Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sallandval schreef:Thesserd schreef:Ik denk trouwens dat het nutteloos is om snoepautomaten te verwijderen op school. Wij gingen altijd gewoon in de pauze of in een tussenuur (of spijbeluur) naar de supermarkt een paar straten verder op om een frikandelbroodje te halen
naar de supermarkt lopen of fietsen is ook lichaamsbeweging

CaPrIoLe`79 schreef:Je zou het kunnen opdelen in gymA en gymB, waartussen je dan mag kiezen. De ene soort met wat hardlopen, atletieken en de fitnessruimte in en de andere soort met meer turnen en balsporten. Dan kan iedereen er plezier uit (leren) halen en gaan ze er misschien na hun schoolperiode sneller mee door.

CaPrIoLe`79 schreef:Je zou het kunnen opdelen in gymA en gymB, waartussen je dan mag kiezen. De ene soort met wat hardlopen, atletieken en de fitnessruimte in en de andere soort met meer turnen en balsporten. Dan kan iedereen er plezier uit (leren) halen en gaan ze er misschien na hun schoolperiode sneller mee door.
Wat dat betreft is dat kiessysteem drama. Meestal werd er bij ons gebruik gemaakt van het nummertjes systeem. Dus je nummertje bepaalt je team en deal with it. Lijkt me beter
Thesserd schreef:NatasjavE Heb je wel grote kans denk ik dat kinderen zich aanmelden bij een sportvereniging maar vervolgens nooit komen opdagen. Alleen maar voor t papiertje
brighteyes85 schreef:Thesserd schreef:NatasjavE Heb je wel grote kans denk ik dat kinderen zich aanmelden bij een sportvereniging maar vervolgens nooit komen opdagen. Alleen maar voor t papiertje
Schaken is ook sport...
EskeGirl schreef:Nah, 2 uurtjes gym gaan dan niet helpen
Als we nou vaker vechtsporten deden, of iets anders zonder bal of turnen, veel beter
Niniane schreef:EskeGirl schreef:Nah, 2 uurtjes gym gaan dan niet helpen
Als we nou vaker vechtsporten deden, of iets anders zonder bal of turnen, veel beter
En voor vele zijn dat de enige 2 uren waarbij ze kunnen sporten. Het zal je verbazen maar veel gezinnen zijn financieel niet in staat om hun kinderen op een doorgaans dure hobby te zetten. Laten we het dan maar niet hebben over die belachelijk dure paardrijlessen.
NatasjavE schreef:brighteyes85 schreef:
Schaken is ook sport...
Tuurlijk kan je daar een aantal vereisten voor bedenken.(dus geen denksporten)
Overigens. Goed zijn in schaken is vaak heel wat handiger dan goed zijn in trefbal op school.
Thesserd schreef:Volgens mij is het vooral belangrijk dat gym leuk wordt. Dat is het nu blijkbaar voor veel mensen niet. Of je er nou wel of niet goed in bent moet ondergeschikt zijn vind ik
brighteyes85 schreef:Tuurlijk kan je daar een aantal vereisten voor bedenken.(dus geen denksporten)
Overigens. Goed zijn in schaken is vaak heel wat handiger dan goed zijn in trefbal op school.
LicentioFide schreef:Het moet afgeschaft worden. Wat denk je daarvan.
Ten tweede mocht je zelf kiezen wat je ging doen en dan kon je ook echt leuke dingen doen zoals kanoën, klimmen, honkbal enzo.
Voor een leraar niet leuk, maar ook de gemotiveerde leerlingen hebben daar last van.
waarop jongens tegen hem riepen ' hey jij met je lekker tieten, koop eens een bh!senna21 schreef:Bewegen en spelen zijn belangrijke vaardigheden die een mens haar hele leven nodig heeft.
Nog belangrijker dan rekenen of talen.
Alleen is het zo dat leraren meestal de mensen zijn die goed zijn in een bepaald vak .
De sport-fanaat wordt sportdocent. (en deze geeft dus sportlessen ipv beweeg- en spel lessen)
.
Bambolina schreef:Gym op zich moet wat mij betreft gewoon verplicht blijven. Ik had er zelf altijd een gloeiende hekel aan, en ging de helft van de tijd ook gewoon niet, maar t' is eigenlijk wel heel belangrijk, zowel voor de fysieke als mentale gezondheid. Zou alleen wat meer variatie in mogen. Meer creatieve teamsport zoals trefbal met forten bouwen, geen voetbal want daar is geen reet aan als de helft het heel goed kan omdat ze die sport al beoefenen, en de andere helft er een beetje bij loopt..
NatasjavE schreef:Thesserd schreef:Volgens mij is het vooral belangrijk dat gym leuk wordt. Dat is het nu blijkbaar voor veel mensen niet. Of je er nou wel of niet goed in bent moet ondergeschikt zijn vind ik
Nee,....ik blijf voor afschaffen.
Scholen hebben het financieel niet breed. Ik heb liever dat het geld wat ze hebben besteed wordt aan kwaliteit van onderwijs(waar voor mij gym dus niet bij hoort)
Als gym zo nuttig blijkt te zijn tegen obesitas.....waarom stijgt het aantal mensen en ook kinderen met overgewicht dan zo schrikbarend?
Gym is er....en blijkbaar helpt het niet.
En als karaktervorming helpt het ook niet. Net als militaire dienst daar overigens ook niet geschikt voor is.
Op de Havo van diezelfde school (waar ik op zat) helaas niet