Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 01:56

Zelfde hier, ik zit hier ook nog. Omdat ik de hele middag heb verspild aan andere zooi die helemaal niet belangrijk is.

En ik heb een toets scheikunde vrijdag en van de laatste 2 paragrafen heb ik de stof nog niet eens gezien omdat ik ziek was.. ik voel me echt ellendig.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:28

Maar Pablo, je hebt nog 2 dagen en nachten, dan is er ergens vast wel een vrij moment dat je er nog even aan kunt?

Ik heb gisteren een stukje nederlands huiswerk gemaakt, maar ik begon te laat bdus wiskune en engels heb ik laten zitten.
Voor vandaag heb ik iig wel voor 2 vakken mn huiswerk gemaakt, of iig het grootste deel.
Dat is al een hele stap in de goeie richting :)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:22

Om 14:00 heb ik bijles natuurkunde/wiskunde.
Dus nu straks proberen mijn achterstand daarin in te halen, en de les voor te bereiden. Kan ik daarna nog even snel naar de paardjes.
En ik wou eigenlijk nog naar de hardloopclub gaan vanavond, maar vanavond ga ik proberen mijn biologie achterstand in te halen, want morgen heb ik hart practicum -O-

@Jolijn opzich goed bezig, nu nog volgende keer ietjes eerder beginnen :P

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:29

Spieken jullie ook? Ik wel. Als ik niet geleerd heb schrijf ik dingen zoals formules en uitgangen snel in mijn hand :o

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:31

Erin schreef:
Spieken jullie ook? Ik wel. Als ik niet geleerd heb schrijf ik dingen zoals formules en uitgangen snel in mijn hand :o

nee... nooooooit :')

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:35

Momenteel zit ik in de trein onderweg naar de studieadviseur :') Iets met weinig EC gehaald deze periode.... hihi ben benieuwd.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:35

Ik ben nu alweer bezig met een opdracht die nog aangepast moest worden aan de hand van feedback die we gekregen hebben.
Deze opdracht hebben we met een groepje moeten maken waarvan er 1 altijd loopt te zeuren wat er niet goed is, nu heb ik net het verslag doorgelezen, en het staat bomvol spel en grammatica fouten na zijn aanpassingen... _-:(
Hoop dat ik het vandaag klaar krijg, dan ben ik weer een stapje verder met alles bijwerken..

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:52

Wow ik herken mezelf hier heel erg in
Planningen niet uitvoeren, dingen uitstellen (oh dat kan ook dan wel, en ooh daar heb ik nog genoeg tijd voor) , niet leren omdat ik met andere dingen bezig ben, me niet kunnen concerteren, afgeleid raken, dingen vergeten en kwijtraken

Leren stel ik bijna eigenlijk altijd uit, soms zelfs tot op de dag zelf dat ik op school nog ga 'leren', voor de toets, in de pauzes, voor school

Ik sta er zelfs om bekend, eerste indruk is ook vaak dat ik gelijk wat kwijt ben, iets niet klaar heb, te laat ben, enzovoorts. En hoe hard ik m'n best ook doe, ik krijg het niet voor elkaar om te verbeteren.. echt vervelend

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:00

Meld zich.... Ben al 4 maanden aan mn scriptie 'bezig'. Heb nu zelfs iemand anders op mn paard zitten om mijn aandacht maar bij mijn scriptie te kunnen houden. Ben al een heel eind maar het had al lang af kunnen zijn.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:27

Myrthee_ schreef:
Tuurlijk Mellanie!

Ik had vandaag geen zin om vroeg op te staan, en al helemaal niet naar mijn enige les van de dag te gaan. Ga niet langer reizen dan op school zitten.
Dus heb van 2 tot 5 bij m'n paard rond gelopen. Want dat is nuttiger dan een lesuur school :=

Dan zal ik mezelf ook nog even voorstellen.
Ik ben Mellanie woon in Drenthe.

Op dit bezig met de opleiding Logistiek en economie Hbo.
Vorige jaar al bedrijfseconomie geprobeerd maar door de combi dat ik voor TL en mbo niks hoefde te doen en een tussen jaar. Het jaar gewoon niet kunnen halen.
Denk ook dat het uitstellen van dingen daar ook een hele grote reden voor is geweest.

Op dit moment ga ik super op school, maar deze periode gaat nog niet zoals ik wil. Vriendje gaat afstuderen dus minder motivatie om naar school te gaan. Maar probeer me iedere ochtend een schop onder de kont te geven. :+

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:28

Erin schreef:

helaas is het bij mijn opleiding bijna onmogelijk :') je word door wel 10 ogen in de gaten gehouden met tentamens

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:53

Zo, ik heb voor vandaag een (niet heel erg lang, maar realistisch genoeg) to-do lijstje gemaakt wat af moet komen. Heb een vrije dag vandaag, dus het moet gaan lukken van mezelf.
Wat ik trouwens tegenkwam op Tumblr: http://dumblecroft.tumblr.com/post/1126 ... swarhammer
Misschien handig voor mensen die graag werken met muziek op de achtergrond. :) (al is het maken van die playlists dan bijna weer uitstelgedrag... :Y) )

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:59

Wat ook werkt totaal niet werkt is dat wij op school iPad onderwijs hebben, de afleiding is dus ook ontzettend groot... Heb met mezelf afgesproken dat ik vanmiddag nog voor springles ga beginnen aan Duitse woordjes (morgen SO), en na de springles grammatica. Nu me er nog aan houden :P

