Studenten met eigen paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:39

Wat is je leeftijd? 26 jaar (heb eigen paarden vanaf 16 jaar)
In welk jaar van je studie zit je? afgestudeerd (heb paard vanaf middelbaar-universiteit)
Wanneer kocht je je paard? Op 16 jaar mijn eerste paard, op 22 jaar mijn tweede paard
Betaal je je paard helemaal zelf? Ja, op 16 jaar betaalde ik voer, ontworming, DA, hoefsmid,... en mijn vader huur wei en aankoop hooi. Nu betaal ik alles.
Hoe staat je paard gestald? huur wei met inloopstallen
Waar loop je tegenaan in de kosten en onderhoud? kost elke dag veel tijd, zeker 2de paard vraagt véél verzorging (en kosten) want is een oud paard met kwalen. Ook als je eens haast hebt, en ze net enkele palen van de omheining gebroken hebben die je dan moet herstellen, ben je zo een uur verder... vaak had ik enkel tijd voor verzorging (hooi, water, mesten, voeren) en geen tijd om te rijden
Red je het qua tijd? ja, maar het is soms erg nipt. Rijden schiet er meestal bij in. Ook vond ik het als student lastig om bij feestjes ed er rekening mee te houden dat eerst paard gedaan moest worden, of 's ochtends vroeg. Op dagen dat ik om 8u practica had, moest ik om 5u op om paarden te voeren
Wat is je eigen situatie (thuiswonend/kamers/anders)? toen thuiswonend, nu op mezelf
Heb je een bijbaan, zo ja hoeveel uur? vanaf mijn 16de bijbaan: zaterdag 8u werken achter de kassa, zondag 6u paardrij les geven. Weekavonden babysitten. Ik kreeg ook zakgeld. Al het geld ging toen naar de paarden en dan lukte het net.
Overige belangrijke informatie?
Het is als student soms niet gemakkelijk dat jij na een dag les volgen niet mee een drankje kan doen op het terras, maar je naar huis moet haasten om je paarden te verzorgen. Hetzelfde met feestjes, weekendjes weg... je bent nu eenmaal niet zo flexibel.

Achteraf was de combi veel werken-weinig vrije tijd en zware studie (universiteit, studie van 5 jaar) niet ideaal. Ik ben nog steeds erg blij met de paarden maar soms werd ik wel een beetje geleefd en was het meer rennen van hot naar haar en alles maar half kunnen doen

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:50

Wat is je leeftijd?
22
In welk jaar van je studie zit je?
4e jaar
Wanneer kocht je je paard?
2011, net voor het begin van het eerste jaar van mijn studie
Betaal je je paard helemaal zelf?
Ja
Hoe staat je paard gestald?
24/7 buiten, relatief goedkoop. 2x per week de 4 paarden voeren, hooi geven en uitmesten.
Waar loop je tegenaan in de kosten en onderhoud?
Ze moet nu 2x daags medicijnen en dat kost toch echt wel veel tijd (en ook geld ;) )
Red je het qua tijd?
Ja, paard gaat voor alles, maar dat is niet altijd handig.
Wat is je eigen situatie (thuiswonend/kamers/anders)?
Samenwonend met vriend
Heb je een bijbaan, zo ja hoeveel uur?
Ja, officieel 12 uur per week, maar ik werk meer.
Overige belangrijke informatie?
Nee