Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:57

Ik hoor net dat mijn informaticadocent van de middelbare school gisteren is overleden :oo Heb 3 jaar lang met plezier les van hem gehad.. Heftig

Ondertussen heb ik lekker een week vakantie :D Even geen deadlines en tentamens.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:30

Wow heftig! Wel lekker hoor even vakantie! Ik heb na de tentamenweek een soort van vakantie (wachten op punten) en stel ik haal alles dan heb ik de week erna ook nog vrij (herkansingenweek) dus twee weken 'vakantie', dat is toch al wat meer motivatie voor nu :D

Vandaag heb ik niet zo veel gedaan, ik word uit mezelf gelukkig altijd wel vroeg wakker dus toen heb ik al wat geleerd, in de middag ben ik naar mijn verzorgpony en langs mijn vader geweest en nu probeer ik nog even wat te leren, hopelijk lukt dat straks ook nog als mn vriend komt haha

Het weekend word wel even lastig, morgen van half 10 tot 5 werken en zondag naar Amsterdam voor een sneakerevent, dus dat word avondwerk :O
Ik ben niet echt van het plannen merk je wel, ik bedenk meestal in mijn hoofd globaal wat ik de volgende dag moet/ga doen en ik ben wel heel flexibel met alles, dat werkt voor mij wel het beste :j
Laatst bijgewerkt door Rachelle_K op 27-03-15 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:30

Herkenbaar van de Hema! Ik haal er ook vaak boekjes, stickertjes, schriften..

Vandaag eerste tentamen gehad en voor mijn gevoel ging hij wel lekker. Na de Pasen begint de tentamenweek pas 'echt'. Dan heb ik 6 tentamens waarvan 2 een her zijn.

Planning voor vandaag al afgewerkt en morgen even geen school, nou ja niet direct. Ga wel naar de open dag van de Wageningen University! Ben heel benieuwd hoe het zal zijn.

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:35

Pff heftig Ghostattack! Altijd vervelend om te horen.

Rachelle,
Lekker! Maar stoort het je niet dat je geen planning maakt? Dat zou ik namelijk echt niet kunnen. En heerlijk die vakantie!

CCCC,
Fijn dat je tentamen goed ging! Mijn mondeling frans is dinsdag, proefwerken woensdag en donderdag. Dan dinsdag, donderdag en vrijdag nog proefwerken. (week erna). Hellup. :+

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:39

Afgelopen maandag kregen wij op school te horen dat een leerling was overleden aan een hersenbloeding.
Die dag was de sfeer op school zo raar en naar.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:43

^ Ohh wat naar zeg, leerlingen zijn ook altijd heel heftig, zelfs al kende je ze niet :(

Desirée, nee stoort me niet zo, ik kan echt niet plannen en dan ben ik er heel lang me bezig (perfectionist :o ) en in die tijd had ik allang dingen kunnen doen die belangrijker waren haha. Soms vind ik het wel fijn om te plannen, maar dan is het nog vrij simpel allemaal, niet echt strak met tijden enz

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:47

Op de middelbare school inderdaad ook een paar keer zoiets meegemaakt en blijft verschrikkelijk.

Ik ben wel een planner. Ik heb op 10 maart een planning gemaakt van 10 maart t/m 17 april (einde tentamenperiode) en tot nu toe houd ik me er goed aan. Ik wissel soms taken af als het me beter uitkomt, maar overslaan doe ik eigenlijk niet.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:50

Dat vind ik echt knap, want dat is ook wel mijn probleem: vaak hou ik me niet aan mijn planning dus dan heeft het ook niet veel nut :=

Ik wil het toch nog wel een keer proberen, het volgende en alweer laatste blok (!!) is weer een mooie kans daarvoor. Dus als er tips zijn, ik hoor ze graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:01

Inderdaad.. Hier ook een leerling vorig jaar. Net 18 geworden, afgestudeerd aan 6 VWO. Met zijn vrienden op vakantie (voor zijn verjaardag). Van het balkon afgevallen en overleden.. Op vakantie.. Zo heftig. :(

Wooow, wat super goed van je! Dat kan ik ook écht niet. Er gaat altijd wel wat anders dan ik wil en/of er komt iets tussen/het is mijn dag niet.

