leuke beroepsverhalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: leuke beroepsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:20

jakkie bah! vies haar!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:21

Ik was een nieuwe stagiaire uitleg aan het geven over de ratten die we hadden. Ze keek een beetje zuinig en ze vond het maar enge dieren. Ik was heel enthousiast aan het vertellen hoe leuk ze wel niet waren en wilde laten zien dat ik er zelfs eentje had die met je hand kon spelen als een kat. En het beest springt me toch naar voren en hangt echt vol VOL in mn hand. De tranen stonden in mn ogen terwijl ik zeer voorzichtig de boze ratmans van mn vinger af pulkte en het bloed uit mn vinger stroomde. Stagiaire heeft de rest van de periode met de grootst mogelijke omslachtigheid het voer naar binnen geschoven. :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:24

Situatie: autorijles, ervaren leerling, type grote mond, klein hartje. Erg nieuwsgierig en een enorme ramptoerist.

Bij het aanrijden op een kruispunt op een provinciale weg (wij rijden op de N-weg, max snelheid 80, kruisende weg is een zone 60 weg) zien we in de verte een ongeval gebeuren. We kunnen niet goed zien of het een frontale aanrijding betreft of niet maar op het eerste gezicht ziet het er niet zo lekker uit. Leerling oppert: "zal ik de auto hier maar even aan de kant zetten" we bevinden ons dan enkele honderden meters voor het ongeval waarop ik aangeef dat het wel wijzer is om iets dichterbij te gaan staan, anders moet ik zo ver lopen.
Enfin, nabij de plaats van het ongeval zet de leerling de auto aan de kant, zet de motor uit en op het moment dat hij de auto uit wil vliegen met de woorden "ik ga ff kijken hoor" kan ik hem nog net bij de kraag vatten en zeg "ik denk dat ik eerste even ga kijken" je weet tenslotte nooit wat je aantreft.
Leerling gaat morrend accoord, ik schrijf de tijd op mijn hand (de tijd dat ik, in bezit van EHBO en reanimatiepapieren etc hulp verleen telt de lestijd uiteraard niet door) en ga op een holletje richting de auto waar de bestuurder nog in zit. De andere bestuurder is uit de auto en lijkt ongedeerd, de bestuurder waar ik heen loop zit in de auto waarvan de voorkant ernstig beschadigd is en de persoon in kwestie ligt voorover op het stuur. Een akelig gevoel bekruipt me, ziet er niet lekker uit. Samen met de tegenpartij loop ik de berm in waar de auto staat, tot mijn enkels wegzakkend in de prut (fijn -O- ).
We openen de deur en gelukkig is mevrouw bij kennis maar hevig geschrokken. De airbags zijn geploft en mevrouw is hevig geëmotioneerd en verteld dat ze op weg is naar haar zieke kind. Ik geef aan dat ze beter kan blijven zitten, open de achterdeur en neem plaats op de achterbank en pak haar nek en hoofd vast om die stabiel te houden ivm mogelijk letsel. De tegenpartij is inmiddels aan het bellen voor hulp. Binnen no time zijn politie en ambulance ter plaatse, nemen mij over en na achterlaten van mijn gegevens snel ik weer richting mijn auto om de les voort te zetten.

Maar ja, aangekomen bij de auto is de vogel natuurlijk gevlogen.
Inmiddels hebben zich een heleboel mensen bij het ongeval verzameld en in die groep zal ongetwijfeld ook mijn leerling staan :j
Uiteindelijk kwam meneer weer aanlopen toen de auto opengeknipt was en het slachtoffer was afgevoerd. De lestijd was inmiddels om dus hebben we de volgende leerling maar opgehaald.
Hij vond het wel een enorm boeiende les :j :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:24

Iris82 schreef:
Ik was een nieuwe stagiaire uitleg aan het geven over de ratten die we hadden. Ze keek een beetje zuinig en ze vond het maar enge dieren. Ik was heel enthousiast aan het vertellen hoe leuk ze wel niet waren en wilde laten zien dat ik er zelfs eentje had die met je hand kon spelen als een kat. En het beest springt me toch naar voren en hangt echt vol VOL in mn hand. De tranen stonden in mn ogen terwijl ik zeer voorzichtig de boze ratmans van mn vinger af pulkte en het bloed uit mn vinger stroomde. Stagiaire heeft de rest van de periode met de grootst mogelijke omslachtigheid het voer naar binnen geschoven. :D

hahhahahaha die beesten weten je ook altijd voor banketstaaf te zetten he

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:27

Polly, jou verhalen zijn echt geweldig :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 22:29

Polly mocht je stoppen met lesgeven kun je altijd nog een boek gaan schrijven :list:

Brrrr gadver die haren....

