Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
joyenbeau schreef:Ik vind wel dat ouders al snel thuisblijven voor hun kinderen. Als ik ziek was bleef ik alleen thuis. Ja ook toen ik nog op de basisschool zat. Met een jaartje of 8 bleef ik al alleen thuis ( daarvoor werkte mijn moeder nog niet). Kreeg dan de telefoon naast mij met telefoonnummers van mn ouderes en opa en oma. Als er iets was kon ik altijd bellen (wat ik eigenlijk nooit heb gedaan) en om de paar uur belden ze dan even of het goed ging.

joyenbeau schreef:Ik vind wel dat ouders al snel thuisblijven voor hun kinderen. Als ik ziek was bleef ik alleen thuis. Ja ook toen ik nog op de basisschool zat. Met een jaartje of 8 bleef ik al alleen thuis ( daarvoor werkte mijn moeder nog niet). Kreeg dan de telefoon naast mij met telefoonnummers van mn ouderes en opa en oma. Als er iets was kon ik altijd bellen (wat ik eigenlijk nooit heb gedaan) en om de paar uur belden ze dan even of het goed ging.
vind dat werkelijk schandalig.
Blue_Eyes schreef:joyenbeau schreef:Ik vind wel dat ouders al snel thuisblijven voor hun kinderen. Als ik ziek was bleef ik alleen thuis. Ja ook toen ik nog op de basisschool zat. Met een jaartje of 8 bleef ik al alleen thuis ( daarvoor werkte mijn moeder nog niet). Kreeg dan de telefoon naast mij met telefoonnummers van mn ouderes en opa en oma. Als er iets was kon ik altijd bellen (wat ik eigenlijk nooit heb gedaan) en om de paar uur belden ze dan even of het goed ging.
Bizar. Ik zou een flink ziek kind van 8 echt niet alleen thuislaten, nog afgezien van het feit dat het helemaal niet mag en je flink ruzie kunt krijgen met de instanties. Ik neem aan dat jouw ouders jou ook niet brakend en jankend van de koppijn alleen thuis hebben gelaten - dat hoop ik tenminste. Lijkt me heel beangstigend voor een kind om dan alleen te moeten blijven.
blokje schreef:joyenbeau schreef:Ik vind wel dat ouders al snel thuisblijven voor hun kinderen. Als ik ziek was bleef ik alleen thuis. Ja ook toen ik nog op de basisschool zat. Met een jaartje of 8 bleef ik al alleen thuis ( daarvoor werkte mijn moeder nog niet). Kreeg dan de telefoon naast mij met telefoonnummers van mn ouderes en opa en oma. Als er iets was kon ik altijd bellen (wat ik eigenlijk nooit heb gedaan) en om de paar uur belden ze dan even of het goed ging.
vind dat werkelijk schandalig.
Een ziek kind alleen thuis. Werkelijk kan daar echt niet bij.
Mijn kids zijn nooit alleen thuis en helemaal niet als ze ziek zijn.
Urielle schreef:Al was je kiplekker, op je achtste hoor je niet alleen thuis te zitten. Je ouders zijn damn lucky dat er nooit iets gebeurd is, dan hadden ze enorme problemen met Jeugdzorg gehad.
chanel1985 schreef:Er is een verschil tussen je kind naar de bakker in de straat te laten gaan en een ziek kind heel de dag alleen te laten.