Paraveterinairen van bokt...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WillemYntJee
Berichten: 6308
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:28

Gebeurt wel vaker toch? Ook met honden, katten en konijnen. Gewoon paspoort invullen en handtekening door je da laten zetten.

_Balou
Berichten: 2976
Geregistreerd: 04-05-12
Woonplaats: Rheeze (Hardenberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:28

Hoi ik meld me hier want ik ga volgend jaar de opleiding doen als ik slaag natuurlijk haha :D

Heb er heel veel zin in!

Zit alleen een beetje met het loon.. Is het echt zo weinig en is er bijna niet mee rond te komen? Als je gewoon een hele week werkt?

WillemYntJee
Berichten: 6308
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:29

Eh ja.. Ander antwoord heb ik helaas niet voor je! En er zijn weinig fulltime banen.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:30

Pwoep, hier nog eentje, in België Agro-Biotech Dierenartsassistent gedaan en sinds ik in NL woon meteen aan het werk. Eerst in Rotterdam in eerstelijns, nu in Utrecht =)

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:06

Batlow schreef:
Ik heb even een vraag aan de paraveterinairen. Zit sinds kort in kliniek bij vee artsen. Zijn er meerdere? Zit er aan te denken om zelf mijn eigen paarden te gaan enten. Zijn er meerdere die dat doen?

Ik weet dat et wel eens gebeurd, maar mag niet. En als je DA daarop gepakt wordt, kan dat voor een hoop ellende zorgen. Entstof is namelijk voorbehouden aan DA's om te geven.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 11:39

In de praktijk geef ik ook wel eens een enting als een kat naast een operatie, ook nog geënt moet worden, dan geven wij die ook gewoon. Net als chippen.

Maarja er zijn zoveel dingen die officieel niet mogen, maar die wel gewoon gedaan worden door assistenten.

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:45

Leffroi, ik heb het dan niet over een assistente die de enting geeft, maar eigenaren zelf, entstof werd wel eens gewoon meegegeven net als de stickers en dan ben je als DA alle controle kwijt.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:01

Stickers worden inderdaad wel eens meegegeven, hoeveel mensen er op een entingscontrole komen zonder boekje! :j

Maar de entstof zelf nooit bij ons.

Syb_sem

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-04-11
Woonplaats: Thuis met mijn hondje

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:11

Entstof wordt bij ons ook nooit meegegeven. Ik heb een paar jaar geleden in de 2e stage week een kat moeten enten. Beest was zo verschrikkelijk vals dat de eigenaar en de dierenarts hem met beide handen vasthadden en dat ze tegelijk tegen mij riepen ent hem! uh oké. Verder inderdaad prikken zetten voor pijnstilling en eventueel sedastop mogen wij toedienen. Ik weet niet of dat 'officieel' ook mag.

WillemYntJee
Berichten: 6308
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:41

Entstof meegeven mag inderdaad niet, wel t flesje met etiketje.
Volgens mij mag je wel pijnstilling en sedastop spuiten als paravet hoor, als t maar geen udd is. Anders hebben we toch ook geen echte baan meer? :P

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:49

Ik snap soms heel de regels bij jullie niet, sedastop mag niet?
Maar sederen mag wel? Dat heb ik me toch laten wijsmaken?

dancertje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:33

nee sederen niet en sedastop wel

Syb_sem

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-04-11
Woonplaats: Thuis met mijn hondje

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:46

Zoiets dacht ik inderdaad ook. Maar het is echt per kliniek verschillend wat je mag en kunt doen.

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:01

Wij mochten toen wel sederen, mits er maar een DA aanwezig was, maar wij mochten nog veel meer, maakte het werk wel leuker. Ik weet niet hoe nu de regels daar zijn hoor, werk er al ruim 7 jaar niet meer. Ik weet wel dat zij toen gestopt zijn met entstof meegeven toen de regelgeving en controles strenger werden (het was al een uitzondering, maar toen helemaal niet meer).

dancertje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:06

ik mag ook wat meer op mijn werk als er een da aanwezig is

Kleine_Reijn

Berichten: 422
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:09

Mag ik mij hier ook melden??