Rachelle,
Wat ik doe is ook geen planning per uur. Gewoon wat ik op die dag wil hebben gedaan. Staan ook dingen op als kamer opruimen. Dus daarvoor is die HEMA planner heel handig. Zet ik ook mijn toetsen op, POTW etc.
Dan ziet het er bijv zo uit:
SV GS paragraaf 2
SV GS paragraaf 3
Naar stal
Leren tekst 25B Grieks

etc. etc. Even een random voorbeeld. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:04

Op mijn middelbare school is vorig jaar een meisje doodgereden, ze liep samen met haar vriendje over de weg. Zij werd geschept, opslag dood en hij niet.. Zo heftig toen :(

Grieks is een feestje he Deetjeeuh? :') Succes ermee haha. Waar gaan de teksten nu over? (Pallas boek?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:07

Pffff! Dat lijkt me ook heel heftig als vriend zijnde! :oo

25B gaat over.. Eh.. Oh ja! De Atheners en Aigineten. 25C gaat over Athene met de mooie billen. :+
Hebben inderdaad Pallas. Voor ons de eerste keer dat we teksten moeten leren, o my..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:09

Succes _O- Wel goed dat jullie zo vroeg beginnen met teksten leren. Wij hadden dat niet, dus ik deed altijd maar een poging tot Griekse tekst en Nederlandse tekst naast elkaar.. En dan herkenbare stukken onderstrepen in Grieks en Nederlands.

En dan vervolgens compleet de draad kwijt raken _O- Ga je Grieks laten vallen of niet? Zo niet: begin vast met woordjes en grammatica leren.. Ik had zo'n spijt dat ik dat niet had gedaan met het examen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:13

Hahha, maar goed, dit is ook een ramp! Heel erg! Blegh. :') Ik heb geen idee hoe ik het nu écht moet gaan leren, al helpt bijles wel heel erg.

Ja, ik ga Grieks laten vallen. Het kost me, zeker t.o.v. Latijn veel te veel moeite... Wij leren nu standaard woordjes hoor. :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:14

Ik plan niet per uur. Ik plan per dag en plan verschillende vakken op een dag. En specifiek. Dus echt 'Scheikunde hoofdstuk 3 en 4 doornemen en opgaven maken' of 'Marketing hoofdstuk 7 samenvatten'. Ik kies er dan voor om óf de ochtend + deel middag of middag + deel avond te leren/samenvatten/whatever en de rest van de dag probeer ik ontspanning te zoeken. Sporten en bijv even een boodschapje doen plan ik ook in. En ik laat dagen open, zodat als ik bijvoorbeeld onverwachts iets anders heb, niet mijn hele planning in de war raakt.

Moet zeggen dat ik dit al sinds september vorig jaar probeer en pas in periode 3 (nu dus) echt succes heeft haha.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:15

Ik faalde juist keihard in Latijn omdat ik het nooit goed bijgehouden heb, oeps := Maar uiteindelijk vond ik Grieks wel leuker vanwege het alfabet en de onderwerpen. Het heeft mij 1 groot voordeel opgeleverd: verkeersborden kunnen lezen in Griekenland *\o/*

Ik heb overigens mijn boek voor de volgende module binnen. Wiskunde.. Help..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:19

CCCC, dat is inderdaad een heel goed idee! Dat ga ik voortaan ook eens proberen. Wat ik nu ook echt doe is in tussenuren/vervangingsuren huiswerk maken. Zo heb ik 1,5 hoofdstuk van SK gewoon allemaal samengevat in de les. Bij die leraar leer ik toch niets/niet veel. Dus dan maak ik eerst het hoofdstuk, neem ik het daarna met mijn moeder door.

Ghostattack,
Ik houd Latijn inderdaad ook een heel stuk minder goed bij. In ieder geval de zelfst. naamwoorden etc. Maar goed, dat kan ik wel heel makkelijk inhalen. Even stampen. :+
Griekse verhalen vind ik over het algemeen op zich ook wel wat leuker, maar goed, als ik er zó hard in faal kan ik er beter mee stoppen. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:22

Dat laatste hoeft nog niet per se. Ik ben een enorme faal in wiskunde, gemiddeld een 4 is hoog voor mij :+ Maar toch wiskunde B gekozen én examen gehaald met een 5 afgerond. (oke 4.5 was het _O-)

Bovenstaande is trouwens wel de reden dat ik mijn volgende module echt motivatie en concentratie nodig heb. Hele module met wiskunde.. en ik moet hem echt halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:30

Nu ja, ik wil ook nog wel een leven houden hiernaast. :') Vandaag tot 9e op school terwijl ik 7e had. :+

Pfff, lastig zeg! Als ik iets moeilijk vind is de motivatie er ook niet echt (behalve voor Grieks, maar enkel omdat ik slecht sta). Succes!

