Nog meer mensen met een spannend beroep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:39

Salama schreef:
Ik werk in een nachtclub, spannend genoeg :')

:')

paardjes123

Re: Nog meer mensen met een spannend beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:49

Leuk topic zal hem vanavond beter doorlezen. Ik werk als psychiatrisch verpleegkundige op een crisis opname afdeling. Kwa doelgroep krijgen we van alles op de afdeling. Cliënten met een psychose, verslavingsproblematiek, socialiteit etc

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:58

in mijn vorige baan was ik stadswacht, waar ik voornamelijk mocht oppassen op verslaafden, criminelen en tokkies die in een bepaalde wijk woonden, hier veel meegemaakt en gezien, waarvan sommigen dingen ik liever niet had gezien :(
tegelijkertijd was ik ook steward in de kuip, ook een aparte ervaring.
Daarna parkeercontroleur, waarbij ik als regel had dat de beste smoes een sepo kreeg (haalde ik de bon er ter plekke uit), hierdoor een paar leuke toneelstukjes gezien :D
Nu ben ik handhaver/toezichthouder milieu in een kleine gemeente. Op een paar asbestbranden na niet echt spannend :(

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:59

kaatjemuts schreef:
in mijn vorige baan was ik stadswacht, waar ik voornamelijk mocht oppassen op verslaafden, criminelen en tokkies die in een bepaalde wijk woonden, hier veel meegemaakt en gezien, waarvan sommigen dingen ik liever niet had gezien :(
Daarna parkeercontroleur, waarbij ik als regel had dat de beste smoes een sepo kreeg (haalde ik de bon er ter plekke uit), hierdoor een paar leuke toneelstukjes gezien :D
Nu ben ik handhaver/toezichthouder milieu in een kleine gemeente. Op een paar asbestbranden na niet echt spannend :(

Dus jij deed elke keer die papiertjes onder mijn ruitenwisser..... -:(-

:D :D :D

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:01

jorika1986 schreef:
kaatjemuts schreef:

Dus jij deed elke keer die papiertjes onder mijn ruitenwisser..... -:(-

:D :D :D

met tegenzin hoor :D ;) (als je tenminste in leeuwarden parkeerde :+ )

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:07

Ik doe de studie rechten maar daarnaast doe ik vrijwilligerswerk in een inloophuis. Dat is met daklozen, verslaafden, mensen met psychisch ziektebeeld. Zeker niet makkelijk, maar wel gaaf :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:08

Horsetop wat een interessant beroep,

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:14

mairead schreef:
Grond stewardess/vertaler (aan de gate! ); op de luchthaven is Altijd wat te beleven! Ik kom elke dag met n nieuw verhaal thuis. :j Zowel leuke als spannende verhalen.

Oeh dat klinkt ook leuk! :D zou leuk zijn als iedereen een verhaal dat die heeft meegemaakt bij zijn beroep zet!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:19

Salsa schreef:
HorseTopShop schreef:
Ikzelf niet, maar mijn vriend wel.

Hij is hovenier en werkt voornamelijk op begraafplaatsen. Dit houd in dat hij o.a. oude graven leeg moet halen. Hierbij treft hij regelmatig nog intacte lichamen aan. Vooral alcoholisten en mensen die chemokuren hebben gehad, blijven makkelijk 40 jaar goed. Na zoveel jaar worden graven geruimd. Hierdoor komt hij dagelijks in contact met lichamen. Nog intact, half verteerd en soms alleen wat botten.
Hij verteld ook regelmatig dat hij een graf (naast een bestaand graf) moest graven en dat hij "de buurman" tegenkwam. Daarmee bedoeld hij het lichaam uit een graf ernaast.
Met bepaald weer en een bepaalde grondsoort, kunnen de lichamen gaan verplaatsen onder de grond. Het komt weleens voor dat dat iemand is die pas een week ervoor begraven is.

Hij heeft er niet zoveel moeite mee. Na zoveel jaar is hij er redelijk gewend aan geraakt. Het enige wat altijd vreselijk blijft zijn kindergraven.

Waarom vind ik dit nou akelig maar ohhh zo fascinerend? Net als die mensen die nu de slachtoffers aan het identificeren zijn. Ik vind dat eng en akelig maar tegelijkertijd trekt het op een vreemde manier ook. Reuze interessant om te weten.