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:32

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 23:35

gerlindie schreef:
Ik vond deze link hier ook wel passen:
http://hondengeleider.wordpress.com/

Idd je hebt ze ook van dacht...hulpverleners. Je komt soms indrukwekkende verhalen tegen.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:40

Dat ik dit topic nu pas zie?

Ik denk dat ik jullie wel wat spannende/boeiende/enge/trieste/grappige verhalen kan vertellen haha

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:43

Hey Polly, jij geeft zeker toevallig geen rijles in de buurt van Leiden? Ik zoek nog een leuke rijschool en je klinkt hilarisch _O-

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:43

BlackShadowZ schreef:
Dat ik dit topic nu pas zie?

Ik denk dat ik jullie wel wat spannende/boeiende/enge/trieste/grappige verhalen kan vertellen haha

Kom maar op :D

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:57

Voor jullie info vast van te voren, ik werk als EHBOer, noodhulpverlener bij het rode kruis en hartslagnu, hostess bij vvv-venlo en eindhoven kemphanen, stage bij politie en handhaving, en stage bij security bedrijven.
Ik was dus aan het werk als EHBOer bij de voetbalvereniging in mijn dorp. Er was een heren toernooi aan de gang, oftewel ik was het enige meisje wat daar rond liep. De hele dag door kwamen er al jongens naar de ehbo kamer met grapjes dat ze een knietje in hun kruis oid hadden gehad en of ik ze kon helpen. Aan het einde van de dag kwam er nog zo'n grapjas langs, en die heb ik toen op een licht geïriteerde manier weggestuurd, omdat ik het wel een beetje zat was.
Later bleek dat hij écht een knietje had gehad, en heb ik hem maar heel ongemakkelijk was ijs gegeven voor op zijn dingetje -O-

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 00:35

Ik werk bij de politie. Ik ben ook politiebiker en werk daarom vaak op de fiets. Omdat je als biker heel wendbaar ben en snel kan voortbewegen bij drukte, worden we vaak aangevraagd voor ondersteuning bij grote evenementen.

Zo ook die dag. Ik had samen met een collega dienst in de binnenstad van A'dam ten behoeve van de gaypride.
De dienst verliep rustig en het was een gezellige drukte.

Het was bijna einde dienst en wij aangezien wij ook nog terug moesten fietsen naar ons eigen bureau, besloten we ons af te gaan melden bij het politiebureau waarvoor wij ingezet werden.

Wij fietsten op een gegeven moment aan de achterzijde van het bureau en moesten een smal steegje door fietsen om bij de voorzijde te komen. Mijn collega fietste voorop en we zagen halverwege de steef iemand staan wildplassen. Omdat je op zo'n dag als deze aan de gang kan blijven, besluiten we de man aan te spreken.

Mijn collega zegt: "hallo meneer" waarop ik de man op zie kijken. Ik zie dat hij naar mijn collega kijkt en vervolgens begint te rennen.

Ik hoor mijn collega roepen: "serieus, meen je dit nou?" En ik zie dat hij de achtervolging inzet. Ik schiet in de lach om het hele schouwspel en vooral om de reactie van mijn collega en zet ook, enigszins nog verbaasd over t feit dat de man begon te rennen, de achtervolging in. De man rende echter regelrecht naar de ingang van het politiebureau, waar op dat moment toevallig een collega stond. Ik riep naar die collega: "pak hem" en zag dat hij dat ook probeerde, maar de grip verloor, waardoor de man nog steeds weg kon rennen.

Inmiddels hadden meer collega's lucht gekregen van de "achtervolging", want ik zag ze een voor een het bureau uit stormen :'-) Helaas voor de beste man waren wij op de fiets toch echt sneller en konden we hem alsnog in de kraag vatte. En dat terwijl we hem alleen maar een waarschuwing wilde geven :-D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 06:59

Polly jouw verhalen zijn echt heerlijk!!!

