Aankomende WO studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Retje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:20

charlie_x schreef:
Nee, ik ga er zelf niet heen, jij wel?

Ja, ik heb me wel ingeschreven :j. Ben benieuwd of het wat wordt haha.

ZoeyDercks

Re: Aankomende WO studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:21

Ik heb aankomende maandag gezellig van 8:45 tot 18:30 school :D.
Echt een leuke eerste dag hahahah.......... voor de komende twee semesters waarschijnlijk.
Maar gelukkig heb ik allemaal leuke vakken dus dat maakt het wel dragelijker.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:34

Ik ook zoiets. Jij hebt zeker ook op maandag laatste uren wiskunde testimonium? :Y)

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:51

Ik heb mijn rooster nog niet, maar ben heel nieuwsgierig

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 01:06

Sem_ schreef:
Ik ook zoiets. Jij hebt zeker ook op maandag laatste uren wiskunde testimonium? :Y)

Ja leuk van kwart voor 5 tot half 7 :Y)
Zou dan iedereen van elke opleiding daar zitten? Nee toch?
Misschien zit je wel samen met mij in die colleges. Maar denk het niet.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:30

Hmm het is voor alle mensen van de afdeling TSB met een wiskunde deficiëntie, misschien zijn dat er niet heel veel.

Ik heb het in CZ10. :)

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:46

_Retje schreef:
charlie_x schreef:
Nee, ik ga er zelf niet heen, jij wel?

Ik hoor het graag van je na het weekend!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:38

Sem_ schreef:
Hmm het is voor alle mensen van de afdeling TSB met een wiskunde deficiëntie, misschien zijn dat er niet heel veel.

Ik heb het in CZ10. :)

Haha ik ook, elke maandag! Wat een toeval ;)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:41

Wat doen jullie qua laptop? Kopen jullie een lichte of gebruiken jullie er helemaal geen? Ik heb nl een hele fijne goede laptop, het enige is dat ie wat zwaar en lomp is :(

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:47

Ik ben vorig jaar een keer een dag mee geweest met een eerstejaars studente om eens te kijken hoe het allemaal werkt. Met die proefstudeerdagen krijg je vaak toch een heel ander beeld dan wanneer je gewoon tussen de studenten zit.

En 90% van de mensen die toen college hadden, zaten allemaal met een laptop te werken.

Ik had een hele fijne, redelijk nieuwe en goedwerkende laptop, maar wel met een groot beeldscherm..
Veel te groot om mee te nemen, dus ik had besloten om een voor een andere te gaan kijken.
Het is een macbook geworden. Licht, dun, werkt makkelijk en heeft een hele lange accuduur!

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:54

Ik ben ook aan het zoeken. Ik wil niet zo'n zware maar ook niet een te klein scherm. Hmmm dilemma's...

Alrissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:02

Na 2 jaar studeren ben ik er wel achtergekomen dat ik een ipad absoluut beter vind werken dan een laptop, maar ik merk dat dit erg persoonsafhankelijk is. Zo schrijf ik bij hoorcolleges altijd notities met de hand en gebruik mij tablet om dingen op te zoeken en ik heb mijn boeken hier ook op staan, terwijl anderen altijd hun laptop gebruiken. Dit kun je dus eventueel ook nog kiezen..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:35

Ik gebruik m'n laptop echt alleen voor m'n boeken en zelfstudie. Nam m in het begin wel mee naar college, maar ik zit dan veeeeel te veel op Facebook haha, dus daar ben ik snel mee gestopt.

Soms haat ik de uni wel, mag een reis uitzoeken om met m'n opa en oma te maken, maar heb nooit meer dan een week vrij. Ik weet dat ik bij recht wel iets kan missen, maar bij bestuurskunde.... Baal er flink van :\

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:36

elinedeau95 schreef:
Ik ben ook aan het zoeken. Ik wil niet zo'n zware maar ook niet een te klein scherm. Hmmm dilemma's...

13 inch is het antwoord op alles :))

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:47

Hebben jullie 's zomers en met kerst ook geen vrij, Steef? Want hoewel het officieel alleen reces is met kerst, heb ik in de zomer ook wel een aantal achtereenvolgende weken collegevrij, waarin ook geen tentamens gepland zijn. :=

Ik maak al m'n aantekeningen op m'n laptop. Ze zijn wel véél te uitgebreid (30 pagina's voor een vak is heel normaal; komt neer op meer dan 2 A4 per college), maar ik heb zo'n bizar slecht geheugen voor de dingen die ik hoor dat het voor mij gewoonweg geen doen is om alles met de hand te schrijven. Het is echt noodzakelijk dat ik in volzinnen schrijf en dat lukt niet als je schrijft. := Stiekem overweeg ik om een Macbook Air erbij te kopen, maar ik ben bang dat m'n Pro dan stof gaat verzamelen en dat vind ik een beetje zonde. Studieboeken daarentegen lees ik het liefst gewoon "analoog" en de samenvattingen daarvan schrijf ik ook uit, om ze later over te typen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:14

Ik ga misschien last minute toch nog switchen.. Ik twijfelde al langer behoorlijk en ineens zag ik echt
een studie die me heel erg aanspreekt en ook nog eens zonder wiskunde en statistiek, namelijk
Midden-oostenstudies! Ik probeer nu te regelen dat ik er komende week nog heen kan en hopelijk
met een studieadviseur kan praten.