Wat bij mij trouwens ook het grote probleem is, niet het beginnen, maar het niet afgeleid raken.. Zeker als ik moe ben.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:33

Ik had hooguit 1x per week bijles voor wiskunde, verder gewoon een kwestie van opletten in de les in plaats van kletsen en huiswerk serieus maken in plaats van yolo. Alleen voor het examen heb ik no life wiskunde gedaan _O-

Mijn probleem is beginnen én afgeleid raken. Als ik eenmaal begonnen ben gaat ie wel lekker. Tot ik op een punt kom dat ik het even kwijt ben of het moeilijk wordt. Dan lukt het echt niet meer. Soms is dat na 5 minuten al, soms pas na een half uur.
Kennen jullie dat spijt gevoel na een dag niks doen? Pff.. Voel me dan altijd zo stom en nutteloos.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:40

Als het moeilijk wordt, ben ik inderdaad ook snel afgeleid.
Dit weekend maar een e-book lezen. :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:40

Ja dat gevoel heb ik ook! Ook als ik een dag wel veel heb gedaan maar ook een paar afleveringen van een serie heb gekeken.. Dan denk ik 'misschien had ik beter iets van de planning van morgen kunnen doen'. Zeker als ik dan een lager cijfer haal voor een tentamen dan dat ik zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:41

Ik had inderdaad 1x pw bijles, toen een tijdje niet, en nu even heel vaak want het is veel werk. :P Maar goed, als ik het alleen doe lukt het helaas minder goed.

Dat herken ik heel erg goed! Beiden! Als ik moe ben bijv. dan raak ik heel snel afgeleid. En als wat ik wilde doen niet is gelukt, dan ben ik ook gefrustreerd. :(
Maar heb de laatste tijd gewoon hélemaal nergens meer zin in. Niets kan me schelen, of ja, ik heb nergens zin in. Niet in school, niet in de paarden, niet in lezen, niet in series etc. Nergens in.. Op zich lukt het me dan wel te werken voor school, het kan me op die momenten toch niet schelen wat ik doe, maar gewoon het enthousiasme en de zin in alles etc. ben ik een beetje kwijt. Daar baal ik dan ook weer van. Gaat lekker.

Enige waar ik echt blij over ben ik onze srprs.me reis én dat ik 6 kilo ben afgevallen. Maar dan bedenk ik me weer dat ik niet meer genoeg hardloop (kan de tijd niet vinden) etc. etc. Dan maak ik het weer minder en ben ik er weer niet blij over...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-15 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:43

CCCCC, dat heb ik ook.. Eigenlijk heb ik altijd wel een spijt gevoel. Vooral op een tentamen als je een vraag krijgt die je had kunnen weten. "Had ik maar beter geleerd" := En het gekke is, ik leer er niet van. Het gebeurt me gewoon elke keer weer, ook al weet ik dat ik spijt ga krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:44

Ghostattack schreef:
CCCCC, dat heb ik ook.. Eigenlijk heb ik altijd wel een spijt gevoel. Vooral op een tentamen als je een vraag krijgt die je had kunnen weten. "Had ik maar beter geleerd" := En het gekke is, ik leer er niet van. Het gebeurt me gewoon elke keer weer, ook al weet ik dat ik spijt ga krijgen.

Helemaal waar!
"Volgende keer begin ik echt op tijd" ---> spijt van mijn pww.
"Morgen ga ik op tijd slapen" ---> 's ochtends/overdag moe/niet uit bed kunnen komen.
"Had ik nu maar in de les opgelet" ---> eind v.h hoofdstuk erachter komen dat je niets snapt.
Zucht.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:47

Deetjeeuh schreef:
Helemaal waar!
"Volgende keer begin ik echt op tijd" ---> spijt van mijn pww.
"Morgen ga ik op tijd slapen" ---> 's ochtends/overdag moe/niet uit bed kunnen komen.
"Had ik nu maar in de les opgelet" ---> eind v.h hoofdstuk erachter komen dat je niets snapt.
Zucht.

High five!
Zelfs nu op de universiteit heb ik het.
"Was ik maar eerder begonnen met lezen in dat boek"
"Had ik maar geen spelletje gedaan op mn telefoon en gewoon aantekeningen gemaakt"
"Was ik toch maar naar dat werkcollege gegaan"

Wat klinken we eigenlijk hopeloos :')