Die haren.... Bah bah.

Hahaha Iris82, die rat gaf even het verkeerde voorbeeld!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 07:32

Polly schreef:
Situatie: motorrijles.
Leerling rijd op een motor met onder de kentekenplaat het L-bordje. Leerling zelf heeft beschermende kleding aan en achter op zijn jas én voor op de motor herkenbaar het logo van onze rijschool.
Ik, de instructeur, volg in een herkenbare lesauto (met L-bord en logo op het dak én volledige bestickering met ons logo op alle zijden van de auto). Overigens is volgen in de auto niet mijn favoriete bezigheid, ik ben immers motorinstructeur, maar in deze situatie was ik 34 weken zwanger en had net de week ervoor een rijverbod opgekregen van mijn werkgever :+

Leerling was nog niet heel erg gevorderd maar kon zeker wel alleen rijden. Bij de eerste rotonde slaan we rechtsaf en tussen mijn leerling en mij komt een auto te rijden die al op de rotonde reed. Kan gebeuren.
Echter, het valt mij meteen op dat betreffende bestuurder bijzonder weinig afstand hield. Noem het maar gerust kleven. De mentaliteit van een motorinstructeur is om altijd de leerling te beschermen en zeker als ik veilig in mijn autootje zit zal ik niet schromen om die in een gevaarlijke situatie tussen mijn leerling en het gevaar te parkeren. Liever mijn auto plat dan mijn leerling zeg maar.
Na enkele seconden waarin de bestuurder van de auto geen enkele aanstalten maakt om afstand te nemen besluit ik dan ook dat het mooi geweest is, ik kijk, geef richting aan en haal de auto in. Als ik naast mijn leerling (voor de auto) rij geef ik deze via de porto opdracht om een beetje gas bij te geven zodat ik ertussen kan voegen, dat lukt probleemloos en ik laat mijn gas los en kort mijn remlicht zien om afstand te creëren tussen de leerling en mijn auto. Meneer lijkt niet bijzonder blij ( :+ ) en zit te bellen. Prima moet hij weten.
Aan het einde van de weg gaat mijn telefoon, ik neem handsfree op en tref mijn werkgever aan de andere kant van de lijn. Hij vraagt mij wat ik aan het doen ben :o? "eeeeh, werken??, je hebt me notabene net zien vertrekken van de rijschool". Daarop reageert hij met het verhaal dat hij net gebeld is door iemand die ik zojuist heb afgesneden.. *aaah ja, nummer van de rijschool staat op de auto*.
Ik vraag hem te blijven hangen (inmiddels staan we voor het rode verkeerslicht, meneer nog altijd achter mij), geef mijn leerling de opdracht tot nader order te blijven staan en stap uit. Meneer verbleekt en ik loop naar zijn portier, hij opent het raam en ik stel me voor. "Hallo, ik ben .... van rijschool .... en ik begreep dat u zojuist mijn werkgever aan de lijn had ivm een gedraging van mij"
Meneer: "eeeuuhm j j ja dat klopt, dat gaat snel dan, ik vond het gevaarlijk zoals u mij afsneed"
Ik: "dat begrijp ik en dat was beslist niet netjes maar ik had er erg veel moeite mee zoals u op de bumper van mijn leerling bleef rijden en deze behoorlijk aan het opduwen was, het betreft een leerling die nog niet veel ervaring heeft en van leerlingen kunt u (zoals bij elke bestuurder) onverwachte reacties verwachten, vandaar dat ik het veiliger vond het op deze manier op te lossen. Maar desalniettemin mijn excuses want netjes is anders".
In het gesprek wat volgde bleek meneer geen flauw benul te hebben van het feit dat het er een leerling voor hem reed. Hij zat zo dicht op de motor dat hij de L nooit had gezien :+

Laat me raden, die meneer reed in een auto van de VAG-groep....... }:) Stutgart kan ook nog......

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:37

ikke schreef:
Polly schreef:
*knip*

Laat me raden, die meneer reed in een auto van de VAG-groep....... }:) Stutgart kan ook nog......

Nah, ook vrachtwagenchauffeurs kunnen er wat van hoor.

