Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Summerly_ schreef:Geryon schreef:Want dat biefstukje dat Henk en Ingrid bij de Albert Heijn halen heeft zo'n lekker leven gehad.Waarom? Verschrikkelijk dat zelfs mensen die halal niet per se moeten eten het ook doen.Ik heb minder problemen met halal geslacht vlees dan met het vlees uit de supermarkt eerlijk gezegd. Grappig trouwens dat dit pas een issue wordt als het in verband staat met de islam, want ook kosher vlees wordt zonder verdoving geslacht.
jorika1986 schreef:Gedraag je gewoon als een dame.
Bied ze geen sigaretten, drank (alcohol) of eten (varkensvlees) aan.
Beleefd goede morgen zeggen of een kort praatje. Voor de rest zijn ze niet anders als niet moslims.
Dat ze geen hand willen schudden, ach ja. Dat moeten ze zelf maar weten.
Ook zoenen met verjaardagen of andere gelegenheden vinden ze vreemd zoals wij dat doen hier in NL.
Gewoon ''gefeliciteerd'' zeggen is voldoende.
Het tonen van blote lichaamsdelen, (anders dan het hoofd, de armen en de onderbenen) vinden ze vaak ook ongemakkelijk.
Denk aan de mega korte broek en de naveltruitjes met spaghettie bandjes.
) doe je dat lekker. piendepien schreef:halal slachten, heb je dat ooit gezien?
Dat ze een dier zo de keel doorsnijden zonder verdoving en dat dat beestje daar ooit wel 4 minuten levend ligt leeg te bloeden, ooit gezien?
Ik vind het verschrikkelijk dieronvriendelijk en totaal onnodig.
Sorry dat ik er iets anders over denk, maar als ze zo vast willen houden aan hun eigen gewoontes en niet deel willen nemen aan onze "beleefdheidsvormen" zoals iemand een hand geven, dan moeten ze mooi terug gaan naar waar ze vandaan komen.
Als wij naar hun land gaan worden we ook geacht ons aan te passen.
Dus, jij doet gewoon zoals je altijd doet .
Zoolgangster schreef:Marocje schreef:Kortom hij wil voorkomen dat hij per ongeluk seksuele gevoelens voor een ander krijgt... is eigenlijk heel netjes van hem.Inderdaad. Heb het topic echt met verbazing en schaamte gelezen. TS stelt een hele normale vraag, wat ik ook vind getuigen van interresse naar de ander toe. Maar je mag je blijkbaar niet ergens in verdiepen, want dat pas je je aan? En dat is ook nog verkeerd?
Over het 'hand geven' heb ik nog geen reactie gelezen van wat ik heb begrepen: Naar mijn weten is dit juist een teken van respect? Kan helaas het stuk niet terug vinden waar ik dit allemaal heb gelezen, maar het was erg leerzaam. Even mijn eigen woorden dus: je lichaam is voor jou en voor je partner. Je (seksuele) gevoelens deel je alleen met je partner. Contact met een ander, dus dmv een hand geven, een knuffel, of zelfs 3 zoenen, kunnen gevoelens bij jezelf opwekken die je niet wil, omdat die dus alleen voor je partner zijn. Uit zelfbescherming geef je dus geen hand. Nog anders gezegd: het is juist een compliment als een moslim(a) je geen hand geeft, want je zou misschien 'seksuele' gevoelens bij hem/haar kunnen opwekken. Omdat hij/zij dat wil voorkomen bij zichzelf, wordt er dus geen hand gegeven.
Marocje schreef:Daar wordt niet mee gezegd dat homoseksualiteit niet bestaat, maar je kan wel zeggen dat degene die wel de hand schudt met een andere man, dus zelf geen homo/bi is. Tenminste, dat is weer mijn invulling daarvan
edit: wat pantykous zegt dus.
dat is nog diervriendelijker