heb 2 paarden te onderhouden en moet mijn boeken, materiaal, .. allemaal zelf kopen. Ik studeer Fotografie, dus nu niet bepaald goedkoop
Ik kom nét toe/nét niet. Gelukkig springen mijn ouders wel bij waar nodig, maar ik moet het wel terug betalen. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
silversomali schreef:625 euro van Duo? Volgens mij kan dat niet. Maximum is toch iets van 400 euro? En huurtoeslag van 400 euro vind ik ook knap? Meestal geldt dit maar voor huizen van max 600 euro of wat. En 20 college-uren is ook bijzonder bij een fulltime studie, of je moet daarnaast ook nog wat moeten doen. Maar goed, mooi voor je hoor
Dyphusion schreef:silversomali schreef:625 euro van Duo? Volgens mij kan dat niet. Maximum is toch iets van 400 euro? En huurtoeslag van 400 euro vind ik ook knap? Meestal geldt dit maar voor huizen van max 600 euro of wat. En 20 college-uren is ook bijzonder bij een fulltime studie, of je moet daarnaast ook nog wat moeten doen. Maar goed, mooi voor je hoor
Wat klink jij als een misselijk, misgunnend, jaloers en afgunstig mens, bah.![]()
Maar om je even met de neus op de feiten te duwen, 600euro van DUO kan makkelijk, je kan zelfs meer krijgen als je leent. Ten tweede krijgt ze niet 400euro huurtoeslag, maar huur- EN zorgtoeslag, da's nogal een wezenlijk verschil he. En ten derde had mijn studie, een voltijds HBO studie, in het eerste jaar ook maar 20 contacturen, in het tweede jaar zelfs nog een stuk minder (rond de 12/13). En ja, ik had hier ook makkelijk 20 uur naast kunnen werken als ik had gewild, want zoveel hoef ik er niet voor te doen.
@TS
Over het sparen en uitwonend zijn kan ik niet veel bijdragen, aangezien ik thuiswonend ben.

Air schreef:Voor MBO studenten is het sowieso vrijwel onmogelijk om er veel naast te werken.. ik zou niet weten hoe ik naast mijn studie en stage 20u in de week zou moeten werken.. Ik zit nu tot 5 op school en op stage tot half 6.
Je moet maar net het geluk hebben fijne schooltijden te hebben en een flexibele bijbaan

. 
).
Maar het zou fijn zijn als ik in de tussentijd toch wel al wat gespaard heb, dus ik doe mijn best
LadyKantje schreef:Ik spaar 100€ per maand. Als ik meer kan missen iets meer als ik wat minder kan missen iets minder. Maar dat is alleen bij onverwachte grote kosten.
Daarnaast heb ik pinsparen ingesteld. Bij ieder bedrag dat ik pin gaat 10% van het gepinde bedrag van mijn reguliere rekening naar mijn spaarrekening.
Had daarna 2 dagen school en ging 5 dagen werken. Nu loop ik 40 uur stage en werk ik 10 tot 20 uur in de week (en pas op en werk in opdracht met tekeningen).
Ik woon dan nog wel thuis en verdien grof gezegd alles bij elkaar 800 euro per maand