Respect voor jullie. Spannende banen zijn vaak ook de moeilijkste omdat ze vaak samen gaan met mensen in een zeer moeilijke situatie.

Me to, zoek uit interesse vaak van alles op op internet zo ook idd over de lijken uit het vliegtuig. Reuze interessant. Het liefst zou ik alles ons foto willen zien ook inderdaad de identificatie. Maar zelf meewerken brrr moet er niet aan denken

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:24

Ik studeer verloskunde, en sommige bevallingen kunnen ook heel spannend zijn...
En dan niet alleen de bevallingen, ook situaties tijdens de zwangerschap en na de bevalling.
Het is nooit saai in ieder geval, en ik vind het supergaaf! :)

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:40

Ik ben buschauffeur af en toe wel heel spannend :P

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:01

gerlindie schreef:
@HorseTopShop, wat gebeurt er dan eigenlijk met de steen/stenen die bovenop het graf liggen?

Die kunnen opgehaald worden. Maar vaak is er geen of weinig familie over. En vaak willen nabestaanden de steen niet. Dan vernietigen ze de steen.

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:56

Yaralisa schreef:
En dan niet alleen de bevallingen, ook situaties tijdens de zwangerschap en na de bevalling.

Ohhh als ik sterker in m'n schoenen had gestaan had ik voor dit beroep gekozen. Vind het zo interessant en mooi dat hele proces van mama worden! Ik weet van mezelf dat ik die opleiding gewoon niet ga trekken, het is behoorlijk pittig. Succes met je opleiding!!

Ik heb ook niet een mega spannend beroep, wel erg afwisselend. Ik ben doktersassistente bij de huisarts.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:15

Ik doe de opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid. Hier maak ik al stages mee die vrij spannend zijn. Verveel me nooit!
Hierna wil ik waarschijnlijk Juridisch Dienstverlener gaan doen, en daarna nog naar het HBO. Als ik dan klaar ben wil ik ook richting de politie of bij de douane, dat lijkt mij onwijs gaaf werk!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:23

Ik meld me! Ik ben schiet instructrice en geef ook kogel jacht opleiding. Erg leuk om te doen maar echt een mannenwereld!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:25

RivaldoX schreef:
Ohhh als ik sterker in m'n schoenen had gestaan had ik voor dit beroep gekozen. Vind het zo interessant en mooi dat hele proces van mama worden! Ik weet van mezelf dat ik die opleiding gewoon niet ga trekken, het is behoorlijk pittig. Succes met je opleiding!!

Ik heb ook niet een mega spannend beroep, wel erg afwisselend. Ik ben doktersassistente bij de huisarts.

Dankjewel! :)
Het is inderdaad heel interessant en mooi! Maar ook heel erg pittig ja, en je moet er wel echt tegen kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:29

HorseTopShop schreef:
gerlindie schreef:
@HorseTopShop, wat gebeurt er dan eigenlijk met de steen/stenen die bovenop het graf liggen?

Die kunnen opgehaald worden. Maar vaak is er geen of weinig familie over. En vaak willen nabestaanden de steen niet. Dan vernietigen ze de steen.

Mijn buren hebben zo'n steen in de tuin, van heel lang geleden al!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:52

Salsa schreef:
HorseTopShop schreef:
Ikzelf niet, maar mijn vriend wel.

Hij is hovenier en werkt voornamelijk op begraafplaatsen. Dit houd in dat hij o.a. oude graven leeg moet halen. Hierbij treft hij regelmatig nog intacte lichamen aan. Vooral alcoholisten en mensen die chemokuren hebben gehad, blijven makkelijk 40 jaar goed. Na zoveel jaar worden graven geruimd. Hierdoor komt hij dagelijks in contact met lichamen. Nog intact, half verteerd en soms alleen wat botten.
Hij verteld ook regelmatig dat hij een graf (naast een bestaand graf) moest graven en dat hij "de buurman" tegenkwam. Daarmee bedoeld hij het lichaam uit een graf ernaast.
Met bepaald weer en een bepaalde grondsoort, kunnen de lichamen gaan verplaatsen onder de grond. Het komt weleens voor dat dat iemand is die pas een week ervoor begraven is.

Hij heeft er niet zoveel moeite mee. Na zoveel jaar is hij er redelijk gewend aan geraakt. Het enige wat altijd vreselijk blijft zijn kindergraven.

