Thuisstudie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:53

yvonne1303 schreef:
Melati_vS schreef:
Ik meld mij ook, ik ben vanaf november bezig met dierenarts assistente bij de NHA.
Tot nu toe bevalt het mij heel goed. Probeer een aantal avonden in de week vrij te houden na mijn werk en dan ga ik aan mijn studie zitten.

Hebben jullie er moeite mee om er echt te voor gaan zitten om te gaan studeren?
Ik zelf dus helemaal niet maar dat komt omdat de leerstof erg leuk en leerzaam is!

Zit er dan ook een stage of zo bij? En kun je ook een officieel diploma halen? Ik kon dat zo snel niet terugvinden.

Ik ga les krijgen van een dierenarts, je gaat geen stage lopen maar ik ga toch voor een dag ergens bij een dierenarts meelopen omdat ik dat zelf fijner vind.
Het diploma is ook .officieel

Liex

Re: Thuisstudie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:22

Ik zit te denken om aan een Associate Degree te beginnen bij de LOI. Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee, of iets over gehoord?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:48

Ik heb een aantal modulen HBO TP gedaan. Met wisselende ervaring. Sommige tentamens waren prima te doen, heb ook tentamen gedaan dat totaal niet aansloot op de lesstof en ik kwam er studenten tegen die het al voor de derde keer overnieuw moesten doen en die liepen te klagen dat het tentamen elke keer zo belachelijk slecht bij de lesstof aansloot.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:00

Melati_vS schreef:
Ik ga les krijgen van een dierenarts, je gaat geen stage lopen maar ik ga toch voor een dag ergens bij een dierenarts meelopen omdat ik dat zelf fijner vind.
Het diploma is ook .officieel

*volg dit topic puur uit interesse, om er mss later wat mee te doen*

Wil niet banketstaaf doen, maar zorg wel dat je echt ergens veel kunt meelopen en vooral ook aanpakken, zorgen dat ze dingen bewust laten zien en jou daar ook verantwoordelijkheid in geven. Heb helaas erg slechte ervaringen gehad met sollicitanten met deze cursus als achtergrond. Misschien waren de personen in kwestie gewoon geen grote lichten, dat het misschien ook echt niet aan de cursus lag hoor.
Maar bv het verschil tussen Convenia en Cerenia niet kennen terwijl je wel een diploma DAA zou hebben ;(

edit: typo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:42

Heb mijn pakket binnen! Het is de moeite haha :D Ga morgen alles eens uitzoeken en als het kan een planning opstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:07

Heb een planning gemaakt, hoop over 6 weken de eerste module volledig af te kunnen ronden.
Mis alleen wel een boek dus daar moet ik even achteraan :') Staat bij één vak als verplichte literatuur maar zat niet in het pakket (staat ook niet op de paklijst).

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:11

Ik kom me hier ook eens melden.
nu bezig met paraveterinair op het cursuscentrum in barneveld.
ik moet 1x per 2 weken naar school, en rest is thuis studie.
Nu ook aan het kijken om er nog een cursus boekhouden bij te gaan doen.
Dit met oog op de toekomst van bedrijf vriend.
Dus bij de loi een brochure aangevraagd.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:17

Gegevens zijn compleet, dus kan me vanaf nu inschrijven voor examens! :):) Zin an!

Nu weer terug naar schoolwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:43

_Nancy schreef:
Gegevens zijn compleet, dus kan me vanaf nu inschrijven voor examens! :):) Zin an!

Nu weer terug naar schoolwerk.

Ik heb vandaag een kopie van mijn diploma gemaild, hoe lang duurde het bij jou voor dat helemaal rond was?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:53

Een paar dagen.
Had het ergens vorige week verstuurd en kreeg afgelopen vrijdag een mailtje dat het rond was..

Vrij snel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:56

Oo oke... Gelukkig. Wil snel weten wanneer de tentamens zijn etc. :) Of iig welke inschrijfmogelijkheden er zijn.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:59

Ik studeer aan de ou. De enorme zelfdiscipline opbrengen vind ik nog best lastig

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:08

Bizzybijtje schreef:
Oo oke... Gelukkig. Wil snel weten wanneer de tentamens zijn etc. :) Of iig welke inschrijfmogelijkheden er zijn.

