Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joscaa schreef:kim_1990 schreef:Dan hebben we 't samen getroffen, want ik werk ook in Duitsland, 2 u over de grens en verdien zelfs nog meer, en heb twee paarden mee en inderdaad appartement.weet niet of het uitmaakt, maar ik werk momenteel dan ook niet in nederland maar ongeveer een half uurtje over de grens in duitsland...normaliter is hier in duitsland ook maar weinig fatsoenlijk betaalde banen in de paarden te vinden dus ik denk maar zo dat ik het misschien best getroffen heb met dit super gave bedrijf.
Beter als in NL
Matheno schreef:Tja, vroeger was dat ook mijn droom, stalruiter worden,
maar ondertussen heb ik een prachtige baan en verdien ik goed, en kan ik mijn paarden heerlijk voor de hobby houden.
Ik zou het iedereen aanraden .. Leer voor een goede baan en hou de paarden lekker voor de hobby.
xPenny schreef:Matheno schreef:Tja, vroeger was dat ook mijn droom, stalruiter worden,
maar ondertussen heb ik een prachtige baan en verdien ik goed, en kan ik mijn paarden heerlijk voor de hobby houden.
Ik zou het iedereen aanraden .. Leer voor een goede baan en hou de paarden lekker voor de hobby.
Precies. Als je een héle goede baan hebt kun je waarschijnlijk ook nog twee paarden kopen en met het minimumloontje wat je in de paarden verdient zul je echt niet ver mee komen als je ook nog je huur of maandelijkse vaste lasten moet betalen.
xPenny schreef:Matheno schreef:Tja, vroeger was dat ook mijn droom, stalruiter worden,
Precies. Als je een héle goede baan hebt kun je waarschijnlijk ook nog twee paarden kopen en met het minimumloontje wat je in de paarden verdient zul je echt niet ver mee komen als je ook nog je huur of maandelijkse vaste lasten moet betalen.
Offline schreef:Ja ik ken een meid die aan het werk was op een grote stal.
Stond voor 20 uur op contract en maakte 45 uur per week voor 800!!! euro! PFFF!!
Daar kom ik echt mijn bed niet voor uit...
Schoentje schreef:Dus volgens jullie werkt iedereen in de paardenwereld voor een hongerloontje waar je niet van rond kan komen?
Het klopt inderdaad dat je altijd onderaan begint in dit wereldje. Uiteindelijk zal je moeten zorgen dat je onmisbaar wordt voor je werkgever. Dat kan bijvoorbeeld als ruiter of groom, maar ook als stalmedewerker die zich opwerkt tot stalmanager. Naar dat onmisbare zal je salaris dan ook naar worden.
Blijf je je hele loopbaan voor dat hongerloontje werken, dan ben je simpelweg niet onmisbaar genoeg, waarschijnlijk net niet goed genoeg in je vak dus.
Klinkt misschien wat lomp in de oren van sommigen, maar de succesvolle mensen in dit vak hoor je niet klagen.
Dat dit vak niet voor iedereen is weggelegd, is een feit en dat er te veel mensen zonder toekomst in dit vak op een paard gerelateerde opleiding zitten ook. Voor zulke is het advies om een 'normaal' vak te leren inderdaad beter, maar dat geldt dus niet voor iedereen zoals jullie aangeven.
tones schreef:Ik wilde het vroeger ook zo graag!
Landbouw school gedaan, baantje op n dravers stal.
De tijd van mn leven maar t verdiende enorm slecht.
Toen kregen we op school t hoofdstuk koeien scheren,
Dat vond ik zo leuk dat ik naar de kapperschool ben gegaan.![]()
Nu al jaren kapster, paarden als hobby.
Joolien schreef:paardje1983 schreef:ik werk op een stal in loondienst en kan de maand makkelijk rond komen en houd nog aardig geld over ook. moet wel iets speciaal in de paarden kunnen wat veel vraag naar is en weinig mensen kunnen of durven.
Bedoel je dat jij dat doet of? En wat is dat dan?