Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:43

Heimdallr schreef:
Fouten maken is menselijk, niet dan?

Dankjewel hea, dat je mij dom vind. Heerlijk weer Bokt. Maak je 1 foutje en dan krijg je iedereen op je dak. Afijn.

Ik heb niets onaardigs gezegt. Ik heb gezegd dat ik er zelf niet wilt werken, mag toch?

1 foutje? Ik zie er alleen al in deze post meerdere. :D http://nl.wikipedia.org/wiki/Dt-fouten

OT: TS, ik hoop dat je de baan krijgt. Werk is nu eenmaal schaars momenteel, ongeschoold werk al helemaal. Als je eigen normen en waarden niet botsen met de werkingswijze van de McDonalds qua omgang met dieren en toegevoegde chemicaliën in het eten (om maar wat te noemen), dan is het prima toch? Geen gat op je cv en centjes in de portemonnee. ;)
Laatst bijgewerkt door Imaginaerum op 10-06-14 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:43

upendo schreef:
Happie, ik ben geloof ik alleen maar positief geweest, maar daarnaast denk ik niet dat ze daadwerkelijk 110 medewerkers gaan natrekken op internet. :)

Nee. Ik kan 'ons' gesprek behoorlijk goed voor de geest halen. Daar was je totaaaaaaal niet positief.

Hoe dan ook, TS ik hoop dat jij wordt aangenomen. Ikzelf zou best bij de Mac willen werken, maar ik denk dat ik de drukte en het aantrekkelijke eten niet aankan :')

upendo

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:45

Dat ging over de klanten eenitraM, daar blijf ik ook bij! :Y)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:18

Misschien een idee om er zelf dan ook over op te houden. Zo blijft deze zinloze "discussie" natuurlijk in stand. We weten nu wel hoe je er over denkt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:22

Heimdallr; allemachtig dat gaat over geheel wat anders man :'). Dat stuk heb ik namelijk ook meegekregen toen :=
Niet alles zo op jezelf betrekken :')

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:26

TS, ik hoop dat je de baan krijgt. Laat je het ons weten, ik ben nieuwsgierig naar je ervaringen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:26

Imaginaerum schreef:
OT: TS, ik hoop dat je de baan krijgt. Werk is nu eenmaal schaars momenteel, ongeschoold werk al helemaal. Als je eigen normen en waarden niet botsen met de werkingswijze van de McDonalds qua omgang met dieren en toegevoegde chemicaliën in het eten (om maar wat te noemen), dan is het prima toch? Geen gat op je cv en centjes in de portemonnee. ;)

Ook weer zo'n vooroordeel >;)

http://www.mcdonalds.nl/over-mcdonalds/ ... lkwaliteit
http://www.mcdonalds.nl/over-mcdonalds/ ... ondernemen

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:31

Het punt is, het eten van de McDonald's blijft lekker, hoe dan ook.
Er was ook een hoax over dat die Chicken Nuggets van vies afvalvlees werden gemaakt. Blijkt dus helemaal niet zo te zijn.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:53

Mijn zusje werkt bij het filiaal in zwolle en is momenteel zwanger, ze wordt echt netjes behandelt en willen met haar zo min mogelijk risico's nemen waar ik uit vind dat ze echt een top werkgever zijn.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:54

Over het algemeen gesproken is de mac niet goed voor het milieu, hoe ze het ook hebben over verantwoord ondernemen. Geen mac is echt veel beter voor het milieu dan een semi-verantwoorde mac hoor... Ik neem aan dat dáár ieder wel over eens is.

Stel voor dat we de verwijten over en weer verder laten voor wat het is.

ts, ik denk dat het wel goedkomt met jouw baan, fijn voor je dat ze zo enthousiast waren. :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 00:42

Ik ga helemaal stuk om deze gigantisch kinderachtige discussie. Geniaal hoe beide 'partijen' zich gedragen..

Heb wel helemaal gemist wanneer ts te horen krijgt wanneer ze is aangenomen?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 01:57

Binnen twee weken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 02:02

Mjetterd schreef:
Hierbij vertel ik met TROTS: Ik heb net ook bij de McDonalds gesolliciteerd *\o/* *\o/*

Hee dan, kampen ?:D mn zusje heeft ook gesolliciteerd. :) is onwijs leuk daar qua mensen :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:01

pimaude schreef:
Mjetterd schreef:
Hierbij vertel ik met TROTS: Ik heb net ook bij de McDonalds gesolliciteerd *\o/* *\o/*

Hee dan, kampen ?:D mn zusje heeft ook gesolliciteerd. :) is onwijs leuk daar qua mensen :)

Ja :D! jij werkt daar ook toch :)?

