Geneeskunde!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kevertje04

Re: Geneeskunde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:36

Die jongen was geweigerd omdat ze bij tandheelkunde nog werken met loting en dus ook naar cijfers. Nu geneeskunde in Nijmegen volledig decentraal is, letten ze daar een stuk minder op en ik hoef me daar dus geen zorgen over te maken *\o/*

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:48

Sannens schreef:
Wannabeanky schreef:
Ze hadden 120 mensen uitgenodigd voor de tweede ronde, 60 maastricht studenten en 60 niet-maastricht studenten. Voor beide groepen hebben ze 25 plaatsen. Dus 25 plaatsen voor 60 mensen. Kleine 50% kans dus :)

Volgens mij klopt dit niet helemaal hoor... De verdeling van de 120 is echt geen 60/60. Ik weet bijna zeker dat er meer Maastrichtenaren meedoen.
Op de site van de AKO staat dat er maximaal 25 plaatsen zijn gereserveerd. Dit betekent dat er meer Maastrichtenaren toegelaten kunnen worden dan dat, maar dat het er sowieso 25 zijn. Zo moet je het zien denk ik.
Ik wil je niet onzeker maken ofzo hoor! Ik duim heel hard voor je. :D

Al mijn vriendinnetjes zijn nu ook druk bezig met die selectie dus ik krijg er veel van te horen. :)

Ja dat zou ook kunnen, maar leek me eerlijker als het gewoon zo verdeeld zou zijn. In ieder geval 120 mensen en 60 plaatsen haha. Tsja ik kan toch niet meer doen dan gewoon afwachten...

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:54

Wannabeanky schreef:
Ja dat zou ook kunnen, maar leek me eerlijker als het gewoon zo verdeeld zou zijn. In ieder geval 120 mensen en 60 plaatsen haha. Tsja ik kan toch niet meer doen dan gewoon afwachten...

Inderdaad, nog eventjes! Duurt niet heel lang meer. :D

Ik vind de UM wel echt een heerlijke universiteit.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 16:58

Wel bijzonder dat ze onderscheid maken tussen wel of geen Maastrichtenaar..

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:14

Lauraennala schreef:

Jep, opzich wel. Ze geven hun eigen studenten minstens de helft van de plekken omdat het volgens mij het beste aansluit.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:43

Sannens schreef:
Lauraennala schreef:

Jep, opzich wel. Ze geven hun eigen studenten minstens de helft van de plekken omdat het volgens mij het beste aansluit.

Snap ik ook wel. Het is alleen jammer dat andere uni's (zoals de mijne) dat niet doen :( Dus wij hebben in principe nergens dat "voordeel". Zenuwachtig!! Houd wel al een beetje rekening met het doem-scenario, maar hoop nou toch eens op goed nieuws!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:56

Wannabeanky schreef:
Snap ik ook wel. Het is alleen jammer dat andere uni's (zoals de mijne) dat niet doen :( Dus wij hebben in principe nergens dat "voordeel". Zenuwachtig!! Houd wel al een beetje rekening met het doem-scenario, maar hoop nou toch eens op goed nieuws!

Ik duim voor je mee! Ik ben zelf afgelopen jaar Geneeskunde binnen gekomen (bij mijn 3e decentrale poging). Anders had ik dit jaar ook meegedaan voor A-KO.

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:30

Lauraennala schreef:
Dat is een behoorlijk eind van huis! Je bent direct op kamers gegaan? Hoe bevalt het je allemaal?

Haha dat moest wel ja. Ik was met mijn vader gaan kijken naar kamers en had zoveel mogelijk bezichtigingen op een dag gepland. We hadden geen zin om die afstand meerdere keren te moeten rijden... Gelukkig ook gelijk een kamer gevonden :D
De studie bevalt me heel goed! Is echt wat ik ervan verwacht had. De moeilijkheid van de studie zit hem ook echt enkel in het op tijd beginnen met de stof, aangezien het zoveel is.