Dan moet ik wel naar Groningen en supersnel een kamer fixen!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:25

Spanneeeend! Als dat echt is wat je wil zeg ik gewoon doen :) Ik keek net even masters, sommige zijn gewoon bijna 17.000 euro :wow: :wow: Kan wel vast gaan sparen _O-

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:44

Zo dan, dat is wel een behoorlijke omschakeling, Sem_! Waarom Midden-Oostenstudies? (Gewoon interesse) Lijkt me wel een toffe opleiding, hopelijk lukt het allemaal nog!

Haha, waar zit je te kijken, Steef, Nyenrode? :))

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:00

Ik ben altijd al erg geïnteresseerd in landen als Israël en Marokko! Daarnaast vind ik cultuur, religie en
politiek allemaal hele interessante dingen en dat zit allemaal in deze studie. Verder leer je ook Arabisch
en dat lijkt me echt ontzettend tof! In het tweede jaar ga je ook voor een tijd studeren in Marokko,
Israël of Egypte. Het is eigenlijk heel erg breed maar toch specifiek ( :D ) en je kan er dan ook allerlei
kanten mee op. :)

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:48

Misschien wel beter dat je nu nog kan overschakelen van studie Sem_! Kun je lekker alles nog vanaf het begin volgen. Veel plezier alvast bij je nieuwe studie

_Retje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:58

charlie_x schreef:
_Retje schreef:

Ik hoor het graag van je na het weekend!

Ik kom net thuis, ben helemaal kapot :z . Maar het was echt een onwijs gezellig weekend, heb het heel erg naar m'n zin gehad!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:30

Morgen mijn eerste dagje Sociologie, dan kan ik toch nog snel de sfeer proeven voor ik een
definitieve keuze maak! Ik ben nu in contact met de studievereniging van Midden-oostenstudies en
hopelijk lukt het ook om nog een afspraak te maken met de studieadviseur. Pff ik ben wel lekker last
minute met alles. Ik moet nu in de aankomende week beslissen: Sociologie, Midden-oostenstudies of
toch maar door met het 2e jaar CMV aan Avans Hogeschool. (En dan heb ik het nog niet eens over het
regelen van alles, de vraag is natuurlijk ook of ik nog aangenomen wordt).

Mooi dat het gezellig was _Retje! :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:27

_Summerly_ schreef:
Zo dan, dat is wel een behoorlijke omschakeling, Sem_! Waarom Midden-Oostenstudies? (Gewoon interesse) Lijkt me wel een toffe opleiding, hopelijk lukt het allemaal nog!

Haha, waar zit je te kijken, Steef, Nyenrode? :))

Universiteit Leiden :+ Sommige masters betaal je serieus dat bedrag voor _O-

Supercool Sem! Ik ben zelf afgelopen jaar in Jordanie geweest en snap volledig wat je zo aantrekt aan het Midden-Oosten, heel tof!

Ik heb morgen studiekeuzecheck :') Ik voel me echt lame, maar moet er kennelijk heen, dus ga maar even kijken :+ Er zitten ook echt dingen in het programma als rondleidingen over de uni en een quiz over de uni en de stad, ik studeer er al een jaar :') Maaaaaar oké, niet klagen en gewoon gaan, dus dat ga ik morgen maar doen :)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:18

Wat een geld. :=

Haha, ik ken het gevoel. Volgende week heb ik introdag van Geschiedenis, maar ik word dit jaar vierdejaars aan de UL, dus ik loop ook niet bepaald warm. :)) Het ochtendprogramma is verplicht, maar het middagprogramma sla ik over. Borrelen doe ik wel met mijn vrienden van GLTC en grachtjevaren voel ik ook niet zoveel voor. :')

Succes met je keuze, Sem! Klinkt als een behoorlijk stressvolle onderneming. :=

Fijn dat je het naar je zin hebt gehad, Retje! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:58

Wij hebben ook zo'n dag vandaag. Volgens mij niet verplicht. Nouja ik moet sws gewoon werken vandaag :o
En weet mn weg op de uni wel te vinden.