Sfeer op werk, te bizar voor woorden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:15

Petpa schreef:
safina schreef:
Check ook nog even of er pensioenpremies zijn ingehouden en of die netjes zijn afgedragen. Dat heeft mijn man wel eens gehad: werkgever gaf geen loonstroken, want 'dat vond hij niet nodig.' Maar bij de eindafrekening bleek wel dat baas pensioenpremies had ingehouden. Toen mijn man vroeg waar zijn pensioen dan belegd was, moest de baas het antwoord schuldig blijven. Had al die centjes voor zichzelf gehouden. >;)

Op zo'n moment is het wel fijn als je lid bent van een vakbond. *\o/*

Idd goed om te controleren of de pensioenpremies zijn afgedragen...

Ook ik heb in het verleden te maken gehad met een werkgever die wel premies inhield, maar dit niet doorstorte!

Is denk ik sowieso voor iedereen verstandig ook als je goed omgaat met je baas, want inderdaad er zijn wat mensen die dit soort fratsen niet kunnen laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:20

Ragdollcat schreef:
Heb alleen jouw allereerste post gelezen de rest nog niet.

Pffff, ik zou nu flink tegen uitvallen hoor, want niks te verliezen he, want je ligt toch eruit.

Ff flink die rotmens de waarheid zeggen en behandel haar met gelijke munt terug.

Tja, ik heb vast makkelijk praten nu.

Sterkte.

Je hebt inderdaad makkelijk praten. :D Ik ben best goed gebekt, maar uit ervaring weet ik dat je in zulke situaties op de toppen van je zenuwen loopt en vooral bezig bent met de dag door te komen zonder een 'mental breakdown'. Tenminste....zo was dat bij mij toen. En als je zo lang onder hoge spanning hebt gestaan, is het voor veel mensen heel moeilijk om zoiets te zeggen zonder daarbij de controle over je emoties te verliezen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:47

bliver schreef:
Liselot schreef:
Haar collega gaat idd ook weg, Jolien heeft donderdag haar laatste dag. Dit staat gewoon in het topic ;)

Ze Zei dat ze bang was dat ze misschien haar geld niet kreeg omdat haar collega te horen had gekregen dat die haar geld later kreeg, Staat ook gewoon in het topic.

Hoe krom lees jij dan? BTW ik ken Jolien prive ook zeer goed, dus weet zelf wel hoe het zit

Hutcherson

Re: Sfeer op werk, te bizar voor woorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:52

ik zeg even een mailtje richting de ARBO om te vragen wat je kunt doen. en wat zji eventueel kunnen doen. De baas van een bedrijf is VERPLICHT om voor een goede fysieke maar ook mentale werkomgeving te zorgen. Als de werknemers hierdoor stress en afkeer gaan krijgen voor het werk, dan heeft dat te maken met de mentale gezondheid en is minstens net zo belangrijk als fysieke gezondheid(vaak blijven mensen die een burnout hebben veel langer thuis dan mensen met een fysiek probleem)..
Daar kan de ARBO wat aan doen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:39

[/quote]
Ze Zei dat ze bang was dat ze misschien haar geld niet kreeg omdat haar collega te horen had gekregen dat die haar geld later kreeg, Staat ook gewoon in het topic.[/quote]

Hoe krom lees jij dan? BTW ik ken Jolien prive ook zeer goed, dus weet zelf wel hoe het zit[/quote]

Ik lees niet krom. Inmiddels heb ik een pb gehad van jolien dus snap jou reactie maar niet alles staat in het topic

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:13

ik ben nu zo'n 3 weken weg en ik vind het heerlijk, WAUW wat een rust over me heen zeg, genieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:00

RoyceMack schreef:
ik zeg even een mailtje richting de ARBO om te vragen wat je kunt doen. en wat zji eventueel kunnen doen. De baas van een bedrijf is VERPLICHT om voor een goede fysieke maar ook mentale werkomgeving te zorgen. Als de werknemers hierdoor stress en afkeer gaan krijgen voor het werk, dan heeft dat te maken met de mentale gezondheid en is minstens net zo belangrijk als fysieke gezondheid(vaak blijven mensen die een burnout hebben veel langer thuis dan mensen met een fysiek probleem)..