Waarom vind ik dit nou akelig maar ohhh zo fascinerend? Net als die mensen die nu de slachtoffers aan het identificeren zijn. Ik vind dat eng en akelig maar tegelijkertijd trekt het op een vreemde manier ook. Reuze interessant om te weten.

Respect voor jullie. Spannende banen zijn vaak ook de moeilijkste omdat ze vaak samen gaan met mensen in een zeer moeilijke situatie.

Dat heb ik dus ook! Zou het erg interessant vinden om te zien hoe de lichamen eruit zouden zien maar tegelijkertijd denk ik misschien ook wel niet... haha

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:55

Yaralisa schreef:

Leuk! Heb je wat leuke/ontroerende/spannende verhalen voor ons? :D

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:55

Urona447 schreef:
Ik meld me! Ik ben schiet instructrice en geef ook kogel jacht opleiding. Erg leuk om te doen maar echt een mannenwereld!

Ruig!! *D

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:19

NoName126 schreef:
Yaralisa schreef:

Leuk! Heb je wat leuke/ontroerende/spannende verhalen voor ons? :D

Wat ik altijd echt spannend vind zijn vrouwen met een dreigende vroeggeboorte. Ik hoop dan altijd zo dat het lukt om de baby nog even 'binnen te houden' totdat het wel kan komen. Maar ook vrouwen die geen leven meer voelen of opeens bloedingen krijgen.

Het mooiste is als het spannend is, en alsnog goed afloopt.
Een poosje terug hadden we een hele spannende bevalling, werkelijk alles wat fout kon gaan, ging fout. Gelukkig is het helemaal goed gekomen.
En 2 dagen later komt er via de post een mooie tekening met daarop geschreven: Bedankt voor het redden van mama en mijn zusje! Jullie zijn helden!
Hoe schattig is dat <3

Ik heb ook een keer (helemaal in het begin van mijn opleiding) meegemaakt dat een mevrouw een keizersnede had gehad en ze verloor echt enorm veel bloed. Normaal gesproken voelen we dan niet aan de baarmoeder ivm het litteken maar omdat ze zoveel bloed verloor, ging ik toch voelen. Het is de bedoeling dat de baarmoeder samengetrokken is, maar ik kon hem niet eens vinden, zo slap was hij! En op het moment dat ik voelde, begon het bloed echt eruit te stromen bij mevrouw. Dat zijn wel situaties waarbij je echt je hoofd koel moet houden, maar achteraf beseft dat het kantje boord was.

Sorry, misschien willen mensen dit helemaal niet horen, maar als ik eenmaal begin... :o

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:35

Yaralisa schreef:
RivaldoX schreef:

Dankjewel! :)
Het is inderdaad heel interessant en mooi! Maar ook heel erg pittig ja, en je moet er wel echt tegen kunnen.

Vandaar dat ik de kraam in ben gegaan mag je toch bij de bevallingen zijn maar miet eind verantwoordelijk

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:40

Nu niet meer. Hoewel met logeerhonden ook spannend kan zijn. Vroeger in een dierentuin gewerkt. Omgaan met apen en mensapen is heel spannend. Vooral als er iets ontsnapt! Was een boeiende tijd.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:41

Ik werk niet, maar maak de psychiatrische wereld van de andere kant mee. Dus niet vanuit de verpleging kant, maar vanuit de clientenkant.

En ik moet zeggen, dat is vaak best spannend.
Ik zit op een gesloten afdeling. En daar zitten ook vaak psychotische jongeren en die kunnen flink uit hun dak gaan(lees: met borden en andere spullen gaan gooien en je bedreigen)

Maar natuurlijk ook de suicidale jongeren..
Als er een zelfmoordpoging wordt gedaan op de afdeling en de leiding komt erachter en drukt op het alarm.. Dan weet je dat het niet goed is.
Helaas ook al 4medeclienten aan suicide verloren.

Het is erg moeilijk voor het personeel om dit mee te maken, maar ik denk net zo erg voor de clienten, wantje kent diegene meestal wel goed, omdat je 24/7 met elkaar op de groep zit..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:16

Ik heb het saaiste beroep ooit, op de boze klanten aan de telefoon na dan :') Ik doe de administratie bij een gemeente.
Ik ben van plan mij totaal om te scholen naar iets met iets meer actie, ik doe in dit topic iig genoeg inspiratie op :D