Ik werk(te) voor een firma met rijdende laboratoria op de vrachtwagens. Op een gegeven moment moesten we met 1 vrachtwagen en een personenwagen naar een klus. Mijn collega zou de vrachtwagen meenemen en ik reed erachteraan met de personenwagen.

Door invoegend verkeer kwamen er uiteindelijk twee vrachtwagens tussen mijn collega (die voorop reed) en mijzelf. Achter mij zat een chauffeur die er niet zo van hield dat er personenwagens reden tussen een rijtje vrachtwagens (eigen interpretatie).

De chauffeur achter me probeerde me op meerdere manieren te intimideren, maar ik vond dat ik net zoveel recht had op die plek als hij. Op een gegeven moment verlaten de twee vrachtwagens die tussen mijn collega en mij rijden de snelweg, waardoor er een flink gat tussen hem en mij ontstaat. ik ben een slakkerige chauffeur, dus mijn bedoeling was om mijn oorspronkelijke gangetje van 80 kmh te verhogen naar 85-90 zodat ik rustig zou inlopen op collega om me daar weer achter te parkeren. De chauffeur achter me vond echter dat ik met 140 kmh weg zou moeten spurten en tussen die wagens uit moest / vlak achter mijn collega weer vol in de ankers moest gaan. Die gast trekt dus iets sneller op dan ik, wat erg onhandig is, als je zo'n grill al vol in je achteruitkijkspiegel hebt zitten. Hij schrikt zich een ongeluk, omdat ik kennelijk langzamer reageer dan hij dacht en maakt een slinger naar de vluchtstrook om mij te ontwijken. Omdat ik me niet wil laten intimideren, reed ik dus met de door mij gewenste snelheid richting de collega. Overigens, don't try this at home. Ik in mijn kleine toet ben natuurlijk nergens in vergelijking met een flinke vrachtwagencombinatie.

Maar goed, ik was dit heerschap natuurlijk al flink zat en daardoor extra gemotiveerd om niet ineens vol weg te stuiven. Meneer was het ook flink zat en heeft flink lopen duwen. Zodanig dat alleen grill nog in spiegel zichtbaar was of hij klapte ineens zwierend de vluchtstrook of de linkerbaan op. Inhalen mocht hij niet en heeft dat ook niet gedaan. Uiteindelijk toen hij erachter kwam dat ik me niet liet opjagen door hem, begon hij iets meer afstand te bewaren en kon ik eindelijk zijn nummerbord zien en de naam van het bedrijf waar hij voor reed. Beiden na aantal keren controleren genoteerd op een kladblok, datum en tijd en locatie erbij.

Na een tijdje heeft hij de snelweg verlaten en kon ik weer rustig ademhalen. Mijn collega kwam later nog naar me toe met de vraag wat voor idioot ik nou constant op mijn bumper had. Hij had het hele schouwspel gevolgd in zijn spiegels. Door een aantal manouvres van die chauffeur vond hij het beter om eea even in het oog te houden. Zelfs vanaf de grote afstand tussen mijn collega en mij kon mijn collega nog zien dat de afstand tussen mijn bumper en de bumper van de chauffeur in kwestie ongezond klein was.

Uiteindelijk heb ik (toen ik weer thuis was) contact opgenomen met het bedrijf en er melding van gemaakt. Ze waren kennelijk niet erg onder de indruk van het verhaal. Ik heb ze maar meegegeven dat ook dit soort mensen het visitekaartje zijn van het bedrijf en als dat het aan hen is of ze zo'n visitekaartje accepteren. Wijzelf / ikzelf in ieder geval niet...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:25

@Rocamor: aangifte gedaan?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:43

ikke schreef:
@Rocamor: aangifte gedaan?

Helaaaaaas was ik destijds (ik praat nu over een jaar of 8 terug) nog niet op de hoogte van het feit dat je aangifte kon doen. Anders had ik het zeker gedaan. Onlangs nog zo'n beroepshufter die mij eveneens van de weg wilde rijden (waaaaaar staat in de wet dat je met een "kleine-pikkies-dure-autootjes-auto" meer recht hebt op de weg dan een Ibizaatje?) aangegeven.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:54

Ik hou van dit topic <3