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:08

FristiLover schreef:
Wat ook werkt totaal niet werkt is dat wij op school iPad onderwijs hebben, de afleiding is dus ook ontzettend groot... Heb met mezelf afgesproken dat ik vanmiddag nog voor springles ga beginnen aan Duitse woordjes (morgen SO), en na de springles grammatica. Nu me er nog aan houden :P

Hoe laat dan? 5 minuten van te voren? :+

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:19

marley93 schreef:
Zo, ik heb voor vandaag een (niet heel erg lang, maar realistisch genoeg) to-do lijstje gemaakt wat af moet komen. Heb een vrije dag vandaag, dus het moet gaan lukken van mezelf.
Wat ik trouwens tegenkwam op Tumblr: http://dumblecroft.tumblr.com/post/1126 ... swarhammer
Misschien handig voor mensen die graag werken met muziek op de achtergrond. :) (al is het maken van die playlists dan bijna weer uitstelgedrag... :Y) )

Wat ik altijd doe is dat ik gewoon de tv aanzet (op Slamfm) daar komt van alles voorbij, want als ik zelf nummers opzoek dan ben ik meer afgeleid dan wanneer er gewoon muziek wordt gedraaid.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:36

FristiLover schreef:

Ik ken dat probleem. Doe op school alles met m'n laptop.. wat resulteert in o.a. dit bericht :=
Oeps

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:37

marley93 schreef:

Ik maak altijd al mijn huiswerk op mijn laptop. Dus heb altijd slamfm live aan :j

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:47

Myrthee_ schreef:
FristiLover schreef:

Ik ken dat probleem. Doe op school alles met m'n laptop.. wat resulteert in o.a. dit bericht :=
Oeps

hahaha hier dit bericht ook :+

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:49

'Leuk' topic, heel herkenbaar! (ben geen luilak maar wel uitsteller, want ik ga in plaats van wat ik moet doen iets anders doen onder het mom van 'tenminste nog iets nuttigs doen') Mijn ervaring is dat je bij uitstellen toch niet erg rustig iets anders zit te doen (althans bij mij is dat zo). Ergens op de achtergrond ettert datgene wat je eigenlijk moet doen. In mijn speurtocht afgelopen jaren kwam ik erachter dat je de trucs/oplossingen moet vinden die bij jou werken.

Een recente is het boek over Tijdsurfen van Paul Loomans. Ik heb het helemaal gelezen en het heeft me veel gebracht: http://www.destressontknoping.nl/ (enorm praktisch, niet zo zweverig als de term 'zenmonnik' doet vermoeden).

Daarnaast schreef ik eerder een artikel met alles wat ik aan trucs heb vergaard:
Geen zin om iets te doen: tips voor motivatie
Laatst bijgewerkt door stefje op 04-03-15 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:50

Jup hier ook, we werken op school met laptops en je neemt naar elke les je laptop mee. Afleiding genoeg dus, perfecte kans om series te gaan kijken terwijl je eigenlijk een werkstuk moet gaan maken... Echt verschrikkelijk als je zo afgeleid kan worden steeds. Want ja 'dat doe ik thuis wel' en 'ooh daar heb ik nog een week voor' en ook 'komt wel goed, genoeg tijd nog'

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:41

Alright! Ik heb mijn must-do lijstje voor vandaag afgewerkt, dus ik ga lekker naar 't peerd! Dat is pas een beloning voor mezelf. :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:47

Gigatop Marley93! En inderdaad, lekker belonen.

Ik moet vandaag nog wel wat. Ik moet nog een paragraaf schrijven voor het verslag, een tijdschrift lezen (ik moet nog 6 uni-tijdschriften weglezen en nog 10 andere soort van studiegerelateerde tijdschriften lezen. Ik had eerst een stapel van 40+ tijdschriften verzameld over de jaren heen, dus ik ben al een heel eind) en nog een stuk lezen uit het boek Hoefproblemen. Dan heb ik mijn klussen voor vandaag erop zitten (naast afwassen, maar dat kan pas na het avondeten).

Maar ik wil ook nog een stukje foto's uitzoeken en het liefst ook nog wat doen aan BT1.2. Wat overigens een educatievak is. Ik las meer dat er hier juffen/docenten in opleiding zaten? Ik heb als minor ooit gekozen voor een 2e-graads bevoegdheid. Daar ben ik vanaf gestapt, maar een groot deel van de verslagen moet ik nog wel voor dit gedeelte. Ik vond het wel heel leuk en nuttig, maar het was voor mij niet vol te houden (o.a. vanwege 14 uur reistijd per week naar mijn stageschool + 14 uur college + alle uren stage + 17 verslagen schrijven in officieel 8 weken).

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:15

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:24

Nou ik ben nu wel een beetje pissed-off.. Heb ik een keer serieus tijd gestoken in het maken van mijn wiskunde huiswerk, normaal schreef ik t vaak over van de antwoorden, gelooft de lerares niet dat ik het heb gemaakt -O- terwijl ze als ik het niet maakte altijd geloofde dat ik het wel had gemaakt :roll: snappen jullie het nog? :')

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:30

_bokworst schreef:
Nou ik ben nu wel een beetje pissed-off.. Heb ik een keer serieus tijd gestoken in het maken van mijn wiskunde huiswerk, normaal schreef ik t vaak over van de antwoorden, gelooft de lerares niet dat ik het heb gemaakt -O- terwijl ze als ik het niet maakte altijd geloofde dat ik het wel had gemaakt :roll: snappen jullie het nog? :')

Jeetje, je zal t maar hebben. Wat een onzin zeg :(

Ik ben een klein beetje gemotiveerder dus ga alvast aan de slag voor morgen en vrijdag. En het is pas half 5!
Ben trots op mezelf hahaha _/-\o_ _/-\o_