
De stad sprak me al vanaf het begin aan en mijn broer woont er (minder belangirjk)
Waarom Bmt:
Meer opties binnen het vakgebied
Betere kans op baan (en hoger loon)
Ik heb er al wat van meegemaakt en dat was leuk (inhoudelijk én sfeer)
Ik ben er al enigszins gesettled (minder belangrijk)
De studie Dgk kan tegenvallen en is hard werken; er is niet genoeg enthousiasme aanwezig (de plek kan beter naar iemand die dat wel heeft)
Misschien verduidelijkt dit de situatie?
Studieadviseur zei, samengevat, dat alleen ik kon kiezen, dus daar had ik niks aan, haha

. Als 'ervan af geduwd worden' voor jou betekent 'ga ervoor, neem actie' is dat voor jou een fijn gevoel waarschijnlijk.
bigone schreef:Je bent 17 en klinkt als iemand die er ook vol voor gaat, dan ben je dus 20, hooguit 21 als je je bachelor hebt in deze opleiding. Dan kun je alsnog, met deze opleiding in je broekzak dierenarts worden. Ook dan kun je met jouw attitude in drie jaar klaar zijn. Misschien maakt dat de beslissing iets makkelijker, kost wat meer geld en tijd maar binnen zeven jaar en dan ben je nog maar 25 heb je ze alle twee.
zo kun je je mentorgroepje echt leren kennen.