Spannend zeg, al die mensen die bezig zijn met de selectie nu! Wanneer krijgen jullie te horen of je aangenomen bent?

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:35

Ik studeer ook geneeskunde (: ik ben op dit moment tweedejaars in Leiden. Was de eerste keer ook uitgeloot dus heb 1 jaartje farmacie gedaan.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 11:37

Vandaag de uitslag van de decentrale selectie Utrecht toch? Succes allemaal *\o/*

Welkom MusicELINE :)

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:35

Wéér uitgeloot -O-

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 12:37

Balen Jo -O- Alle hoop op Maastricht nu?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:38

O wat balen zeg! :(:)
Nu dus hopen op Maastricht Jo?

Ik ga zo op bed, gigantisch drukke nacht achter de rug en keihard gewerkt. Adrenaline is nu wel gezakt dus maar even een paar uurtjes slapen. Moest voor de introductie van mijn nieuwe werk nog even de BLS-reader doornemen, maar ik heb net geconstateerd dat ik dat allemaal wel weet ;) Vannacht nog real time gereanimeerd.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:42

Alle hoop op Maastricht nu ja! Weet niet hoe groot die hoop is maar goed..

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:45

Wat balen Jo... Misschien willen ze jou in Maastricht gewoon heel graag hebben :)

Met jouw ervaring moet die BLS een eitje zijn gomir :D Wanneer begin je op je nieuwe werk?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 13:33

Wij hebben onze Acute Geneeskunde lessen voor het eerstje jaar gehad. Inclusief BLS.
Maar het lijkt me best heftig als je dat voor het eerst in het echt gaat toepassen.
Wat de reanimatie geslaagd Gomir?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:41

Wat balen Jo! Maastricht is wel ontzettend leuk hoor :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:51

dondeyne schreef:
Wat balen Jo! Maastricht is wel ontzettend leuk hoor :)

Hier ben ik het volledig mee eens! :D Ik duim voor je Jo!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:18

Oh wat jammer Jo! Wanneer krijg je uitslag over Maastricht?

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:35

Dankjewel allemaal! Waarschijnlijk de eerste week van mei maar kan ook eerder zijn. Vandaag waren de laatste gesprekken en ze dachten dan ongeveer twee weken nodig te hebben.

Weet ik dat maastricht leuk is! Is meer dat ik niet weet of twee matige gesprekken en vier oke gesprekken genoeg zijn om door te gaan. Maar ik blijf nog hopen en wie weet helpt jullie duimen! :)

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:06

Balen dat je niet bent binnengekomen in Utrecht zeg!
Ik help zaterdag met de beoordeling van de decentrale selectie in Leiden. Ben heel benieuwd (:

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:13

Jammer dat je niet in utrecht binnen bent Jo :\
Spannende tijden zijn dat toch altijd...

Gomir, dat lijkt me toch wel spannend. Reanimatie. Even adrenalinerush.

Ik ben ondertussen in m'n eerste week interne. Het is nog vrij stressvol, m.n. doordat je het stramien nog niet helemaal door hebt en je nog niet echt op je plek voelt.
Verder heb ik vooral het idee dat ik heel veel nog niet weet ;)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:15

Herkenbaar Eefske .. Gelukkig denk je jaren later 'waar maaaakte ik me in hemelsnaam druk over?' :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:00

Herkenbaar Eefske! En Interne is ook bij uitstek het vak om het gevoel te krijgen nog niets te weten ;)
Dat gevoel komt trouwens bij iedere nieuwe stage weer terug, na een week of twee merk je dat je het in de vingers krijgt en dan wordt het leuk en dan begint het volgende project :+

Reanimeren went, ik heb het zo vaak gedaan dat het alleen in bepaalde gevallen je nog bij blijft :o

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:25

Ik heb zojuist mijn reanimatie gehaald, haha. :') Op een pop, en was zo super zenuwachtig. _O-
Voel me echt een mini haha. :))