Heb ik gevraagd maar die kunnen hier helaas niks mee. Pas als meerdere mensen zich ziek melden om redenen als stress op het werk. Maar dat heeft iemand dus vorige week gedaan en die is niet ziek gemeld bij de arbo maar die hebben het gewoon van haar verlof gehaald. Ze houden zichzelf wel uit de wind daar :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:03

Er is helaas heel weinig dat hier iets aan doet. Ivm mijn werkgever ben ik ook op zoek geweest, arbo, arbeidsinspectie. Ze geven allemaal aan niks te kunnen doen en weten ook niet waar je terecht kan. Hier is blijkbaar in nederland nog geen opvang voor helaas...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:08

Joolien schreef:
RoyceMack schreef:

Heb ik gevraagd maar die kunnen hier helaas niks mee. Pas als meerdere mensen zich ziek melden om redenen als stress op het werk. Maar dat heeft iemand dus vorige week gedaan en die is niet ziek gemeld bij de arbo maar die hebben het gewoon van haar verlof gehaald. Ze houden zichzelf wel uit de wind daar :+

Meen je niet! En vecht diegene dat niet aan dan? Wat een drama werkgevers bestaan er toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:23

Gaat ze geloof ik nog wel doen ja. Nog 2 dagen jeuj!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:30

you can do it!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:16

safina schreef:
Ragdollcat schreef:
Heb alleen jouw allereerste post gelezen de rest nog niet.

Pffff, ik zou nu flink tegen uitvallen hoor, want niks te verliezen he, want je ligt toch eruit.

Ff flink die rotmens de waarheid zeggen en behandel haar met gelijke munt terug.

Tja, ik heb vast makkelijk praten nu.

Sterkte.

Je hebt inderdaad makkelijk praten. :D Ik ben best goed gebekt, maar uit ervaring weet ik dat je in zulke situaties op de toppen van je zenuwen loopt en vooral bezig bent met de dag door te komen zonder een 'mental breakdown'. Tenminste....zo was dat bij mij toen. En als je zo lang onder hoge spanning hebt gestaan, is het voor veel mensen heel moeilijk om zoiets te zeggen zonder daarbij de controle over je emoties te verliezen.

Ik heb nog nooit in zulke situatie gezeten en heb dus makkelijk praten.

Vreselijk dat het nog zo aan toe kon gaan en dat je eraan onderdoor gaat.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:40

Inmiddels nog minder dan 1,5 dag...

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:48

Pfffff het eind is in zicht, nog een paar uurtjes en dan morgen nog en je ben VRIJ.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:20

de laatste dag zal een soort opluchting zijn!
Toen ik destijds eindelijk bevrijd was van een verschrikkelijke werkgever, heb ik nadien bij de nieuwe werkgever nog wel erg last gehad van stress en ik noem het flash-backs. Dat deed mij besluiten om naar een psycholoog te gaan. Het duurde lang voordat ik mezelf weer helemaal goed op de rit had. Hopelijk kan jij dit geestelijk snel achter je laten! Succes morgen op je laatste dag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:27

Jeuj laatste dag :D

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:34

zo lekker de beentjes op je bureau en aftellen :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:38

Succes de laatste dag Jolien. :) Bij welk bedrijf werk je eigenlijk?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:39

Heel veel succes/sterkte vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:41

bliver schreef:

Peuk op de lip, biertje erbij _O-

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:43

Joolien schreef:
bliver schreef:

Vergeet niet om dan ook tussentijds even keihard te boeren. Gewoon omdat het kan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:43

Amaryllis schreef:
Joolien schreef:

Vergeet niet om dan ook tussentijds even keihard te boeren. Gewoon omdat het kan :')

Wat willen ze doen dan, me ontslaan? :') _O-

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:46

whahaha. of gewoon als je weggaat ff je bureau omgooien of nog ff de printer te slopen :D

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:51

Heb niet het hele topic doorgelezen, maar pfff... wat een situatie zeg!

Heb zelf ook bij een bedrijf gewerkt, waar ook steeds iets op te merken was.
Baas gaf dan aan dat iets niet goed was en als we het dan deden zoals zij het graag wilde kwam ze de volgende dag meedelen dat we het weer niet goed deden.
Als je dan zei dat zij zelf had gezegd dat het zo moest, kapte ze je af en zei dat dat helemaal niet zo was en je maar beter had moeten luisteren.
Bij ons was het ook zo dat ze regels aan haar laars lapte en ook salaris klopte niet en werd te laat uit betaald. Ik werkte met mensen en het kwam dus ook voor dat er dingen niet geregeld waren voor ze en dan moest je zelf maar uitzoeken hoe je het oploste...

Kan me dus enigszins voorstellen hoe je je moet voelen.
Gelukkig ben je er morgen helemaal vanaf!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:49

Final Day!! Nog ff doorbijten!!! *\o/*