Ik zoek nog werk aangezien ik nu een baan van 2 dagen heb en 4 uurtjes lesgeef op de manege.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:01

Ja klopt! Ik zal morgen wel even polshoogte voor je nemen ^^

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:03

Op de site stond er een vacature, maar voor de locaties in zwolle stond dezelfde.
Zijn ze gewoon altijd op zoek naar nieuwe medewerkers of is dit puur toeval dat elke vestiging hier in de buurt een vacature heeft open staan?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:06

Ik merk dat ze bij de McDo in Ede en Veenendaal eigenlijk altijd wel mensen zoeken.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:07

In principe is de Mac bijna altijd op zoek naar nieuwe (crew)medewerkers. Dus kan wel kloppen dat alle vestigingen vacatures hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:10

Ik heb er ook gewerkt tijdens mijn studententijd, ik was ook 20+ en ik kon toen wel werken zonder weekenden. Ik mocht zelfs een briefje inleveren voor elke twee weken wanneer ik wilde werken. Ik merkte wel dat mijn collega's (jonge) werden verplicht in het weekend te werken. Ik werkte ook vaker tot 's avonds 23 uur. Dus het zou prima wel kunnen, je moet een manager treffen die met je 'mee' is. :) Succes!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:11

Oh ja ik zou trouwens gewoon bij een mac in de buurt binnen lopen, zo heb ik het toen gedaan en het was in no time geregeld....ipv 2 weken wachten :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:13

Toen ik er nog werkte moest ik vooraf een beschikbaarheid invullen. Op basis daarvan werd ik uitgenodigd voor een gesprek en als ze zich daarin konden vinden aangenomen. Soms kan je een compromis sluiten wat betreft de beschikbaarheid. Toen ik later overgeplaatst werd heb ik dit opnieuw moeten doen en daar gingen ze ook akkoord mee.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:15

Mijn ervaring bij de Mac is niet zo positief, maar dit was in Emmen. Misschien dat andere filialen anders zijn.
Pauzes kregen we weinig (zelfs als het rustig was en je er om vroeg) Je werd verplicht 1 dag in het weekend + 1 nacht.
Als je bijvoorbeeld van 8 tot 2 snachts moest werken moest je ook nog onbetaald van 2 tot 5 smorgens schoonmaken. Ook dit was verplicht.
Managers waren er ook alleen om je te kleineren en uit te schelden. Heb het er 4 maand volgehouden en was blij dat ik er een punt achter gezet had.

Maar nogmaals MIJN ervaring en wellicht per filliaal anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:15

Ik denk dat het bij grote ketens (zoals Macdonalds dus) héél erg afhankelijk is van het filiaal en de managers ervan...
M'n broertje heeft er ook gewerkt, en dat was echt rampzalig. En die wilde echt wel werken, werd bijna iedere dag ingeroosterd maar als het dan rustig werd moest hij uitklokken en daar blijven zitten wachten tot het weer druk werd, maar dat werd niet uitbetaalt. Daar is uiteraard toen wel het een en ander over uitgesproken, en hij voelde zich er toen ook absoluut niet meer goed bij, dus is hij ermee gestopt. En dat had niks te maken met lui of moe zijn, maar meer 4 uur per dag voor jan banketstaaf daar zitten, zonder dat je uitbetaalt werd :+

Maar goed, dergelijke rotte appels en verhalen heb je overal. Ik ken ook genoeg macdonalds waar de medewerkers wél goed behandeld worden en waar ze ook zin hebben in hun werk :j wat dat aangaat is het niet verschillend als andere (winkel)ketens. Ik heb zelf bij de action gewerkt (nouja geprobeerd, want werd na een week gillend gek door de manager), maar nu jaren later is zij eindelijk daar weg en is de algehele werksfeer daar veel fijner. Heeft niks te maken met de naam van de winkel, wel met de manager..

TS, succes met je gesprek! Als jij je uren hebt aangegeven die je wil werken en ze nodigen je uit, dan zal je daar met een goede manager geen problemen mee krijgen :j

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:17

fro schreef:
Mijn ervaring bij de Mac is niet zo positief, maar dit was in Emmen. Misschien dat andere filialen anders zijn.
Pauzes kregen we weinig (zelfs als het rustig was en je er om vroeg) Je werd verplicht 1 dag in het weekend + 1 nacht.
Als je bijvoorbeeld van 8 tot 2 snachts moest werken moest je ook nog onbetaald van 2 tot 5 smorgens schoonmaken. Ook dit was verplicht.
Managers waren er ook alleen om je te kleineren en uit te schelden. Heb het er 4 maand volgehouden en was blij dat ik er een punt achter gezet had.

Maar nogmaals MIJN ervaring en wellicht per filliaal anders.

Onbetaald?! Bij ons was het schoonmaken bij de sluit inbegrepen en dan stond je ook die tijd ingeroosterd. Als het gehele restaurant om 01:00 uur dichtging stond je ingeroosterd tot 02:00 uur en had je dus 1 uur voor het schoonmaken. En als het uitliep kreeg ej dat ook doorbetaald omdat je ingeklokt stond..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:22

Wat ik bij ons raar vond was dat je PRECIES om bijvoorbeeld 12.00 moest inklokken ipv 11.59 of 12.01. Vond dat zo'n geziemel. En ja het is hard werken en eigenlijk geen dom werk, je moet zoveel weten, tegelijk doen, plannen, schakelen en onder tijdsdruk kunnen werken. Het team zorgt er wel voor of het je werk leuk maakt of niet, je staat er samen voor. Ik vond de kassa niet leuk mijn favoriet was de keuken met specialiteit frietjes :+ Ik had werktijden waarbij ik geen pauze nodig had. Ik denk wel dat het nieuwe computersysteem het werken simpeler maakt, die oude kassa's waren erg onoverzichterlijk.