Ik ben afgelopen september afgestudeerd als Paraveterinair aan het Groenhorst College Barneveld... Sindsdien nergens een baantje kunnen vinden, dus nog altijd werkloos.

annepaardoes

Berichten: 7176
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:54

Kleine_Reijn schreef:
Mag ik mij hier ook melden??

Ik ben afgelopen september afgestudeerd als Paraveterinair aan het Groenhorst College Barneveld... Sindsdien nergens een baantje kunnen vinden, dus nog altijd werkloos.


En dat terwijl je een beetje zou denken dat je als man juist wat meer kans maakt voor de diversiteit binnen het bedrijf.
Heb je ondertussen geen baan kunnen krijgen in een ander werkgebied of heb je je daar niet op gericht?

Loretteeee

Berichten: 766
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:56

Zijn er eigenlijk nog andere functies (dan paraveterinair :') )die je kan beoefenen met je diploma als paraveterinair?

annepaardoes

Berichten: 7176
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:03

Loretteeee schreef:
Zijn er eigenlijk nog andere functies (dan paraveterinair :') )die je kan beoefenen met je diploma als paraveterinair?


Bij het groenhorst ben je ook bezig met dierverzorging dus ik dacht dat je met een diploma paravet van het groenhorst eigenlijk ook gediplomeerd dierverzorger bent. Helemaal zeker weet ik het niet.

WillemYntJee
Berichten: 6308
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:09

De vraag is dan weer wat je daarmee kan? ook vrij weinig volgens mij.. Asielen werken vaak met vrijwilligers, evt een dierenpension nog maar daar heb je ook niet zo enorm veel medewerkers nodig als dat er van de opleiding af komen.

Zijn jullie trouwens ook lid van Vedias?

Blacky94

Berichten: 3524
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:41

Nee ik niet omdat ik 1,5 jaar in het buitenland heb gezeten. Paar dagen terug wel een sollicitatie gehad maar het ligt er een beetje aan of ik aangenomen word of niet en hoe het met evt emigreren gaat of ik me daar nog voor aan ga melden of niet :')

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:59

annepaardoes schreef:
Loretteeee schreef:
Zijn er eigenlijk nog andere functies (dan paraveterinair :') )die je kan beoefenen met je diploma als paraveterinair?


Bij het groenhorst ben je ook bezig met dierverzorging dus ik dacht dat je met een diploma paravet van het groenhorst eigenlijk ook gediplomeerd dierverzorger bent. Helemaal zeker weet ik het niet.


Maakt niet uit, wanthet komt min of meer op hetzelfde neer, aangezien een paravet zijn taken 95% op dier verzorgen uitkomen.

Ik merk persoonlijk dat een 'gewone' paraveterinair het lastiger heeft dan eentje met biotechniek en dat dan samen met paraveterinair. Maar dat is gebaseerd op de stagiaires waar ik mee werk. Die hebben vaak de optie nog om wat richting laborant of proefdieren te gaan.

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:07

Je ziet het bij paard nog wel eens dat entstof word meegegeven wij hebben het zelfs op school geleerd maarja er mag zoveel niet wat wel gedaan word

Seni

Berichten: 2733
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 04:57

We zijn weer in de nachtdienst bezig!

Hier wordt geen entstof met klanten meegegeven, inderdaad alleen de lege flesjes/stickers.

Bij het prinsentuin college kreeg je een paar jaar terug een diploma niveau 3 dierverzorging en een diploma niveau 4 paraveterinair.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 07:40

Leuk om al die verhalen hier te lezen! :))
Ik ben in 2013 afgestudeerd als dierenartsassistente maar wist toen al dat ik wat anders wilde gaan doen en doe nu de opleiding luchtvaart. Mijn laatste stagepraktijk is sinds kort verhuisd naar een groter gebouw en zoeken nu iemand voor de vakanties er bij en wellicht een avond in de week. Ik moet einde van de week een afspraak maken voor een gesprek. *\o/*