Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
).
Iris82 schreef:Ik was een nieuwe stagiaire uitleg aan het geven over de ratten die we hadden. Ze keek een beetje zuinig en ze vond het maar enge dieren. Ik was heel enthousiast aan het vertellen hoe leuk ze wel niet waren en wilde laten zien dat ik er zelfs eentje had die met je hand kon spelen als een kat. En het beest springt me toch naar voren en hangt echt vol VOL in mn hand. De tranen stonden in mn ogen terwijl ik zeer voorzichtig de boze ratmans van mn vinger af pulkte en het bloed uit mn vinger stroomde. Stagiaire heeft de rest van de periode met de grootst mogelijke omslachtigheid het voer naar binnen geschoven.
Polly schreef:Situatie: motorrijles.
Leerling rijd op een motor met onder de kentekenplaat het L-bordje. Leerling zelf heeft beschermende kleding aan en achter op zijn jas én voor op de motor herkenbaar het logo van onze rijschool.
Ik, de instructeur, volg in een herkenbare lesauto (met L-bord en logo op het dak én volledige bestickering met ons logo op alle zijden van de auto). Overigens is volgen in de auto niet mijn favoriete bezigheid, ik ben immers motorinstructeur, maar in deze situatie was ik 34 weken zwanger en had net de week ervoor een rijverbod opgekregen van mijn werkgever![]()
Leerling was nog niet heel erg gevorderd maar kon zeker wel alleen rijden. Bij de eerste rotonde slaan we rechtsaf en tussen mijn leerling en mij komt een auto te rijden die al op de rotonde reed. Kan gebeuren.
Echter, het valt mij meteen op dat betreffende bestuurder bijzonder weinig afstand hield. Noem het maar gerust kleven. De mentaliteit van een motorinstructeur is om altijd de leerling te beschermen en zeker als ik veilig in mijn autootje zit zal ik niet schromen om die in een gevaarlijke situatie tussen mijn leerling en het gevaar te parkeren. Liever mijn auto plat dan mijn leerling zeg maar.
Na enkele seconden waarin de bestuurder van de auto geen enkele aanstalten maakt om afstand te nemen besluit ik dan ook dat het mooi geweest is, ik kijk, geef richting aan en haal de auto in. Als ik naast mijn leerling (voor de auto) rij geef ik deze via de porto opdracht om een beetje gas bij te geven zodat ik ertussen kan voegen, dat lukt probleemloos en ik laat mijn gas los en kort mijn remlicht zien om afstand te creëren tussen de leerling en mijn auto. Meneer lijkt niet bijzonder blij () en zit te bellen. Prima moet hij weten.
Aan het einde van de weg gaat mijn telefoon, ik neem handsfree op en tref mijn werkgever aan de andere kant van de lijn. Hij vraagt mij wat ik aan het doen ben"eeeeh, werken??, je hebt me notabene net zien vertrekken van de rijschool". Daarop reageert hij met het verhaal dat hij net gebeld is door iemand die ik zojuist heb afgesneden.. *aaah ja, nummer van de rijschool staat op de auto*.
Ik vraag hem te blijven hangen (inmiddels staan we voor het rode verkeerslicht, meneer nog altijd achter mij), geef mijn leerling de opdracht tot nader order te blijven staan en stap uit. Meneer verbleekt en ik loop naar zijn portier, hij opent het raam en ik stel me voor. "Hallo, ik ben .... van rijschool .... en ik begreep dat u zojuist mijn werkgever aan de lijn had ivm een gedraging van mij"
Meneer: "eeeuuhm j j ja dat klopt, dat gaat snel dan, ik vond het gevaarlijk zoals u mij afsneed"
Ik: "dat begrijp ik en dat was beslist niet netjes maar ik had er erg veel moeite mee zoals u op de bumper van mijn leerling bleef rijden en deze behoorlijk aan het opduwen was, het betreft een leerling die nog niet veel ervaring heeft en van leerlingen kunt u (zoals bij elke bestuurder) onverwachte reacties verwachten, vandaar dat ik het veiliger vond het op deze manier op te lossen. Maar desalniettemin mijn excuses want netjes is anders".
In het gesprek wat volgde bleek meneer geen flauw benul te hebben van het feit dat het er een leerling voor hem reed. Hij zat zo dicht op de motor dat hij de L nooit had gezien
Stutgart kan ook nog...... ikke schreef:Polly schreef:*knip*
Laat me raden, die meneer reed in een auto van de VAG-groep.......Stutgart kan ook nog......
ikke schreef:@Rocamor: aangifte gedaan?