Bij NTI ook??
Wat ik heb gezien is dat er een hoop inschrijfmogelijkheden zijn. Voor de digitale examens mag ik zelf een dag bepalen en een plaats.. Ideaal! Zit er toevallig eentje in de buurt.

Hopelijk kan ik over paar maanden mijn eerste examens doen..
Het zijn veel hoofdstukken die ik moet leren, van 1 boek 13 hoofdstukken (vrijwel hele boek) , 1 boek 5 hoofdstukken (hele boek), 1 boek 4 hoofdstukken (vrijwel hele boek) en van ander e-book 7 hoofdstukken.

En dat dus voor 1 examen :wow: :oo

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:19

Joki schreef:
Ik studeer aan de ou. De enorme zelfdiscipline opbrengen vind ik nog best lastig

Leuk! Wat studeer je? Heb je een VWO of WO achtergrond? Ik ben zelf ontzettend tevreden met de OU, meer tevreden dan met de VU. Ik vind het wel pittiger qua stof dan de reguliere uni.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:28

Ik kwam ook van de vu. Qua stof gaat het prima alleen die verdraaide zelfdiscipline ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:31

Welke studie volg je? Ik doe rechten, aan de VU vond ik het een stuk gemakkelijker dan aan de OU. Aan de VU hoefde in geen moeite te doen en nu moet ik toch écht mijn boeken een keer doornemen. Over het algemeen nog altijd heel goed te doen. De zelfdiscipline is bij mij geen probleem maar mijn medicatie gooit vaak roet in het eten.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:39

Master rechtsgeleerdheid feitelijk richting bestuursrecht

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:47

Heb je je bachelor ook aan de OU gedaan? Ik ga richting strafrecht, bestuursrecht is écht mijn ding niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:49

_Nancy schreef:
Bizzybijtje schreef:

Bij NTI ook??
Wat ik heb gezien is dat er een hoop inschrijfmogelijkheden zijn. Voor de digitale examens mag ik zelf een dag bepalen en een plaats.. Ideaal! Zit er toevallig eentje in de buurt.

Hopelijk kan ik over paar maanden mijn eerste examens doen..
Het zijn veel hoofdstukken die ik moet leren, van 1 boek 13 hoofdstukken (vrijwel hele boek) , 1 boek 5 hoofdstukken (hele boek), 1 boek 4 hoofdstukken (vrijwel hele boek) en van ander e-book 7 hoofdstukken.

En dat dus voor 1 examen :wow: :oo

Ja NTI! Moet inderdaad ook gewoon de complete boeken leren.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:54

Nee die heb ik aan de vu behaald. Bestuursrecht is voor mij ook iets heel anders, maar nu ik het doe zie ik pas hoe huge het is

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:58

Ik heb er wel veel mee gedaan maar strafrecht ligt mij toch meer. Wat zijn je plannen na de studie?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:03

Heel hard solliciteren ;) en dan iets bij een overheid of natuurbeschermingsorganisatie. Al lijkt bouw me ook heel interessant

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:11

Je hebt geen ambitie om te promoveren? Ik wil óf een PhD traject in gaan als ik die kans krijg óf solliciteren als RAIO (nu geloof ik RIO).

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:17

Promoveren is niet echt iets voor mij. Laat mij maar snel oplossingen zoeken in de dagelijkse praktijk. Heerlijk om de opening te vinden waardoor het toch zo gaat als het voor het door mij vertegenwoordigde belang het beste uitkomt

rechter lijkt me wel interessant maar toen ik me daar vroeger voor oriënteerde erg lastig om op de opleiding te komen. Dus ik heb het niet als mijn ultieme doel

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:25

Ik lig qua cijfers goed op koers om cum laude te gaan en dat scheelt wel om in aanmerking te komen voor een PhD plek. OvJ is altijd mijn doel geweest maar de laatste dagen zijn er ook andere dingen op mijn pad gekomen en ben ik dingen met een andere blik gaan bekijken.

Promoveren is echt mijn ding. Ik ben heel theoretisch en echt gek op onderzoek dus dat zou echt mijn droomplek zijn.